Jauns zīmols «Renault ECO» – videi draudzīgi auto

 
31.maijs 2007 0:00

Renault izstrādājis jaunu zīmolu - Renault ECO –, kurš apliecina, ka attiecīgais auto ir gan draudzīgs videi, gan ekonomisks. Renault paliek uzticīgs savam principam – ierobežot savas darbības ietekmi uz apkārtējo vidi, un šīs sērijas nosaukums garantē, ka jaunās automašīnas nekaitēs apkārtējai videi nevienā no to dzīves fāzēm - ne ražošanas, ne ekspluatācijas, ne nolietoto auto likvidēšanas ciklā.

Izstrādājot Renault Commitment 2009, kā vienu no pamatprincipiem kompānija izvirzīja rūpes par apkārtējo vidi, ražojot videi draudzīgākus auto. Viņi arī apstiprina savu apņemšanos veicināt ekoloģisku transporta līdzekļu izmantošanu, piedāvājot klientiem savas tehnoloģijas, kuras var tikt piemērotas lielākajai daļai Renault automašīnu. Jāatzīmē, ka Renault ECO automobiļi ir ne vien ekoloģiski, bet arī ekonomiski – Renault ECO cenas padara to pieejamu lielākajai patērētāju daļai. Šobrīd ECO zīmols tiks piemērots tikai Renault automašīnām, taču nākotnē kompānija šo zīmolu plāno padarīt arvien pazīstamāku.

Renault ECO: trīs izmērāmi un pārbaudāmi kritēriji

Renault ECO atbilst trīs galvenajiem vides aizsardzības standartiem un prasībām: tie ir ražoti ISO-14001 sertificētā rūpnīcā, to ogļskābās gāzes izplūdes daudzums nepārsniedz 140g/km (tie darbināmi ar biodegvielu) un 95% no auto plastmasas detaļām ir otrreiz pārstrādājamas.
 
Neatkarīgā Starptautiskā Standartu Organizācija (ISO) izsniegtais sertifikāts apliecina, ka izmantotās iekārtas atbilst 14001 standartam, un tā turpina samazināt savas darbības ietekmi uz apkārtējo vidi. Uzmanība tiek pievērsta ūdens un enerģijas patēriņam, radītajiem trokšņiem, vizuālajai ietekmei, notekūdeņu attīrīšanai un kaitīgajām izplūdes gāzēm un izmešiem. Septiņu gadu laikā Renault trīskārtīgi ir samazinājis ūdens patēriņu Sandvilas (Sandouville) rūpnīcā Francijā. 2000.gadā 39 no kompānijas ražošanas iekārtām ieguva ISO-14001 sertifikātu. Salīdzinoši var minēt, ka vairāk kā 90 % Renault vispasaules aktivitāšu ir ieguvušas ISO-14001 sertifikātu. Iekārtas, kas atrodas Krievijā un Marokā, šobrīd iziet sertifikāciju.

Kā nākošais ECO zīmola kritērijs ir: CO2 izplūdes nedrīkst pārsniegt 140g/km vai automašīnām ir jābūt pielāgotām E85 bioetanola vai B30 biodīzeļa izmantošanai. Izmantojot jaunākās dzinēju tehnoloģijas vai lietojot biodegvielu, ir iespējams panākt, lai atmosfērā izdalītais CO2 daudzums ir mazāks par 140g/km (ekvivalenti 5.3l/100km degvielas patēriņam, benzīna motoriem). E85 bioetanola patērēšana tradicionālās degvielas vietā CO2 izplatīšanos atmosfērā samazina pat par 70%, B30 biodīzeļdegviela – līdz 20%.

Viena no prasībām ir, ka vismaz 5% no automašīnas ražošanā izmantotajām plastmasas detaļām ir jābūt iegūtām no otrreizējās pārstrādes. Renault ECO automašīnas ir veidotas tā, lai 95% detaļu būtu otrreiz pārstrādājamas, un vismaz 5% plastmasas detaļu tiktu ražotas no otrreiz pārstrādātajiem materiāliem. Clio III modelim šī proporcija ir gandrīz 10% (20kg), bet jaunajam Twingo – 9% (15kg). Otrreiz pārstrādājamo detaļu proporciju nākotnē ir plānots paaugstināt.

Mazāki motora tilpumi

Parasto benzīna un dīzeļdegvielas motora tilpumu samazināšana ir viens no rentablākajiem pasākumiem siltumnīcas efekta novēršanai, jo tādējādi tiek samazināts degvielas patēriņš, kas samazina arī kaitīgo izplūdes gāzu nonākšanu atmosfērā. Šajā jomā Renault parādījis izcilus rezultātus. Būtisks sasniegums ir dzinēju kubatūras samazināšana, nesamazinot jaudu, un tas iespējams, pateicoties modernākajām tehnoloģijām. Piemēram, izmantojot turbokompresoru, 1,9 litru motors ar jaudu 93 zirgspēki tagad ir aizvietots ar 1.5 litru motoru ar 105 zirgspēku jaudu.

Salīdzinoši var minēt, ka 1993. gadā ar 1.9 litru Renault 19 DT varēja veikt 748km garu ceļu no Parīzes līdz Montpellier Francijas dienvidos, vidēji patērējot 6.5 litrus degvielas uz 100 kilometriem un izplūdes gāzēs izdalot 172g/km CO2. Šobrīd ar Megane 1,5 dCi, kuram ir 105 zirgspēku jauda, iespējams veikt 1100 km ceļu no Parīzes līdz Venēcijai, vidēji patērējot 4,5 litrus uz 100 kilometriem un izplūdes gāzēs izdalot 120g/km CO2. Šobrīd Renault atrodas pirmajā trijniekā starp automašīnu ražotājiem Eiropā, kas piedāvā automašīnas ar zemu CO2 koncentrāciju izplūdes gāzēs. Savukārt mazā tilpuma un zemās inerces turbokompresors nodrošina, ka motors ir pietiekami jaudīgs arī pie zemiem apgriezieniem.

Šādu tehnoloģiju Renault piemērojis arī dīzeļa dzinēja motoriem - Megane ar 105 zirgspēku jaudu 1,5 dCi ir parīkots ar īpašu filtru, kas nodrošina, ka CO2 koncentrācija izplūdes gāzēs ir 120g/km.

Ne tikai ekoloģisks, bet arī ekonomisks

Renault kompānija uzskata, ka biodegvielas izmantošana ir viens no efektīvākajiem paņēmieniem, kā kontrolēt CO2 koncentrāciju izplūdes gāzēs. Biodegviela tiek ražota no augu produktiem, un tie pieder pie atjaunojamajiem resursiem. Turklāt vērā ņemami ir ekonomiskie faktori – biodegvielai ir salīdzinoši zemas ražošanas izmaksas, tāpēc videi draudzīgās automašīnas ir pieejamas lielai sabiedrības daļai.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti