Atklāšanas svētkos dominē Jurševskis, Vidžis un SRT.LV 4

 
7.maijs 2007 12:12

Svētdien, 6. maijā, Biķernieku kompleksās sporta bāzes autotrasē norisinājās pirmais Baltijas, Latvijas čempionātu un SABI kausa posms. Tajā uzvaras laurus plūca Arnis Jurševskis, Lauris Vidžis un divi „SRT.LV” piloti - Jānis Kārkliņš un Agris Petrovskis.

Latviešiem vissaistošākās cīņas, kā jau ierasts, noritēja „B2000” klasē. Uz pirmā brauciena starta šoreiz izgāja 4 sportisti - trīs latvieši un viens igaunis. Pirmais uz starta svētdienas rītā stājās Arnis Jurševskis, otrais „SRT.LV” pilots Egons Lapiņš, trešais igaunis Raimo Kulli, bet no ceturtās starta vietas startēja Jānis Horeliks. Startā, negaidīti, ātrāks izrādas Egons Lapiņš, kurš arī līdz pirmā apļa pirmajam līkumam atrodas pirmajā vietā. „Elkonī” notiek spraiga cīņa, kā rezultātā Egons Lapiņš zaudē pozīciju Arnim Jurševskim. Apļa beigās Egonu piemeklē tehniskas ķibeles ar automobiļa sajūgu un viņš ir spiests izstāties no tālākas cīņas šajā braucienā. Tikmēr uz otro vietu ir pakāpies Jānis Horeliks, kuram gan cieši astē seko karstasinīgais igaunis Raimo Kulli. Vairākus apļus Horelikam izdodas saglabāt otro vietu, taču tā arī līdz galam šo vietu viņam neizdodas nosargāt, jo Raimo Kulli spēcīgā „Škoda Octavia” parāda savu jaudu uz trases taisnēm un apdzen Horeliku. Līdz ar to finišā pirmais Arnis Jurševskis, otrais Raimo Kulli, bet trešais Jānis Horeliks.



Otrajā braucienā no pirmās pozīcijas startēja Jānis Horeliks, no otrās Raimo Kulli, trešās Arnis Jurševskis, bet no ceturtās - Egons Lapiņš. Diemžēl atkal tehniskas ķibeles ar sajūgu piemeklēja Egona Lapiņa „Honda Civic Type-R” automobili, līdz ar to liedzot viņam turpmāku cīņu šajā posmā. Tikmēr Arnis Jurševskis divu apļu laikā izrēķinās gan ar Raimo Kulli, gan Jāni Horeliku. Līdzīgi kā pirmajā braucienā, arī šajā izvēršanas spraiga cīņā par otro vietu starp Horeliku un Kulli. Pāris apļu laikā igaunis pamanās atrast piemērotu vietu un apdzīt Jāni Horeliku, līdz ar to otrais brauciens beidzās ar identiskiem pirmā brauciena rezultātiem - pirmais Arnis Jurševskis, otrais Raimo Kulli, bet trešais Jānis Horeliks.

Jānis Horeliks, „B2000”: „Nodilušo riepu dēļ abos braucienos nespēju nosargāt otro vietu savā klasē. Šis bija mans pēdējais posms, turpināšu startēt Somijas „S2000” klasē ar jaunu „Honda Civic” automobili. Tāpat interesentiem būs iespējams izīrēt arī manu līdzšinējo automobili.”

„Super 1600” klasē abos braucienos pārliecinoši labākais bija vienīgais Latvijas pārstāvis šajā klasē - Lauris Vidžis, kurš vidēji apli veica par 4 sekundēm ātrāk nekā savs tuvākais sekotājs no Lietuvas. Otrā brauciena beigās trases „elkonī” vieglā sadursmē cieta divi igauņi - Ronalds Feodorovs un Andres Halls. Pavisam šajā klasē uz starta izgāja 7 automobiļi.

„Baltic Open” spēcīgākais izrādījās ar „Renault Megane” braucošais Rains Pilve no Igaunijas, bet klasē „Formula Baltic” uzvaras laurus plūca Tomas Kallasmā, kurš pateicoties uzvarai otrajā braucienā spēja šī posma kopvērtējumā apsteigt pirmā brauciena uzvarētāju - igauni Erko Vallbaumu. „Legends” klasē ātrākais otrajā braucienā - soms Jussi Rasku.

Visspraigākās un dalībniekiem kuplākās sacīkstes, kā jau tika gaidīts, norisinājās „Nacionālajā klasē”, kur uz starta izgāja divdesmit pieci dalībnieki. Pietiekami kupls skaits, lai katrs skatītājs, kuri zināmu iemeslu dēļ bija ļoti niecīgā skaitā, atrastu sev intrigu vai izvēlētos savu favorītu sacīkstē.

„Nacionālās klases” sezonas atklāšanas braucienā izvērtās pietiekami spraiga cīņa par uzvaru - Jānis Kārkliņš no „SRT.LV” komandas, startējot no vidus, spēja pietiekami ātri aizcīnīties līdz vadošajiem braucējiem un sekmīgi arī ar viņiem tika galā. Startā vadībā izrāvās Ducmanis, kurš spēja apsteigt Ingusu Panteli, neskatoties uz to, ka Pantelim tika fiksēts pāragrs starts, par ko viņš arī izpildīja „stop and go”. Taču apli pēc apļa uz priekšu lauzās Jānis Kārkliņš no „SRT.LV” un distances vidū, pāris reizes apmainoties pozīcijām ar Ducmani, spēja izrauties vadībā. Aiz Ducmaņa sekoja vesels bariņš citu uzvaras kārotāju. Gvido Elksnis no „HGK Autosport” jau bija pietiekami ātri aizcīnījies no divdesmit pirmās starta vietas un jau apdraudēja Ducmaņa pozīcijas. Turpat bija arī Mārtiņš Kalniņš („AMB”) un Uldis Timaks („Eastnautic.com”). Elksnis spēja apsteigt Ducmani, vēlāk uz brīdi arī Kārkliņu, tomēr nācās piekāpties Kārkliņam un finišā nedaudz piekāpties, finišējot otrajam. Trešo vietu „elkonī” pēdējos apļos izrāva Kalniņš, apdzenot savu komandas biedru Ducmani. Piekto vietu ieguva vēl viens „SRT.LV” komandas pārstāvis Agris Petrovskis - lielisks sniegums startējot tikai divdesmit otrajam. Pirmo sešnieku noslēdza vēl viens „HGK Autosport” braucējs Kristaps Blušs, kuram patraucēja neliela sadursme ar Andri Misjūnu Biķernieku trases „elkonī”. Ilgāku laiku līderu grupā turējās Uldis Timaks, tomēr tehniskas problēmas liedza iespēju finišēt punktos. Labākais no „golfiem” izrādījās Andis Meilands („Eastnautic.com”), kurš finišēja septītais. Tulīt aiz Meilanda finišēja viņa komandas biedrs Didzis Pope. Nespēja pierast pie jaunā vēl ne visai konkurētspējīgā automobiļa augstāk par devīto vietu braucienu noslēgt neļāva Armandam Keišam. Pirmo desmitnieku noslēdza Aldis Fokrots. Andris Misjūns finišēja vienpadsmitais, bet pēdējo ieskaites punktu Latvijas čempionātā saņēma debitants Zigmunds Ločs ar „Seat Ibiza” automobili.

Otrajā braucienā apgrieztā starta secība radīja aizdomas, ka viss varētu izvērsties citādi, tomēr sacīkstes gaitā par uzvaru cīnījās gandrīz visi iepriekšējā brauciena līderi. Startā neapturams bija Agris Petrovskis, kurš kā zibens aizšāvās visiem pa priekšu no trešās starta vietas. Šoreiz pāragrs starts tika sagaidīts no Oskara Miķelsona. Kādu laika posmu otrais turējās Vadims Vihņēvičs, taču pēc kļūdas distances sākumdaļā viņš atkrita uz pašām beigām. Aiz Petrovska izveidojās neliela grupiņa - Didzis Pope, Mārtiņš Kalniņš un Uldis Timaks, tomēr pirmā brauciena uzvarētājs arī bija uzņēmis lielisku tempu. Izmantojot konkurentu „rīvēšanos”, braucienu bez kļūdām, labā ātrumā veic Petrovskis, ievērojami palielinot pārsvaru pār otro vietu. Pope ilgi spēja turēties otrajā pozīcijā, tomēr pēdējā aplī pēc „elkoņa” nespēja saslēgt ātrumus un, izmantojot lielisko iespēju, viņam garām pašāvās Kārkliņš - nodrošinot „SRT.LV” komandai dubultuzvaru braucienā. Pope finišēja trešais. Mārtiņš Kalniņš sajūga problēmu dēļ bija spiests atdot ceturto pozīciju Blušam. Neliels gandarījums par neveikmi pirmajā braucienā tika Timakam - sestā pozīcija. Nākamajās divās vietās „AMB” komandas Jāņi, attiecīgi Vanks un Ducmanis. Savā debijas sacīkstē devīto vietu ieguva krosa zinības apguvušais Kaspars Īle. Sīvā cīņā visa brauciena garumā, noturot aiz muguras konkurentus, piespiež Keišu finišēt kā desmitajam. Vienpadsmitais finišē trešais „SRT.LV” komandas pilots Mārcis Kaktiņš. Tehnisku problēmu nomocīts divpadsmitais sacīksti noslēdz Gvido Elksnis. Motora atteikšanās strādāt sacīksti liedz nobraukt Andim Meilandam. Katrā no braucieniem uzvaru izcīnīja „SRT.LV” komandas pārstāvji, pirmajā braucienā ātrākais bija Jānis Kārkliņš, otrajā Agris Petrovskis, kā arī tika vēl svinēta dubultuzvara otrajā braucienā, kad pēc uzvarētāja Agra Petrovska finišēja Jānis Kārkliņš.

Jānis Kārkliņš, „Nacionālā klase”: „Sacīkste izvērtās ļoti laba. Traumētā kāja sacīkstes spriedze netraucēja un spēju labi aizvadīt sacīksti. Pieliktais svars pēc pirmās uzvaras braucienā pat netraucēja, bet drīzāk palīdzējam, jo mašīna tika līdzsvarota un tā kļuva stabilāka. Otrajā braucienā pēdējā aplī spēju tikt garām Popem, izmantojot viņa kļūdu. Prieks, ka sacīkste tika aizvadīta bez incidentiem, par ko bijām arī runājuši vairākās sapulcēs pirms sacīkstes.”

Agris Petrovskis, „Nacionālā klase”: „Ļoti laba sacīkste. Startā izrāvos vadībā, kāpināju tempu, redzēju, ka konkurenti mazliet atpaliek, tad sapratu, ka šis brauciens ir jāuzvar. Pēdējos apļos sāku drusciņ nomest tempu, mazāk riskēt. Biju arī nedaudz kļūdījies ar riepu spiedienu un pēdējos apļos slīdēju kā pa ledu.”

Mārtiņš Kalniņš, „Nacionālā klase”: „Pirmajā braucienā sanāca interesanta cīņa par vadošajām pozīcijām. Mašīna gāja ļoti labi un spēju būt konkurētspējīgs, diemžēl problēmas ar sajūgu otrajā braucienā liedza pacīnīties par augstāku vietu. Jāsaved kārtībā mašīna un jāgatavojas nākamajam posmam Kauņā, kur retais no mums ir braucis.”

Jānis Ducmanis, „Nacionālā klase”: „Sacīkste baigi interesantā. Tādā barā vienmēr ir interesanti braukt. It sevišķi aizraujoši otrajā braucienā lauzties cauri no priekšpēdējās starta vietas. Pirmajā braucienā labi sanāca starts, izmantojot konkurenta kļūdu, un spēju izvirzīties vadībā.”

Andis Meilands, „Nacionālā klase”: „Diemžēl otrajā braucienā pie „tiltiņa” atteica motors un izstāšanās, taču prieks, ka spēju būt ātrākais starp „golfiem” gan pirmajā braucienā, gan arī pirms izstāšanās otrajā. Konkurenti brauca mierīgi, respektējot viens otru, iespējams, tas tāpēc, ka cīņas par vietām un punktiem īsti vēl nav sākušās.”

Uzvara vienā braucienā un otrā vieta otrā ļāva Jānim Kārkliņam kļūt par līderi Baltijas un Latvijas čempionātu ieskaitēs. Otro vietu ieņem Agris Petrovskis, bet trešais pēc pirmā posma ir Mārtiņš Kalniņš.

Latvijas čempionāta komandu vērtējumā pirmā ir „SRT.LV" (82 p.) komanda, par 3 punktiem atpaliek „AMB" (79 p.), bet trešajā vietā atrodas „eastnautic.com" (46 p.) komanda.

Nākamā sacīkste, Baltijas čempionāta 2. posms, gaidāma no 26. līdz 27. maijam Kauņā.
 
Visi komentāri
 
233439. viesis 7.maijs 2007 15:56
0 0 Atbildēt

Man gan domāt, ka saistošākās sacensības Latviešiem šķiet Nacionālā klase.

233443. viesis 7.maijs 2007 16:40
0 0 Atbildēt

Mani iespaidi. Skatītāju vietas Biķernieku trasē bija tik traki piecūkotas... Skatītāju vietās un mežā masveida dzeršanas... Pudeles tiek izdzeras un turpat saplēstas... Visur stikli.... Žogos caurumi - arī tieši uz trasi... dažas skatītāju vietas jāslēdz drošības apsvērumu dēļ. Bērniem tādām vietām labāk netuvoties... Protams, laikam jau Biķernieku trasei nav līdzekļu... nevar ne uzkopt, ne nodrošināt sabiedrisko kārtību. Un policija arī nebija manāma...

233445. viesis 7.maijs 2007 16:56
0 0 Atbildēt

Jā, bēdīgi - trases vidū izcērt kokus, tehnika sagāzusi vecās trases betona stabiņus, pāri taciņai pārgāzts lielais stabs. Visur zaru atliekas, ar riteni braukt gandrīz neiespējami. Kas notiek???

233448. viesis 7.maijs 2007 17:40
0 0 Atbildēt

Biķernieku trase apzināti un sistemātiski tiek iznīcināta. Arī pilnīgi bezatbildīgais Rukuta un Co lēmums slēgt visas elkoņa tribīnes, vainu noveļot uz LAF, ir varāk kā vienkāršs kretinisms. Labākais, ka Rukuts laimīgs darbojas ap nacionālo klasi un pats brauc, bet patiesībā pats zāģē zaru uz kura sēž un dara to ar pilnu krūti. Tāda divkosība nav bieži redzēta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti