Kā pārbaudīt eļļas līmeni? 54

 
30.maijs 2002 8:22

Pirmais, kas jums būtu jādara, kad kopjat savu auto, ir eļļas līmeņa pārbaude motorā. Tas ir darāms viegli un ātri. Centieties, lai tas kļūtu par jūsu ieradumu, jo no tā atkarīgs dzinēja mūžs.

Šis raksts tulkots no www.mssoil.ru Nepieciešamais zināšanu līmenis: iesācējs. Laiks, kas nepieiešams: 5 minūtes. Darbības 1. Pārbaudiet eļļas līmeni ik nedēļu. Piespiediet sevi to darīt regulāri - tā ir vislabākā dzinēja ilga mūža garantija. 2. Eļļas līmeņa pārbaudes laikā auto jāatrodas uz līdzenas virsmas, dzinājs jāizslēdz. 3. Pēc tam, kad būsiet izslēdzis dzinēju, pagaidiet vēl dažas minūtes un ļaujiet eļļai satecēt atpakaļ karterī. 4. Tam nav nepieciešami nekādi instrumenti. Materiāli Jums nepieciešams tikai papīra dvielis vai lupata. 1. Pats izplatītākais eļļas pārbaudes paņēmiens - izvilkt "mērāmo štoku", noslaucīt, iestumt atpakaļ, vēlreiz izvilkt un pārbaudīt eļļas līmeni. 2. Eļļas līmenim jābūt starp atzīmēm Max un Min. 3. Eļļu nevajag pievienot tad, ja atzīme ir tikai nedaudz zem Max. Turpiniet regulāri pārbaudīt līmeni un lejiet to tikai tad, kad līmenis būs pa vidu starp atzīmēm. 4. Lai pielietu eļļu, jums nāksies atrast eļļas vāciņu - parasti tas atrodas uz sadales vārstu vāka. Atrodiet to, ar papīra dvieli to noslaukiet tīru (arī ap vāciņu), atskrūvējiet to, pielejiet puslitru eļļas ar vienu piegājienu. Pagaidiet minūti un vēlreiz pārbaudiet eļļas līmeni. (ja jūsu auto dzinējs ir īpaši mazs, tad nelejiet puslitru, bet kādus 300 ml. 5. Gadījumā, ja "netīra", tad varbūt tomēr ir vērts nomainīt to, neskatoties uz to, ja tie 10,000-15,000 vēl nav noskrieti. Tomēr jāsaka, ka eļļas krāsa var būt arī mānīga - tāpēc paši par to nespriediet, labāk pajautājiet speciālistiem. Kādu eļļu liet? Vislabāk tādu eļļu, kāda tur ir priekšā... iAuto
 
Visi komentāri
 
25172. viesis 30.maijs 2002 8:45
0 0 Atbildēt

Redaktors atklaajis, ka mashiinai ellja ar reizeem jaapaarbauda? :)

Redaktors 30.maijs 2002 8:48
0 0 Atbildēt

Nē, tas ir tiem, kas to vēl nezina! un kas pats galvenais - VeA audzekni nevares teikt, ka si ir reklama :)) jox

25182. viesis 30.maijs 2002 8:58
0 0 Atbildēt

nu ok, piekriitu, ka cilveeks, kas nopircis sev pirmo autiiti to var arii nezinaat, taapeec shis ir labs raksts .. bet ar to pielieshanu, nedomaaju vai ja ir pusee starp min un max, tad varees mieriigi pieliet puslitru ne arii 300 ml ja dzineejs mazinjsh

elljas daudzuma skatiishanaas biezjums jau atkariigs no taa, vai autiitis eed ellju vai nee. liidz ar to ja zinam, ka no max liidz min noeed pa 1000km, tad veram kapotu valjaa ik pa 1000km, veel var apcholeet ellju peec extreemas braukshanas ilgaaku laicinju, kad bijushi augsti rpm, tad vareetu buut pastiprinaata elljas eeshana.

Taapataas, pat svaigi ielieta ellja var buut netiira/tumsha no piedevaam vai arii taapeec, ka kaut kas nav kaartiibaa ar motoru. Taapeec jau nemainiisi ellju ik pa 1000 km.

Un vispaar, max liimeni var arii neliet, pilniigi pietiek, ja ellja pielieta kaut kur liidz viducim, jo pie max liimenja ellja meedz zust aatraak nekaa pie min liimenja.

25195. viesis 30.maijs 2002 9:16
0 0 Atbildēt

Piekrītu Kamikadze?

par max līmeni, jo uzsilstot motoram (arī eļļai), eļļas tilpums palielinās un ir pietiekošs.

25201. viesis 30.maijs 2002 9:26
0 0 Atbildēt

Heh, elljas liimenis ir pietiekoshs, pat ja ir uz MIN liimenja, nekas traks nebuus, ja arii buus bishkji zem MIN liimenja, jo razjotaajs MIN liimeni noraada ne jau taadu, kas buutu kritisks motoram, bet gan optimuma minimumu. protams, ja ir zem MIN liimenja, tad ralljot nevajadzeetu un motoru griezt uz max RPM

25206. viesis 30.maijs 2002 9:32
0 0 Atbildēt

next time - slotiņu nomaiņa, pēc tam logu škidruma papildināšana

25208. viesis 30.maijs 2002 9:37
0 0 Atbildēt

Yukki labs. Tolks to eļļas līmeni skatīties, nu ja tikko esi nopircis lietotu autiņu nomaini eļļu un pirmos 5tk vajag baudīt, es piem tikko nopirktam no rītiem /jo pa nakti visa nosēžās un parāda īsto līmeni/ pabaudīju, tā eļļa nekur nezuda, tagad labi ja x menesī paskatos.

25210. viesis 30.maijs 2002 9:40
0 0 Atbildēt

Yukki, slotinjas ir jaamaina super-duper autorizeetaa servisaa, parastie to nemaak izdariit, kaa arii logu shkjidrumu papildinaat arii vajag turpat, jo pashu rokaam to dariit ir dziiviibai biistami!!! ;)

25211. viesis 30.maijs 2002 9:42
0 0 Atbildēt

Normālām mašīnām kompis ziņo ja vajag ko pieliet vai nomainīt:)

Kad būs raksts par riepu pumpēšanu?:))))

25220. viesis 30.maijs 2002 9:53
0 0 Atbildēt

Top raksts par pelnutrauka izbēršanu....

25221. viesis 30.maijs 2002 9:55
0 0 Atbildēt

To: Yukki

Piemēram Ford Thunderbird pat autorizētā servisā nejēdz nomainīt slotiņas. Dotajā laikā tiek mainītas slotiņu gumijas nenoņemot slotiņas... Smieklīgi, bet fakts...

25223. viesis 30.maijs 2002 9:58
0 0 Atbildēt

arii normaalaam mashiinaam kompis nezinjo, ja ellja ir pie min atziimes, bet gan kad sasniedz kritisko liimeni

25225. viesis 30.maijs 2002 10:00
0 0 Atbildēt

man jau patiik shis spams, bet ja nopietni, tad elljas mainja/paarbaude ir viens no svariigaakajiem noteikumiem, lai auto kusteetu. taapataas kaa 2x gadaa (pirms ziemas iestaashanaas un peec ziemas) apmekleet servisu, pat ja viss ir ok, lai paarbauda, vai nav kaadi gljuki.

25242. viesis 30.maijs 2002 10:20
0 0 Atbildēt

Shitais raksts jau bija jaaliek sievieshu zoonaa :)

25259. viesis 30.maijs 2002 10:40
0 0 Atbildēt

2 artis

Gaidu nepacietībā! Ir dažas neskaidrības :D))

25267. viesis 30.maijs 2002 10:51
0 0 Atbildēt

Normaliem (ari 86.gada) autiniem elles limenis redzams ari aparatu paneli uz atseviska pulkstenisha! ;-))) - nekadi vaki nav javirina un tausti jaslauka!

25269. viesis 30.maijs 2002 10:54
0 0 Atbildēt

Sveiki, tauta! Veči! Kā es pagājušajā rudenī izgāzos! Ajj! Aš pašam nēerti! Biju brīvdienās pie draudzenes večiem laukos Liepājas pusē. Izdomāju - jāpārbauda eļļas līmenis. Padzinu mašīnu, mēru - Johaidī! Knapi uz štoka gala! Līdz tam mana Vectra eļļu neēda pilnīgi (paldies Dievam, ka tā!). Braucu no maiņas līdz maiņai. Domāju - Johaidī! Sākās! Ņemu bidoniņu ar pussintētiku gāžu, gāžu, vairāk kā litru. Pieleju kreņķīgs štukoju, kas var būt. Draudzenes sencis visu to lūko no malas un saka - tev tač mašīna stāv uz piekalnes slīpi, nebūs riktīgi. Nū, un kad uzdzinu uz līdzenas vietas, izrādījās, ka štokam krietni pāri visiem max un min, bļāviens! Vecs buks, nomainījis kādus 4-us autiņus šitā oblomījos! Dzinu Vectriņu uz dēļiem un lēju nost eļļu. Tā kā - klausiet Redaktoru! Šamējs ir prātīgs vīrs, zina, ko raxta!

25271. viesis 30.maijs 2002 11:00
0 0 Atbildēt

viesis 2002-05-30 10:51:20

kas tad ir tavs NORMAALAIS auto?

25274. viesis 30.maijs 2002 11:05
0 0 Atbildēt

Pec lielas juzeru dalas standartiem tas noteikti nebus normals auto - manai vecai 86 g. Renault 21 Nevadai 2.2i ir tads ceijeris- elektriski rada to pashu , ko tausts motortelpa(pirms starteshanas, atslegas otraja stavokli), tas vienkarshi ir francuzu izlaidibas sekas - vini par slinku, lai kaptu ara un smeretu rokas! ;-)))

JB

25284. viesis 30.maijs 2002 11:38
0 0 Atbildēt

Ja sanaacis ellju ieliet nedaudz virs MAX atziimes, vai tas negatiivi ietekmee dzineeja kalposhanas laiku? Kaa tur iisti ir?

V.A.J.

25286. viesis 30.maijs 2002 11:40
0 0 Atbildēt

Atbalstu Redaktora ieceri par sadiem rakstiem. Tiesam ir daudz iesaceju, kas tam nemaz nepievers uzmanibu (diemzel - ipasi meitenes, kas nopirkusas pirmo auto).

BTW - daudzi mani pazinas nemaz nezina, ka pareizi ellas limeni ir parbaudit tad, kad motors ir uzsilis lidz darba temperaturai un tad izslegts pastavejis 5-7 min. Un nevis merit to aukstam motoram - ta vismaz iesaka MAZDA razotaji.

John

25291. viesis 30.maijs 2002 12:00
0 0 Atbildēt

ja ella ir virs max atziimes - tas ir negatiivi. Var gadiities, ka klokene peld ella, un tas nau labi

25293. viesis 30.maijs 2002 12:01
0 0 Atbildēt

po, ka virs MAX liimenja, ja protams tas nav extreemi par daudz, bet sekas totaalai paarlieshanai vareetu buut taadas, ka sveces kjeps ar ellju ciet, mosh veel kaada probza, bet taa liekaa ellja jau pati fixi nosvils nost

25294. viesis 30.maijs 2002 12:01
0 0 Atbildēt

To Redaktors:

Kas ir raksta autors?

www.mssoil.ru/./carservice.php?AId=4

Vai cik līdzīgi?

25301. viesis 30.maijs 2002 12:14
0 0 Atbildēt

piekrītu filipam:

lielākai daļai auto pēc 90-tā gada jau ir iebūvēts tā saucamais bort-kompjūters, kurš signalizē ne tikai par eļas stāvokli motorā, bet gan arī par bremžu, dzesēšanas un pat: logu mazgāšanas šķidrumiem :) ...arī par to, kad ir izdegusi kāda no tuvajām gaismām, gabarītiem, pat... Nr. apgaismojumu :) :) :)

varat saukt mani par diletantu, bet praktiski motora nodalījumā nelienu (tai skaitā - skatīties eļu...), tur ielūkojos tikai tad, kad:

1) mana bmw auto kompis par to signalizee :)

2) motorītis sāk ne tā darboties & dūkoņa vairs naf tik mīļa :), bet šādos gadījumos vairs lielākoties var palīdzēt tikai servisa pakalpojums...

bet!!! - Redam liels Paldies :), šādus raxtus vajag!!!, patiešām vajag :) ps: iesaku Tev izveidot iauto sadaļu - 'kas jāzina iesācējam' un tur viņus visus savietot... un sho sadaļu turpināt ar dzesēšanas škidrumu: sekām to nepielejot, radiatora sūcēm, kā to novērst u.t.t., bremžu šķidrumu etc... par logu mazgāšanas šķidrumu gan nevajag :)

Melvins :)

25322. viesis 30.maijs 2002 13:04
0 0 Atbildēt

Par pelnutrauku raksta nebūs, jo ja tas ir pilns ir jāmaina visa automašīna. Tas i no tās pašas sērijas, ja nevar palaist ir jāapspārda visas riepas.

25326. viesis 30.maijs 2002 13:09
0 0 Atbildēt

Rakstam nav ne vainas,tikai vajadzēja vienu piebildi-a/m ar automatisko karbu, elljas liimeni taa nepaarbauda......shaadi paarbaudot elljas liimenis vispaar nebuus redzams,jo tas jaadara pie iesleegta dzineeja......

p.s.

manam auto gan nav automaats

25328. viesis 30.maijs 2002 13:20
0 0 Atbildēt

Nu 90-to gadu mashinam kompis utt. - smiekligi. Manam vecajam BMW E30 1983. gada arī ir test kompis - kas pasaka, ja eļļa ir uz min, kontrolē gaismas, logu šķidrumu, tosolu, gabarītus utt. Vot izbrīnijāt !!!

25354. viesis 30.maijs 2002 14:56
0 0 Atbildēt

To exitus 13:09:26

nekompostrē smadzenes tautai, runa iet par motora eļļas pārbaudi, nevis ātrumkārbas, un motoreļļas līmenis nemainās no tā vai ir automāts vai mehāniskā kārba, dzinējam darbojoties pārbauda eļļas līmeni automātā nevis motorā!!!

25361. viesis 30.maijs 2002 15:21
0 0 Atbildēt

To exitus

Rakstā runa iet par motora eļļas līmeni un to mēra visiem vienādi neatkarīgi no kārbas veida. Ja raksti par kārbu eļļas līmeni, tad tā arī vajag teikt.

25371. viesis 30.maijs 2002 15:47
0 0 Atbildēt

To V.A.J.

Būs līmenis virs max, var izspiest kādu blīvslēgu (piem. kloķa)

25392. viesis 30.maijs 2002 16:44
0 0 Atbildēt

Dodu atzinumu- šī NAV reklāma :D

;-)

25406. viesis 30.maijs 2002 18:02
0 0 Atbildēt

Nu sitajam vajadzeeja buut vienam no pirmajiem iauto rakstiem, bet katram savi truukumi

25473. viesis 31.maijs 2002 10:18
0 0 Atbildēt

Kādu eļļu liet? Vislabāk tādu eļļu, kāda tur ir priekšā... :) labais.

Taa massiina ilgi nenorullees.

25498. viesis 31.maijs 2002 11:14
0 0 Atbildēt

Labak ielikt kadu elleas testu sak kura ella ta labaka un kuram visadas shaizes no nevalitativam smervielam radushas

25587. viesis 31.maijs 2002 19:30
0 0 Atbildēt

Ir veel viena poziicija, ko juus hiperspeci aizmirstat - paaraak augsts ellas liimenis diemzheel var piebeigt izpluudes gaazu katalizatoru un ariigh lambadu (vai lambadas). A tas jau var ieripot uz apalju summinju ...

Kolenvals, no Francijas

25619. viesis 1.jūnijs 2002 14:20
0 0 Atbildēt

Kā ir ar eļļas piedevām, ir kādam sakarīgi komentāri?

25621. viesis 1.jūnijs 2002 14:27
0 0 Atbildēt

Man 6 gadus bija 2.Golfs - no 1996.g. februāra līdz šā gada aprīlim. Nobraucu ar to 98 tūkst.km, sasniedzot kopējo nobraukumu 224 tūkst.km. Visu laiku lēju ESSO sintētiku vai pussintētiku - nezinu, kuru īsti, bet cipari bija 5W40. Nebija nekādu sūdzību, līdz pašām beigām dzinējam eļļa nebija jāpielej nemaz.

25760. viesis 3.jūnijs 2002 11:45
0 0 Atbildēt

Servjos, eļļu mainot, mehāniķi parasti uzlej virs maksimālā, rēķinoties ar to, ka motors eļļu "ēdīs". Ja motors "eļļu neēd", "pārlietais" stāvoklis saglabājas ilgi. Man jau 2 reizes šitā uzlēja, apm. 5 mm virs maksimālā. Nākošreiz jāprasa, lai lieko eļļu iedod līdzi kaut vai tukšā minīša pudelē? No katalizatora, jādomā, 11 g. auto nekas daudz pāri nav palicis, bet ja var nobeigt "lambadu", tad tas nav labi.

26060. viesis 4.jūnijs 2002 18:11
0 0 Atbildēt

man te nesen arī uzlēja 2mm virs MAX. Aizbraucu uz citu vietu noliet, apstājos, pastāvu 5min., atnāk vīrs izvelk eļļas taustu - līmenis normā, uz MAX. Nu un saka, ka viss maizē. Tā arī nelējām nost.

Itkā daži saka, ka jāmēra siltam dzinējam 5min. pēc apstāšanās, nevis no rīta. Kā ir, speci ? Kolenval, ko domā ?

26061. viesis 4.jūnijs 2002 18:16
0 0 Atbildēt

;) pārlasīju rakstu vēlreiz - jāmēra siltam. viss kulē.

26321. viesis 6.jūnijs 2002 9:22
0 0 Atbildēt

normāls līmenis ,sajūta tāda,ka tas rakstīts galīgi dumjiem ēzeļiem.

26327. viesis 6.jūnijs 2002 9:44
0 0 Atbildēt

nevis ezeliem, bet tiem, kas to nezina. tas, ka tu to zini, nenozime, ka esi kaut nedaudz paraks par citiem - vienkarsi, ja tas nav tev, tad nevajag uzreiz teikt, ka tas ir ezeliem...

26667. viesis 7.jūnijs 2002 23:23
0 0 Atbildēt

Ja nepieciešams papildināt eļļu uz 1-litrigas kanniņas rakstits ka derīga 3-gadus ,bet liekas ka pildīta 97.gadā,bet jau pielieta ESSO-sintetika,vai tā ir liela katastrofa..

27119. viesis 12.jūnijs 2002 13:33
0 0 Atbildēt

labais!!!

27544. viesis 14.jūnijs 2002 14:33
0 0 Atbildēt

Nu moins! Vārds vārdā tieši tas pats rakstīts Jēkabpils rajona laikrakstā "Brīvā Daugava" 11. jūnijā, tikai tur autors ir kaut kāds "Auteko&TUV" inspektors. Nez, kurš no kura "nospiedis"?

Redaktors 14.jūnijs 2002 15:41
0 0 Atbildēt

sis raksts jau seit vairakas nedelas :))

28786. viesis 26.jūnijs 2002 20:23
0 0 Atbildēt

kaartiiga autinja kaartiigs motors nedriikst eest ellju,un ja tas ir tad ir kaada shaize.

es ellju paarbaudu tikai tad kad taa tiek ielieta pie mainjas - un viss vairaak haube nau jaavirina iznjemot tikai tos gadiijumus kad jaapapildina logu skalojamaa skjidruma kraajumi.

es iesaku ellju Castrol-TXT.tas ir labais.

28801. viesis 27.jūnijs 2002 9:28
0 0 Atbildēt

LEDUS - tas arī no konstrukcijas atkarīgs, ir dzinēji kam virzuļi tiek dzesēti ar eļļu (kanāli klaņa iekšpusē) un tā ēšana ir PAREDZĒTA. Starp citu, ēd visi, atšķiras daudzums.

un Castrol TXT btw tiek ņemts nost no ražošanas.

29543. viesis 3.jūlijs 2002 20:37
2 2 Atbildēt

Vai nebūtu prātīgāk uzrakstīt kā jāpārbauda eļļa automātiskajai kārbai, nevis motoram, jo jebkurš normāls cilvēks taču saprot ko nozīmē vārds eļļa un tās līmenis. Šo rakstu varēja likt Dāmu zonā - būtu viss OK.

36147. viesis 29.augusts 2002 14:09
0 0 Atbildēt

So raxtu vajadzeeja likt daamu zonaa un veel izveidot sadalju "Blondīnēm" un irlikt tur ;))

75251. viesis 23.aprīlis 2003 15:40
0 0 Atbildēt

91557. viesis 6.augusts 2003 15:37
0 0 Atbildēt

Taa arii neko jaunu un interesantu neuzzinaaju. Tieshaam laikam vajadzeeja likt pie sievieshu zonas :)

157153. viesis 11.februāris 2005 23:54
0 0 Atbildēt

kas notiek dzinējam, ja tu brauc viss normāli un pēkši rāda ka nav eļļas. saprotams ka motors bez eļļas ir pagalam, bet vai kada rezerve vēl paliek kad uz paneļa iedegās lampiņa? un ko darīt , lai motors eļļu neēstu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti