Zviedrijas autobūves uzņēmums SAAB ir izstrādājis jaunu “flex-fuel” tipa iekšdedzes dzinēju, kurš kā degvielu var izmantot gan benzīnu, gan arī etanolu dažādās to sajaukuma proporcijās.
Jaunais “flex-fuel” dzinējs ir veidots uz standarta 2.0-litru zema turbo spiediena motora bāzes, kam uzstādīta adaptīvā “Saab Trionic” dzinēja vadības sistēma. Tā tiek pārprogrammēta, lai pielāgotu to dažādiem aizdedzes laikiem un degvielas-gaisa maisījuma prasībām, kas rodas, lietojot etanolu. Vienīgā būtiskā dzinēja pārveidošana skars ar etanolu savienojamu materiālu ieviešanu, izgatavojot degvielas tvertni, degvielas padeves sistēmu u.c.“Dzinēja vadības sistēma automātiski pielāgojas degvielas veidam, un ja nav iespējams iegādāties etanolu, tad lietotājs var pildīt tikai benzīnu,” saka Kjells Bergstrēms (Kjell ac Bergström), “Saab Automobile Powertrain AB” prezidents. ”Ar turbīnu aprīkotie dzinēji ir īpaši piemēroti, lai pilnībā izmantotu etanola radītos labumus. Šāda veida funkcionējoša dzinēja izveide norāda, ka ir pamats etanola kā dabai draudzīga un atjaunojama degvielas avota attīstībai.”
SAAB “flex-fuel” turbodzinējs, lietojot E85 degvielu ar 104 RON oktānskaitli vai 85% etanola/benzīna maisījumu, kas lielākoties ir sastopams degvielas uzpildes stacijās Eiropā, spēj attīstīt par 20% lielāku dzinēja jaudu – pieaugums no 150 Zs līdz 180 Zs. Rezultātā SAAB 9-5 FFV spēj nodrošināt labāku degvielas patēriņu pie daļējas vai pilnas slodzes.
Etanola lietošana automašīnu dzinējos ir ļoti pozitīva arī no vides aizsardzība viedokļa, jo šī degviela tiek ražota rūpnieciski no labības graudiem un kvalificējās kā atjaunojams resurss. Atšķirībā no benzīna, etanols rada mazāk oglekļa dioksīda (CO2) izmešus – gāzi, kas veicina globālo sasilšanu. Tas ir tādēļ ,ka CO2 daudzums, kas rodas to ražojot un patērējot etanolu ir gandīz līdzvērtīgs tam daudzumam skābekļa, ko saražo labība augot.
Jauno “flex-fuel” tipa 2.0 litru dzinēju ir paredzēts uzstādīt SAAB 9-5 modeļu sērijai. SAAB 9-5 FFV (mainīgās degvielas dzinējs) modelis ir radīts, lai aizpildīt tirgus nišu ar dzinēju, kuru ir paredzēts darbināt ar etanolu (E85) vai benzīnu jebkurās proporcijās. SAAB 9-5 FFV modeli paredzēts laist ražošanā 2005.gadā.
SIA "E&S Auto" ir jau 10 gadu pieredze jaunu automašīnu tirdzniecībā un apkopē. Kompānija dibināta 1993.gadā un sākotnējais firmas darbības virziens bija automašīnu apkopes un remonti, specializējoties uz "Saab" automašīnām. No 1996.gada SIA "E&S Auto" ir "Saab" vienīgais oficiālais izplatītājs Latvijā. 2004.gada janvārī durvis vēra jaunais “E&S Auto” salons G.Astras ielā 13, Rīgā. “E&S Auto” nodarbojas ar "Saab" un "Kia" automašīnu, rezerves daļu, remontu materiālu un piederumu tirdzniecību, kā arī ar automašīnu apkopi un remontu.
gribu taadu dzineeju savaa 9k!