Pieņem noteikumus par gada nobraukuma uzskaites kārtību 15

 
30.marts 2005 10:35

Ministru kabinets 29.marta sēdē pieņēma noteikumus "Autotransporta gada nobraukuma uzskaites kārtība". Noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama autotransporta gada nobraukuma uzskaite uz valsts autoceļiem un pašvaldību ceļiem ārpus apdzīvotām vietām.

Autotransporta gada nobraukuma uzskaite ietver: satiksmes uzskaiti noteiktos autoceļu posmos; vidējās diennakts satiksmes intensitātes noteikšanu katrai autotransporta kategorijai; gada nobraukuma aprēķināšanu.

Autotransporta gada nobraukuma uzskaiti uz valsts autoceļiem veic valsts ceļu dienests, bet uz pašvaldību ceļiem – attiecīgā pašvaldība.

Autotransporta gada nobraukuma uzskaiti katru gadu veic šādām autotransporta kategorijām: pasažieru autotransporta līdzekļiem, kuros ir mazāk par 10 vietām; autofurgoniem, kuru pilna masa nepārsniedz trīs tonnas; kravas autotransporta līdzekļiem; kravas autotransporta līdzekļiem ar piekabēm; vilcējiem ar puspiekabēm; autobusiem. Autotransporta gada nobraukuma datu apkopojumu par minētajām autotransporta kategorijām Satiksmes ministrija iesniedz Eiropas Komisijā reizi gadā.

Reizi piecos gados, veicot autotransporta gada nobraukuma uzskaiti uz valsts autoceļiem, kravas autotransporta līdzekļiem, kravas autotransporta līdzekļiem ar piekabēm, vilcējiem ar puspiekabēm, autobusiem, papildus nodala šādus autotransporta veidus: divasu kravas automobiļi; trīsasu kravas automobiļi; četrasu kravas automobiļi; divasu kravas automobiļi ar divasu piekabēm; divasu kravas automobiļi ar trīsasu piekabēm; trīsasu kravas automobiļi ar divasu piekabēm; trīsasu kravas automobiļi ar trīsasu piekabēm; citi kravas automobiļi ar piekabēm; divasu traktori ar vienass piekabēm; divasu vilcēji ar divasu puspiekabēm; trīsasu vilcēji ar vienass puspiekabēm; trīsasu vilcēji ar divasu puspiekabēm; citi vilcēji ar puspiekabēm; divasu autobusi; trīsasu autobusi. Autotransporta nobraukuma datu apkopojumu par minētajām autotransporta kategorijām Satiksmes ministrija iesniedz Eiropas Komisijā reizi piecos gados.

Veicot satiksmes uzskaiti, satiksmes intensitātes datus sadalījumā pa autotransporta kategorijām iegūst: izmantojot automātiskās satiksmes uzskaites iekārtas; izmantojot vizuālās satiksmes uzskaites metodi.

Autotransporta gada nobraukumu katrai autotransporta kategorijai aprēķina, reizinot vidējo satiksmes intensitāti (automašīnu skaitu diennaktī) noteiktā autoceļa posmā ar posma garumu (kilometros) un dienu skaitu gadā.

Datus par autotransporta satiksmes intensitāti pašvaldību ceļos iepriekšējā gadā attiecīgā pašvaldība iesniedz valsts ceļu dienestā līdz kārtējā gada 1.martam.

Valsts ceļu dienests apkopo datus par autotransporta satiksmes intensitāti valsts autoceļos un pašvaldību ceļos iepriekšējā gadā un līdz kārtējā gada 1.decembrim iesniedz Satiksmes ministrijā.


Informāciju sagatavoja Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs
 
Visi komentāri
 
162257. viesis 30.marts 2005 10:47
0 0 Atbildēt

Un priekškam tas viss ir vajadzīgs, lai norakstītu vel pa kādam miljonam?? drīz jau skaitīsim zvirbuļus un citus putnus par valsts naudu :)

162258. viesis 30.marts 2005 10:51
0 0 Atbildēt

Kad sunim nav ko darīt, viņš sev oliņas laiza......

162267. viesis 30.marts 2005 11:17
0 0 Atbildēt

uzskaitīt kaut ko lai iegūtu neprecīzus rezultātus ???

nonsense !!!

162269. viesis 30.marts 2005 11:26
0 0 Atbildēt

suuds

162272. viesis 30.marts 2005 11:45
0 0 Atbildēt

nav vieglaak pie teh apskates ievadiit kompii katras mashiinas nobraukumu gada laikaa un tad skaitiit?

rezultaati buus daudz preciizaaki.

vispaar murks un nafig tas vajadziigs?

162279. viesis 30.marts 2005 12:31
0 0 Atbildēt

pie tehniskaas laikas ka buutu mazaaks un ~162x vieglaak realizeejams suuds, jo krukjiitaaji jau katru gadu nechikaasies :D

162284. viesis 30.marts 2005 12:56
0 0 Atbildēt

:-))))) Redzams, ka publika nemaz nav izlasiijusi rakstu un spriezh par lietaam, par kuraam nav nekaadas jeegas :-)

Runa ir par NOTEIKTIEM CELJU POSMIEM, nevis par kaut kaadu konkreetu auto gada nobraukumu - taapeec TA piemineeshana te ir pilniigi nevietaa. Latvijaa jau daudzviet ir uzstaadiiti deveeji, kuri ir visai gudri - prot ne tikai noteikt auto izmeerus, bet arii saskaitiit asu skaitu un atshkjirt smago bez piekabes no smagaa ar piekabi utt.. Vizuaalaa metode ir veel preciizaaka, bet daargaak izmaksaa - jaamaksaa cilveekiem, kuri seezh celja malaa, toties var atshkjirt autobusu no divasiigaa smagaa.

Riigaa arii taadi ir vairaakaas vietaas, piemeeram uz Vanshu tilta uzbrauktuves VUC - labi ieskatoties var pamaniit divas sviitras uz celja klaatnes - iefreezeetaas rievaas tur ir deveeju cilpas. Regjistreejoshaa iekaarta ir vai nu tuvumaa, piemeeram , tuveejaa maajaa, citaa variantaa atbrauc auto ar regjistraacijas ieriici un rezultaatus apstraadaa veelaak laboratorijaa.

Kalpo shis pasaakums tam, lai noteiktu dazhaadu kategoriju auto kustiibu pa dazhaadiem celjiem/to posmiem, rezultaatus izmanto plaanojot celju remonta un atjaunoshanas darbus - dabiski, pirmajiem kjeras klaat visnoslogotaakajiem posmiem. Taa ka nav ko tukshi pljurksteet, ja nezin, par ko ir runa, un rakstus vajag izlasiit, iekams saak tos bezjeegaa komenteet. :-)

162285. viesis 30.marts 2005 12:58
0 0 Atbildēt

Pie tehniskās jau tiek fiksēts odometrs, bet tas nedod infu par katra konkrēta ceļa noslodzi. Latvijā šāda uzskaite pirms ceļu savešanas kārtībā dos sakropļotus rezultātus, jo sliktos ceļus apbrauc pa neizdevīgākiem, bet kvalitatīvākiem maršrutiem. Ja šo statistiku izmantos finansējuma sadalei, tad labie ceļi tiks remontēti, bet sliktie ne.

162290. viesis 30.marts 2005 13:50
0 0 Atbildēt

Celja noslodze ir redzama peec celja staavoklja, taapeec jau nav jaaskaita mashiinas......

162292. viesis 30.marts 2005 13:58
0 0 Atbildēt

Es saprotu ka tas ir baigi vaidzīgs, tikai... vai nevarēja to uzrakstīt kautkādā cilvēcīgākā valodā? Citādi izlasīju visu rakstu, bet tā arī līdz galam nesapratu jēgu tam visam. IMHO būtu pieticis viena rindkopa pašās beigās tādām šaurajām pierītēm kā es vienkāršā valodā paskaidrots kas tas ir un ar ko to ziemā ēd. Ne visi autovadītāji ir ar zinātniskajiem grādiem transporta/satiksmes jomās.

162293. viesis 30.marts 2005 13:59
0 0 Atbildēt

suuds, pa to $ buutu vismaz 200 km. saremonteejushi

iekaartas/algas/birokraatija/atmazkas

mees esam uzstaadiijushi

mees dariisim

nedaudz veel palielinasim celja nodokli, lai var veel citaas vietaas uzstaadiit to *******nju un stulbi luureesim gliitaas atskaitees!

suuds!!!

162304. viesis 30.marts 2005 14:55
0 0 Atbildēt

rt_ES1228: kautkādi mērijumi jau ir vajadzīgi. Universāļi un grūtgalvīši savādāk nevar lēmumus pieņemt.

162313. viesis 30.marts 2005 15:58
0 0 Atbildēt

Nu es piemēram sapratu, ka grib izmērīt konkrētā ceļa posma noslodzi...

Bet kam tas vajadzīgs!!?? Ja remontē tiltu un lej asfaltu, tad tas ir jādara MAKSIMĀLI labi un nevis jāveic mērījumi un jāmeklē iemeslu nolaist HAĻAVU un izdarīt darbu sliktāk!!

PS. apskatamies kāda redele ir uz vanšu tilta un no mērijumiem nevienam labāk nepaliek! :(

162326. viesis 30.marts 2005 17:13
0 0 Atbildēt

-> Cyberghost, peec intensitaates reekjina celja segu :)

162527. viesis 31.marts 2005 22:57
0 0 Atbildēt

"Muusu valsti idjotus uz 1 rokas pirkstiem var saskaitiit :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti