Latvijas apdrošinātāji sāk ieviest bonusu sistēmu 17

 
31.augusts 2004 0:02

Kamēr vienota bonusu sistēma sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātajai civiltiesiskajai apdrošināšanai (OCTA) Latvijā tikai tiek izstrādāta, arī viena no vadošajām apdrošināšanas kompānijām akciju sabiedrība (AS) BTA visiem saviem klientiem sāk piedāvāt bonusu sistēmu, polises gala cenu aprēķinot pēc vairākiem standarta kritērijiem, tostarp arī braukšanas vēstures faktora.

Viens no AS BTA kritērijiem atbilstoši Eiropas praksei ir atbildīga braukšana – ja klients nav izraisījis ceļu satiksmes negadījumu, viņš saņem atlaidi par katru gadu, kurā atbildīgi ievērojis ceļu satiksmes noteikumus.

Eiropā OCTA apdrošināšanai eksistē vienota bonus malus sistēma, kurā apdrošinātāji tiek sadalīti 17 grupās atkarībā no braukšanas vēstures (ir bijis ceļu satiksmes negadījums vai nav). Tādējādi pilnīgi visiem apdrošinātājiem ir vienāds klienta vērtējums, pēc kura tiek noteikts risks un polises cena – un tāpēc, piemēram, pārgalvīgs autobraucējs, kurš divus gadus pēc kārtas izraisījis avārijas, pie jebkura apdrošinātāja iekļūs vienādi zemā klasē.

„Šāda sistēma ir godīga pret atbildīgiem autobraucējiem, turklāt veicina braukšanas kultūru, jo motivē cilvēkus braukt atbildīgāk, domāt par savu rīcību,” uzskata AS BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva. „Latvijas apdrošinātāji jau ir vienojušies par kopējās bonus malus sistēmas izveidi pēc Eiropas parauga, taču tai ir nepieciešama vienota CSN datu bāze, un patlaban pie sistēmas izveides strādā Satiksmes birojs. Taču, kamēr rit darbs, apdrošinātāji jau sāk paši spert soļus Eiropas prakses ieviešanai, un AS BTA kļuva par vienu no kompānijām, kura ievieš bonusu sistēmu saviem klientiem.”

Jau gatavojoties izmaiņām, saistītām ar iestāšanos Eiropas Savienībā, AS BTA bija iecerējusi bonusu sistēmas ieviešanu saviem klientiem. Lai pārbaudītu tās darbību, pēc iestāšanās ES BTA ir piedāvājusi to saviem korporatīvajiem klientiem. Kopš augusta vidus bonusu sistēma OCTA polisēm sevi veiksmīgi apliecinājusi un tagad ir nodrošināta ikvienam AS BTA klientam – gan juridiskajām, gan fiziskajām personām. Par katru gadu, kurā klients nav pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus, viņš saņem papildu atlaidi, un tās summējas.

AS BTA klientu bonusu sistēma ir balstīta uz vairākiem kritērijiem, kas nosaka standartizētās atlaides un OCTA polises gala cenu. Šie kritēriji ir: teritoriālais (Latvijas vai Eiropas mērogos), transportlīdzekļa tips un masa, izlaiduma gads, izmantošanas mērķis (privāts vai komerciāls) un turētāja adrese (no tehniskās pases).

Latvijas OCTA licencēti apdrošinātāji jau ir panākuši vienošanās par kopējo bonus malus sistēmu, kurā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, būs 17 grupas (klases) atkarībā no braukšanas vēstures. Katrai klasei būs konkrētā atlaide vai piemaksa. Jauniesācējs, noformējot polisi pirmo reizi, iestājas 7.klasē un ar katru „bezavārijas” braukšanas gadu pariet uz augstāko klasi, kurai būs mazāks koeficients, t.i. tiks piešķirta atlaide. Bet gadījumā, ja ar transportlīdzekli tiek izraisīti ceļu satiksmes negadījumi, klase autoīpašniekam pazemināsies ievērojami straujāk: klients zaudēs savu atlaidi un pat dabūs piemaksu pie standarta tarifa. Kritums ir atkarīgs izraisīta negadījumu skaita. Taču šādas sistēmas ieviešanai ir nepieciešama vienota datu bāze, kura vēl ir jāizveido.

 
Visi komentāri
 
137901. viesis 31.augusts 2004 0:34
0 0 Atbildēt

Lai BTA iet ieskrieties, man OCTA polisei (tikai Latvijaa) sareekjinaaja lielaaku ciparu nekaa IF pa visu Eiropu. Pie tam ja gribeeju uzliimi, tad veel +5 ls. IF uzliimi deva komplektaa ar polisi.

Kantoris paredzeets muljkjiem kas tic djoshai reklaamai.

137919. viesis 31.augusts 2004 7:53
0 0 Atbildēt

If rulz!

137926. viesis 31.augusts 2004 8:41
0 0 Atbildēt

Un kā viņi taisās nodrošināt, lai kāds ilggadējs braucējs nesapērkas 80 OCTA polises draugiem un nepārdod tās visiem draugiem bemberistiem? :-)

137931. viesis 31.augusts 2004 8:56
0 0 Atbildēt

bonus - malus ir OK. Man ir BTA polise, robchix, nu pamēģini parunāt. nezinu, man izdevās ļoti OK tarufus sarunāt

137932. viesis 31.augusts 2004 8:56
0 0 Atbildēt

cik lielu atlaidi BTA piedāvā par gadu, ko esmu nobraucis bez ceļu satiksmes negadījumiem?

137938. viesis 31.augusts 2004 9:08
0 0 Atbildēt

Nu laikam sobriid visi paareejie meegina uzsaakt konkurenci ar IF, jo paaris meenesu laikaa tiesi IF ir savaacis lielaako dalju autovadiitaaju par saviem klientiem ar normaalu tarifu piedaavaasanu jau no 1.maija.

137947. viesis 31.augusts 2004 9:20
0 0 Atbildēt

tiesi If polisēm ir lielākais cenu kāpums kopš 1.maija

137981. viesis 31.augusts 2004 10:53
0 0 Atbildēt

Visleetaakaas cenas sjobriid ir Balta. Pa visu Eiropu ir leetaak nekaa BTA tikai pa Latviju. Uz 3 meenesjiem Baltaa samaksaaju 13,- Ls a BTA parasiija ap 16,-

137982. viesis 31.augusts 2004 10:56
0 0 Atbildēt

Ja pareizi saprotu patreizējo apdrošināšanas kompāniju mērķi - piesaistīt savam kantorim apdrošināšanas ņemēju ilgtermiņā.

Ja man nav bijušas avārijas, bet neesmu vienas kompāmijas klients gadu vai vairāk atlaides nespīd :(

137986. viesis 31.augusts 2004 11:13
0 0 Atbildēt

Buu buus visu pareizi sapratis, jo kameer nebus vienotaas DB tikmeer cereet uz labveeliibu citaa kantorii butu bezjeedziigi.

137987. viesis 31.augusts 2004 11:20
0 0 Atbildēt

Blin, atkal manam opim būs 7 mašīnas. Atjaunotās Latvijas laikā neviena avārija. Nu un ko darīs šajā situācijā? Ha, iesālieties naudas rausēji!

137988. viesis 31.augusts 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Leetaakaa apdroshinaashana uz shodienu ir apdr. sabiedriibaa "Balva"

Paskataas ieksh apdr sabiedriibu maajaslapaas piedaavaatajiem kaukulaatoriem un izskaitljo pashi ...

137996. viesis 31.augusts 2004 12:08
0 0 Atbildēt

Balta ir galīgi garām, biju tās klients no OCTA ieviešanas ar lietām atlaidēm, bet pēc 1.maija dabūju ņemt polisi BTA, jo sanāca dudz lētāk. Vienīgais Baltā varētu būt labāki atmaksas nosacījumi, bet tas jau attiecas uz cietušo a/m.

138002. viesis 31.augusts 2004 12:20
0 0 Atbildēt

Tiko iegāju Baltas OCTA kalukulātorā un sanāca, ka uz 12 mēnešiem OCTA maksās 25,45Ls, ar kaut kādu atlaižu līmeni "13", tātad cenas palikušas labākas nekā maijā-jūnijā...

P.S. a/m VW Golf II

138048. viesis 31.augusts 2004 16:27
0 0 Atbildēt

Viesis nevar buut njeverju......

138064. viesis 31.augusts 2004 19:07
0 0 Atbildēt

Tur jau ta lieta, ka ir vienota datu baze, kuru patlaban uztur satiksmes birojs, ta majaslapa www.Sb.Gov.Lv vareja atrast savu apdrosinasanas vesturi ievadot personas kodu...

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

139295. viesis 10.septembris 2004 9:20
0 0 Atbildēt

www.insure.lv - apdrošināšanas portals

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti