Veiks virkni pasākumu satiksmes plūsmas atvieglošanai 14

 
2.aprīlis 2007 9:10

Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja ir saņēmusi Satiksmes departamenta ziņojumu par 2007. gadā paredzētajiem darbiem satiksmes plūsmas uzlabošanai.

Lai atvieglotu satiksmes plūsmu Rīgā, paralēli ilgtermiņa darbiem (satiksmes pārvadu, divu līmeņu šķērsojumu un centra apvedceļu projektu realizācijas) Satiksmes departaments 2006. gadā ir izstrādājis sācis īstenot darba plānu satiksmes organizācijas pilnveidošanai.

Atbilstoši piešķirtajam finansējumam no pašvaldības budžeta un Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumam šogad tiks uzsākta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma izbūve un Austrumu maģistrāles posma Gaujas iela – Meža prospekts izbūve. Šogad tiks veikta A. Deglava ielas rekonstrukcija posmā no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai. Tāpat par pašvaldības finansējumu tiks uzsākta divu līmeņu šķērsojuma izbūve pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte. Papildus tam tiks veikta ielu rekonstrukcija 18 ielu posmos. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai šogad ir paredzēts ierīkot sabiedriskā transporta joslas līdzšinējo stāvvietu vietā Kalpaka bulvārī, posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai; Raiņa bulvārī līdzšinējo stāvvietu vietā, kā arī 13. Janvāra ielas posmā no 11.Novembra krastmalas līdz Gogoļa ielai.

Darba plāns paredz arī virkni organizatorisku pasākumu, kas neprasa lielus finanšu līdzekļus.

Pirmkārt, notiek automašīnu stāvvietu optimizācija pilsētas centra ielās, lai atbrīvotu plašāku teritoriju transportlīdzekļu braukšanai. 2007. gadā paredzēts mainīt transportlīdzekļu novietojumu esošajās stāvvietās, atļaujot automašīnas novietot paralēli brauktuvei: Pulkveža Brieža ielā, posmā no Dzirnavu līdz Elizabetes ielai; Dzirnavu ielā, posmā no Andreja Upīša ielas līdz Marijas ielai; Elizabetes ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Barona ielai. Paredzēts likvidēt satiksmes plūsmai traucējošās stāvvietas ielu malās: Bruņinieku ielā, posmā no Baznīcas ielas līdz Slokas ielai; Matīsa ielā, posmā no Brīvības līdz Tērbatas ielai, kā arī mainīt taksometru stāvvietu izvietojumu Ģertrūdes ielā pie Baznīcas ielas; Bruņinieku ielā pie Skolas ielas; 13.Janvāra ielā pie Prāgas ielas.

Otrkārt, turpinās kreiso pagriezienu ierobežošana laikā vai aizliegšana atsevišķos maģistrālo ielu posmos, kur šie manevri kavē maģistrālo satiksmes plūsmu un apdraud satiksmes drošību. 2007.gadā paredzēts aizliegt vai ierobežot kreisā pagrieziena manevru laiku Krišjāņa Barona ielā, Avotu ielā, Kalnciema ielas un Slokas ielas krustojumā, Lielirbes ielas un Ventspils ielas krustojumā u.c.

Treškārt, ierobežojošiem manevriem plānots noteikt vienotu laiku, lai to atšķirības laikā nekavētu satiksmes plūsmas vienmērīgumu vakara stundās. 2007.gadā nepieciešamās ceļa zīmes vienota laika noteikšanai paredzēts uzstādīt Krišjāņa Valdemāra ielā, posmā no Raiņa bulvāra līdz A.Briāna ielai; Brīvības ielā, posmā no Raiņa bulvāra līdz Pērnavas ielai; Marijas ielā un A.Čaka ielā, posmā no Centrālās stacijas līdz Pērnavas ielai.

Ceturtkārt, atsevišķas sabiedriskā transporta pieturvietas tiks izvietotas „kabatās”. 2007.gadā paredzēts izbūvēt pietuvietu kabatas Brīvības ielā pirms Juglas ielas un Tēriņu ielā pie Bramberģes ielas.

Piektkārt, ir sākta neliela izmēra virzienu rādītāju un informācijas ceļa zīmju uzstādīšana pilsētas centrālajā daļā, lai pilsētā iebraukušie autovadītāji varētu ērtāk orientēties pilsētas ielu tīklā.

Sestkārt, notiek luksoforu signālplānu optimizācija un pieslēgšana vienotam tīklam RDSD Satiksmes vadības centrā, kas ļauj nepārtraukti sekot līdz luksoforu darbībai un operatīvi novērst bojājumus.

Septītkārt, sadarbībā ar RD Vides departamentu plānots optimizēt atkritumu izvešanas maršrutus pilsētas centrā, lai izvešana netiktu veikta sastrēgumstundās.

Papildus tam tiek izskatīta iespēja ierobežot kravu transporta kustību pār Akmens tiltu, Salu tiltu un 11.Novembra krastmalā arī vakara maksimumstundās. Satiksmes departaments aicinās Ceļu policiju pastiprināt kontroli par kravu transporta apstāšanās un stāvēšanas, kā arī kravu iekraušanas noteikumu ievērošanu; piesaistīt policiju satiksmes regulēšanai maģistrālo ielu krustojumos, kur šāda regulēšanas forma sniedz uzlabojumu; pastiprināti veikt satiksmi traucējošo transportlīdzekļu evakuāciju.

Satiksmes departaments uzsver, ka esošā ielu tīkla caurlaides spējas ir gandrīz izsmeltas. Ar satiksmes organizācijas korekciju palīdzību var nedaudz atvieglot maģistrālās satiksmes plūsmas, taču ar satiksmes organizācijas palīdzību nav iespējams samazināt transportlīdzekļu skaitu pilsētas ielās vai palielināt ielu caurlaides spējas. Vēsturiski izveidotais pilsētas centra ielu un tiltu tīkls vairs nav atbilstošs mūsdienu satiksmes intensitātes vajadzībām, un sastrēgumu ierobežošanai Rīgā ir akūti nepieciešami centra apbraucamie ceļi un jauni Daugavas šķērsojumi.

Satiksmes intensitāte Rīgā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi un turpina paaugstināties. 2007.gada 1. janvārī Rīgā vien reģistrēti 334 819 transportlīdzekļi, t.i., 1000 iedzīvotājiem vidēji ir 408 transportlīdzekļi. Statistika rāda, ka katru gadu šis skaitlis palielinās par apmēram 10 procentiem. Turklāt strauji palielinās to iedzīvotāju skaits, kas dzīvo ārpus Rīgas, bet katru dienu mēro ceļu uz darbu vai skolu Rīgā.

Satiksmes departaments norāda, ka pilsētas satiksmē nepieciešams līdzsvarot gan autobraucēju, gan gājēju, gan sabiedriskā transporta lietotāju un riteņbraucēju visai pretējās intereses un šajā ziņā prioritāte ir satiksmes drošība. Tomēr, paaugstinot satiksmes drošību, caurlaides spēja krustojumos samazinās, katrs luksofors, gājēju pāreja, ātrumvalnis bremzē satiksmes plūsmu un ir uzstādīts, lai transportlīdzekļi samazinātu braukšanas ātrumu un tiktu glābtas cilvēku dzīvības.
Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) ziņojumu vērtē atzinīgi. “Patīkami tas, ka Satiksmes departaments runā par reālām lietām un pasākumiem nevis nodarbojas ar tukšu solīšanu. Domāju, ka reāli šogad varēsim izdarīt vēl vairāk,” saka A.Požarnovs.
 
Visi komentāri
 
230714. viesis 2.aprīlis 2007 9:26
0 0 Atbildēt

mhh :)

un ko idez atrisinās "Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma izbūve"?!

man liekas, NEKO!

kāda starpība vai mēs stāvam juglā, vai 300m tālāk pie nākamā luksofora, a? :)

ā, varbūt ka kāds tiks pie jaunas villas kāpu zonā par šādu superplūsmas atvieglošanu? 8)

230722. viesis 2.aprīlis 2007 9:41
0 0 Atbildēt

rt, klasika - kad neko nedara, tad raudam komentāros, ka visi nelieši, neviens neko nedara, kad kaut ko sāk darīt, plānot, tad sāk muldēt par to, ka nekāda jēga no tā nebūs.

230727. viesis 2.aprīlis 2007 9:57
0 0 Atbildēt

Kļūdiņš - Bruņinieku iela tak nekrustojas ar Slokas ielu ;-)

230728. viesis 2.aprīlis 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Kā atrisināt transporta plūsmas kustības problēmas? Elementāri!

No pl. 7.00 līdz 10.00 jāaizliedz visa transporta kustību pār Vanšu un Akmens tiltiem, izņemot sabiedrisko. Tas visu noliktu savās vietās:

1.nav transporta - nav problēmu,

2.tauta brauktu ar sabiedrisko, tai skaitā skaitā - skolnieki

3.skolnieki pārvāktos uz savu rajonu skolām

4.iestādes būtu spiestas pārvākties uz klusākām vietām,

5.Rīgā atbrīvotos dzīvokļi un kristos nekustāmo īpašumu cenas

6.Uzlabotos ekonomiskā situācija laukos

7.Veicinātu mazo veikalu un privātās, mazās apkalpojošās sfēras attīstību

8.Mazinātos inflācija

230731. viesis 2.aprīlis 2007 10:04
0 0 Atbildēt

Kiwi, es tikai pavaicāju?

un... lai nu kur, bet tajā vietā ...

varbūt tev ir kāds arguments? neskopojies! :)

230746. viesis 2.aprīlis 2007 10:30
0 0 Atbildēt

to e-nazis

...tev moš gadījumā vēl Ļeņina bilde nva pie sienas?

230772. viesis 2.aprīlis 2007 11:57
0 0 Atbildēt

Viņš jau ir Lenins.

230785. viesis 2.aprīlis 2007 12:50
0 0 Atbildēt

juglas iela būs tas apbraucamais ceļš?

uz kurieni diez, uz dreiliņiem?!

apbrauks pa kautkurieni, un tāpat līdīs uz brīvībenes.

jeb arī apbraucējiem īpaši vilinoši liksies dzelzceļam pāri tikt pie slāvu apļa?

bet nu ko gan es no tā visa saprotu :)

230796. viesis 2.aprīlis 2007 13:29
0 0 Atbildēt

Konstruktīvi, un, ja neskaita saucienu, ka caurlaidības spējas ir izmeltas, man patika. Šitādā garā varbūt tiešām kaukas mainīsies uz labo pusi. Patīkams "simptoms" likās atziņa, ka luksoforu regulēšana samazina plūsmas ātrumu un līdz ar to caurlaidību. Adabrjams kabatu būvi (kas gan laikam nav jauns slogans) un arī stāvēšanas joslu iznīdēšanu.

Par Juglu nezinu, pīķa stundās tur nebraucu.

230797. viesis 2.aprīlis 2007 13:30
0 0 Atbildēt

luudzu gada beigaas tieshi taadu pashu atskaiti par padariito ar pirmkaart, otrkaart utt. :D

230799. viesis 2.aprīlis 2007 13:32
0 0 Atbildēt

nu tur jau tā lieta

lietderības koeficients tuvinās 0

ieguldītie līdzekļi = kosmoss

uzlejiet jaunu segumu dajebkur pa to nadu :)

230800. viesis 2.aprīlis 2007 13:32
0 0 Atbildēt

kas tas par divu līmeņa sliežu šķērsojums , maršrutā rīga-skulte?? varētu kauko sīkāk

230843. viesis 2.aprīlis 2007 17:16
0 0 Atbildēt

Izklausās cerīgi, bet vēl ir ļoti daudz vietas, kur ar minimāliem līdzekļiem var vēl labāk optimizēt satiksmes plūsmu. Tak ja tas satiksmes biroja kantoris spēj gada laikā 8 lietas izdarīt kritiskās satiksmes labā, tomēr ir par maz!

Bet ja tiešām vēlas to satiksmi Rīgā uzlabot, tad jādod iemesls cilvēkiem NEBRAUKT UZ CENTRU! Kāpēc biznesa centru attīsta Ķīpsalā, bet ne Mārupē, vai Lidostas rajonā? kāpēc biznesa centru attīstība nenotiek tur, kur lielās maģistrāles robežojās ar Rīgas robežu (darbiniekiem, kas brauc no pierīgas)? Tas pats ir ar jebkuru Rīgas nomales rajonu... Ja tur vēl pieceļ bērnudārzus/skolas, tad arī atvieglojas satiksme dēļ liekās braukāšanas mazuļu dēļ.

230850. viesis 2.aprīlis 2007 19:07
0 0 Atbildēt

Dīvaini, ka viduslaiku shēmas pilsētā ir atļauta mūsdienu megapoles transporta kustība. Tajā pat Londonā, kas arī nav projektēta un būvēta no nulles, orientējoties uz autotransportu, ir nācies ieviest šādus tādus ierobežojumus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti