ES aicina Vāciju noteikt ātruma ierobežojumus uz autobāņiem 37

 
12.marts 2007 9:20

Eiropas Savienības (ES) vides komisārs Stavrs Dims aicinājis noteikt ātruma ierobežojumus uz Vācijas automaģistrālēm, lai padarītu lēnāku satiksmi un mazinātu kaitējumu videi.

"Ir tik daudz jomu, kurās mēs bezjēdzīgi izniekojam enerģiju un kaitējam klimatam," intervijā laikrakstam "Bild am Sonntag" paziņoja Dims. "Viens vienkāršs pasākums Vācijā būtu vienots ātruma ierobežojums uz automaģistrālēm. Ātruma ierobežojumi ir ļoti saprātīgi daudzu iemeslu dēļ un ir pilnīgi normāla parādība vairumā ES valstu un ASV. Tikai Vācijā, diezgan dīvaini, tas ir iemesls strīdiem."

Nesen arī Vācijas vides aizsardzības aktīvisti pauda cerību, ka valsts varētu ieviest ātruma ierobežojumus uz autobāņiem.

Tomēr šādu ideju Vācijas transporta ministrs Volfgangs Tīfenzē ir noraidījis.

Vismaz trešdaļai Vācijas automaģistrāļu ir noteikti ātruma ierobežojumi, savukārt pārējām noteikts ieteicamais ātrums - līdz 130 kilometriem stundā. Realitātē daudzi autovadītāji un motociklisti brauc, cik vien ātri spēj.

Pret ātruma ierobežojumiem iebilst augstākās klases automašīnu ražotāji BMW, "Mercedes-Benz" un "Porsche", kā arī plašam tirgum domāto automašīnu ražotāji "Volkswagen" un "Opel".

Kā zināms, Vācija ir slavena visā pasaulē ar savām ātrgaitas maģistrālēm jeb autobāņiem, uz kuriem garos ceļa posmos nav ātruma ierobežojuma un automašīnas pilnīgi likumīgi pārvietojas pat ar ātrumu, kas lielāks par 200 kilometriem stundā.
 
Visi komentāri
 
228739. viesis 12.marts 2007 9:26
0 0 Atbildēt

ES PARMAKSATIE BIROKRATI VISUR SAVU DEGUNU GRIB IEBAZT-MANAS ACIS TAS IR KARTEJAIS TUPUMA KALNGALS.

228740. viesis 12.marts 2007 9:27
0 0 Atbildēt

Tos vides aktiivistus vajadzeetu nokjert un ja redz ka kaut viens no vinjiem smeekjee publiski nopeert ta kaa to dariija ar vergiem. Bezjeedziiga energjijas teereeshana redz vinjiem, ir takshu atgaaazu normas un viss cits kas liek razjotaajiem kas veelas razjot aatrus un jaudiigus dampjus iespringt un domaat arvien jaunas tehnologjijas. Kaads gan rezons bus vinjiem domaat par taadaam lietaam, ja visur driikstees tikai vilkties.

228741. viesis 12.marts 2007 9:28
0 0 Atbildēt

Ja Vācijas vietā būtu Latvija, mūsējie jau sen būtu piekrituši ES prasībām... :D

228743. viesis 12.marts 2007 9:29
0 0 Atbildēt

nēēē, tikai ne to!!!

228745. viesis 12.marts 2007 9:31
0 0 Atbildēt

turies Volfgang!

228747. viesis 12.marts 2007 9:32
0 0 Atbildēt

Manupraat ir jaljauj pashiem cilveekiem izveleeties ar kaadu aatrumu braukt, nevis to jaauzspiezj, pie kam ar tik idiotisku pamatojumu. Ta jau tikpat labi visas auto saciikstes arii aizliedzam nahren - taa tachu tikai lieka energjijas shkjiezshana, jo tiem cilveekiem tachu nemaz nav nekaada vajadziibas paarvietoties - vinji tachu tikai sacenshas. Kaapeec aiz sava stulbuma nesaakt tieshi ar sho jomu ???

228753. viesis 12.marts 2007 9:38
0 0 Atbildēt

zaļie petiņi :[

228758. viesis 12.marts 2007 9:53
0 0 Atbildēt

nu... Eed jau tie autini vairaak pie 200 km/h, nekaa pie 100, fiziku nepiemaaniisi.

Tacu diezvai tur visi nemitiigi velk uz 200 un vairaak, jo ne visi auto shaa kaa taa speej normali turet tadus atrumus.. A kam ir, lai jau brauc, tapat vini vairak samaksaa arii par degvielu. :)

228759. viesis 12.marts 2007 9:57
0 0 Atbildēt

kaadi tur hren zaļie - ES tā jau ir uzlikusi normas šim jautājumam:

1) Autoražotājiem - stingras atgāzu normas

2) Degvielas pārstrādātājiem - tieši tas pats - kvalitātes prasības

Šī rezultātā auto pie 200 ir normālas atgāzes :)

228770. viesis 12.marts 2007 10:23
0 0 Atbildēt

Varbūt lai pieķeras amerikāņiem??? Ko? ES valstis jau tā saražo tikai 17% no visas pasaules izmešiem...

228771. viesis 12.marts 2007 10:26
0 0 Atbildēt

bet kā ir ar šo:

braucot no (.) A uz (.) B uz 100 tie dūmi tiek pūsti tieši 2x ilgāk nekā to pašu attālumu braucot uz 200. Vai tiešām to izmešu 2.gadījumā būs vairāk?

228772. viesis 12.marts 2007 10:29
0 0 Atbildēt

pirmkaart vajadzeetu aizliegt Ameriku kaa taadu- ar savaam saliidzinoshi leetajaam benjas cenaam, 5.7 L motoriem un gandriiz 70% sarazhotiem visiem videi kaitiigiem meesliem pasaulee :D

228780. viesis 12.marts 2007 10:49
0 0 Atbildēt

KOHINURS

Braucot uz 200, izmeši tiek mesti 2x īsāku laiku nekā braucot uz 100, bet vairāk. Arī degvielu sadedzina vairāk, lai arī galā esi 2x ātrāk.

Ja zaļajiem atļautu darīt, ko viņi vēlās, mēs dzīvotu zemnīcās un labākajā gadījumā pārvietotos pajūgos.

228786. viesis 12.marts 2007 11:29
0 0 Atbildēt

Labāk būtu ierobežojuši militārās aviācijas lidojumus, lūk kur degviela nejēgā aiziet un tieši atmosfēras augšējos slāņos ...

228810. viesis 12.marts 2007 13:01
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests. Tikko veselu nedēļu nobraukāju pa Vāciju ar jaunu Mercedes Benz E220 CDI + automātiskā ātrumkārba. Bija daudz tālo gabalu pa autobāņiem bez ātruma ierobežojuma un tā kā vajadzēja daudz izdarīt, tad braucu 170-200 km/h. Rezultātā nomērīju vidējo degvielas patēriņu 7,5l/100km tā kā normālam Vācu auto, kas var tik ātri pabraukt, runāt par kādām tur izplūdes gāzēm ir pilnīgs sviests, jo pat tādos ātrumos ar pilsētā radīto piesārņojumu bāņi nevarēs sacensties nekad. Jauniem motoriem ātrums nav nekas un degvielas patēriņu tas iespaido arvien mazāk, nu jau ļoti lielai daļai liek max ātruma ierobežotājus, jo izspiest var vairāk tā kā tie ražotāja ierobežotie 250 km/h arī ir tas, ko vides aizsargi patiesībā vēlas -- viss ir ierobežots!

228811. viesis 12.marts 2007 13:05
0 0 Atbildēt

to KOHINURS

Tu tiešām esi tups. Varbūt vēl iedomāsies, jo ātrāk brauc, jo mazāk degvielas tērē? Jo redz, ilgāk braucot, ilgāk degviela jākurina.

Stulbi!

228813. viesis 12.marts 2007 13:14
0 0 Atbildēt

Pabriks jau vienreiz ko taadu klepoja-nesanaaca,taa,ka nav ko satraukties.Bet tiem zaliem vajag pateikt,ka tuuckaajoties pa korkiem kaitiigo izmeshu ir daudz vairaak.

228815. viesis 12.marts 2007 13:31
0 0 Atbildēt

Ja Vācijā uz bāņiem ierobežos ātrumu - priekš kā mums vispār būs vajadzīga Vācija ? :D

228819. viesis 12.marts 2007 13:50
0 0 Atbildēt

228815. viesis, pilnīgi pareizi!!!

Eirobirokrāti grib latvju autobraucējam pēdējo prieku atņemt. Aizbraukt līdz Vāczemei veldzēt dvēseli, lai pēc tam turpinātu lauzt savu dampi pa vietējiem ceļiem. Bez Vācijas dauzi Latvijas autobraucēji paliks galīgi grūtsirdīgi sāksies depresijas, iešana uz tualeti pa naktīm, utt., jo tikai tur var izskrieties cik sirds tīko, vismaz daļēji kompensējo savā zemē pārdzīvoto.

228823. viesis 12.marts 2007 14:24
0 0 Atbildēt

Tikko no turienes, braukt pa vāciju ir absalūta bauda lai zaļie iet d.

Dēļ zaļo aktivitātēm pasaulē nenormāli resursi tiek tērēti dabas saglabāšanai bet man liekas ka tas jau aiziet otrā galējībā, dabas saglabāšana patērē vairāk nekā ja viss aizietu pasplūsmā.

228837. viesis 12.marts 2007 15:02
0 0 Atbildēt

Muah.... :D :D :D

man likās, ka tas ir kārtējais Redaktora topiks "ES aicinu Vāciju noteikt ātruma ierobežojumus uz autobāņiem"

:D :D :D

228841. viesis 12.marts 2007 15:43
0 0 Atbildēt

to: Fridrihs

Paldies, dēliņ, ka atradi laiku un man visu smalki izskaidroji.

Kāds labs, smalki audzināts puisītis. Un jokus ar' saprot.

228846. viesis 12.marts 2007 16:14
0 0 Atbildēt

Aicināt Vāciju ierobežot ātrumu uz autobāņiem ir tas pats, kas aizliegt Francijai vīna ražošanu lai samazinātu alkohola patēriņu!

228857. viesis 12.marts 2007 17:04
0 0 Atbildēt

>KOHINURS [?] 12.03.2007 10:26

bet kā ir ar šo:

braucot no (.) A uz (.) B uz 100 tie dūmi tiek pūsti tieši 2x ilgāk nekā to pašu attālumu braucot uz 200. Vai tiešām to izmešu 2.gadījumā būs vairāk?

Izmešu būs apmēram 2x vairāk, jo pie tādiem ātrumiem lielākā daļa motora jaudas aiziet gaisa pretestības pārvarēšanai, bet gaisa pretestība, palielinoties ātrumam palielinās kvadrātā nevis tieši proporcionāli. Tādejādi braucot uz 200km/h tu atmosfērā izplūdes gāzes izgāz divreiz īsākā laikā, bet gaisa pretesītba pie šī ātruma salīdzinot ar 100km/h pieaug 4 reizes, kas auto motoram uzdzen papildus slodzi. Vēl viens faktors ir ātrumkārbu atbilstība tādam ātrumam. Normāliem auto ražotājs piekto ātrumu paredz 90-110km/h, bet sesto ātrumu (ja tāds ir) 130-140km/h, ja šis režīms tiek pārsniegts - motors darbojas neekonomiskā režīmā un papildus dedzina degvielu.

P.S. Neesmu par šiem ierobežojumiem - ir daudzas citas lietas, kas ražo nesalīdzināmi vairāk CO2

228861. viesis 12.marts 2007 17:26
0 0 Atbildēt

Pilnīgi garām. Bieži braukāju un dienā nosēņot 900-1200km nav iespējams. Tā pierasts pie ātruma, ka zem 180 km/h nāk miegs un nevar normāli pabraukt.

228867. viesis 12.marts 2007 20:25
0 0 Atbildēt

Vulkani,okeani,kaut rudens lapas utt sarazo entas reizes vairak CO2 neka visi cilveki,automobilji,rupnicas utt kopa-Politikiem sobrid ir tikai labs iemesls ka iegut savos koferos vairak naudas no cilvekiem,jo nav jabut zinatniekam,lai saprastu kad pasaule ir sasilusi un atdzisusi gadsimtiem ar mums,vai bez mums uz tas.....Taka lielaka dalja pasaules zinatnieku sanjem naudu petijumiem no valdibam,vinji lai nepaliktu bez darba ari stasta cilvekiem,ko valdiba grib dzirdet-tas butu ieviest cilvekos bailes par pasaules bojaeju utt..............AIZLIEDZAM TAD VISU UN SAKAM ATKAL NO AKMENS LAIKMETA TAD,NEBUS PROBLEMU......Tas saucas katra kara bus cilveki kur iedzivosies uz ta rekina un $obrid tas ir skopas valdibas ar mistiskajiem zaljajiem nodokljiem.......Vacija tapat nevisi autobanji ir delimita,tur var ielidot nepajokam,ja atvelk kur nevajag.....(ka es to jau vienreiz izbaudiju uz savas adas)!!!!! Vajdzes kadu Briselles bezsejas birokratu pavizinat pa bani sava avanta,butu labs iemesls parbaudit max atrumu,iepriek$ejais saimnieks teica kad bijis izspiedis 320km/h pec limitetaja izrave$anas......

228869. viesis 12.marts 2007 20:37
0 0 Atbildēt

mēs sevi mānīdami esam radījuši mītu par ātras braukšanas kaut kādiem pozitīviem momentiem.

vienīgais + ir ātrāka nokļūšana galamērķī

*pieaugot ātrumam 2x rites pretestība pieaug 4x (kvadrātiski)

*pieaugot ātrumam 2x gaisa pretestība pieaug 8x (kubiski)

*par drošību ... citreiz :)

vienvārdsakot tas ir šausmīgs izmešu daudzums kas nāk klāt, jo degviela tiek patērēta tieši pretestību pārvarēšanai

vova

228872. viesis 12.marts 2007 21:16
0 0 Atbildēt

viesim 228869 jādod piķis,ta viš varēs uztaisīt vien laboratoriņ un matemātistisk noskaidrot ku tas kubiņos 8 kārtīg saspiestais gaiss paliek ! Mošk vāciets tos kubiciņus samais a ritspretestīb un tais tos bāņus...?

228875. viesis 12.marts 2007 22:47
0 0 Atbildēt

Tikai jarekjinas ka biezhi vien izveidojas kolonna un tad pretestiiba pilnaa ir tikai 1 braucoshai mashiinai, bet paareejam labi ja 1/4 no tas priekshaabraucoshaas :)

228877. viesis 12.marts 2007 23:32
0 0 Atbildēt

neticu ka mersim pie 170-200KMH pateerins ir 7.5l neticu un viss jo pie 90KM/H laikam ir kaadi 5.5-6.0 l tas nav iespeejams nemot veeraa vienkaarso sapraata loģiku jo 180KM/H ir milziigs aatrums no taada viedokla ka pretestiiba pieaug vismaz kadas 4 reizes saliidzinot ar 90KM/H un lai to paarvareetu ir vajadziigs speeks un to rada diizeļdegviela nu peec mana saprat nu nevar paaardesmit procenti lielaaks enerģijas pateerins parvareet paarsimt procentu lielaaku pretestiibu. Tas ir aarpus jebkuriem sapraata raamjiem. Taapat runaat ka nemainaas izmesu daudzums mainaas un un nevis proporcionaali aatrumam bet aatruma kvadraatam. Bet nu vai taapeec ir jaabuut ierobezojumiem nu tas ir cits staasts es domaaju ka nee piekaast tos izmesus.

Procentuaali tas taapat ir piliens juura uz kopeejaa pasaules fona. Driizaak daudz lielaaks arguments butu drošība. Jo ja velk uz 250 KM/H pa 3 joslu šoseju sameeraa bliivaa satiksmee nu nez arii tas laikam normaali nav. Ja brauktu aatri sapraatiigi un tad kad var tad jau OK. Bet nu brauc aatri tas ir kaa narkotikas un tad bieži saakam aizmirsties loģiskā saprāta robežas.

228880. viesis 13.marts 2007 0:15
0 0 Atbildēt

228877. viesi, starp citu, pabraukajam pa italju baanjiem ar kaut kaadu ~2.5l dizeljmersi, iipashnieks brauca diezgan agresiivi, uz banjiem tureeja ap 130-150 visu laiku, tacu videjais paterinsh tureejas 8 litru robezhaas. Biju loti izbriiniits, jo delj tada braukshanas stila paintereseejos cik ta tas vagis eed.

228884. viesis 13.marts 2007 8:01
0 0 Atbildēt

pat pa vācijas bāņiem vidējais ātrums, maucot 170 - 200 vietās, kur tas iespējams, ir tikai 120 - 130. Pie tāda vidējā ātruma degvielas patēriņš ap 7 - 8 litri modernam dīzelim pat ļoti ticams.

Bet par tēmu - protams, arī man patīk atvilkt pa bāni, bet jābūt kādai saprāta robežai, tāpēc domāju, ka atļaut gāzt visiem, kas var samaksāt lielu naudu, ir muļķīgi. Īpaši pēc tam, kad redzēju kārtīgu autobāņa avāriju...

228893. viesis 13.marts 2007 9:13
0 0 Atbildēt

2 smaidiigais,

nevajag nemaz autobaani lai buutu avaarijas ne pa jokam, un tas ir atkariigs tikai un vieniigi no cilveeku sapraata, un speejas pieverst uzmaniibu tikai celjam. Pasties kaa mums te pagaajshnedeelj - i autobaani nevajag. Ir 3 veidu cilveeki kas parasti iekljuust visaadaas nelaimees uz celja,

1) tie kas brauc nemaakuliigi, un kuri brauc iekrampejusies stuurreee un nespeej sekot vienlaiciigi liidz visam kas notiek ap auto (t.sk. aizmugure)

2) tie kuri brauc paargalviigi domaajot ka kaads kas saliidziinoshi velkas neizliidiis vinjam priekshaa kaut kaadu nezinaamu apstaaklju deelj

3) taadi kuriem vienkaarshi totaali neveicas.

Parasti ja satiekas pirmie divi, tad avaarija ir gandriiz neizbeegama, jo starp shiim kategorijaam bus vislielaaka aatruma starpiiba, un maz ticams ka jel kads no vinjiem spees shaadaa momentaa adekvaati noreagjeet. :)

228899. viesis 13.marts 2007 10:24
0 0 Atbildēt

Man nav svarīgas vācu problēmas, un arī to šejieniešu kam tās ir svarīgas (gāžat pa Biķerniekiem, jeb te par daudz pagriezienu?). Tomēr ātrums pa kādas valsts ceļiem taču ir šīs valsts iekšēja lieta, pričom te ES. A tas ka šī lieta tiek pataisīta par nez kādu pārpasaulīgu sāpi ir parastā mediju pļūtīšana, cerot uz troksni. Ta nu ar atraduši pēdējo pilsoņa brīvības bastionu, autobāni.

228903. viesis 13.marts 2007 10:36
0 0 Atbildēt

Par dīzeļa ekonomiskumu uz bāņiem pārliecinājos pats, kad pirms pāris gadiem ar savu veco 2.5 TDi Pajero šķērsoju Eiropu no viena gala līdz otram un atpakaļ. Pa bāņiem (ne tikai Vācijā) braucu cik auto spēja iet (līdz 150 km/h), pie kam reizēm nācās pasēdēt daudzstundīgos satrēgumos, piemēram ap Birmingemu Anglijā. Rezultātā visa brauciena (>7000 km) vidējais patēriņš šai galīgi neaerodinamiskajai un smagajai (pie kam piekrautai līdz lūpai, jo kravā bija mucas ar degvielu un auto motors, ko vedu remontēt uz Angliju) mašīnai bija apaļi 9 L / 100 km. Nav dudz, jo biju gaidījis virs 15 L /100 km (džips kā nekā, motora konstrukcija aizvēsturiska u.t.t.).

228907. viesis 13.marts 2007 11:06
0 0 Atbildēt

Pie mums uz samitu arii neviens nebrauca ar auto uz 90, bet atlidoja un tas ir kaitiigaak nekaa pannemt ekonimisaako citronu un atbraukt. Nu un ka biistami toties mazaak kaitiigi.

229053. viesis 14.marts 2007 17:22
0 0 Atbildēt

Un kāds ir VWfana autoritatīvais viedoklis šīs tēmas sakarā? ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti