Tagad vieglāk tikt pie autobusa stūres 9

4.aprīlis 2007 0:00

Viens no apstākļiem, kas ietekmē lēmumu – apgūt vai neapgūt sabiedriskā transporta līdzekļa vadītāja specialitāti, ir tas, kādi transporta līdzekļi ikdienā būs jāvada. Kaut arī Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta autobusu parks ir pilnībā atjaunots un no darba apstākļu, samaksas un sociālo garantiju viedokļa būtu pievilcīga darba vieta.

Tomēr zināms šķērslis vienam otram līdz šim bija sarežģītais un ilgais autobusa vadītāja tiesību iegūšanas process. Situācija ir mainījusies – tagad saskaņā ar LR Ministru kabineta noteikumu ( nr. 173 ) 3. pielikumu, ja ir apgūta trolejbusa vadītāja specialitāte un nokārtots autobusa vadīšanas teorētiskais un braukšanas eksāmens Ceļu satiksmes drošības direkcijā, var iegūt tiesības vadīt arī sabiedriskā transporta autobusu, tiesa – ar automātisko pārnesuma kārbu.



Praksē tas izskatās šādi: vispirms jāiziet 4 mēnešu mācību kurss un jāiegūst trolejbusa vadītāja specialitāte. Kursa ietvaros jāapgūst sabiedriskā transporta autobusa vadīšanai nepieciešamās zināšanas, prasmes un iemaņas.

Pēc tam jānokārto Ceļu satiksmes drošības direkcijā teorētiskais eksāmens un D kategorijas transporta līdzekļa vadīšanas eksāmens uz transporta līdzekļa ar automātisko ātruma kārbu.

Pēc veiksmīgas pārbaudījuma nokārtošanas, tiks piešķirtas tiesības vadīt D un D1 kategorijai atbilstošu sabiedriskā transporta līdzekli pilsētas teritorijā.

Prasības topošajiem trolejbusa un autobusa vadītājiem – vismaz 21 gadu vecums, vēlme mācīties un strādāt!

Informāciju iespējams saņemt, zvanot uz 10. arodskolu Rīgā, Brīvības ielā 191 pa tālruni – 7378005
 
Visi komentāri
 
231155. viesis 4.aprīlis 2007 2:15
0 0 Atbildēt

autobusam pikseļi izdeguši daži

231156. viesis 4.aprīlis 2007 6:40
0 0 Atbildēt

jā,sūdīga marica...

231157. viesis 4.aprīlis 2007 6:41
0 0 Atbildēt

t

231162. viesis 4.aprīlis 2007 8:14
0 0 Atbildēt

un vēl braukšanas kultūras skola būtu jāpgūst visiem Sabiedriskā transporta vadītājiem ..... tie ir paši trākākie un nekulturālākie braucēji Rīgas ielās .... to saka daudzi tūristi, kas ir apmeklējuši Latviju ...., lai gan esot citās valstīs var redzēt ka ši sērga tur ar plosās, neesam vienīgie.

231199. viesis 4.aprīlis 2007 11:20
0 0 Atbildēt

Tikai pilsētas teritorijā!!! ir busi, kas arī izbrauc no pilsētas 50tais uc.... un tāpēc tie muļķi arī mauc ārā no pieturām neskatoties uz to, ka pa Granīta ielu ārpus Rīgas sen jau visi uz 100km/h brauc... kautkad pagājšgad viens tā EVO VIII norakstija...

231239. viesis 4.aprīlis 2007 14:03
0 0 Atbildēt

Cik sapratu no rakstītā, no nulles cikla par pilsētas autobusa vadītāju šodien var kļūt tikai pēc trolejbusu vadītāju skolas pabeigšanas un papildus eksāmena nokārtošanas. Bet vai tas process nav pārāk sarežģīts ? Cik atceros, padomjlaikos, vadītāji ar B katergoriju pat varēja iziet 3.mēnešu kursus un iegūt C,D kategorijas.

231246. viesis 4.aprīlis 2007 14:31
0 0 Atbildēt

Vispirms C un tad pēc gada CE vai D. Tā laikam bija, kad kādu gadu atpakaļ interesējos

231267. viesis 4.aprīlis 2007 16:10
0 0 Atbildēt

Nē, C un uzreiz D. E tikai pāc gada!

231272. viesis 4.aprīlis 2007 16:53
0 0 Atbildēt

18 gadi dabūnam B kategoriju

Nogaidam 2 gadi (stāžām jābūt vismaz 2 gadi)

Ejam uz CSDD kad paliek 21 (interesanti ne?)

Dabūnam C kategoriju

Nogaidām vēl 2 gadi un varam kārtot CE vai D kategoriju

Dabūnot D kategoriju nogaidām vēl 2 gadi un varam iet kārtot DE..

Janka

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lielbritānijā žigulis ir lielāks retums nekā Pagani Zonda

Britu izdevums Retro Cars izanalizējis autotransporta licenzēšanas aģentūras DVLA datus un publicējis atskaiti par Lielbritānijā retāk sastopamajiem 80.-90.gadu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Traktors taranē stāvošo (+ VIDEO) 8

Iespējams, paļaujoties uz to, ka vieglā auto šoferis beidzot sakustēsies, traktorists uzsākt braukt un smagā tehnika uztriecas mašīnai. Lasīt vairāk

 

Apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas pērn sasniegusi 10,7 miljonus eiro 12

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas pagājušajā gadā guvušas peļņu 10,737 miljonu eiro apmērā, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2018.gadā, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Latvijā vairums aptaujāto iedzīvotāju lietota auto iegādei gatavi atvēlēt 2500-6000 eiro 6

Lietotu auto iegādē pircēji vislielāko uzmanību pievērš tādiem kritērijiem kā spēkrata cena, ekspluatācijas izmaksas un auto izlaiduma gads, liecina “Longo Latvia” organizētā aptauja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti