Ženēvas auto izstādē Audi pirmo reizi plašākai publikai atrāda jauno Audi A5. Audi A5 veiksmīgi apvieno Audi dizaina valodu ar dinamisko braukšanas sniegumu, kā arī izsmalcinātību ar zīmolam raksturīgo kvalitāti. Progresīvais dizains piešķir jaunajai kupejai reizē elegantu un dinamisku izskatu.
Audi Nuvolari quattro 2003. gada konceptauto pirmo reizi ļāva nojaust Audi vīzijas par spēcīgu un profesionāli izstrādātu kupeju ar augstu snieguma potenciālu un progresīvu, izsmalcinātu dizainu – tas bija drosmīgs solis nākotnē.Audi A5 ir iestrādātas daudzas Nuvolari konceptauto idejas. Jaunā kupeja ir pārliecinoši sportiska un eleganta. Audi A5 piedāvā dinamisku sniegumu uz ceļa un izcilu komfortu, veicot lielus attālumus.
Audi A5 ir 4,63 m garš. Četri ērti sēdekļi un 455 litru bagāžas nodalījuma ietilpība padara šo auto ērtu garo distanču veikšanai. FSI un TDI dzinēji ar dzinēja jaudu no 125 līdz 195 kW (170 līdz 265 ZS) nodrošina izcilu braukšanas dinamiku. Visi dzinēji ir videi draudzīgi un ekonomiski.
Vadot Audi A5 3,2 FSI, ir iespējams izbaudīt 195 kW (265 ZS) jaudu un 330 Nm augstāko griezes momentu pie 3000 līdz 5000 apgriezieniem, tādējādi vienmēr nodrošinot strauju paātrinājumu. 3,2 FSI quattro dzinējs ar manuālo sešpakāpju ātrumkārbu no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 6,1 sekundē. Maksimālais ierobežotais ātrums ir 250 km/h. Neskatoties uz šo aizraujošo braukšanas potenciālu, auto patērē tikai 8,7 litrus uz 100 kilometriem (3,2 FSI multitronic).
TDI dzinēju klāstu jaunajā Audi kupejā pārstāv 3,0 litru dzinējs. Tas spēj attīstīt 176 kW (240 ZS) jaudu un tā maksimālais griezes moments ir 500 Nm. Bet tas vēl nav viss: ar 5,9 sekunžu ieskrējienu līdz 100km/h un maksimālo ātrumu 250km/h, Audi A5 3,0 TDI quattro ir viens no sportiskākajiem savas klases auto. Turklāt tā degvielas patēriņš ir tikai 7,2 litri uz 100 km.
Otrs Audi A5 pārstāvētais TDI dzinējs nodrošina pat vēl lielāku degvielas ekonomiju. 2,7 litru V6 dzinējs attīsta 140 kW (190 ZS) jaudu. Arī tā snieguma rādītāji nav mazāk iespaidīgi: tā maksimālais ātrums ir 232 km/h un vidējais degvielas patēriņš – 6,7 litri uz 100 km. Un visbeidzot – ar ieskrējienu 7,6 sekundēs līdz 100km/h, tas attaisno šī modeļa sportiskās īpašības. Audi A5 2,7 TDI multitronic ir priekšas piedziņas auto, turpretī 3-litru TDI , kas aprīkots ar manuālo pārnesumu, nodrošināts ar quattro četru riteņu piedziņu.
Gluži kā vairākos citos Audi modeļos, arī Audi A5 braukšanas kvalitāti un dinamiku uzlabo quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa, kas novada dzinēja jaudu attiecīgi – 40% uz priekšējo asi un 60% uz aizmugurējo asi. Atkarībā no situācijas un saķeres ar ceļa virsmu, sistēma jaudas sadalījumu koriģē.
A5 ritošā daļa ir konstruēta pilnībā no jauna un tajā apvienotas vieglas vadības un maksimāli drošas braukšanas īpašības.
Pirmie Audi A5 Latvijā gaidāmi šovasar.
nu tam audi kaučkur angļu tulks pieklibo... vai vācu :D