«Stienis Team International» Āfrikā - 1.daļa (+ foto) 17

 
8.janvāris 2007 22:18

Iespējams, atcerieties, ka iepriekšējā gadā mūsējie ar Volgām piedalījās alternatīvajā rallijā "Plymouth - Banjul Challenge". Arī šogad četras ekipāžas devās pa šo pašu maršrutu.

Mēģināsim iepazīstināt jūs, kas notika un vēl notiks ar "Stienis Team International" komandu:

Imants Šķērstens Āris Cēders

Komandas auto: 1984.gada ražojuma VAZ 2105.




Par ralliju "Plymouth - Banjul Challenge 2007"

Rallija oficiālā mājaslapa: www.plymouth-banjul.co.uk

Ir daudzi veidi kā aizbraukt uz Dakāru. Šis ir viens no tiem.

Vienkārši runājot - ar mašīnām, kuru vērtība vairumā gadījumu nepārsniedz 100 latu robežu, šī rallija dalībnieki mēģina aizbraukt līdz Gambijas galvaspilsētai. Pazīstams arī kā "alternatīvā Dakāra", rallijs kā jau no nosaukuma noprotams startē Plimutā (Anglija), lai gan visnotaļ formāli. Reālais starts ir Gibraltārā, kur lielam baram britu pievienojas vairums Eiropas komandu, tai skaitā arī četras no Latvijas, kā arī komandas no Krievijas, Balkāniem un ASV.

Pasākumam ir seši noteikumi:
1. Auto iegādes vērtība nedrīkst pārsniegt 100 Lielbritānijas mārciņas (ap 100 LVL);
2. Auto sagatavošanai nedrīkst iztērēt vairāk kā 15 mārciņas;
3. Dalībniekiem nav pieejams nekāds atbalsts distancē (nekādu mediķu, ugunsdzēseju, helikopteru utt), katrs pats atbild par savu rīcību;
4. Auto jābūt ar stūri kreisajā pusē;
5. Distances galā auto pārdod izsolē un iegūto naudu ziedo labdarībai;
6. Visus noteikumus, iznemot 4) un 5) drīkst parkāpt.

Pirmo reizi šī atrakcija tika izveikta 2003. gadā, kad divi vīri no Lielbritānijas savāca baru ar līdzīgi domājošiem, lai pierādītu, ka ar 5-6 ciparu skaitli rakstāms budžets nav obligāts priekšnoteikums distances veikšanai un piedzīvojumiem. Katru gadu dalībnieku skaits pieauga un šogad gribētaju bija apmēram divreiz vairāk kā starta numuru.

Latvieši ir piedalījušies gandrīz katru gadu, bet šogad sasniegts LV ekipažu skaita rekords. Kopā no Rīgas lidz Gambijai paredzēts aizbraukt 4 automobīļiem - vienai Ņivai (Džo Labuckas, Rolands Strauts, Igors Zvjagins), viens Audi 100 Quattro (Raimonds Volonts, Arnolds Vende), viens Audi 100 neQuattro (Normunds Talcis, Egils Vibants) un VAZ 2105 (Stienis Team International - Āris Cēders, Imants Šķērstens).

Komandas dienasgrāmata


Ekipāža sasniedz Žaluzii, Francijā

26/12/2006

Ekipāža ir veikusi pusi no pārbrauciena līdz Gibraltāram, un, veiksmīgi šķērsojot LV, LT, PL, DE, un FR robežas sasniegusi Žaluzī Francijā.



Visi ekipāžas locekļi, tostarp arī Žigulis, ir veseli un jūtas labi.

Lielākoties tiek uzturēts ātrums 81 km/h, reizēm, īpašās situācijās tiek sasniegti pat 100 km/h.

Žigulis ir sagādājis pirmo pārsteigumu pārējiem ekipāžas locekļiem - degvielas patēriņš sasniedz 10.5 l uz 100 km.

Gibraltārs

28/12/2006

Palēnām izskatās, ka tas, kam mēs paši sākumā ticējām tikai par 5% un tiem pašiem tikai tādēļ, lai būtu kur sevī rast motivāciju turpināt iesākto, būs noticis un mēs esam sasnieguši Gibraltāru un varēsim formāli tikai sākt distanci (lai gan kopējā kilometrāža ir pusē). Taisnības labad gan jāpiebilst, ka esam nedaudz tālāk – vieta ar nosaukum Tarifa, atrodas precīzi pašā spicē, vienlaicīgi redzam Atlantijas okeānu, Vidusjūru un kas pats labākais – arī Āfriku pāri pa šaurumu.



Principā, lai arī tikai nokļūšana uz startu, normāls maraton-etaps, kurā tiek nobraukti vairāk kilometru tūkstoši nekā dienu skaits kurās tas tiek izpildīts. Lai arī pa bāņiem, tomēr žigulis tam pavisam noteikti nav būvēts. Viens labums – žigulī nenāk miegs. Katrā ziņā braukt garas distances ir vieglāk. Mūsdienīgos automobiļos vajadzētu speciālu režīmu – nakts režīms, kuru aktivizējot uzreiz parādās nenormāls troksnis, motors ik pa laikam noraustās, visu laiku automātiski mēģina pamest taisnvirziena trajektoriju, lai būtu diezgan aktīvi jāpiestūrē, uz kājām sāk pūst karstu gaisu, savukārt kaut kur nu durvīm velk aukstu un tās ik pa brīdim ir jāattaisa un jāaizcērt tik stipri, ka otrā pusē durvis savukārt atsprāgst vaļā. Kaut kāds pētījums bija, ka 80% negadījumu notiek dēļ tā, ka vadītājs aizmieg. Lūk - way-to-go!

Esam nedaudz apraduši ar tehniku un tehnika ir apradusi ar mums. Žigulis, principā, ir nesalaužams, jo lūzt viss cits, tikai ne tas, ko mēs laužam. Mēs vispār braucam godīgi un nelaužam neko, tātad no tā izriet, ka lūzt pilnīgi viss. Pēdējie 1000 kilometri žigulim bija vissmagākie. Vispār jau ir mazliet arī apnicis viņu taupīt, tiek mīts salīdzinoši nejēgā: ja pa Poliju braucām „taupīgi” un nespringstot uz 80, tad tagad, satikuši pārējās Latvijas ekipāžas nesamies viņiem līdzi pa kalniem augšā/lejā uz 100 un pāri, t.i. brīžiem iet vienkārši grīdā (pa kalnu uz leju izspiedām 105 pēc GPS). Lēnām pa vienam pazūd pribori - ja visu Franciju tahometrs brīžiem aizgāja „pastaigāties”, brīžiem pārnāca mājās, tad tagad spidometrs pateica pavisam „uzredzēšanos”, kā arī tahometrs vairāk mājās nerādās. Vispār jāsāk ar to, ka spidometrs (un attiecīgi arī odometrs) jau startā rādīja nepareizi, to pašu darīja arī tahometrs, bet nu vismaz kamēr viņi to darīja viennozīmīgi, tā kā pieradām. Toties benzīna daCHiks tā arī neko nesāka rādīt, bet tas nesagādā problēmas, jo mākam rēķināt. Eļļas spiediena rādītājs nav un lampa arī nav. Pārbaudām līmeni katru rītu (bet tā kā mēs braucam non-stop, tas nozīmē - nekad). Principā vienīgais, kas strādā ir temperatūras rādītājs un voltmetrs, kurš visu laiku ir motivējoši atspiedies pret galējo atzīmi – 16V. Temperatūras rādītājs savukārt izglāba Barselonas centru no vēl lielāka sastrēguma, jo pamanījuši ka sāk karst, apgriezāmies un apbraucām sastrēgumu pa citu ceļu.

Taure strādā, tas pats galvenais!

Kaut kur pie beigām pazuda arī starteris, bet Imanc, principā, pierādīja, ka žiguli var uzstumt viens pats, kamēr otrs ļerkst pa rāciju – UWAGA UWAGA, netiekam no vietas! Vēl izpūtējs krīt nost. Lēnām izdeg un kļūst aizvien skaļāks. Bet tā – galvenais, ka žigulis kustas. Motors pa šoseju iet normāli, bet, ja dabon nomest nost – spļaudās un „šauj” uguņus. Raustās, kamēr atkal iekurina pilnu toni. Tā kā uz priekšu tiekam, grūtāk ir lavierēt pa mazpilsētām. Žiguls nesaprot, laikam tuvu pie pusgada normas ar viņu tiek nobraukts 3 dienās, un, ja tā padomā - diez vai kāds žigulis pusgadu brauc bez jebkādas tehniskās apkopes. Bet nu tas viss sīkumi – sataisīsim. Vesela servisa diena priekšā, jo Gibraltārā ierodamies laicīgi. Papildus visam vēl izlēmām, ka žigulis ir nopelnījis jaunu gaisa filtru un varbūt arī spoli (ja neesam atstājuši mājās).

Vēl gar ātrumkloķi sāka pūst karstu gaisu salonā diezgan spēcīgi. Tā it kā roku žāvējamais aparāts būtu pabāzts zem grīdas. Tā kā vēl viena ekstra žigulim ir nākusi klāt, pečku varēsim uzsist gaisā jau Marokā.

Pa ceļam esam arī puslīdz tikuši skaidrībā ar to, kas tika atstāts mājās. Tas ir sadalītāja vāciņš, rotors, ģeneratora siksna, kondensators, ģeneratora oglītes un sprieguma regulators, moš vēl kaut kas Principā viss, ko mums rekomendēja ņemt līdzi katrs otrais un ko mēs arī nopirkām. Vienīgais mierinājums, ka pusi no šīm lietām mēs jau uzlikām uz žiguļa startā un līdzi paredzējām ņemt vecās daļas kā rezervi. Bet tas neattiecas uz ģeneratora daļām, taču elektrība mums patīk ļoti.

Dienas citāts: „Viņš ar visām mašīnas atslēgām iet pie mašīnas, kura tur nemaz nestāv”. (c) Rolands

Repairs day

29/12/2006

Tātad. Vakar pamazām ieradās visi rallija dalībnieki. Viņi visi ir nenormāli. Vieni angļi, piemēram, ir ieradušies ar ātro palīdzību – pilnā ekipējumā ar visām nestuvēm, skābekļa maskām, sirēnām. Citiem savukārt Patrol džipā iekšā ir motocikls! Izjauktā veidā, protams, taču pusstundas laikā džeki apņēmās viņu salikt. Tā kā tuksnesī par vienu izklaidi vairāk garantēts. Mašīnas visas ir saparkotas šosejas abās pusēs tieši pie viesnīcas. Skats diezgan dramatisks. Visu laiku brauc garām mašīnas un taurē. Vietējie laikam ir pietiekami informēti par šito bardaku.



Starp dalībniekiem atradās vismaz divi, kas uzdevās par metinātājiem, taču sametināt mums izpūtēju viņi atteicās. Šodien izpūtēju nācās saremontēt ar cēsu alus bundžu, kura ar hamutiem tika pievilkta klāt pie trubas – paldies Džo par ideju.

Pavisam negaidīti miršanas pazīmes izrādīja benzīna sūknis. Tika uzlikts jauns (paldies atkal Džo, kuram Ņivā atrodams ir laikam pilnīgi viss), bet izrādījās ka problēma tomēr ir gaisa burbuļos benzīna trubās. Ar burbuļiem tika galā Imanc, nedaudz gan pagaršot padzert benzīnu. Benzīns šeit esot garšīgāks kā Rīgā, lai gan tajā pat laikā – smirdīgāks.

Tā kā starteris sāka darboties pats, vainu novērst bija neiespējami.

Apsolītais 18 riteņu aparāts nav atbraucis, esot diezgan daudz tehnisku problēmu jau pa ceļam un viņi cerot, ka latvieši viņiem to mašīnu salabos, taču vismaz uz šo brīdi viņš vēl ieradies nav.

Vēl šodien ēdām īstu apelsīnu. No koka. Ir biš savādāks nekā rimčikā.

Prāmja biļetes mums jau ir kabatā – 100 eiro mašīnai un 2 purniem. Rīt deviņos no rīta dodamies pāri ūdenim...

Dienas citāts: „200 grami spirta 300 grami ūdens” (c) Džo.


Casablanca

30/12/2006

Ekipāža ir veiksmīgi veikusi pirmos ~300 km Āfrikas kontinentā.

Nebeidzamajā Tanžeras pilsētā superauto atkal izdomāja niķoties. Tā rezultātā nācās stumt Žiguli pa kādas ielas trešo (kreiso) joslu. Stumšana protams tiek veikta ar vaļējām durvīm. Steidzīgs āfrikas gruzoviks, mēģinot ielīst priekšā (varbūt nogriezties pa kreisi no otrās joslas?), aizķer sporta automašīnu.



Remots ar gruzavika šofera aizdoto āmuru ir sekmīgs. Tiesa, durvis aizvērt tagad ir pagrūti, toties pēc tam, kad aizvērtas, vaļā veras ar katapultas spēku. Iespējams, ka šitā fīča vēl turpmākajā ceļā noderēs!

Pa diezgan eiropejisku šoseju ir tiek sasniegta Casablanca. Šosejai, protams, arī piemīt savas īpatnības - gājēju tiltiņus ļoti veiksmīgi izmanto arī govis.

Nonākot Āfrikā ir lauzti arī divi mīti: Āfrikā degviela ir lēta (nav viss, pagaidām vēl tā ap 1 EUR litrā) un RIMI telti nevar uzcelt pat vienreiz (kā ar reizi šobrīd ir pirmo reizi uzcelta).

Maroka

01/01/2007

Marokas augšdaļā ir iespējams vēl baudīt krietni eiropejiskus autoceļus, taču ar ekstrām. Piemēram gājēju gaisa pārvads, pa kuru savā nodabā vienas pašas iet pāri trīs govis. Tāpat aitu bariņš tiek ganīts uz ceļa pašas ceļa nomales. Marokā ir modē arī smagi crash-ot. Vismaz pirmajos 300 kilometros līdz Kasablankai mēs saskaitījām 2 smagas avārijas, vienā no tām glīti bija nokrāmējies gruzaviks – gulēja uz sāniem šķērsām ceļam, arbūzi pa visu šoseju.



Uz Marokas bāņa ātrumu ierobežojošās zīmes un policisti ar radariem ir vienādā skaitā. Izdomaajaam, ka radarus izsniedz komplektaa ar ziimeem, jo mazaaks cipars uz ziimes, jo lielaaka cena.

Bet vispār Aafrika iesākās ar diezgan lielu murgu. Vispirms jau uz robežas. Visi stāv milzīgā barā, apkārt skraida muitnieki, dala kaut kādas lapeles, citi tās savāc, ieraksta kaut ko, tam visam pa vidu skraida kaut kādi marokāņi bez formām un visu apsolās nokārtot ātri un veikli, protams, viņam vajag par to naudu priekš „holiday” nevar īsti saprast kuram kaut ko vajag maksāt un kurš vienkārši muld. Žiguls lielajā karstumā stāvot uz vietas sāk karst un nav darbināms. Taču arī pielaist viņu vairs nav iespējams. Starteri var griezt pusstundu, toties iestumjot pielec no pusapgrieziena. Visu sarežģī tas, ka tikko sāc stumt, tā piesteidzas aptuveni viens miljons palīgu, no kuriem nevar atkauties un kuri pēc tam par to protams dīc naudu. Vēlaķ iepraktizējāmies no viņiem aizlaisties, bet kopumā muitā mūs aptīrīja nesūdīgi. Tikām ārā no muitas ap pusdienlaiku un nonācām pašā Tanžeras centrā. Žiguls strādā galiigi švaki, brīžiem pavisam grūti noturēt apgriezienus, nepaartraukti slaapst nost, lecam aaraa un iestumjam. Shaadaa rezhiimaa mīcīties pa sastrēgumiem ir pavisam forshi. Turklāt tā nav Rīga un tur ir arī tāda lieta kā reljefs. Ļoti labi ja nav jāstumj pret kalnu, bet tā kā diezgan bieži tas bija jādara, tad bardaku sarīkojām normālu. Vienā tādā epizodē smagais izdomāja mums nogriezt ceļu, kamēr mēs pa diviem mēginam uzstumt, smagais aizķēra pusatvērtās durvis un atlocīja viņas uz otru pusi un zhiguls palika sliipi. Durvis vairs ciet netaisaas, jaatur ar roku. Driiz arii zhiguls nav dziivotaajs vispaar. Nostumjam malaa un domaajam, ko dariit. Vispaar diezgan depresiivi, liekas, ka tur arii viss beigsies. Zhiguls straadaa tik slikti, ka nav nekaadu ideju kaa to visu kaut mazliet veerst uz labo pusi. Atvelkam elpu un peec briizha pielec no startera. Benziintankaa muus sagaida paareejaas ekipaazhas, ar aamuru tiek salabotas durvis un ciet var dabuut. Probleema tikai taada, ka nevar aizsleegt – tas Aafrikaa ir tomeer noderiigi.



Braucam taalaak. Nupat jau saakas probleemas arii pa shoseju. Kad nobenziintanka zhiguls beidzot vairs nekust nemaz, visiem vins ir apnicis un 5 min laikaa dziesma ir atpakalj (paldies Egilam!). Nu paraadaas kaut kaads optimisms un vakaraa sasniedzam veiksmiigi Kasablanku. Tiek veel bish pietuunotas sveces, arii Dzho njivai paraadaas liidziigas probleemas. Galugalaa motori mums ir identiski un paarsteidzoshaa kaartaa izveicot identiskas darbiibas arii Dzho njivai paraadaas dziesma. Principaa zhiguls iet labaak kaa Riigaa. Prieciigi sasniedzam Marakeshu.



Dienas citāts: „Brauc viņus nost, viņiem tāpat nav nākotnes.” (c) Egils.

Aid mubarak

02/01/2007

Nedaudz atbildot uz daudzajiem jautājumiem - Raimonds ir, taču Rīgā. Par jauno gadu - vietējiem jaunais gads ir vispār kaut kad martā, tā kā pilētā tas bij parasts svētdienas vakars. Sagaidījām kā jau sagaidījām, pat egli Egils ar Normundu atveda no Rīgas un iestādīja fotoaparāta statīvā.

Svaigi spiesta apelsīnu sula toties te maksā aptuveni neko un 3x lētāk par glāzi minerālūdens.

Tiem neskaitāmajiem, kas atsūtīja pagājušā gada populārāko īsziņu ar arābu burtiem un "2007." kaut kur pa vidu, varu paziņot to, par ko jūs drošvien nēsat nemaz tik droši - tur tiešām ir rakstīts tas, ko jūs domājat. Un protams - laimīgu jums arī! "Aid mubarak!"

Šodienas ceļš veda pāri Atlasa kalniem 2000 metru augstumā. Vietām ļoti šaurs, vienas mašīnas platumā. Bet toties interesanti. Varēja nepārtraukti griezt nost iekšmalas, bet kaut kā to nedarījām, jo būtu diezgan stulbi pārsist riepu.

Vēl mūsu konvojam ir piebiedrojušās Ieva un Zane - meitenes no Latvijas, kas brauc patstāvīgi no Angijas un vēl nezin, uz kurieni. Jo Senegālas vīzas viņām nav, bet vinas cer tur iešmaukt - lai viņām izdodas!

Tagad esam nonākuši okeāna krastā, pilsētā, kas saucas Agadir. Rīt plānojam nobraukt ap 800 km un pēc tam (cerams) sākas tuksnesis, tā kā domājams kādu laiku interneta mums nebūs.

Ziņas no astoņsimtnieka

03/01/2007

Saņemtas ziņas no šodienas 800 km posma.
Ņivas ātrumkārba ir uzdevusi cīņu, un tai palicis tikai ceturtais pārnesums. Pēc labākajiem Ari Vatannen un Colin McRae paraugiem, lielu daļu šodienas posma Ņiva tiek vilkta striķī.

Nefinišējot posmu, tā beigu daļā tika pieņemts lēmums nopietnāk izvērtēt bojājumus. Ātrumkārbai izrādās ir izbeidzies gultnis. Rezerves daļas tādam remontam nav.
Tomēr, neskatoties uz tehniskajām ķibelēm, cīņas spars nav zudis. Distance tiks turpināta, pagaidām ar Ņivu striķī, un tiek apdomātas iespējas, kā un kur dabūt vajadzīgās daļas un veikt remontu.
Žigulim performance pēc pēdējiem repairiem ir labāka nekā Rīgā jelkad bijusi.
Temperatūra kokpitā nedaudz pieaugusi (ap 25 C).

Joe Out

04/01/2007

Kā jau ziņots vakardienas garajā posmā nelāgas skaņas sāka izdot Džo Nivas ātrumkārba. Pie pirmās iespējas tika pielieta transmisijas elļa, taču nekādus ievērojamus uzlabojumus tas nedeva. Pēc aptuveni 450 kilometriem, kad Nivai vairs bija palicis tikai ceturtais pārnesums tika pieņems lēmums tālāk ceļu turpināt trosē, lai nesamaltu to, kas vēl tur atlicis.

Fotogrāfijas »»

Sasniedzot pilsētu vārdā Tarfaya, kas atrodas 100 km pirms paredzētā dienas finiša Lāyonē, nolēmām tālāk nebraukt, lai pa gaismu paspētu noņemt ātrumkārbu. Atverot to, tika konstatēts, ka bojāts ir primārās vārpstas gultnis un zobratam norauti visi zobi. Šādu rezervesdaļu mums nevienam līdzi nav. Tika izmēgināti visi varianti, kā detaļu atgādāt no Rīgas uz kādu no tuvējām pilsētām, tā pat Rīgā tika sameklēta, taču atgādāt bija iespējams tikai 7 dienu laikā. Apsvērām pat doties uz pavisam netālu esošajām Kanariju salām saņemt kravu, ja tāda tur ierastos. Bet nu nekā. Ņiva paliek Marokā (numura zīmes ceļo uz latviju, kur pēctam tiek noņemtas no uzskaites).

Sakrāmējām visas mantas pārējās automašinās un turpinam ceļu. Par mums - varam piebilst, ka Žigulis strādā ļoti labi, nav nekādu tehnisku problēmu! Tik stūrējam.

Dienas citāts: "Ņetu bolše krasoti, čem possatj s visoti" (c) Joe, pie 150 metrīga stāvkrasta, raugoties bangojošajā okeānā.

Celjaa uz Mauritania

06/01/2007

No Laâyoune tikām ārā tikai ap pēcpusdienu pēc visu formalitāšu nokārtošanas ar Džo Ņivu. Tas maksāja nieka 100 eiro un Ņiva varēja palikt Marokas muitas noliktavā. Pa iepriekšējo nakti jau bija paspējuši aiziet pastaigāties visi papildlukturi un slēdžu bloks salonā, bet nu jau tā ir viņu valsts iekšējā problēma.

Pēc neliela servisa – audi pievilkta pusass, žigulī nočekoti līmeņi – ātrumkārbā tas nav mainījies kopš Rīgas, motorā savukārt tika iegāzts kaut kāds Džo izsniegts brīnumlīdzeklis, kas atgādināja aprikozu ievārījumu. Pēc brīnumlīdzekļa žiguls momentā izmainījās - aizgāja neticami vienmērīgi ar ievērojami mazāku vibrāciju un troksni. Tagad beidzot saprotu kam domātas motoreļļu piedevas – sliktiem dzinējiem. Nelielas tehniskas problēmas radās jau 30 km tālāk. Stundu garš brakedown beidzās ar nomainītu sadalītāju un nelielu iekošanu, un žiguls aizgāja atkal pilnā tonī. Maksimālais respekts atkal Egila virzienā, vispār nav skaidrs, ko bez viņa mēs darītu.

Vakardienas posms 464 km garš līdz Daklai, kas patiesībā bija aizvakardienas posms un vakar Dakhlā bija catč-up / repairs day. Bija svarīgi paspēt līdz Dakhlai laikā un visiem savākties kopā pirms iebraukšanas tuksnesī.

Palēnām secinām, ka Āfrikā šobrīd nepavisam nēsam vieni – tādā izpratnē, ka te vienlaicīgi ar Plymouth-Baņul čallenge norisinās vismaz vēl 3 dažādi lielāki vai mazāki ralliji. Dažādas grupas ar aplīmētiem un nokrautiem automobiļiem braucošiem kolonnā uzpeld ik pa brīdim. Vairākkārtīgi satikām kolonnu no Spānijas ar četriem Land Rover Discovery 3 automobiļiem, un kuru brauciens saucas pavisam vienkārši - „around the world”, tāpat vislaik ik pa brīdim kaut kur nozib mistisks bars ar veciem mersedesiem ar, cik sapratām, Austrijas izcelsmi.

Dakhlā satiekam gandrīz visus rallija dalībniekus, taču daudzi vēl nav ieradušies un tāpēc grafiks tiek pagarināts par vienu dienu. Mēs gan dodamies jau nākamajā rītā uz Mauritāniju, jo esam pagalam nogarlaikojušies, kamēr kārtojās muitas formalitātes un liekās 24 stundas mums varbūt noderēs vēlāk.

Fotogrāfijas »»

Līdz Mauritānijas robežai ir ceļš, no Marokas tiekam ārā pāris stundās un ceļš uzreiz izbeidzas. Sākas tā saucamais mīnu lauks – Maroka un Mauritānija diezgan karoja 70tajos gados un par robežām īsti līdz galam nav vienojušās vēl joprojām. Tāpēc Mauritānijas pusē ceļš uz robežu ir nedaudz citur, tie varētu tā teikt nesakrīt abās robežas pusēs un 4km posms jāveic pa bezceļu, kurš esot vēl joprojām mīnēts. Tāpēc mums piebiedrojies ir gids, kurš rāda, kur jābrauc. Par lielu nožēlu nevienu sprādzienu tā arī nedzirdējām un vel liekas pāris stundas patērējuši uz Mauritānijas robežas un ļaujot sevi atkal nedaudz apčakarēt esam pāri. Mauritānija ir daudz nabadzīgāka par Maroku, to var redzēt uzreiz.



Nekas daudz mūsu programmā šodien vairs nav ieplānots, tikai degvielas uzpilde par 48 000 vietējām naudiņām (uz visām 3 mašīnām). Mobilā pārklājuma te nav, rīt braucam uz 3 dienām iekšā tuksnesī – tur arī it kā torņu nēsot. Kā vēsta roadbōk – This is the end of your holiday, things get serious now. Redzēs kas un kā, tiek rekomendēts sagrupēties grupās pa 5, mēs esam vairs tikai 3. Tiek solīts ļoti zems vidējais ātrums, nepārtraukta iestigšana un rakšana. LABAIS!!!

Sakarus STIenim nodrošina GE Mobile.


Komandas oficiālā mājas lapa: rally.artlibitum.net
Pagaidām arī fotogrāfijas skatieties tur.
Foto autors: Āris Cēders.

Turpinājums ir šeit »»

 
Visi komentāri
 
222296. viesis 8.janvāris 2007 11:25
0 0 Atbildēt

Tādai jābūt ceļojuma dienasgrāmatai!!! Cepuri nost STIienistiem par saistošo aprakstu un salīdzinoši operatīvu info nogādi mums! Patik man tādā valodā aprakstīti ceļojumi!

Žēl Ņivas:(

222301. viesis 8.janvāris 2007 11:39
0 0 Atbildēt

stienis rullē! prieks par trakajiem :) man ar aš āķis lūpā. jāsāk riktēt auto uz nākamā gada tusiņu :)

222304. viesis 8.janvāris 2007 12:07
0 0 Atbildēt

Operatīvi tas viss ir rally.artlibitum.net lapā, te ir tāds pavēlāks apkopojums

222305. viesis 8.janvāris 2007 12:13
0 0 Atbildēt

vispar naacaas lasiit divreiz :)

ar NEPACIETIIBU gaidu turpinaajumu :)

222306. viesis 8.janvāris 2007 12:33
0 0 Atbildēt

Labs! (:

222307. viesis 8.janvāris 2007 12:44
0 0 Atbildēt

Tiešām labs. Lai čaļiem veicas!

222308. viesis 8.janvāris 2007 12:48
0 0 Atbildēt

Dienas citāts: „Brauc viņus nost, viņiem tāpat nav nākotnes.”

:D

ir ok, diemžēl ne priekš manis.

ja nu vienīgi manā ekipāžā ir arī Egils :)

222315. viesis 8.janvāris 2007 14:42
0 0 Atbildēt

Labs raksts, žigulis rullē

222335. viesis 8.janvāris 2007 19:25
0 0 Atbildēt

neQuattro ..tas i labais :DDD

222336. viesis 8.janvāris 2007 19:31
0 0 Atbildēt

Malaci dzeki, ta turet!Lai izdodas sasniegt galapunktu.

222338. viesis 8.janvāris 2007 20:09
0 0 Atbildēt

nu i labs :))) tiešām uzreiz gribas kaut ko tādu :)

222341. viesis 8.janvāris 2007 20:25
0 0 Atbildēt

Labs apraksts par ziguli. Citu neko neredzejat ?

222384. viesis 9.janvāris 2007 11:46
0 0 Atbildēt

Viens no labākiem Iauto rakstiem

222401. viesis 9.janvāris 2007 13:38
0 0 Atbildēt

Perfekts apraksts. Turās džeki!!!

222432. viesis 9.janvāris 2007 19:49
0 0 Atbildēt

Super - prieks par ideju un realizaaciju! :) Lai puishiem izdodas! :))

Laika jau ir nedaudz savaadaak - paarseesties no Subariem uz Vaz.. he he

222439. viesis 9.janvāris 2007 21:52
0 0 Atbildēt

vinji ir subaaristi?

223059. viesis 16.janvāris 2007 22:02
0 0 Atbildēt

Raksti parāda, ka vīri devušies ceļā ar pareizo attieksmi un rūpējas lai jautri būtu arī līdzjutējiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti