31. jūlijā, kā jau gada Nolikumā paredzēts, notika iAuto rallija kausa IV posms. Šoreiz pasākuma norises vieta - Jaunjelgavas meži.
Fotogalerija ir šeit »» |
No rīta ieradās gandrīz visi, kas solījuši. Automobiļiem paredzētais laukums bija pilns. Reģistrācija, tehniskā komisija un dalībnieki varēja sākt iepazīties ar rallija dokumentāciju - leģendu.
Sākumā daudziem bija jautājumi par leģendu un laikiem, kas jārēkina, bet pēc dalībnieku sapulces, šķiet, visiem viss kļuva skaidrs.
12:00 pirmās mašīnas starts. Pirmais brauciens LK0-LK1 - vienkāršs pārbrauciens. LK1 ir arī starts pirmajam režīma braucienam - SRS1. Tās ir sinhronās regularitātes sacensības. Dalībniekiem jāveic sarežģīts posms ar pašu izvēlētu vidējo ātrumu, bet ar tādu domu, ka pēc tam tas būs jāatkārto... Pēc LK1 sekoja vēl vairāki režīma braucieni, bet ar organizatoru noteiktajiem vidējiem ātrumiem, kas patiesībā nemaz nebija tik mazi - gandrīz 70 km/h.
Pēc pirmās sekcijas beigām varējām skaitit - kritušos. Mūsu leģendārie vecmeistari, kas kopš paša pirmā iAuto rallija posma spītīgi brauc ar Mercedes markas auto bāzē bija spiesti ierasties ar vilkšanas metodi, jo karteris izrādījies bezspēcīgs pret Jaunjelgavas puses akmeņiem. Arī Mazda 626 neizdevās finišēt 100% pašu spēkiem - tos savā astē vilka cits dalībnieks. Mazdai "beidzās" ģeneratora siksna. Kaut arī tā tika ātri atrasta un uzstādīta, dzinējs spītīgi negribēja "pielekt". Tā arī beidzās Bergmaņu sacensība - pēc pirmās sekcijas, kaut paredzēts vēl daudz...
Otrā sekcija izskatījās daudz vienkāršāka - viens SRS un viens RS. Sinhronajā regularitātē bija jāatkārto tas pats rezultāts (laiks), kāds bija pirmajā braucienā. Grūti jau atkārtot, ja SRS finiša tiesnesi neredzēja neviens un līdz ar to nezināja, kur šajā posmā tiek ņemts laiks. Arī tālāk sekojošais RS radīja problēmas daudziem. Varbūt pat ne pats RS, bet tā gals - pārbrauciens uz LK. RS laikā atkal varēja paskriet - vidējais ap 70. Tā kā orientieru leģendā maz, stūrmaņi zaudēja uzmanību un vienā leģendā neapzīmētā krustojumā, kas pēc noteikumiem bija jāizbrauc pa galveno ceļu, visi (gandrīz) aizbrauca nepareizi. Tā rezultātā uz LK savā laikā ieradās tikai 3 ekipāžas. Dažas nokavēja tik daudz, ka pārtērēja atļauto kavējumu. Daži pat zvanīja mums un "ziņoja", ka mums leģendā ir ieviesusies kļūda... Kļūdas nebija - bija tikai dalībnieku neuzmanība.
Kad mēs (pēc visiem) ieradāmies bāzē, dalībnieki mūs sagaidīja ar skaļiem saucieniem un sajūsmu - gandrīz visi saprata, ka šoreiz stūrmaņu dēļ ir stipri zaudēts laiks. Daži tomēr neticēja, ka leģenda uzrakstīta pareizi un devās to pārbaudīt vēlreiz. Diemžēl viņu brauciens bija lieks, jo tur tiešām viss bija pareizi...
Pēc kārtīgas atpūtas - plkst. 22 dalībnieku sapulce par nakts posmu. Tas jau vienmēr ir bijis kā saldais ēdiens - orientēšanās. Šoreiz organizatori bija sagatavojuši sarežģītāku variantu - orientēšanās ar nakts leģendu un daļēju regularitāti. Minūti pirms starta dalībniekiem tika iedota Jaunjelgavas puses karte, uz kuras atzīmēti 10 kontrolpunkti, kas jāatrod. Punkti bija sadalīti pāros - ja meklē vienu, tad jāsameklē arī otrs. Citādi nebija izdevīgi tērēt laiku, kurš bija ļoti maz - 75 minūtes. Un vēl - 40. minūtē obligāti jābūt KP1, kur jāatzīmējas un no kurienes sākas "nakts murgs" - leģenda. Izskatījās, ka lielākai daļai dalībnieku tā gan nesagādāja problēmas, ja neskaita mūsu līderu ekipāžu Nr.31, kas cēli taurējot pabrauca garām distances kontrolei (kas bija apzīmēta ar STOP zīmi), kur bija jāapstājas un jāatzīmējas.
Distances kontrolē stāvot, nevarējām sagaidīt 2 ekipāžas - #21 un #40. Kad atvēlētais laiks bija galā, zvanījām tām un izrādījās, ka #21 ir apmaldījušies, meitenēm (tā bija meiteņu ekipāža) iestājusies panika un viņas aizbraukušas mājās. #40 arī neizbrauca leģendu, bet vismaz atgriezās bāzē, lai turpinātu cīņu.
Nakts leģendas laikā "kritušo" nebija, ja neskaita ekipāžu #1, kurai ļoti neveicās. Brauciena laikā tiem atāķējās izpūtējs. It kā nekas, bet tas atspiedās pret rokasbremzes trosi. Arī itkā nekas, bet pārkarsa bremzes un karstuma rezultātā darboties pārtrauca herkons - ekipāža palika bez precīzās attālumu mērīšanas ierīces, bez kuras kaut ko atrast - krietni sarežģītāk.
Pēc nakts posma - kopīgs ugunskurs, desas un vēlāk (atsevišķa) atpūta, gaidot mūsu neizpausto rīta posmu.
No rīta tika paziņots uzdevums - atkal sinhronā braukšana. Pazīstams ceļš, saprotams uzdevums. Bet. Laiks, kurā tas jāveic - par 10% lielāks. Pēc SRS - pārbrauciens uz bāzi bez laika kontroles.
Izskatījās, ka visiem (lielākai daļai) šis posms patika. Ceram uz dalībnieku atsauksmēm, ierosinājumiem tepat - komentāros.
Paldies visiem, kas piedalījās un gaidīsim visus uz nākamo posmu!
Paldies arī mūsu sponsoriem - Digitālās Drukas Centram, bez kura atbalsta nebūtu rallija dokumentu, TSC AUTO un APOLLO FITNESS, kas nodrošina mūs ar balvām.
Rezultāti tiks publicēti otrdien. Fotogrāfijas - drīz.
Apbalvošana - trešdien (4.augustā) plkst. 19:00 EUROSTOP restorāna telpās, uz kuru aicināti pilnīgi visi dalībnieki, jo iespējamas pārsteiguma/veicināšanas balvas. (Iespējamās balvas tiks piešķirtas tikai tām ekipāžām, kas ieradīsies uz apbalvošanu.)
iAuto rallija kausa direktors
E.Biele
31. augustā???