Ak, šie grūtie apdrošināšanas labirinti! 20

 
19.aprīlis 2005 0:03

Diemžēl, absolūti droša transportlīdzekļu satiksme, ja tāda vispār pastāvēs, ir ļoti tālas nākotnes jautājums. Šobrīd braukšana pie stūres neizslēdz iespēju ikvienam nokļūt satiksmes negadījumā.

Protams, šeit ir jānospļaujas ne tikai pār kreiso plecu vien, lai tā nenotiktu, tomēr dzīve parāda, ka efektīvāks palīgs cīņai ar nelaimi ir apdrošināšanas polise, nevis māņticības rituāli.

Kuriozs piemērs. OCTA nosaka transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošināšanu pret trešajai personai nodarītiem kaitējumiem. Ja sadursme notiek starp vienam īpašniekam piederošiem transportlīdzekļiem, no kuriem viens ir izraisītājs un otrs - cietušais, tad nevar būt iespējams, ka cietušajam iestājas atbildība pašam pret sevi. Tā kā atlīdzības pieprasītājs un apdrošinājuma ņēmējs ir viena un tā pati persona, tad, atbilstoši likumam, kas nosaka, ka zaudējumi ir atlīdzināmi, kas CSNg rezultātā tiek nodarīti trešajai personai, šajā gadījumā ir noraidāmi, jo trešās personas nav.

Gadījumā, ja esiet vairāku, sadursmē iesaistītu auto īpašnieks, glābšanas salmiņš ir KASKO, jeb, vislabākajā gadījumā- KASKO+OCTA. Eksistējošie likumi nosaka, ka samaksu par KASKO - brīvprātīgo transportlīdzekļu apdrošināšanu nosaka apdrošināšanas sabiedrību noteiktie tarifi, pēc kuriem aprēķina prēmijas apjomu.

Prēmijas palielināšanu un samazināšanu precizē apdrošināšanas noteikumi, ko katra apdrošināšanas sabiedrība nosaka atbilstoši apdrošināmiem riskiem pēc transportlīdzekļa, tā aprīkojuma ar drošības sistēmām, īpašnieka, lietotāja un izmantošanas apstākļiem. KASKO apdrošināšanā var apdrošināt transportlīdzekli tikai bojājumu riskam vai bojājumu un zādzības (laupīšanas) riskiem. Par bojājuma risku jaunam automobilim apdrošinātāji vidēji ir noteikuši tarifu no 2% līdz 2,5%, ja to drošina arī zādzību riskam. Tarifs par transportlīdzekļa apdrošināšanu zādzības un laupīšanas riskam vidēji ir 3% līdz 4% no tā faktiskās vērtības (ne no jauna spēkrata vērtības).

Ja transportlīdzeklis ir brīvprātīgi (KASKO) apdrošināts, tad, vadītājam izraisot ceļu satiksmes negadījumu, transportlīdzekļa īpašnieks par tā bojājumiem attiecīgā negadījumā saņem zaudējuma atlīdzību atbilstoši noslēgtā apdrošināšanas līguma noteikumiem. Ja vadītājam apdrošinātāji nosaka rupju neuzmanību, tad atlīdzība tiek atteikta. Motociklu brīvprātīgo apdrošināšanu (KASKO) klientiem savās nodaļās un filiālēs piedāvā vairākas kompānijas, arī A/g „BALTA". Vispārējs tarifs - maksa par jauna motocikla apdrošināšanu bojājumu, bojāejas un trešās personas ļaunprātīgas rīcības - zādzības riskiem ir 8% no tā jauna spēkrata vērtības, pie šādiem nosacījumiem:

Motociklam (gluži tāpat kā apdrošinātam auto) jābūt aprīkotam ar darbojošos pretaizbraukšanas drošības sistēmu. Diemžēl, šajā gadījumā pašrisks ir niecīgs-bojājumu gadījumos 1% no motocikla faktiskās vērtības, t.i.ap Ls 25 līdz Ls 100. Pašrisks bojāejas vai zādzības gadījumā 20%;- uzglabāšana naktī jānodrošina apsargātā stāvlaukumā. Apdrošina līdz 10 gadus vecus motociklus, katru gadu tarifu palielinot par 0,5%.

Pavasaris ir dabas atmodas un jauku domu lidojuma laiks. Nedrīkst ļaut garastāvokli nomākt ne sadzīviskām problēmām, ne likstām, kas radušās satiksmes negadījumos. Auto apdrošināšana ir vienīgais līdz šim izdomātais un reāli strādājošais transportlīdzekļa tiesiskais aizsardzības veids, kas auto, motocikla , vai traktora īpašnieku pasargā no nepatīkamiem starpgadījumiem pie stūres.

Aldis Bite
 
Visi komentāri
 
165116. viesis 19.aprīlis 2005 0:37
0 0 Atbildēt

"...Par bojājuma risku jaunam automobilim apdrošinātāji vidēji ir noteikuši tarifu no 2% līdz 2,5%, ja to drošina arī zādzību riskam. Tarifs par transportlīdzekļa apdrošināšanu zādzības un laupīšanas riskam vidēji ir 3% līdz 4% no tā faktiskās vērtības (ne no jauna spēkrata vērtības)."

Šis citāts gan jumtu rauj nost:)))

165120. viesis 19.aprīlis 2005 1:06
0 0 Atbildēt

Stulbs raksts, mosh cien. redaktors davaj kaut ko interesanto rakstit, piem. par degvielcenas kapumu, un ka ar to karot un t.t

165131. viesis 19.aprīlis 2005 8:40
0 0 Atbildēt

165120. viesis 19.04.2005 01:06

Nopeer velosipeedu un ciinja bus pamatiga:) Braukaa ar felliti gar benziintanku un pabljausties ****** man juusu dargaa degviela. Veejaa veel kaadu pirkstu var paplivinaat.

Nedaudz ciinja ar vejdzirnavaam, bet buusi pionieris taja zinja:)

165138. viesis 19.aprīlis 2005 10:30
0 0 Atbildēt

A ko Aldis Bite paarstaav?

165145. viesis 19.aprīlis 2005 10:57
0 0 Atbildēt

ne iisti reklaama, ne iisti raksts... tjipa kaads uz pohaam domas pierakstiijis... :) :) :)

165147. viesis 19.aprīlis 2005 11:14
0 0 Atbildēt

Vai vēl reiz', bet latviski nevarētu?

165160. viesis 19.aprīlis 2005 12:57
0 0 Atbildēt

isuma raksta jeega: ja uz tav vaarda ir vairaak par vienu auto silti iesakaam njemt ne tikai OCTA( kas ir obligaata ja nu kaads to nezin, bet raxtaa varetu arii saprast ka briivpratigi njemamam !?!?!?) bet arii KASKO, jo saskrienoties ar otru sev piederoshu autom tu nesanjemsi neko ( jo ta nosaka OCTA likums - cik var saparast no texta). KSAKO likmes principaa ir taadas kadas nu taas ir , un jo labaak paziisi to kas izsniedz shiis polises jo leetaak taas dabuusi. :D

165161. viesis 19.aprīlis 2005 13:09
0 0 Atbildēt

Aldis Bite nepārstāv bišu saimi vai Zapčolu kā varētu domāt, bet Satiksmes ministriju:

Pārvaldes vecākais referents

Aldis BITE

7028390

aldis.bite@sam.gov.lv

165166. viesis 19.aprīlis 2005 13:41
0 0 Atbildēt

No OCTAS piedāvājumiem arī neko nevar saprast. Rudenī savam Mondeo 2,0, 96.gada, pirku polisi BTA kantorī uz 3.mēnešiem. Cena 23.ls. Nesen, tādu pašu polisi pirku ERGO - samaksāju tikai 16. ls. Nupat tādu pašu BALTAs polisi iegādājos savam BMW - 525, 1990.gada, un samaksāju tikai 12 ls. Kā redzam - situacija kā īstā kolhozu tirgū, kur vienas šķirnes un kvalitates kartupeļus var iegādāties par piecām ļoti atšķirīgām cenām. Loģikas karā ziņā nekādas - tikai tīra brīvā laika zaudēšana, skraidot pa kantoriem, ja aktuāli ir vid. 5.ls. ekonomija.

165174. viesis 19.aprīlis 2005 15:01
0 0 Atbildēt

tomer diezgan sakarigs raksts, jo bez kasko nekada apdrosinasana nesanak.

kura obligata adrosinasana maksas par pasa iebuktetu autinu??

protams, cienitais autors vareja ari pieminet, ka ari kASKO japrot izveleties. ne visas kasko polises lauj autinu pa nakti turet pagalma. ja jaizvelas - stavvieta par ls 150 gada vai KASKO par ls 150 es izvelos otro.

165175. viesis 19.aprīlis 2005 15:34
0 0 Atbildēt

Neko no tā raksta sakarīgu neizlobīju...

Ak jā Iktdienas Viesi var jau paskatīties internetā vai vēl labāk pajautāt savam apdrošināšanas brokerim kur pirkt OCTA viņš tev pateiks labāko variantu un ieekonomēsi tos 5Ls bez visas skraidīšanas.

165178. viesis 19.aprīlis 2005 15:52
0 0 Atbildēt

kur tad var nopirkt kasko par 150 Ls??? un vel auto turet uz ielas?

165179. viesis 19.aprīlis 2005 15:55
0 0 Atbildēt

baltas reklāma?

165181. viesis 19.aprīlis 2005 16:01
0 0 Atbildēt

Var Baltā. Kad ņēmu kāds piedāvāja vēl lētāk, bet tad jātur stāvvietā + vēl citi ierobežojumi. Labāk ņemt arī bez pašriska.

165206. viesis 20.aprīlis 2005 8:33
0 0 Atbildēt

Diemžēl raksts ir paviršs. Ļoti. Vai tiešām autors to nevarētu pārlasīt vēlreiz un izklāstīt savu domu skaidrāk. Salikt akcentus. Ja autoram ir dzejnieka daba un valoda, tad varbūt nerakstīt par reālām lietām. Ja šedevrs nav autora nopelns, bet ir radies rakstu ieliekot portālā, es atvainojos autoram.

165248. viesis 20.aprīlis 2005 11:21
0 0 Atbildēt

jātur maksas stāvlaukumā.... Laikam apdrošinātāji dzīvo tālajos 90 tajos

165382. viesis 21.aprīlis 2005 11:20
0 0 Atbildēt

Normals apdrosinatajs jau neprasa to stavvietu. Iedomajies absurdu - aizbraucu ciemos un shaja laika nosper... Vai turpat iekeru pa mazinjajai un atstaju pie draugu majas.

Man Pareksii kaut kad pat vajadzeja noradit vienu konkretu apsargatu un APGAISMOTU 9 hohma) stavvietu, kura glabat. Citadi kuuu. :(

Toreiz apdrosinaju Baltaa un tagad jau 3.gadu tur drosinu - neprasa stavvietu+sakrajushas atlaides par to, ka atkartoti apdrosinaju. BTW - man gan nav 150 lashu, bet 190 - tik un ta nav dargi.

165386. viesis 21.aprīlis 2005 11:24
0 0 Atbildēt

Tikko no rita 900sekundes bija reklamka (manuprat tieshi baltai). Tipa, piedavaja autopolisi - gan obligato, gan CASKO (a mosh CASCO vai KASKO) kopa. Ta ka autors jaunu ameriku neatklaj. Kas redzeja to reklamu, vai nezin ka tur ar atlaidem ja visu kopa perk?

165407. viesis 21.aprīlis 2005 13:38
0 0 Atbildēt

-> 165386. viesis

Ja. Baltas weba rakstits, ka 10% dod, ja jau ir taa OCTA. Cik sapratu var pat nepirkt reize - svarigi, lai OCTA ir jau no Baltas.

Vel izdevigak - var nopirkt OCTu citur un tik un ta dabut Baltaa 5 procus atlaidi.

165451. viesis 22.aprīlis 2005 11:42
0 0 Atbildēt

Protams, KASKO ir laba lieta. Bet, paradokss: ja nav naudas, ko samaksāt par KASKO, tad būs lielas problēmas, ja auto kas gadīsies. Ja nauda ir, tad nebūtu tik traki arī pašam novērst skādi... AAA

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti