Pārdomas par ātruma pārkāpšanas cēloņiem... 97

 
16.augusts 2005 10:41

Jau ilgu laiku neliek mieru kāda doma. Kāpēc šajā valstī tiek pārkāpti ātruma ierobežojumi... Jo ilgāk par to domāju, jo vairāk ir pārliecības, ka valsts un pašvaldības pašas to veicina...

Spriežat paši:
Braucam pa Krustpils ielu – šaura, līkumota – ātruma ierobežojums 70 km/h... Turpretim Maskavas iela aiz „Dārziņiem”, Lubānas iela gar kapiem, Ulbrokas iela no A. Deglava līdz Onninen noliktavai – platas, pārskatāmas ielas – ierobežojums 50 km/h. Vanšu tilts centra virzienā 50 km/h, ārā no centra – 70 km/h...
Manuprāt, kaut kas tomēr mūsu valstī kādam nav kārtībā... Man nav skaidrs šis brīnišķīgais maksimālā ātruma noteikšanas algoritms.

Pavērojam, kas darās uz šosejām:
Tiek remontēta šoseja Rīga-Bauska, posmā Ķekava-Iecava. Brīnišķīgi! Beidzot! Bet...

Kāpēc ir jāuzliek ātruma ierobežojums 50 km/h vietās, kur ceļa remonta darbi praktiski nenotiek??? Es saprotu – šim ātruma ierobežojumam ir praktiska nozīme un nepieciešamība, ja tajā ceļa posmā konkrētā laikā tiek veikts ceļa remonts, uz tā atrodas ceļu būves tehnika, strādnieki. Nav skaidrs, kāpēc šis ātruma ierobežojums ir spēkā ārpus darba laika un brīvdienās, kad ceļu NEVIENS neremontē??? Ir pietiekami daudz vietas ar ātruma ierobežojumiem, kur pat uz ceļa VISPĀR NEKAS NENOTIEK (neiet runa par posmiem, kuros divu virzienu kustība tiek iespiesta šaurā joslā, kamēr tiek remontēta viena no joslām).

Ir reizes, kad ātruma ierobežojuma zīmes tiek nepareizi izmantotas. Piemēri? Īsi pirms Ķekavas, kur ir pagrieziens uz p/f „Ķekava” stāv zīme 70 km/h. Kāpēc??? Vai tajā vietā nebūtu loģiski uzlikt zīmi /!. Kāpēc tieši 70 km/h, nevis 50 km/h? Kāpēc tieši ātruma ierobežojums, nevis brīdinājums par krustojumu ar mazākas nozīmes ceļu ar brīdinājuma zīmi? Interesanti, varbūt tad uz viesiem šāda tipa krustojumiem uzliekam to ātruma samazinājumu? Kāpēc iebraucot Ķekavā no Bauskas puses līdz pirmajam krustojumam ir jābrauc 50 km/h? Vai tiešām, šajā ceļa posmā, nevar uzlikt zīmei 70 km/h. Ja kādu pārkāpēju noķer – likuma priekšā viņš ir pārkāpējs, bet loģiska pamatojuma šai situācijai nav. Skumji.

Kā lielākais un sāpīgākais šedevrs bija Salu tilts šopavasar. Tā vietā, lai atstātu zīmi 70 km/h un pieliktu sekojošas zīmes: rekomendējamais ātrums 50 km/h (zils kvadrāts ar ciparu un zīmi nelīdzens ceļš (krūšturis trijstūrī), tiek uzlikts ātruma ierobežojums 50 km/h. KĀPĒC??? Lai CP varētu uz šādu neloģisku zīmju pamata papildināt valsts un savu kasi? Dienas laikā, kad redzamība ir laba zīme 50 km/h zaudē savu jēgu. Vienīgā alternatīva varētu būt 50 km/h ar papildus zīmi lietus (baltais kvadrāts ar mākoni un lietus pilēm), kad tās dziļākās bedres ir pilnas ar ūdeni un acij nemanāmas.

Ķeramies pie citās valstīs novērotā. Ceļa remonti Lietuvā. Interesanti izveidotas pagaidu zīmes ceļa remontu vietās. Stāv pagaidu zīme, kura līdzinās kaķenei. Kad reāli notiek remonta darbi tā tiek pavērsta pret braucējiem un tur ir redzamas divas zīmes 70 vai 90 km/h ātruma ierobežojums un ceļazīme „Notiek remonts” (trijstūrī vīrs ar šķipeli, rokas pa čupu). Kad darbi nenotiek (vakaros, naktī, agros rītos, brīvdienās un svētku dienās) zīme tiek sagriezta pa 90° un ir redzama tikai viena zīme „Notiek remonts” (trijstūrī vīrs ar šķipeli, rokas pa čupu). Kad darbi tiek uzsākti – atnāk kāds vīrelis no remontētājiem, sagriež zīmi, ka notiek remonts, darbu cēlienu beidzot (kad tehnika aizvākta) zīmi sagriež kā vienkāršu ceļa remontu. Ja nepieciešams vēl piekar zīmi /!, ja tas ir nepieciešams. Ja ir kas norobežots par to liecina vertikālās zīmes apbraukt pa labi vai pa kreisi, kas naktī tiek papildinātas ar mirgojošām oranžām bākugunīm. Vienkārši, loģiski un skaisti.

Krievu zeme
Maskava, tilti – daudziem tiltiem ir uzlikta zīme minimālā ātruma ierobežojums 70 km/h, lai kustību pār tiltu nodrošinātu ātrāku. Šeit gan jāsaka, ka mūsu tilti tam nederēs, jo, kā zināms abos galos tie beidzas ar neko. Nav jau kur likties. Toties 50 km/h centra virzienā uz vanšu tilta ārpus sastrēgumu laikiem un naktī gan ir absurds...

Ja mēs Vācu zemē uz mazākas šosejas redzam zīmi 40 km/h un ass līkums, tad tas PATIEŠĀM TO ARĪ NOZĪMĒ, jo uz 50 braucot, kauc visi riteņi. Vienkārša un loģiska zīme, kas patiesi norāda maksimālo drošo ātrumu.

Tagad par pašiem pašmāju braucējiem. Braucam no Gaujas Tilta pie Carnikavas Rīgas virzienā. Tiek remontēta šoseja, kas iet garām Ādažiem. Transporta plūsma tiek laista cauri Ādažiem. Izbraucam cauri Ādažiem ar 50 km/h. Viss kārtībā. Tad aiz zīmes apdzīvotas vietas beigas (baltā plāksne ar sarkanu svītru pārsvītrotu uzrakstu Ādaži) daudzi turpina braukt ar 50 km/h. Kad tiem tiek signalizēts, lai brauc ātrāk, proti, 90 km/h ir neizprotama reakcija un nepārprotami žesti. Kāpēc? Nesaprotu! Mašīna neizskatās bojāta, neviens no virziena rādītājiem neliecina par gatavošanos manevram, avārijas ugunis arī nemirgo. It kā viss ir kārtībā, bet tiek braukts gar pašu pretējos virzienus sadalošo pārtraukto neļaujot veikt apdzīšanas manevru ar minimālu risku (CSN stāv rakstīts – turēties pēc iespējas tuvu ceļa labajai malai. Manuprāt, tāpēc, lai tie, kas brauc atļautos 90 km/h var mierīgāk veikt apdzīšanas manevru, it īpaši, ja kāds „velkas”. Līdzīga situācija atkārtojas izbraucot cauri Baltezeram, tikai ātrums šajā gadījumā ir kādi 70 km/h nevis 90 km/h... Kāpēc šoreiz šāda ātruma izvēle, laikam īsti nav skaidrs pašiem šiem vadītājiem. Un atkal braukšana notiek tā, lai pēc iespējas apgrūtinātu apdzīšanas manevru. Jautājums CP – kad pēdējo reizi ir sodīts kāds autovadītājs par traucējošu (automašīnu plūsmu saraustošu) pārāk lēnu braukšanu? Atceramies TV raidījuma „Zebra” patiesi lielisko eksperimentu ar braukšanu 70 km/h un 90 km/h ceļa posmā Saulkrasti-Lilaste. Vai atceramies kāds bija apdzīšanu skaits vienā un otrā gadījumā? Vai patiešām ir jāapkaro šīs nevajadzīgās apdzīšanas (cīņa ar sekām, jo CP inspektors šo īslaicīgo ātruma pārsniegšanu ātrākai apdzīšanas manevra veikšanai, traktē kā rupju ātruma pārsniegšanu), nekā cīnīties ar lēnajiem braucējiem (ar cēloņiem, kuru dēļ notiek šādas nevajadzīgas apdzīšanas)?

Manuprāt, mudināt braukt normālā ātrumā arī būtu viens no CP pienākumiem, jo tas tieši iespaido ceļu satiksmes drošību, avāriju skaitu un upuru skaitu. Cik cilvēki ir guvuši ievainojumus, vai gājuši bojā, veicot nevajadzīgas apdzīšanas, kuru laikā apdzenamais transporta līdzeklis (aiz spīts, jā, jā, aiz auna cienīgas spīts, palielina braukšanas ātrumu, lai kādu nepalaistu vai kādam neiezāģētu...)!

Otra galējība apdzīšana ar minimālu ātruma starpību. Biķernieku mežs. Brauc trolejbuss. Ātrums kādi 55 km/h. Jo šoreiz tas nekur nesteidzas. Šo trolejbusu apdzen kāda automašīna. Uzminiet apdzenošās mašīnas ātrumu? 75 km/h, 80 km/h, nu labi 70 km/h? Muļķības! Apdzenošais transporta līdzeklis apdzīšanu veic ar 60, 62, reizēm 65 km/h. Aiz šī transportlīdzekļa ir vēl lērums ar mašīnām. Es domāju katram normālam autovadītājam ir skaidras pārējo vadītāju domas un iespējams arī reakcija uz notiekošo...

Labi – ir gana gari rakstīts. Palasiet, padomājiet, iesakiet risinājumus.

Gribētos arī dzirdēt oficiālo CSDD, RD SATDEP, CP, Satiksmes Ministrijas viedokļus. Iespējams, ka es kļūdos un mani spriedumi ir galīgi garām, bet joprojām uz ceļiem tiek dauzītas mašīnas un iet bojā cilvēki, manuprāt, nepareizas ceļa organizācijas un ceļa zīmju lietošanas dēļ, jo ātruma ierobežojumi tiek likti NEPAMATOTI, kas pieradina cilvēku regulāri pārkāpt ātrumu. Kāpēc? Katrs pats sev var godīgi atbildēt kad tas ir braucis 30 km/h ap ceļa remonta vietu, kas ir braucis tos godīgos ar zīmēm noteiktos 50 km/h uz šosejas, kur reāli remontdarbi nenotiek? Izdarām secinājumu – ātruma ierobežojumi ir muļķīgi un tāpēc tos var neievērot, līdz ar to ātruma ierobežojums tiek pārkāpts vietās, kur tas patiesi ir vitāli svarīgs...

Ar cieņu
palaidniex, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
175587. viesis 16.augusts 2005 10:49
0 0 Atbildēt

Arii visu neizlasiiju! Zheel autora, vinjam taada saape! Nesaprotu, kaa vispaar vish to var iztureet!!

175588. viesis 16.augusts 2005 10:53
0 0 Atbildēt

Man jau liekas ka shaja valsti visiem ir viens liels VIENALGA.

Policija ari situacija forsha iziet tadi kam vel kada saikne ar galvu, bet vieta atnaks tadi ka maz neliksies nevienam...un kartiba uz celiem bus tada pati vai vel jautraka.

175589. viesis 16.augusts 2005 10:54
0 0 Atbildēt

nervus vajag aarsteet... un maacities... tad nebuus neizpratnes par ZEMO aatrmu... :D

175590. viesis 16.augusts 2005 10:54
0 0 Atbildēt

Latvijā galvenais ir budžeta papildināšana uz sodu rēķina, nevis reāla satiksmes uzlabošana.

175594. viesis 16.augusts 2005 11:08
0 0 Atbildēt

............njaa, taa arii tiesaam ir - redzot desmitiem mulkiigu aatruma ierobezojosu ziimju taam vairs nav nekaadas uzticiibas un lielaakaa dalja brauc ~20 km/h atraak. Un vietaas kur sii atruma ierobezojosaa ziime tiesaam atbilst reaalajiem apstaakliem - ik pa laikam notiek lielaaka vai mazaaka keza - skumji. Tas pats ir uz sosejas Riga - Jelgava pie Dalbes - uz sosejas ziimes 70 un 50, OK ir tur taa gaajeju paareja, bet kaadeel tad pie Olaines beidzot izdomaaja aizvakt gajeju paareju un 70 ziimi. Visas ziepes saakas tur, ka cilveeki kuri iet pari siim paarejaam uz sosejas domaa ka auto ir divritenis kuru var apstadinat piecos metros, un vinjam viss ir po....., vinju visiem ir jaalaiz. Manupraat tad tiesaam labaak siis paarejas novaakt - gaajeji vismaz buus uzmaniigaaki un rekinaasies ar to, ka nestaigaa pa vecriigu bet atrgaitas soseju.

175595. viesis 16.augusts 2005 11:09
0 0 Atbildēt

Labs pētījums! Īpašs fui atbildīgajiem par tām remontu zīmēm. Bet bardaks ir visapkārt, es dažkārt brīnos, kā vispār uz šāda bardaka pamatiem var tāds veidojums kā valsts noturēties?

175596. viesis 16.augusts 2005 11:12
0 0 Atbildēt

Visām valsts institūcijām ir pilnīgi vienaldzīgi, kas notiek šajā valstī, vis cīniņš notiek ap naudu. Un kaa tos ceļus remontē, uzber vienkārši asfaltu virsū un nemaz nenolīdzina, sanāk vēl lielāks nelīdzenums nekā bedre un to jau neviens nekontrolē, bedre tak ir aiztaisīta, vis pāreijais jau ir po...

175597. viesis 16.augusts 2005 11:15
0 0 Atbildēt

Raksts labs. Es gan vēl nedaudz būtu paķidājis tos kas APZINĀTI bremzē satiksmi un ceļa zīmi kas ierobežo MINIMĀLO ātrumu. Bremzes reizēm ir bīstamāki par lidotājiem, pašam ir nācies ne vienu vien reizi pārliecināties.

175598. viesis 16.augusts 2005 11:29
0 0 Atbildēt

to: 175594. viesis 16.08.2005 11:08

Manupraat gan labaak ka ir taas gaajeeju paarejas uz shosejaam... jo tad vismaz +/- var reekjinaaties ka tie gaajeeji soljos paari pa paareju nevis dajebkur pa shoseju...

175599. viesis 16.augusts 2005 11:38
0 0 Atbildēt

tipiskam urlveidīgajam lauku pāķim tās svītras uz asfalta neko neizsaka un tas slās pāri tur, kur taisnāk.

175601. viesis 16.augusts 2005 11:39
0 0 Atbildēt

Labs raksts, cepuri nost!

175603. viesis 16.augusts 2005 11:43
0 0 Atbildēt

Izsaku liidzjuutiibu autoram :)

Pirmo reizi dzirdu ka posma Adazi - Baltezers ir 2 brauksanas joslas katraa virzienaa ???

Cik tev ir gruuta dziive – visi citi ir sliktie, bet Tu mums taads vieniigais palaidnieks labs :)

175605. viesis 16.augusts 2005 11:46
0 0 Atbildēt

tā viņš ir - raksts 100% patiess, a ko tu padarīsi ? jāpielāgojas.

Palaidniexu par satiksmes ministru!

175606. viesis 16.augusts 2005 11:48
0 0 Atbildēt

piekrītu autoram par muļķīgajām zīmēm. Uz Pleskavenes zīmes 90 - max, 70 - ieteicamais atbilda reālajai situācijai tikai lietusgāzes laikā vai kad nav tīrīts sniegs.

Igaunijā, savukārt, man nemaz negribējās pārsniegt atļauto ātrumu, jo pie zīmes 30 ātrāk kā uz 30 nemaz nevarēja pabraukt.

175607. viesis 16.augusts 2005 11:49
0 0 Atbildēt

175594. viesis 16.08.2005 11:08

Uz jelgavas šosejas bij pāreja pie Olaines, pie Codes pagrieziena. Tās novāca, bet tad uzlika dumju pāreju pie Dalbes. Bet es vispār uz nevienas no tām pārejām ne reizi neesmu redzējis ejam pāri kādu cilvēku. Tad jau labāk varēja uztaisīt tiltiņu pāri ceļam, kā tas ir uz šosejas pie biķerniekiem.

175608. viesis 16.augusts 2005 11:50
0 0 Atbildēt

Atbalstu autoru par visiem 100%!Tās lēnās urlas, kuri baidās paši no savas ēnas nedrīkst laist vispār uz ielām.Brauc pa šoseju uz 50-70!Nu, kur tas ir redzēts???Vasara, sauss ideāls asfalts, ideala redzamība, kapēc nebraukt ar maksimali atļauto???

175610. viesis 16.augusts 2005 11:54
0 0 Atbildēt

Neiet runa par to, ka man ir grūta dzīve. Vienkārši uz ceļiem ir bardaks, nav īsti organizācijas, kas ORGANIZĒTU satiksmi. Ir tikai vienas, kas saliek muļķīgas zīmes - nedomājot par to jēgu un sekām, un ir otri, kas ar radariem stāvot pilda savu pienākumu. Nav jau vainīgi tie vīri, kas ierok zīmes, taisa ceļus vai stāv ar radaru. Vainīgas ir augšas ka tādas lietas notiek, ka šādi tiek organizēta satiksme, jo tie ir "augšu" lēmumi un rīkojumi...

Iespējams, ka tieši Tev HIPPY liekas ka viss uz ceļiem ir normāli, bet manuprāt ir bardaks! Pie mums cīnās nevis ar cēloņiem, bet sekām. Seku gadījumā nemēģina izpētīt cēloņsakarības, bet soda tos, kas kļuvuši par situācijas upuriem...

Starp citu, Kurā vietā ir rakstīts, ka posmā Adaži - Baltezers ir 2 braukšanas joslas?

175611. viesis 16.augusts 2005 12:04
0 0 Atbildēt

Es esmu ievērojis, ka zīme 70 vietās, kur it kā nenotiek remontdarbi, stāv līdz ir uzkrāsotas sadalošās joslas. Tas protams var tracināt, bet šeit vērā tiek ņemta drošība.

175612. viesis 16.augusts 2005 12:09
0 0 Atbildēt

Nekādu pretenziju pret ierobežojumu 70 km/h, ja ir ieklāta jauna asfaltbetona kārta, kas vēl ir krietni slidena, jo virskārta ir ļoti piķaina, kā arī tās kravnesība (asfalta cietēšanas un sablīvēšanās īpatnību dēļ) vēl nav sasniegusi vēlamo, kā arī nav vēl uzzīmēti CHA.

175613. viesis 16.augusts 2005 12:22
0 0 Atbildēt

Runājot par horizontālo apzīmējumu, tad Latvijā lielākā ceļu daļa tādus nekad savā pastāvēšanas vēsturē nav redzējusi. Kaut vai tas pats Ogre-Ulbroka, kur uz izremontēta ceļa Saurieši - apvedceļš 50 stāvēja pusgadu līdz savilka svītras, bet uz tā paša ceļa neremontētās daļas svītras es atceros ka ir bijušas, tikai ļoti sen, taču ātruma ierobežojuma nav. Loģikas šeit nav, taču izskaidrojums ir ES, par kuras līdzekļiem tas ceļš taisīts, lai pāraudītājiem atrādītu cik mēs kārtīgi un mums viss pēc noteikumiem (tikai mums pašiem saprotamiem).

175614. viesis 16.augusts 2005 12:30
0 0 Atbildēt

Da jebkuram šoferim, daudzmaz lasijušam CSN ir jābut sajēgai kā braukt pa celu, kur NAV jorizontalo apzīmejumu-tobiš svitru uz pie. grants ceļiem nebūs nekad!.Un ja dēļ šādiem āžiem liek ierobežojumus 50/70, tad tā augstākā vara ir glupa!Vairak man nav ko piebilst!

175615. viesis 16.augusts 2005 12:31
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt, ka daudzviet ātruma ierobežojuma zīmes tiek izmantotas kā vai arī elementāras brīdinājuma zīmes vietā...

175616. viesis 16.augusts 2005 12:32
0 0 Atbildēt

Ne jau tikai satiksmes organizācija ir tizla. Tizli diemžēl ir arī lielākā daļa satiksmes dalībnieku. Zina tikai čiknkstēt, ka uz tiltiem vajag ļaut ātrāk braukt, taisnajos posmos -ātrāk, uz šosejām vēl ātrāk, utt. Bet kā notiek dzīvē? Lūk piemēram, gaisa tilts uz Imantu (tas kur pašlaik vienu pusi remontē). Tur jau sen, un arī pašlaik tanī virzienā kas vaļā satiksmei, ir uzlikta zīme 70. Diemžēl 95 % turpina braukt uz 50 km/h, labi, ja virzienā lejā no kalniņa sāk ripot drusku ātrāk. Ne tur slikts asfalts, ne cits kas - VIENĪGI AUTOVADĪTĀJU TIZLUMS un nespēja ievērot zīmes laikam.

Spējas braukt viņiem parādās tikai sausā saulainā laikā uz tukša plata taisna ceļa. Ko tur var gribēt.

175617. viesis 16.augusts 2005 12:32
0 0 Atbildēt

Patiess raksts. Tāda nu tā satiksme uz Latvijas ceļiem ir. Satiksmes organizācija valstī ir pilnīgi čau! Tā pati zīme Lubānas ielā. Kāpēc bija jānoņem 70 zīme? Vai tad arī nakts laikā ļautiņi iet uz kapiem un vaijprātīgās svītās šķērso ielu pa gājēju pārejām? Kāpēc nevarēja atstāt zīmi ar laika ierobežojumu, piem., zīme darbojas no 21.00 līdz 7.00? Tas pats uz Lokomotīves ielu. Tā vietā, lai izgaismotu gājēju pārejas un uzliktu ātruma ierobežojuma darbības laikus, noņem zīmi vispār?

Sviests....... :(

175618. viesis 16.augusts 2005 12:35
0 0 Atbildēt

Autoram: par apdzīšanu ar lielāku ātrumu starpību var sanāk izskaidrošanās ar CP. Gadījums iz dzīves: laiks sauss, silts. Ceļš pārskatāms brauc pa priekšu kautkāds vecs eskorts uz ~80-85km/h (laikam vairāk neiet jo ceļš ar nelielu kāpumu) pārliecinos, ka pretī braucošā mašīna man netraucēs veikt drošu apdzīšanas manevru. Sāku apdzīt, atrodoties pretējā braukšanas joslā ātrums ~ 110 -115km/h, kad pamanu, ka pretī braucošais ir CP auto, kurš slēdz iekša krāsainās lampiņas un CPists lec ārā. Paspēju gan apdzīt, gan arī apstāties, gan padiskutēt par šo ātruma "pārkāpumu". CP viedoklis - pārkāpums ir fromāls, bet ir radars ātrumu ir fiksējis un nekur nav atrunāts, ka apdzenot drīkst pārkāpt satiksmes noteikumus, tātad jāapdzen ar atļauto braukšanas ātrumu.

175619. viesis 16.augusts 2005 12:40
0 0 Atbildēt

Trūkst jau autovadītāju pieredzes. Reti kurā autoskolā ir patiesi labi instruktori, kas liek aizdomāties par tām vai citām CSN normām. Kas liek domāt par pareizu sēdēšanu pie stūres, kas paskaidro kāpēc un cik bieži ir jāieskatās spoguļos, kas pasaka, kad sākoties ziemai ir vērts aizbraukt nomaļākā vietā, lai atsvaidzinātu zināšanas un sajūtas, kas skar braukšanu ziemā...

Igauņu pieredze rāda, ka no sākuma tiek izsniegtas pagaidu tiesības, pēc gada jāpārliek braukšanas eksāmens, kurā tiek novērtēts, cik konkrētais autovadītājs ir praktiski iemācījies pielietot apmācībās iegūtās zināšanas un gadu ilgajā praksē tās ir noslīpējis... Ja tā tas ir - tikai tad tas saņem pilnas autovadītāja tiesības...

Gribat teikt, kad sievietes, večiņas un veci večuki Vācijā ir labāki par mūsējiem, ka prot braukt uz bāņa ar 160 km/h acīm mirdzot. Nē - tur vienkārši ir visi priekšnoteikumi kļūt par salīdzinoši labu vadītāju.

Aizbrauciet uz somiju, tur atļautais ātrums uz šosejas ar sadalošo joslu ir no 110-130 km/h. Ticiet man - tas ir normāls ātrums lielākajam vairumam automašīnu un par šo ātrumu ātrāk brauc tikai reti indivīdi... Parēķiniet paši - priekš 1,2 - 1,6 litru darba tilpuma automašīnām tas patiesi ir labs kreisera ātrums, kuru pat neprasās (nav arī prātīgi un ekonomiski) pārsniegt...

175625. viesis 16.augusts 2005 13:13
0 0 Atbildēt

>Palaidniex

Aizbrauc uz Latviju. Ja būs atļauts 110-130, brauks 140 un 150. Latvija nav 1,2-1,6 motorīšu zeme.

Nu nevar atļaut vairāk par 90, kamēr pa ceļiem blandās vellapēdi bez atstarotājiem, piedzērušies autovadītāji bez tiesībām un vienkārši atsaldeņi, kuriem smadzeņu darbības intensitāte ir apgriezti proporcionāla auto ātrumam.

175626. viesis 16.augusts 2005 13:22
0 0 Atbildēt

Gribētu lūgt kolēģus satixmes dalībniekus aizdomāties par 2ām lietām:

1. _cilvēki ir dažādi_. Ir tie, kurus nosacīti var dēvēt par 'darītājiem' - kuriem katra ceļā pavadīta sekunde ir zemē nomests laix, ko varēja daudz jēdzīgāk pavadīt galapunktā, uz kuru cenšas tikt pēc iespējas ātrāk. Un ir tādi, kurus varētu dēvēt par 'sapņotājiem' - kuri pārvietojas pa ceļu ne tik daudz mērķa, kā procesa dēļ... :-) Un katrā no šīm divām nosacītajām grupām ir tādi, kuriem ir sajēga par izpratni pret citiem, par toleranci kā tādu, & ir tādi, kuriem liekas, ka tikai viņiem ir taisnība, & ka visi pārējie ir 'pilnīgi garām'. Visgrūtāk, kā viegli nojaust, saprasties ir ar tiem pēdējiem - no tiem mums nāk gan tie, kuri, paši 'velkoties', tīšām neielaidīs rindā kādu, kurš veic apdzīšanu ne īsti piemērotā vietā (nu teixim, 'nūģi'), gan tādi, kas taurēs & rupji lamāsies uz onku/tani, kura vienreiz gadā ir izstūmusies ar savu 'šrotu' no Preiļiem, lai savu spēju robežās rāmi bubinātu uz kādu pasākumu Rīgā (no šiem visvairāk paši nositas, tā kā šos varētu dēvēt par 'kamikadzēm').

2. _ceļš ir braukšanai_. Ar to es gribu teikt - tā ir vieta, kas (ar lielākām vai mazākām sekmēm, kā autors ļoti precīzi norāda) ir veidota, lai pēc iespējas vairāk cilvēku, pēc iespējas dzīvu & vienā gabalā, & pēc iespējas ātrāk nonāktu no punkta A punktā B.

No šīm divām domām uzsaukums kustības dalībniekiem (auto, moto, velo, kājām, skrituļslidu, traktoru, kombainu, zirgu pajūgu, tramvaju, troleijbusu, _taxobusu_, & visu pārējo sauszemes transporta veidu vadītājiem) & tās regulātoriem (CPistiem, satixmes organizātoriem, ceļu būvniekiem):

"'Darītāji' - apdomājiet, pirms darāt! Jūsu straujās darbības cits 'darītājs' uztvers & sapratīs, & atbalstīs, bet - pāršaujot pār strīpu - jūs riskējat 'uzrauties uz nūģa' vai 'kamikadzes', & pac kļūt par 'kamikadzi'.

Sapņotāji - atveriet acis, pasapņosit mājās! Jūs esat uz ceļa, & te kopējā labuma dēļ jums ir _nepārtraukti jākontrolē_, kas notiek visapkārt jūsu auto, kas notiek ar jūsu auto (riepu stāvoklis, gaismas, degvielas līmenis bākā, utt.). Ja ievērosit CSN & sekosit situācijai uz ceļa - 'darītāji' jums nedarīs pāri, ar noteikumu, ka neesat 'nūģis'!"

Tad nu iedzersim par toleranci uz ceļa & nebrauxim šmigā! :-D

175630. viesis 16.augusts 2005 13:36
0 0 Atbildēt

to RXE - respect!

Arfī ir jāatzīst, ja uz ceļa vieni nesapņos (nezkāpēc Vācijā ir nenormāli maz sapņotāju) otri arī nenesīsies, jo tiem trūks iemesla nesties - sapņotāju. Mums VISIEM vēl ilgi nāksies mācīties braukt un cienīt citus uz ceļa. Ne tikai darītājiem ir jārespektē un jāciena sapņotāji, bet arī sapņotājiem ir jārespektē darītāji. Proti - vieniem ir jāiemācās braukt ātrāk, līdz ar to otri nevilšus sāks braukt lēnāk, jo nebūs nepieciešamības visu laiku kādu apsteigt, apdzīt. Būs protams izņēmumi un radikālas galējības gan vienos, gan otros, tikai vajag panākt, lai gan vienu, gan otru paliktu mazāk...

Galvenais, lai nav nevajadzīgu (nejēdzīgu) avāriju un visi nonāktu gala punktos gana ātri, toties dzīvi un veseli...

175634. viesis 16.augusts 2005 13:51
0 0 Atbildēt

Visiem viena bēda. Reitais saprot ka lēnie braucēji nav traucēklis, bet ir pārējie satiksmes dalībnieki, retais saprot ka maksimālā ātruma ierobežojums neuzliek par pienākumu braukt ar tādu ātrumu. Pie zīmes 70 var braukt ar 32 km/h. Piedodiet, bet tādi ir noteikumi. Neputrojiet maksimālā ātruma ierobežojumu ar minimālā ātruma ierobožojumu un bēdas beigsies. Galvā pārvariet kompleksu ka tas lēnais mamuts priekšā ir bremze. Tas kurš grib skriet domā paats par sevi, lai netraucētu lēno mamutu. Manuprāt šādi ir jāsaprot...

175635. viesis 16.augusts 2005 13:55
0 0 Atbildēt

RXE- te kopējā labuma dēļ jums ir _nepārtraukti jākontrolē_, kas notiek visapkārt jūsu auto, kas notiek ar jūsu auto (riepu stāvoklis, gaismas, degvielas līmenis bākā :) :) :)humorists

175636. viesis 16.augusts 2005 13:55
0 0 Atbildēt

Cik reizes esmu gribeejis taa nepaarkaapojot aatrumu no Riigas uz Valmieru aizshaut, ne reizes nav izdevies. Iemesls - smagie un citi p..., kas brauc zem 90 km/h. Realiz izbesii, kad taadi mudaki ir jaadzen lai vareetu uz saviem atlautajiem 90 braukt.

175637. viesis 16.augusts 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Naudas iekasēšana no autovaditājiem jau sen valdībai ir kļuvusi par biznesu. Kad vēlas ienākumus palielināt, tad preses sekretāri atlasa informāciju, dumjie žurnālisti uzreiz uztaisa autovadītāju lamāšanas kampaņu un tad var pieņemt atkal kādu peļņu nesošu likumu. Valdības loģika ir vienkārša - no autovadītājiem ir ko paņemt. Bet tie, kam auto nav apskaudīs un piebalsos, ka sodus jāpalielina. Vispārējais pārticības līmenis ir zems daudzi nevar auto atļauties un tā vienmēr var rēķināties ar lielu elektorāta atbalstu naudas iekasēšanas plāniem. Pašnāvībās Latvijā iet bojā vairāk cilvēku, bet no viņiem naudu valdība iekasēt nevar. Tāpēc par to mediji neraksta. Bet cik ir to, kas knapi velk galus kopā? Pensionāri vēl spēj protestēt, jo viņi visi ir balstiesīgi vēlētāji un viņiem ir kaut mazi naudas ienākumi un laiks noņemties ar protestiem. Jaunās ģimenes ar 2 un vairāk bērniem ir visneaizsargātākās. Tie neprotestēs...

175639. viesis 16.augusts 2005 13:57
0 0 Atbildēt

RXE labs koments!

Lai arī raksts ir labs, tomēr tur dominē tas, ko pareizi uzsvēr uupis 16.08.2005 13:51!

Es uzskatu, ka lēnai braukšanai var būt daudz sakarīgu iemeslu, piemēram, cilvēks meklē kur nogriesties

175640. viesis 16.augusts 2005 14:01
0 0 Atbildēt

Apdzishana ar atlauto atrumu ir lielaks parkapums pret parejiem vaditajiem! Es pagajusha gada vairak par 5 reizes tadus mudakus redzeju ar veciem Golfiniem 2, kuri ar mierigu atrumu izbrauca man preti. Shaja gadijuma 5 reizes strauji bremzeju un pienemumu maksimali pa labi, lai tadus aunus palaistu

175642. viesis 16.augusts 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Veel viens diivainums:

Viestura prospekts, vienaa pusee liidz Mangaljiem mezhs, pa starpu naftas baazes betona seeta un 3 (triis) autobusa pieturas, pie kuraam ir speciaali apriikotas (ar striipainiem stabiem un apgaismojumu tumshajaa laikaa), otraa pusee dziivojamaas maajas apmeeram 100 metuis no celja, atdaliitas ar zaljo zonu. Aatruma ierobezhojums 50 km/h. Arii tur, kur abaas pusees mezhs (kur labi sleepjas dzeltenie viirinji)

Un nepaartraukta CP mashiinu ar radaru braukaashana, sajuuta ka taa tur braukaa patstaaviigi.

Un Ulmanja gatve no Liepaajas ielas liidz Kalnciema ielai

Abaas pusees sameeraa bliiva dziivojamaa un cita veida apbuuve pie pasha celja, paaris gaajeeju paarejas apziimeetas tikai ar zebru un standarta ziimeem.

Atljautais aatrums 70km/h.

Kaapeec?

Man ir aizdomas, bet pagaidaam taas neizpaudiishu.

175643. viesis 16.augusts 2005 14:10
0 0 Atbildēt

piekriitu autoram. ljoti daudz taisniibas tur ir...

vajag atcereeties ka aatruma ierobezhojums ir maksimaalais aatrums, bet aatrums jaaizveelas njemot veeraa laika apstaakljus, satiksmes intensitaati u.t.t.

Uzliekam max. piemeeram 160 uz Juurmalenes. Es ar savu auto braukshu 160 jo juutos droshi (ja vien neliist vai nesnieg), bet ar firmas mashiinu taapat aatraak pa 120-130 nebraukshu. Maksimaalais ir tomeer maksimaalais un ne vienmeer buutu ar vinju jaabrauc...

175644. viesis 16.augusts 2005 14:11
0 0 Atbildēt

Lēno braucēju ir savairojies, manuprāt, viens no iemesliem, ka auto pie 80 ... 90 km/h vismazāk tērē degvielu.

Vai tad neesat bijuši Polijā? Kā tur tauta brauc - pamatīgs kontrasts: daļa ļoti lēnu, bet daļa ļoti ātri, apdzen kur pagadās, apdzīvotā vietās mauc virs 100km/h. Iebraucot no Polijas Latvijā liekas, kā šeit viss ir ļoti labi ar braukšanas kulūru.

175645. viesis 16.augusts 2005 14:12
0 0 Atbildēt

Aiz Ādažiem stāv varbūt ka jau stāvēja zīme 30 km/h

175647. viesis 16.augusts 2005 14:13
0 0 Atbildēt

Iebraukt no Polijas Latvijā nevar - pa vidu ir leišu filtrs ar labākiem ceļiem.

175649. viesis 16.augusts 2005 14:14
0 0 Atbildēt

uupis, tev galiigi nav taisniiba ;)

Noteikumos ir teikts kad nedriikst braukt nepamatoti leeni.

Un taadi kaa tu laikam arii ir lielaakie trauceeklji uz celjiem kas ir ienjeemushi pieree ka vinjiem ir taisniiba, bet patiesiibaa nepaarliecinaas vai taa tieshaam ir.

Un visas tantes, onkas un citi nuugji kas nevar pabraukt ar noteikumos atljauto aatrumu lai maacaas braukt un tikai tad lai lien uz koplietoshanas celjiem.

175650. viesis 16.augusts 2005 14:17
0 0 Atbildēt

Zināmas korekcijas uz autoceļiem ārpilsētās, palielinot ātrumu līdz 100 km/h, noteikti vajadzētu izdarīt. Par to nav šaubu. Ja nu tas vēl skaita klāt atļautos +10 km/h un vēl nedaudz - tad jau nu vajadzētu it kā pietikt. Šobrīd tiešām apšaubāms ir fakts, kāpēc uz visiem ārpilsētu ceļiem jābrauc uz 90 km/h. Nesen kad biju igauņos, atklāju, ka tur zīme 100 ir ļoti izplatīta. Rezultāts tam visam ir "vienos vārtos" - strauji pieaug CP darbinieku materiālā labklājība un dzīves līmenis. Diez vai Valsts budžetam no šiem ātrbraucējiem kaut kas daudz atlec, varbūt tīri simboliski. Ne velti lielākā daļa CP pēdējā laikā ar radariem strādā tieši uz lielajām šosejām. Nesen, kad ar ārzemniekiem veicām nelielu braucienu pa Vidzemi un Zemgali, uz pleskavenes saskaitīju kādus sešus ātrumkontroles , uz daugavpilenes četrus, uz jelgavenes piecus, un ventspilenes - pat 7 posteņus posmā Ventspils - Jūrmala. Diezgan jau iespaidīgi vienas dienas laikā. Amerikāņiem gan tās CP "krūmu" akcijas likās dīvainas, lai gan viņi piebilda, ka viņējiem CP arī pēdējā laikā esot mode slēpties sānceļos, un pēc tam piebraukt klāt no aizmugures. Tā kā praktizē mūsu CP - LEC priekšā ar zizli, tas amerikānu policmeņiem drošības dēļ esit aizliegts.

175651. viesis 16.augusts 2005 14:22
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesi - nu pārspīlēt vajag ar mēru :) Ventspils šos 7 CP :)))

175652. viesis 16.augusts 2005 14:25
0 0 Atbildēt

paldies, autor. arī man šitas viss sāp. reizēm pat tā izbesī, ka pats kļūstu par agresīvu braucēju, vēl arī citiem uz nerviem sakrītot :)

ātruma pārsniegšanu stimulē divas lietas - stulbas zīmes un drausmīgi muļļīgi braucēji, kuri paši velkas un vēl lamājas, kad viņus apdzen, kaut arī tieši dēļ viņiem rodas bīstamas situācijas.

175653. viesis 16.augusts 2005 14:27
0 0 Atbildēt

Polijaa tieshi taa arii ir- dalja brauc uz 80 dalja uz 180 pie kam nav svariigi vai apdziivotaa vietaa vai aarpus...

175654. viesis 16.augusts 2005 14:27
0 0 Atbildēt

Speciāli uupim.

Mūsu ceļos ļoti daudz ir sastopami sastrēgumi. Vienīgais kā palielināt satiksmes caurlaidību ir palielināt ātrumu. Vācijā dzīvo tieši tādi paši cilvēki kā šeit. Tur iedegoties zaļajam signālam visa rinda bez kompleksiem diezdgan dinamiski uzņem 55-60 km/h tādējādi palielinot satiksmes caurlaidību. Neiet runa par braukšanu 120 km/ miglā pa apledojušu šoseju. Iet runa par braukšanu ikdienā, laika apstākļos līdzīgos šiem! Patreiz aiz loga neredzu nevienu iemeslu nebraukt ar maksimālo pieļaujamo bnraukšanas ātrumu!

Ja esi diegabikse un baidies braukt - nebrauc vispār. Nejūties drošs pie nežēlīgi šausminošā ātruma 50 km/h - trenējies, kamēr viss beidzot izdodas. Ja meklē kur nogriezties - izmanto pagriezienu rādītājus, lai brīdinātu citus satiksmes dalībniekus (uz kuriem tev šķiet ir p%^&) par savu šedevrālo manevru. Gala beigās apstājiec ceļa malā un izdomā kur gribi braukt, ja netiec gudrs. Un pat tad, ja izdomā braukt 32 km/h pa krasta ielu - CSN skaidri un gaiši nosaka, ka ir ļoti vēlams turēties maksimāli tuvu ceļa vai brauktuves labajai malai, lai tie, kas brauc ātrāk, bet nepārkāpj CSN, var tādai diegabiksei tikt garām. Diegabiksei, kurai pašai nav skaidrs kā un kurp ir jābrauc. Tas škiet ir kā ar parašūtu sportu - ja nav sanācis ar pirmo reizi - parašūtu sports nav prieķs tevis...

175655. viesis 16.augusts 2005 14:27
0 0 Atbildēt

auma - definējiet lūdzu saskaņā ar CSN kas tiek uzskatīts par lēnu braukšanu. Manuprāt slimi ir tie kuri nervozē pie stūres kad kāds brauc lēnāk, nemākuļi ir tie kuri neprot saskaņot praktiskās iemaņas ar CSN lai apsteigtu vai apdzītu citu satiksmes dalībnieku netraucējot citus, un vēl slimāki ir tie kuri uzskata ka lēnajam ir jārēķinās ar ātro braucēju.

Mieru pie stūres draugi, ja kāds lēnaais nelaiž rindā nu nosēdies lotosa pozā un pagaidi - ar vēsu prātu var visur tikt.

Man jau sen liekas ka ir tāds sindroms kā kustības ķeršana. Lielai daļai autovadītāju stress rodas brīdī kad viņš nevar iekļauties kopējā plūsmā, kad viņš krustā noslāpst, kad nestrādā rāvēslēdzēja princips, vienkārši pašam vadītājam liekas ka vīņš bremzē citus vai citi viņu bremzē. Grūti uzvarēt šito sindromu laikam....

175656. viesis 16.augusts 2005 14:31
0 0 Atbildēt

175654. viesis 16.08.2005 14:27

Arī tev caurums tiesībās. Tuvāk labai malai nosaka noteikumi ārpus apdzīvotām vietām. Pilsētas runa iet tikai par galējo kreiso joslu trīs un vairāak.

175657. viesis 16.augusts 2005 14:32
0 0 Atbildēt

uupis, atver CSN graamatinju, palasi un tad parunaasim.

175658. viesis 16.augusts 2005 14:37
0 0 Atbildēt

Caurlaidību palielina platākas brauktuves, labāka informācija par maršrutiem, ceļu stāvoklis, un satiksmes organizācija kas rakstā ir patiesībā pamatideja.

Un kapēc te daži tādi agresīvi.

Lai mācētu braukt ātri ir jāmāk tas darīt ļoto lēni.

Kuram pilotam no WRC parasti mute stāv vaļā un kurš braucot nekad nemirkšķina ar acīm?

175659. viesis 16.augusts 2005 14:40
0 0 Atbildēt

Latvijas urlas- sat. departaments nav saskārušies ar tādiem cipariem kā - 60 km/h un piem. 7:00-19:00 uz baltas plāksnītes.

Laikam urlām nav lemts šādus matemātikas saniegumus sagremot ar vienu rievu. un tā pati vienīgā rieva ir nevis pierē, bet gan pakaļā vertikāli vērsta.

175660. viesis 16.augusts 2005 14:40
0 0 Atbildēt

To'uupis -> Diemžēl Te nu gan draugs nav tev taisnība. Satiksmei IR jāstrādā pēc rāvējslēdzēja principa. Nedrīkst apstāties uz ieskrējiena/bremzēšanas joslām un veidojot rāvējslēdzēju nevajag nedz to izjaukt par katru cenu "aizpogājot caurumu" nedz "iebremzēt" šim saskaņotajam mehānismam pa vidu.Satiksme var būt veiksmīga un raita tikai tad, ja apsteigšanas/apdzīšanas notiek pa kreiso pusi un visi puslīdz ievēro vienādu braukšanas ātrumu, ja ir tikai viena josla. Un pats galvenais - lēnāka braukšana nav drošāka, biežāk tieši tā ir daudzu, daudz bīstamāku ceļu satiksmes negadījumu cēlonis!

Katra apdzīšana ir saistīta ar risku, tas nozīmē jo mazāku laiku vai mazāk reizes a/m iebrauc pretējā kustības joslā, jo mazāk bīstama ir satiksme. Atsauc atmiņā piemēru par Zebras testu starp Saulkrastiem un Lilasti. Cik apdzīšanu bija vienā, cik otrā gadījumā. Lēni braucošais autovadītājs veicināja, ja nemaldos, ap 16 apdzīšanas manevrius, pret vienu. Tātad bija 16 reizes bīstamāks satiksmes dalībnieks nekā tas, kas brauca ar maksimālo atļauto ātrumu.

175661. viesis 16.augusts 2005 14:41
0 0 Atbildēt

uupis- Lai mācētu braukt ātri ir jāmāk tas darīt ļoto lēni. :) jociigs tu esi, vareetu teikt pat smieklīgs

175663. viesis 16.augusts 2005 14:45
0 0 Atbildēt

Nesaprotu to jūs diskusiju par lēnajiem un ātrajiem. Man netraucē ne vieni ne otri. Traucē tie idioti uz ceļa, kas nemāk apdzīt, parādīt pagriezienu vai ieturēt daudz maz taisnvirziena kustību savas joslas ietvaros. Es arī braucu dažādos režīmos. Reizēm lidoju, reizēm velkos, bet nekad man nav traucējis tas, kas velkas zem atļautā. Jā, Rīgas satiksmē reizēm tādi traucē, bet pamatā uz šosejas man viņi ir pilnīgi vienaldzīgi. Vispār es gribēju teikt, ka jūs jau paši zinat, kas traucē sliktam dejotājam...

175664. viesis 16.augusts 2005 14:49
0 0 Atbildēt

auma lūdzu - 1.11; 10; 38.4; 95; 112; utt.

Tu laikam domā 118.3 bet tas darbojas tikai minimālā ātruma ierobežojuma gadījumā . A par 30 ir 269 un vēl kāds tur p.

175666. viesis 16.augusts 2005 14:56
0 0 Atbildēt

ja jau te bieži tiek piesaukta Vācija, tad var aizdomāties par vēl vienu lietu - nez kāpēc Latvijā ļautiņi (īpaši tie lēnie) spītīgi cenšas neievērot principu par lēno labo joslu un ātro kreiso. neesmu neko tādu novērojis ne Vācijā, ne Šveicē, ne Polijā ne vēl nezkur. Bet pie mums gan, un vēl kā. Tur tad arī droši vien tajās galvās tiek štukots, ka "noteikumos nekur nav teikts, ka man jāvelkas tieši pa labo joslu". Un autoskolās par to diemžēl nerunā.

Un šitiem kreisās joslas mīļotājiem jau bieži nekas netraucē to darīt arī ārpus apdzīvotas vietas, kur to vispār aizliedz CSN. Tad viņš tur velkas, bet es principā viņu vispār apdzīt nedrīkstu, jo pa labo joslu taču nedrīkst.

bet ja tu brauksi aiz tā velkoņas un midzināsi ar gaismām, viņš pie sevis lamāsies, ka atkal kārtējais atsaldētais uzradies, un garām nelaidīs vēl spītīgāk.

tad viņš aizbrauc uz Vāciju un ir šokā, bet pēc tam varbūt sāk kaut ko saprast. lai vairāk ļautiņu līdz tai Vācijai ar saviem auto kaut reizi aizkuļas!

175667. viesis 16.augusts 2005 14:58
0 0 Atbildēt

A man pie kājas ka es ir smieklīgs. Ja mani nelaiž rindā es stāvu un gaidu kādu kurš palidīs. Ja kāds apdzen korķi pārkāpjot un nepacietīgi un mēģina iespraukties uz galvenā ceļa (akmens tilts un mūķene) es aizpīpēju cigareti un mazākais četras mašīnas palaižu no dodiet ceļu rindas kuri ir godīgie un pacietīgie bet agresīvai lai teš sānos. Mieru un tikai mieru...

175668. viesis 16.augusts 2005 15:00
0 0 Atbildēt

gendalf ai ai ai pa joslu ir apsteigšana. Apdzīšana ir saistīta ar iebraukšanu pretējā joslā. Un ja ir divas joslas taad pa labo joslu tu brauc nevis apdzen.. Ai ai ai....

175669. viesis 16.augusts 2005 15:03
0 0 Atbildēt

uupi - smieklīgi ir tava vēlme pierādīt, ka ir normāli braukt ar 32km/h tai vietā kur atļauts 70km/h, bet tas jau vairs nav smieklīgi bet stulbi

175670. viesis 16.augusts 2005 15:05
0 0 Atbildēt

Rumbula-Salaspils 50km/h smieklīgi....vismaz beidzot ir aizvākuši sliedes pirms Salaspils:):)

175672. viesis 16.augusts 2005 15:07
0 0 Atbildēt

Neko jau tāda diskusijiņa panesās :)

Tikai neredzu tai jēgu, jo oopīši šādas diskusijas nelasa un mierīgi turpina dudināt pa Latvijas "lielceļiem" ar mazu vējiņu plānajos un sirmajos matos...

Diemžēl ir tā, ka ieradumam liels spēks, kas nozīmē, ka grūti iemācīt sunim necelt kāju, jeb latvju bāleliņam ieskaidrot, ka gāzes pedāli ir jāspiež nevis jāglāsta...

175674. viesis 16.augusts 2005 15:09
0 0 Atbildēt

Tagad visi lēnie braucēji izlasīja un nokaunējās.

Rīt uz ceļiem jau viss būs mainījies :)

P.s. Tikai ar runāšanu situāciju meizmainīsi, es nedomāju, ka I-auto apmeklējošā publika ir tie kas traucē satiksmi lēni braucot.

Tātad - suņi rej, bet karavāna iet tālāk.

175676. viesis 16.augusts 2005 15:15
0 0 Atbildēt

uupim - nu labi, labi, apsteigšana vai apdzīšana, ne jau par to ir stāsts. ja ir divas joslas, tad vilkšanās josla ir labā. manis pēc es varu kaut aizmeimurot vai aiztenterēt garām, vienalga kā to sauc, lai tikai nevelkas tieši pa kreiso joslu.

man jau arī ir respekts pret tantēm, kas veic gadsimta izbraucienu ar savu antīko auto - ja jau vajg vilkties, tad lai velkas, bet pa LABO joslu.

problēma ir tā, ka pa to kreiso joslu ne jau tās tantes vai onkas vien velkas, to dara visādi ībļi, kas vienkārši neko negrib saprast par satiksmes nebremzēšanu, bet dara to ar smīniņu - tīšām. un ir jau arī tāds jēdziens kā "iekļauties satiksmes plūsmā" - kas principā nozīmē nevilkties, ja tas citus bremzē. traktoram arī noteikumi liek nobraukt malā, ja aiz viņa izveidojas sastrēgums, starp citu

175677. viesis 16.augusts 2005 15:16
0 0 Atbildēt

Aunapieres.

Vieni mācās no savām citi no citu kļūdām.

Netaisos te mērīties ar krāniem.

Nevienam negribu neko pierādīt.

Es cenšos danest līdz jums ka tādi ir mūsu noteikumi.

Palasiet Baltkrievu noteikumus - tur divdomīgas situācijas ir praktiski izslēgtas. Palasiet tos pašus britu noteikumus un paskatieties cik viņiem lielai daļai lokveida kustības apļiem diametrs...

175678. viesis 16.augusts 2005 15:16
0 0 Atbildēt

Nu, un kā būs ar tiem, kas traucē satiksmi, braucot ar atļauto ātrumu? Kāda otmazka ir tiem bariem, kas pa Ventspils šoseju vīlē garām, ja ienāk prātā braukt uz 90?

175679. viesis 16.augusts 2005 15:20
0 0 Atbildēt

"ir jau arī tāds jēdziens kā "iekļauties satiksmes plūsmā" - kas principā nozīmē nevilkties, ja tas citus bremzē"

kurā Ceļu satiksmes noteikumu punktā tas jēdziens aprakstīts?

175680. viesis 16.augusts 2005 15:23
0 0 Atbildēt

Mūsu CSN sagrābstīja viens keksis pāršķirstot eiropas noteikumu tulkojumus. Pēc tam citi keksi liek zīmes vieni pēc krievu laiku noteikumiem citi pēc pārejas un citi pēc vēja virziena. Tāpat skrējēji brauc itkā liela daļa lēno braucēju būtu viņiem parādā. Lamājās nervozē uzpūšas uzvelkas. Es aizstāvu lēnos un nestresoju tāpēc ka lēnajiem ir vai nu pinas bikses vai vienkārši po. Es gruzīju virsū skrējiejiem tāpēc ka skrējēji prasa no lēnajiem lai tie par viņiem padomā. A skrējēji padomā par lēnajiem. Katrai medaļai ir divas puses...

175683. viesis 16.augusts 2005 16:24
0 0 Atbildēt

A man po ko juus te kladzinat! :)

Es piedalos celju satiksmee, ieveerojot celju satiksmes noteikumus, un un respekteeju gan kaa leenos 40-niekus gan kaa aatros 160-nieku. Bet tie kas velkas 110-120, pasiem miisliic raustaas no policiem :P

175684. viesis 16.augusts 2005 16:27
0 0 Atbildēt

uupi - skrējējs aizskrien un lēnajam vairs netraucē. ja lēnais nelaiž garām, tad viņš gan traucē visai ilgi, kamēr pamazām tiešām ir arī tam ātrajam parādā :)

175685. viesis 16.augusts 2005 16:27
0 0 Atbildēt

Labs raksts, žetons autoram, ja veel no taa kaut kas mainiitos.....te jau komentos arii dazji izceljaas ar "aspraatiibaam" un veertiigiem domu graudiem, es jau esmu samierinaajies, ka uz celjiem ir daudz jefinju un tuulju, ko dariit ja nav cilveecinjiem veselaa sapraata un kultuuras, tad arii nebuus....zjeel protams.....

175691. viesis 16.augusts 2005 17:15
0 0 Atbildēt

vecā, labā patiesība - kas ir bīstamāka un nogurdinoša braukšana; braukt uz 90, bieži un nepamatoti samazinot ātrumu uz kaut vai 70 un atkal 90 un tā 10000 reižu ( kā tas ir uz mūsu ceļiem) vai ļaut kaut vai 110 km/h, kad brauc tādā tempā visi un neviens nevienu netraucē?

175693. viesis 16.augusts 2005 17:22
0 0 Atbildēt

EEE Juus tur 110-itnieku minoritate! Ejat gaajienaa pa vecriigu :P:):)

175694. viesis 16.augusts 2005 17:24
0 0 Atbildēt

pa shoseju visiem jaabrauc rindaa uz 140 un vairaak, kaadam protams nepaveiksies, bet... taa tak nebuus ka katru reizi CP no pluusmas izcels tieshi tevi. :D

175699. viesis 16.augusts 2005 20:13
0 0 Atbildēt

kas nav skaidrs? kaapeec ir shaadi aatruma ierobezhojumi? elementaarii - taapeec, ka pie valmieras, d-pils vai liepaajas kaads mudaks uztaisa krashu un tad vajag visai valstij raadiit, kas tiek dariits satiksmes droshiibas uzlaboshanas labad. protams, ka to vislabaak paraadiit tur, ko to redz visvairaak cilveeku, piem., nonjemot 70 pie rumbulas. vai ierobeshot caurlaidiibas speeju taadaa noziimiigaa satiksmes mezglaa kaa brauktuvee zem akmens tilta centra pusee.

vajadzeetu samest kaapiiti un ielobeet, piemeeram, timrotu par atbildiigo, lai izdzenaa visus muljkjus un sakaarto lietas :D

175700. viesis 16.augusts 2005 21:28
0 0 Atbildēt

Foršs raksts!

175704. viesis 16.augusts 2005 21:56
0 0 Atbildēt

zīmlu likšana kopā ar mentu lūlīt aiz zīmes ir mūsu nabagzemes biznesa plāna satāvdaļa....

nupat dzirdēju, ka menti gribot 500-700ls algas... tajā skaitā arī ceļmenti..... a kur naudu ņemt? jāpalielina sodi.... ko visvieglāk noņert un sodīt? protams braucēju.... dzērāji neķerās, tad ķersim ātrumpārkāpējus.... tajā pašā laikā kamēr izeju pastaigāet ar suni 20 minūšu laikā uz krasta ielas tiek noķerti vismaz trīs ātrumpārkāpēji.... un tikai dažiem tiek pienestas dzeltenās lapiņas.... protokola noformēšana aizņem DAUDZ laika... tāpēc pa 20 minūtēm labi ja vuens tiek uzrakstīts.... toties pārējie apstādinātie ātri vien tiek vaļā un gasē tālāk.... jau labu laiku domāju uzkāpt uz mājas jumta un nofilmēt visu to pasākumu, tikai nav pie rokas piemērota kamera...

a vilkšanās pa kreiso joslu nebūt nav vienīgā bāleliņu auovadītāju problēma.... pilsētās - krusti pielien pilni; lekā pa joslām kā sienāži, kaut redz ka priekšā tāpat nav kur palikt; katrs var nosaukt vismaz 3 populārākos pārkāpumus.... ārpus pilsētas - vismaz puse šoferu met pa mēmajiem tiklīdz ierauga kādu mentu priekšā, pat ja brauc ar atļauto.... piemēram skandināvijā ja ir veļa malā tāda papildjosla kā uz saulkrastiem, tad lēni braucošie arī pa to gasē un laiž garām ātrāk braucošos.... a pie mums vismaz trešadaļa sēž savā joslā un velkas pa taismu labi pārredzamu ceļu uz 90....

vienkārši rodas iespaids, ka ātruma ierobežojumi latvijā ir palikušu tādi lai ar veco zapiņu normāli varētu braukt.....

tajā pašā norvēģijā - ja ir zīme, tad jamā tur ir..... uz tiešām pirmo reizi pa to ceļu braucot ātrāk kā zīmē+20km nemaz izbraukt nevar.... protams, ja ceļu zina, tad dažās vietās var....

sodi lieli - 7ls par katru kilometru un jāsāk maksāt par 11 km, tobiš minimālais sods ir 77ls.... bet kopumā norvēģijā pavadītajā laikā (~18 mēneši) policiju, kas ķer uz ātrumu esmu redzējis vienu reizi (+ vienu pazīstu, kas reāli nōķerts)...

tur nekad NEKAD ments neidomāsies ielīst uz 3 joslu ceļa ar savu zebras locekli lai apstādinātu pa trešo joslu braucošo ātruma pārkāpēju par 20km/h....

175705. viesis 16.augusts 2005 22:05
0 0 Atbildēt

tas kas notiek uz musu celiem tas nu i vispar, ta ka braucu katru dienu pa 200 lidz 500km visadus brinumus un aplamibas sakatos uz nebedu, konkreti vairs neatceros kur tas bija, bet kautkur kurzemes puse. braucu skatos zime 70 ok, pec tam 50, ok pec tam 30 un cela remonts, veci sance vis chikenieka, laizu pec divam nedelam atkal pa to pasu celu, cels salabots, zimes palikusas un reali pec noteikumiem uz 30 jabrauc nu ka minimums 5 km, jo zime ar atruma ierobezomu cik atceros darbojas lidz krustojumam vai ari lidz zimei kas atcel so ierobezojumu, vai ari lidz apdzivotai vietai, vai kas tamlidzigs, bet tur nau neka tada, bet tas butu sikums, braucu atkal vel pec divam nedelam, zimes stav veeljoprojam, bet nujau pec manam domam nokaitinatu vietojo iedzivotaju spekiem kautkada veida sagrieztas vai salauztas, ja tur ir jabrauc katru dienu tad nervi ir chupaa:)

175706. viesis 16.augusts 2005 22:08
0 0 Atbildēt

ja salasīju, tad rakstā minēta tikai niecīga daļa no reālās pamatproblēmas ; pamatproblēma nav tā, ka bezjēdzīga zīmju izlikšana rosina pārkāpt zīmju noteiktos ierobežojumus - muļķības.. pamatproblēma ir vienkārša - bezatbildība vai citiem vārdiem sakot uz ceļa valdošais stils - esmu kings un neparko neatbildu, pārējie visi ir mudaki, lempji un nejēgas... šitas idiotisms tiek sekmīgi iepumpēts sākot no ģimenes, pēc tam skolā un pēc tam un vispār jau valstī kopumā; kā arī no tv, radio un citiem plaša veida apstulbināšanas rīkiem ; ja ģimene, skola, valsts kopumā funkcionētu kā nākas, nevis tākā šobrīd ačgārnā nejēdzīgā veidā, tad šito idiotismu (gan stulbas zīmes, gan mudaki braucēji) būtu stingri mazāk; jā es uzskatu - JA ZĪMES MAKSIMĀLI VIENMĒR SALIKTU KOREKTI, TAD, CITĀM LIETĀM NEMAINOTIES, ZĪMJU IEROBEŽOJUMU UN NORĀŽU PĀRKĀPŠANA VIENALGA TĀPAT TURPINĀTOS; kā arī es nesaprotu tos bļāvējus - te zīme ātruma ierobežošanai līdz 70, bet varēja tak būt vismaz 90 ja ne vairāk; tur gan jā tur zīme riktīga - varētu padomāt baigie eksperti - nu nepuksti, ir tāda zīme nu tad ievēro un netirinies netraucē kopējai kustībai; nu labi tas šoferītis tur izdarās dīvaini, bet viņam ir miljons iemeslu tā darīt un nevienu no tiem citi nezina; tiem bļāvējiem, kas šāda veida komentiem nespējot sakarīgi atbildēt - tikai nopļukst - "a ko pats svētā govs vai ko", tikai piebildīšu, nevajag citiem pierakstīt neesošas blēņas, neviens nav ideāls; elementāri - ja ir šeit pēc noteikumiem maks. ātrums tāds un tāds, nu tad visi ar tā apmēram mizo - ātri, droši un patīkami un nav tā idiotisma kā tagad, kad katrs izdomā savus noteikumus un uz ceļa rodas bardaks, kustības ātrums mazs, satiksme nedroša.... nuja ir ir bik piegriezusies šitā mudacīgā bezatbildība - nu ja ir tāds likums, stulbs vai nestulbs, tad tas ir likums un ir jāievēro; ja nepatīk - tad nevis pārkāp to, bet ja proti tad ierosini vai pats izbīdi pielabošanu; un ja ir vajadzība, tad mizo kā prasa situācija, bet tak domā ar galvu un atbildi par to ko dari....

175708. viesis 16.augusts 2005 22:21
0 0 Atbildēt

To Palaidniex: Tu spried gluži labi un raksti arī nekas. Vai negribi paprovēt profesionāļa maizīti? Ja gribi, uzmet zīmīti ar savu adresi uz mika13@latnet.lv. Vecais.

175710. viesis 17.augusts 2005 0:19
0 0 Atbildēt

To 175708. viesis 16.08.2005 22:21

Lūdzu to gan nevajag, šitādu daļēju virspusēju rakstītāju ir steriem ... :(

175715. viesis 17.augusts 2005 9:33
0 0 Atbildēt

atbalsts autoram. veel var piebilst, ka daudzo liikumos uzstaadiiitie aatruma ierobezhojumi ir domaati vairaak smagajam transportam, kuram smaguma centrs ir augstaaks un ieejot liikumaa jamais var apgaasties vai izkrauties. kaadeelj tad nevareetu pie ziimes piekabinaat papildus ziimi, kam taa adreseeta, jo daudzos liikumos kur ziime ir 70 tos noteikti ar vieglo var izbraukt uz 90, kaut parasti brauc aatraak.

175719. viesis 17.augusts 2005 10:31
0 0 Atbildēt

Respect autoram labs raksts izlasiju visu, viens no retajiem garajiem rakstiem kuru lasiju ar interesi, jo shii problema Latvija ir sasapejusi .

175722. viesis 17.augusts 2005 10:54
0 0 Atbildēt

pārbrauktuves - neievērojam jo loģiski tai nav jegas. Tiešām vajag paskatīt Vāczemes ceļus, ja tur pirms līkuma ir zīme 70, tad ātrāk to līkumu neizbrauksi un tas būs bīstami, un to zīmi uzstāda racionālā attalumā pirms līkuma, nevis 3km pirms kā mums. Ahh... zheel shitaa valstiņa.

175725. viesis 17.augusts 2005 11:28
0 0 Atbildēt

gribetos patiesam tos komentus no tam iestadem dzirdeet! raksts patiesam labs:)

175729. viesis 17.augusts 2005 12:34
0 0 Atbildēt

Diez vai CSDD jebkad kaut ko komentēs - viņi zināmā mērā joprojām mir ietekmējami no CP amatpersonu puses. Ja arī CSDD kaut kur pilsētā vai ārpus tās apsver priekšlikumu par ātruma zonu palielināšanu - CP vadība nelabās balsīs bļauj, ka "visi atkal sitīšoties" un statistika būšot slikta + vēl CP darbiniekiem radīsies problemas ar sodu plānu... Atceros, ka savulaik Jūrmalas CSDD vadībai tikai ar lielām grūtībān izdevās panākt, ka pa Dzintaru viaduktu ātrums tika pacelts līdz 70 km/h - CP aktīvi pretojās tai idejai, jo tas viadukts bija iemīļotākā radarvieta. Līdzīgi arī ar citiem ceļu posmiem - CP savulaik ilgi iebilda pret ātruma "80" atļaušanu posmā Sloka-Vaivari. Cik esmu dzirdējis no Rīgas CSDD pārstāvjiem - Dārziņu "50" esot tīrā CP kaprīze...

175730. viesis 17.augusts 2005 12:49
0 0 Atbildēt

Mans ieteikums.

Paņemt vairākus šoferus,kuri strādā kādā firmā un dien dienā brauc pa kādu maršrutu.Un lai viņi pasaka savus ieteikumus ko vajadzētu mainīt.

175743. viesis 17.augusts 2005 15:37
0 0 Atbildēt

ir arī tādi gudrinieki, kas braucot ar 80 un ieraugot policistu uzreiz bremzē... bīstami!

175748. viesis 17.augusts 2005 16:19
0 0 Atbildēt

BHARDS

to RXE 13 : 22

Pievienojos, un kā Tu "...tad nu iedzersim par toleranci uz ceļa & nebrauxim šmigā!"

175753. viesis 17.augusts 2005 17:59
0 0 Atbildēt

Labs raksts. Piekrītu, ka daudz kur zīmes, ceļa horizontālie apzīmējumi, utt nav sakārtoti, kā tie varētu būt. Tāpat, kā nav sakārtota nodoķlu politika, sociālie jautājumi, ārstu, skolotāju un policistu algas, un daudzi citi jautājumi. Tās visas ir lietas, kas, patīk mums vai nē, ir jaunas valsts ātras izaugsmes + speciālistu trūkuma sekas. Tas ir jāpārcieš. Un tikmēr cik vien saprāta robežas un sava sirdsapziņa (vai grāmatvedības sistēma, kas nu kuram) jāievēro tie paši likumi, kas nu mums ir, arī ceļa zīmes. Vai arī jāiet strādāt par atbildīgo ierēdni Pareizības departamentā, un uzreiz jāuzlabo situācija. Palaidniex varētu sākt ar to, ka 10:41 veikt savus tiešos pienākumus darba vietā, tā vietā, lai sarakstītu šādus pārdomas veicinošus rakstiņus, kas paši par sevi neko neatrisinās. Tāpat kā visi mēs.

Peace:)

175754. viesis 17.augusts 2005 18:26
0 0 Atbildēt

uupi- nejauc lielceļu ar kanalizāciju un pārlasi noteikumus . un pārej darbā par šoferi. vismaz uz laiku ,pieredzei .

175756. viesis 17.augusts 2005 21:30
0 0 Atbildēt

to 175706. viesis 16.08.2005 22:08

zelta vārdi:)

175765. viesis 18.augusts 2005 10:20
0 0 Atbildēt

Labs raksts!!!

175924. viesis 19.augusts 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Raksts labs. Atbilst realitātei un CP ar CSDD varētu pakustināt smadzenes.

175980. viesis 19.augusts 2005 14:54
0 0 Atbildēt

Interesanti, bet šķiet, ka šajā rakstā, komentos, savu viedokli nesteidzas izteikt citos AKTUĀLOS rakstiņos pamanāmie CP "viesi". Arī nopietnāki "eksperti", kas varētu apliecināt saistību ar CSDD kantoriem, šajos komentos ar kompetentu viedokļu izteikšanu kaut kā "nespīd". Bet, problema kā tāda ir būtiska un aktuāla. Ko tas varētu nozīmēt ?

176064. viesis 21.augusts 2005 21:14
0 0 Atbildēt

Raksts pilnīgi atbilstošs portālam iauto! Autors pilnīgs idiots ar zemu kultūras līmeni un vāju, pat tizlu humoru!

176065. viesis 21.augusts 2005 22:02
0 0 Atbildēt

lielākai satiksmes drošībai- Jelgavas autobusu parka vadība varētu savus šoferus sūtīt uz autovadītāju kursiem , jo rādīt pagriezienus viņiem ir zapadlo, visi tak tāpat zin kur viņi brauks . Izbraucot no pieturas varētu atcerēties ne tikai punktu ,kurā teikts ,ka viņiem ir priekšroka ,bet arī punktu ,kurā rakstīts, ka viņiem ir jāpārliecinās,ka ceļš tiek dots . Šodien divas reizes braucot cauri Jelgavai, četras reizes satiku autobusu,četras reizes viņi izraisīja avārijas situācijas .******* .

177350. viesis 1.septembris 2005 0:50
0 0 Atbildēt

Prieks lasīt - reāls raksts un reāli komentāri. Ja visi tā domātu, tad viss būtu OK. Ceru, ka pienāks diena, kad sāks ******* tos muļļas, kas reāli rada bīstamas situācijas. Gulēt vajag mājās vecenei starp kājām, nevis uz ceļa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti