(!) Atklāta vēstule Finanšu ministrijai par auto nodokli 16

 
19.marts 2007 8:47

Piektdien tika iesniegta vairāku organizāciju parakstīta atklāta vēstule Valdībai par paredzamo nodokļu paaugstināšanu vieglajām automašīnām un motocikliem.

Atklātā vēstule


16.03.2007
Par grozījumiem likumā “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”


Ministru kabinets 2007.gada 6. martā ir atbalstījis finanšu ministra Oskara Spurdziņa vadītās darba grupas izstrādāto pasākumu inflācijas ierobežošanai, kas paredz veikt virkni pasākumu daudzās tautsaimniecības jomās, tai skaitā arī transporta līdzekļu pirmās reģistrācijas nodokļu lieluma izmaiņas atkarībā no dzinēja tilpuma. Šīs darbības, cenu kāpuma apkarošanai, nemaz neliecina par konsekvenci auto tirgus biznesā. Taču ar nožēlu jākonstatē, ka izstrādātās izmaiņas cenu kāpuma apkarošanai ilgstošā laika periodā var radīt neparedzamas sekas LR jau tā novecojušā autoparka attīstībai.Tam nav nekāda sakara  ar kopējā valsts pieprasījuma samazināšanos un inflācijas bremzēšanu. Tieši pretēji – uz nodokļu rēķina cenu kāpums tiktu tikai veicināts un līdz tā ieviešanai auto tirgus piedzīvotu tikai papildus ažiotāžu un iedzīvotājiem nāktos vien tērēt papildus summas auto iegādei, jo pēc tam tas vispār lielākajai daļai nebūs iespējams. Latvijā ir vairāk kā 400 lietoto auto tirgotāju, kuri godīgi maksā nodokļus, taču nodokļu paaugstinājums var stipri ietekmēt šo tirgotāju darbību.

Kādas sekas mūsuprāt būtu šādām izmaiņām?

a)    Ņemot vērā 1999. gada 1 aprīlī pieņemto lēmumu aplikt ar papildus  nodokli automašīnas, par pamatu ņemot dzinēja tilpuma lielumu, sekas bija katastrofālas Latvijas auto tirgotājiem un ar auto saistīto blakus pakalpojumu sniedzējiem - daudzi stabili strādājošie auto tirdzniecības uzņēmumi, pārvadātāju kompānijas un autoservisi bankrotēja – it sevišķi rajonos;
b)    Latvijā masveidā sāka parādīties automašīnas ar Lietuvas reģistrācijas numuru zīmēm.
Kādas sekas ir šādam reģistrācijas veidam, ja tas tiek pielietots Latvijas iedzīvotāju īpašumā esošajiem auto, lai samazinātu izmaksas auto ekspluatācijai un reģistrācijai?
a)  netiek maksāti ceļa nodokļi, OCTA apdroš.utt.;
b)  viss kas saistīts ar sodiem un identifikāciju ( iespējama bezatbildība un viltošana);
c)  auto tiek pirkti labvēlīgāku nodokļu valstī līdz ar to, protams, samazinās imports, bet nauda pārvietojas uz kaimiņvalstīm, kuras nebaida naudas ieplūšana viņu budžetos,
d)  aizplūst auto tirgotāju peļņa, sociālie nodokļi par algām, utt. citi saistītie ienākumi.
e)  jau 2000. gadā tika konstatēts nevis ieņēmumu pieaugums budžetā, bet gan to iztrūkums miljonos latu.
f)  pazaudējām arī lietoto auto tirgu, kurš pašlaik Lietuvā ir sasniedzis gandrīz 4 miljonus gadā;
g)  pagāja trīs gadi, kamēr atjaunojās normāls auto skaita pieaugums valstī un līdz šim brīdim bija novērojama situācijas stabilizēšanās un kopējā auto parka atjaunošanās.

Ņemot vērā pašreizējo situāciju, kad Latvija ir ES ar vairāk vai mazāk atvieglotām pārvietošanās iespējām gan pilsoņiem, gan viņu līdzekļiem un īpašumam uzskatam, ka sekas būs vēl ļaunākas un zaudējumi lielāki jo arī Igaunijā reģistrēšanas nosacījumi ir daudz labvēlīgāki. Arī attiecībā uz PVN priekšnodokli Lietuva ir sapratusi savu kļūdu un ar 2007.gada 1. septembri atceļ aizliegumu izmantot PVN maksājumu kā priekšnodokli, lai Lietuvas uzņēmēji nedarītu to Latvijā vai Igaunijā reģistrētajos uzņēmumos.  Bet Latvija domā par iespēju atcelt šādu kārtību, luksus auto reģistrāciju kompāniju pamatlīdzekļos.  Tas būs nākošais lielais grūdiens sākt domāt par auto reģistrāciju kaimiņvalstīs. Un vispār – jēdziens „luksus auto” ir ļoti strīdīgs, jo ir ļoti dārgi automobiļi ar neliela tilpuma dzinējiem un ir lēti, vidusmēra pircējam pieejami automobiļi ar lielāka tilpuma dzinējiem. Te vairāk izsaka cena, taču tādus automobiļus, kuru cena pārsniedz vismaz(!) 60 tūkstošus latu, Latvijā gada laikā ieved un reģistrē tikai dažus desmitus.

Varbūt tomēr der atcerēties, ka  automašīnas un nauda nav nekustamais īpašums un ir iespēja brīvi pārvietoties Eiropas Savienības teritorijā. Un, ja šāda veida nodokļus pieņemam, tad varbūt to vajadzētu darīt kopā ar pārējām ES valstīm, lai nesanāk tā, ka valsts ar vienu no mazākajām teritorijām un iedzīvotāju skaitu izsludina visnelabvēlīgāko nodokļu nastu un sagaida , ka visi brauks maksāt nodokļus uz Latviju. Jau šobrīd nodokļi LR pirmreizējai automašīnas reģistrācijai ir vairākkārtīgi augstāki nekā Lietuvā un Igaunijā, tāpēc mēģinājums tos vēl vairāk palielināt novedīs pie haosa šobrīd sakārtotajā auto tirgū. Lūdzam neveikt nekādas izmaiņas uz atstāt pašreizējo nodevu apmērus. Atbildi lūdzam nosūtīt uz Lietoto auto tirgotāju asociāciju Biķernieku ielā 58, Rīgā, LV1006.

Lietoto auto tirgotāju asociācija                                Uģis Vītols
SIA Amerikas auto                                                     Aldis Sāmītis
SIA Atlas Motors                                                       Dāvis Maksiņš
SIA Ameira                                                                Edgars Kreicšteins
SIA Auto Statuss                                                        Raimonds Īlenāns
SIA Goldauto                                                              Agris Kārkliņš
SIA E&S auto                                                             Raivo Saļms
Biedrība Amerikāņu auto klubs                                  Dins Ziemelis
Biedrība Latvijas Volvo klubs                                    Ieva Šķēle
Biedrība Latvijas SAAB klubs                                    Normunds Kalvāns
Biedrība Latvijas BMW klubs                                     Jānis Kārkliņš
Biedrība MB Club.lv                                                   Valdis Grīnbergs
Biedrība Latvijas Chrysler Voyager klubs                  Jānis Gaņģis
 
Visi komentāri
 
229295. viesis 19.marts 2007 8:55
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu autotirgotājiem.

229296. viesis 19.marts 2007 8:57
0 0 Atbildēt

Civilizaacija muus iegruudiis postaa, jau tagad izjuutam globaalaas zemes sasilshanas sekas. Taapeec varbuut turpmaak paarvietosimies ar kaajaam, - nebuus jaamaksaa drastiskie nodoklji! Pamazaam nonaaksim akmens laikmeta realitaatee, toties buusim harmonijaa ar Dabas Likumiem! Kas par? Kas pret? Kas atturaas?

229297. viesis 19.marts 2007 9:07
0 0 Atbildēt

Es arī pievienojos

.... ja kāds vāc parakstus par šī likuma anulēšanu lūgums publicēt info Iauto ......

Bet Lietuvā tiešam ir izdevigāk pirkt auto un pēc tam šeit vizināties ( un kādi ceļi ir Lietuvā)....

229299. viesis 19.marts 2007 9:18
0 0 Atbildēt

Šo grozījumu galvenā autore ir neapmierināta vecmeita no Finanšu ministrijas Daina Robežniece

229303. viesis 19.marts 2007 9:25
0 0 Atbildēt

Man ir aizdomas, ka visiem MK darbiniekiem vajadzētu atņemt darba autiņus, un visas iespējamās kompensācijas par transportu.....

Varbūt domas mainīsies!

Ir jau piegriezies dzirdēt saukļus, Jūs nepērciet, Jūs neņemiet kredītus, Jūs neelpojiet..... un tas viss lai zēni melnā varētu vieni to darīt...

229317. viesis 19.marts 2007 10:03
0 0 Atbildēt

kaut kādi šņagaiņi jau tikai parakstījuši to vēstuli

229318. viesis 19.marts 2007 10:06
0 0 Atbildēt

anonimikis mums ir VIP persona, paris kadri jau sen sho vareno komentetaju mekle ;)

229326. viesis 19.marts 2007 10:21
0 0 Atbildēt

divi ar nestuvēm un viens ar lāpstu ?

229363. viesis 19.marts 2007 11:30
0 0 Atbildēt

LAi Izdodas!!!

229368. viesis 19.marts 2007 11:38
0 0 Atbildēt

Vēstuli parakstīja Lietoto auto tirgotāji :)

229369. viesis 19.marts 2007 11:42
0 0 Atbildēt

Norakstiito auto paarstraadaataaji arii ir PRET !

229394. viesis 19.marts 2007 13:18
0 0 Atbildēt

Sāmītis iekš TV neapmierināti vāvuļoja, ka vojažieris ar 3,7 l motoru ir daudzbērnu ģimenei tas nepieciešamākais auto. Ved, Sāmīt, tos vojažierus no Austrijas! Ar 2.4 l nebūs nekādu problēmu!!!

229395. viesis 19.marts 2007 13:18
0 0 Atbildēt

man patika tā daļa, kur teikts, ka 400 lietoto a/m tirgotāji godīgi maksā nodokļus... :D :D :D yeah, right! :]]]

229408. viesis 19.marts 2007 14:29
0 0 Atbildēt

Visi ta ka no meness nokritusi. Bet laikam jau tas ir razotaju lobijs. Lai varetu razot vairak dargakus un isak kalpojosus dzinejus. Ne velti loti daudziem auto piedavajuma ir motorisi ta mazliet zem 2.0 - ne jau tikai latvijas likumdeveji ir saspiedusi galvu. Lielie zemapgriezienu motori ir daudz efektivaki, neka "F1" pakaldarinajumi, bet tas jau nav nekas. Ir valstis, kas pievieno koeficientu turbodzinejiem, bet nav neviena, kas pievieno koeficientu pie apgriezieniem.

F1 2.4 litru dzinejs bez turbinas attista ~750Zs un patere lidz 75 l/100km. Izturiba gan pietiek kadiem 1000km. Vai tas ir tas ko saucam par ekonomisku un ekologisku nakotni? Nesen sanaca izbraukt testa braucienu ar jauno Honda Civic 1.8 - iet jau labi un motors ar likumdeveju pratos ieklaujas. Tikai pasam nakas klausities motora gaudosana un baudit degvielas paterinu, kas ir tads pats, ka manam 3.0. Varbut tad parejam visi uz rotordzinejiem - Mazda RX8 ir sporta auto, kura motora tilpums ir tikai 1.3 litri. Nu ja - vienigi atceramies, ka pec 100K km nobraukuma motoru jamaina un lielakos minusos tas vispar nav darbinams.

229475. viesis 19.marts 2007 19:52
0 0 Atbildēt

Nez, kāpēc parakstījuši tikai dārgo auto tirgotāji, vai tad pārējie 395 nemaz neuztraucas?!

229670. viesis 21.marts 2007 8:55
0 0 Atbildēt

Vot par kuteriem, motorjahtām, mazajiem lidaparātiem gan būtu padomājuši...

dārgais gals ir aut, kuru cenas ir sākot no 60 000 eur un pie vienas vietas ir motoru tilpums

salīdzini Porsche ar 3 litriem un BMW ar 3 litriem...cenas starpība kaut kā neadekvāta

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 1

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti