2008. gadā koncerns Volkswagen atjaunos vienu no savām lielākajām leģendām – kupeju Scirocco, kas savulaik kļuva par īstu kulta auto, tāpat kā VW Beatle vai pirmās paaudzes Golf.
Tomēr no leģendas jaunajā kupejā nav palicis praktiski nekas, izņemot nosaukumu. Jaunais auto būs diezgan „agresīvs” un to izgatavos ne tuvu ne auto dizaina zvaigzne Džordžetto Džiudžiaro (Giorgetto Giugiaro), bet Volkswagen galvenais dizaineris Murats Gunaks (Murat Gunak). Tā ka kupeja atgādinās koncerna pēdējos modeļus, nevis leģendāro auto.Kupeja ar sēdvietu formulu 2+2 būs konstruēta uz VW Golf platformas un būs gandrīz 4,2 metrus gara. Par bāzes dzinēju kļūs Golt GT benzīndzinējs ar 1,4 litru darba tilpumu (ar kompresoru) un 170 Zs jaudu. Šādas Scirocco versijas cena būs nedaudz virs 20 000 eiro.
Atgādināsim, ka Volkswagen markas vadītājs Volfgangs Bernhards (Wolfgang Bernhard) Frankfurtes autosalonā paziņoja, ka vācu koncerns Volkswagen AG tuvāko piecu gadu laikā gatavojas prezentēt 5-10 jaunus savas markas modeļus. «Mēs izlaidīsim 5-10 jaunus modeļus, kas neieņems līdzšinējo vietu,» viņš paziņoja.
Kas attiecas uz minēto leģendu – tā dzima 1974. gadā kā Scirocco I. Jau tad par VW tradīciju kļuva nosaukt savus modeļus vēju vārdos. Scirocco nebija izņēmums. Šādi Dienvideiropā sauc niknu dienvidu vai dienvidaustrumu vēju, kas pūš no Ziemeļāfrikas tuksneša un Arābijas pussalas, nesdams sev līdzi daudz smilšu un putekļu.
Sportiskās trīsdurvju kupejas dizains piederēja itāļu auto modes guru Džiudžiaro, bet to ražoja kompānija Karmann. Kupeja vienā mirklī iekaroja pircēju sirdis ar savu ekonomiskumu, dinamiku un lielisko piekari. Pilnpiedziņas Scirocco 100 km/h spēja sasniegt 12,2 sekundēs un varēja attīstīt ātrumu 165 km/h – sporta auto ne pārāk daudz, toties noturības ziņā uz ceļa tam konkurentu nebija. 1976. gadā modeļa izskatu nedaudz izmainīja, kvadrātveida lukturu vietā nāca apaļi un palika tikai viens no diviem stiklu tīrītājiem, bet 1979. gadā auto tika pie piecpakāpju transmisijas. 1981. gadā Ženēvas autosalonā tika prezentēta modeļa otrā paaudze - Scirocco II. Tā priekšteci no ražošanas noņēma un jaunais auto tika labi pirkts, jo bija tikai nedaudz dārgāks par priekšgājēju, bet būtiski atjaunināts.
1992. gadā Scirocco atdeva savu vietu savam sekotājam Corrado.
Kur korektors?