Izcīna 24.vietu Eiropas kravas auto vadītāju konkursā

20.septembris 2005 8:00

Laurens D’Hūvetters, 28 gadus jaunais kravas auto vadītājs no Beļģijas ir kļuvis par konkursa “Eiropas jaunais kravas auto vadītājs 2005” uzvarētāju, kā galveno balvu iegūstot 100 000 EUR vērtu Scania R sērijas kravas automašīnu. Latvijas pārstāvis Aigars Lūsis konkursā izcīnīja 24. vietu.

23-gadīgais Aigars Lūsis, kurš aptuveni 150 Latvijas dalībnieku konkurencē uzvarēja konkursa nacionālajā atlasē, bija jaunākais konkursa fināla dalībnieks. Pats A. Lūsis atzīst, ka parādīt labāku sniegumu ir traucējusi augstā spriedze finālsacensību laikā. “Konkursa pirmās dienas uzdevumus izdevās paveikt ar labu rezultātu. Manevrēšanas uzdevumi otrajā dienā nemaz nebija tik grūti, taču braukšana pārpildītu tribīņu priekšā nevedās tik labi kā cerēts,” atzīst A.Lūsis.

Konkursa “Eiropas jaunais kravas auto vadītājs 2005” fināls notika Zviedrijā, Sodertaljē 16. un 17. septembrī. Tajā piedalījās 27 jaunie kravas auto vadītāji, kas pārstāvēja visas Eiropas Savienības valstis, kā arī Turciju, Norvēģiju un Šveici. Konkursa norisi klātienē vēroja vairāki tūkstoši skatītāju.


Uzdevumi atbilstoši Eiropas Komisijas direktīvai par profesionālo autovadītāju apmācību

Jaunajiem kravas auto vadītājiem profesionalitāte bija jāapliecina izpildot dažādus uzdevumus, kas saistīti ar drošu un atbildīgu kravas auto ekspluatāciju. Sacensību uzdevumi bija jāveic ar Scania vilcēju un pilnībā piekrautu puspiekabi, kuru pilnā masa 40 t un kopējais garums ir 16,5 metri. Pirmajā konkursa dienā dalībniekiem bija jāpārbauda kravas auto drošība, kā arī jāapliecina savas spējas ekonomiskā un drošā braukšanā kopējā satiksmē gan pilsētas apstākļos, gan braucot pa auto maģistrāli. Otrajā, izšķirošajā konkursa dienā dalībniekiem 15 minušu laikā bija jāveic 8 sarežģīti manevrēšanas uzdevumi.

Konkursa “Eiropas jaunais kravas auto vadītājs 2005” uzdevumi tika izstrādāti vadoties pēc Eiropas Parlamentā 2003. gada septembrī pieņemtās direktīvas par profesionālo autovadītāju apmācības programmu. Direktīvas prasības ir jāievieš visās Eiropas Savienības valstīs līdz 2008. gadam autobusu vadītājiem, bet līdz 2009. gada kravas auto vadītājiem.


Konkursa mērķis – veicināt satiksmes drošības uzlabošanos

Eiropas Komisijas apkopotie dati liecina, ka jaunie autovadītāji ir augstākā riska grupa iekļūšanai satiksmes negadījumos. Tāpēc būtiski tieši šai vecuma grupai stiprināt pārliecību par ceļu satiksmes drošību un drošu auto vadīšanu. Autovadītāju uzvedības un attieksmes izmainīšana ir galvenais izaicinājums, lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos bojāgājušo skaitu. Atklājot konkursu Eiropas Parlamenta deputāte Eve Hedkviste Petersena atzīmēja, ka: ”Konkurss “Jaunais kravas auto vadītājs” ir piemērs, kā uzņēmums var uzņemties atbildību par ceļu drošības situācijas uzlabošanu. Tas nozīmē, ka kompānija kļūst par pilnvērtīgu satiksmes sistēmas dalībnieku. Šāda atbildība būtu jāuzņemas katram, kurš ir iesaistīts kopējā satiksmes organizācijā.”

“Trīs galvenie faktori, kas veido ceļu satiksmes drošību ir - transporta līdzeklis, ceļu infrastruktūra un auto vadītājs. Scania, rīkojot šo konkursu, vēlas celt kravas auto vadītāja profesijas statusu, uzsvērt viņu lomu kopējā satiksmes drošībā un pārvadājumu kompāniju efektīvā darbībā. Pārvadājumu industrija aizņem aizvien nozīmīgāku lomu satiksmes drošības sistēmā,” uzskata Sesilija Edstroma, Scania Vecākā Vice-Presidente.

Konkurss “Eiropas jaunais kravas auto vadītājs” notika jau otro reizi. Tā rīkotāji ir kravas auto ražotājs Scania, Eiropas Komisija un Starptautiskā Ceļu Transporta apvienība.

Ervīns Artents, Scania Latvia valdes loceklis
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 5

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 3

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti