Tiem, kas vēlas labāk iepazīties ar BMW 7-sēriju nepalīdzēs pārdevējs vai konsultants - šeit nepieciešams inženieris, lai iemācītu jums lietot šo no pirmā acu uzmetiena super sarežģīto automašīnas elektroniku. Viss šeit ir ne tā, kā visiem...
Viss ne tā kā "normālām mašīnām". Nav pierastās aizdedzes atslēgas. Tās vietā speciāla "šķirbiņa", kur iebāzt elektronisko atslēgu, kas nav nekur jāgroza... Jautāsiet, kā ieslēgt? Dzinējs iedarbināms un izslēdzams ar vienas pogas palīdzību. No pavasara pavisam izzudīs nepieciešamība to kaut kur "bāzt". Automašīna pati atpazīs saimnieku pēc elektroniskās atslēgas tā kabatā (Comfort Access sistēma). Tā kā iekāpjot ir jānospiež poga start un dzinējs iedarbosies. Kamēr tas notiks, auto, pēc informācijas jūsu kartē, noregulēs vadītāja sēdekli, spoguļus, klimata kontroli. Pēdējā ekstra ir īpaša, jo citiem auto tādas nav. Apsēžoties pie stūres, šķiet kaut kas trūkst - nav ierasto kloķīšu, nav pazīstamu podziņu... Kur ātrumpārslēgs? Kur rokasbremzē? Uz paneļa atrodas tikai klimatkontroles vadības slēdži. Pārējie slēdži, kloķi un podziņas paslēpušās tajā brīnumā, ko sauc par "iDrive". Tās apaļais "džoistiks" un lielais ekrāns uz paneļa izskatās ļoti noslēpumaini. Bet labāk jau būtu pamēģināt izkustēties no vietas... Interesanti, kā pārslēdzas ātrumi? Izrādās ātrumi ir pārslēdzami uz stūres. Nedomājiet, ka tas ir kāds amerikāņu auto līdzīgs kloķis! Nē. Izrādās, ka pārslēgšana notiek uz pašas stūres un elektroniski. Labi, bet kur tad rokasbremze? Tā gan nekur nebija atrodama! Kā paskaidroja vācu inženieris, kas sēdēja blakus, poga uz paneļa blakus stūrei aktivizē rokasbremzi - tā ir elektriski vadāma! Vienu reizi nospied - roķene norauta, otru reizi - atlaista... Ar iDrive ir iespējams arī mainīt rokasbremzes opcijas - piemēram, varat uzstādīt ļoti patīkamu variantu: ja esat apturējis auto, tad rokasbremze ieslēdzas automātiski. Ko līdz nospiedīsiet gāzi, tad tā atslēgsies un varēsiet braukt. Pēc tādiem atklājumiem, gribējās ko vairāk uzzināt par to brīnumu - iDrive. Tas gan nav iespējams dažās stundās, jo šajā sistēmā ir "iešūtas" 700 funkcijas. iDrivi ir sadalīts 8 pamatzonās. Zem katras zonas ir savas funkcijas. Zonas ir - Komunikācijas, Navigācija, Izklaide, Klimats, Borta dati, Palīdzība, Preferences, BMW Serviss. Ja negribas ložņāt pa šīm zonām un apakšzonām ar džoistika palīdzību, tad var izvēlēties arī balss vadību. Izklaides zona - viss, sākot no parastu kasešu, CD, mini-disku un beidzot ar DVD disku sagremošanu, nemaz nerunājot par parastu TV programmu uztveršanu un teleteksta kodēšanu. No 2003. gada parādīsies arī iespēja iegādāties otru monitoru - aizmugurē sēdošajiem, pietam ar savu džoistiku... Klimats - ļauj uzstādīt gaisa temperatūru ar smieklīgu precizitāti. Pie katras sēdvietas ir iespējams uzstādīt īpašu klimatu. Vēl vairāk - iespējams mainīt gaisa plūsmas temperatūru 3 līmeņos - kāju, vidus un galvas līmenī. Tādā veidā iespējams izpildīt senu parunu: turi kājas siltumā, bet galvu - vēsu. Borta dati - izdod pilnīgu informāciju par automašīnu. Jūs varat uzzināt, cik vēl nokalpos auto bremžu kluči vai cik vēl "izturēs" aizdedzes sveces. BMW serviss - dod iespēju uzzināt, kur atrodas tuvākais BMW serviss, kā arī tam ir pieeja pie Interneta. Preferences - šeit ir iespējams uzstādīt vēlamo ritošās daļas konfigurāciju, ieslēgt - izslēgt automātisko rokasbremzi, ieslēgt pretizslīdēšanas sistēmu, Braucot pa līkumainu un šauru ceļu, šķiet mašīna uzvedas kaut kā ne tā... Ļoti lēnīgi reaģē uz ātruma maiņu, ātrumkārba nesteidzas pārmesties uz zemāku ātrumu pie bremzēšanas... Stop! Izrādās, ka tas bija "Comfort" braukšanas variants. Jāpamēģina to pārslēgt uz "Sport". Protams, tas izdarāms ar tā paša džoistika palīdzību - Preferences. Pēc brīža jau mašīna izmaina savu raksturu. Ātrumi pārslēdzas pilnīgi savādāk - pilnīgi jūtams, ka spēks ir gatavs izrauties! Mašīnai ir arī tāda ekstra "Dynamic drive", kas cīnas ar mašīnas sasvēršanos pagriezienu laikā. Nedaudz gan tā vēl sasveras, bet ir atstāts speciāli, lai vadītājs neaizmirstu, ka viņš brauc ar mašīnu. Mašīnas ātrumkārbu ir iespējams vadīt arī manuāli - uz stūres. Kādi 7-niekā ir sēdekļi! Priekšējie un ... aizmugurējie regulējas visos iespējamos virzienos, tajos ir iebūvēti muguras masētāji, kā arī ventilācija. Bet pats galvenais - tie ir spējīgi mainīt savu formu! Runa neiet par kaut kādu nelielu muguras atbalsta maiņu, bet gan iespējams dažās sekundēs iegūt anatomisko sēdekli, vai arī platu sēdekli, kā aviolainera pirmajā klasē. Navigators spējīgs izrēķināt tuvāko ceļu līdz konkrētai pilsētai. Tas pat norāda, pēc cik metriem ir jāveic pagrieziens... protams, iespējams redzēt, cik vēl var nobraukt līdz benzīna uzpildes stacijai. Kas attiecas uz BMW 7-sērijas apetīti, tad tā ir krietni samazinājusies - 745i - 10,9 litri uz 100km. Uz maģistrāles - vēl mazāk. Auto ir ekonomisks pateicoties savam dzinējam. Tas ir viens no labākajiem V8 dzinēju pasaulē. Dzinējā ir apvienotas visas BMW zināšanas par dzinējiem. Tam pat vairs nav droseļvārsta - visu dara elektronika. Starp citu BMW V8 dzinējs bez problēmām māk lietot jebkādu benzīnu, sākot ar oktānskaitli 91 līdz pat 98. Jaunais BMW ir domāts "autobāņiem". Tā ir viņa stihija. Tam ir 8 ieprogramēti CRUISE kontroles režīmi. Pēc vadītāja vēlēšanās, iespējams ieslēgt tādu opciju, lai tavs BMW sekotu priekšā braucošajam auto. Žēl tikai, ka bavārieši vēl automātisko stūri nav izgudrojuši... Vēl pieminēšanas vērtas ekstras: bagāžnieka vāks atveras un aizveras ar elektriskā slēdža palīdzību, kā arī ar elektronisko atslēgu. Mobilajam ir atsvevišķa klausula, kas darbojas dažu desmitu metru attālumā no auto. Septiņi subvūferi ir iebūvētu mašīnas sliekšņos. Aizmugurējo sēdekļu pagalvji "izbrauc" tikai tad, kad tur kāds apsēžas. Aizmugurējo durvju stiklu aizkari, kas vadāmi elektriski. Pneimatiskā aizmugurējā piekare. Mašīnas augstums tiek uzturēts vienāds, neatkarīgi no pasažieru skaita un svara :) iAuto // Klakson- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
mjaaaaaa taas vieenoziimiigi naf ziepes!!! jauks raxc! pietiekoshi garsh, bet lakonisks.... te ir pateikc tas ka jaunajam BMW viss ir ne kaa citaam mashiinaam... jautaajums redaktoram - vai pasham ir bijusi izdeviiba paseedeet shai briinumaa? man ir, un mani shii mashiina fascineeja ar savaam extraam un pribambasiem... :)