Konkurences padomē tiks iesniegta uzņēmēju prasība pret Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts aģentūru Materiālās rezerves (MR), kas, pēc komersantu domām, pārkāpj noslēgtā līguma nosacījumus, savās stāvvietās izvietojot alkohola reibumā pieķerto šoferu automašīnas. MR pārmetumus noliedz.
„Neatkarīgā” ziņo, ka pērn jūnijā tika izsludināts konkurss par pakalpojuma sniegšanu MR, proti, par aizturēto automašīnu evakuāciju, glabāšanu, izsniegšanu. Šā konkursa rezultātā līgumi par minētā pakalpojuma sniegšanu tika slēgti ar aptuveni 15 komersantiem. Uzņēmēju piedāvājumos cenās bija iekļauta virkne izdevumu: auto evakuācija, glabāšana, teritorijas apdrošināšana, uzņēmuma īpašumā vai nomā esošas teritorijas ar attiecīgi aprīkotu stāvvietu (novērošanas kameras, apsardze, iežogojums u. tml.) izveide, tātad nācās veikt lielas investīcijas, lai nodrošinātu konkursa nolikumā prasīto.Konkurences padomē grasās vērsties SIA „Stabu 58”, kas sākusi sniegt šādus pakalpojumus Rīgā, Rīgas rajonā, Jūrmalā, Jelgavā, Limbažos, Gulbenē, Valkā un Alūksnē, taču neapmierinātību par MR rīcību jau ir izrādījuši arī citi uzņēmēji. Šobrīd izveidojusies situācija, ka aptuveni 40% dzērājšoferiem uz laiku atsavināto automašīnu ir pārvietotas no „Stabu 58” stāvvietām Rīgā uz MR stāvvietu Krustpils ielā. Saprotams, ka uzņēmēji ar to nav apmierināti, jo šādi samazinās viņu iespējas pelnīt un atgūt ieguldītās investīcijas.
Glabājot savā laukumā auto, MR piemēro tieši tādus pašus izcenojumus kā „Stabu 58”. Tajā pašā laikā IeM izteikusi versiju, ka šādā veidā tā cenšas ekonomēt budžetu. "Jautājums – kā tas izpaužas?" neizpratni neslēpj uzņēmēji. Viņiem šāda MR rīcība liek celt cenas. Līgums noslēgts uz trim gadiem, taču šobrīd praktiski vairs nav iespējams atgūt investētos līdzekļus.
Ja patiesībai atbilst kāda autovadītāja „Neatkarīgajai” stāstītais, tad radusies situācija ir kaut kas vairāk par biznesa graušanu. Proti, MR autostāvvietas neesot aprīkotas ar videonovērošanas iekārtām, apsardzi un žogu, tās nav pat apdrošinātas. Krustpils ielā esošo stāvvietu bieži vien apciemo bomži, tāpēc mašīnas tiek, tautas valodā runājot, apkrāmētas. Reibumā pieķertie stūrētāji saprotamu iemeslu dēļ gan nav īpaši prasīgi pret MR stāvvietas apsaimniekotājiem, tāpēc lielākoties bez iebildumiem paraksta papīru, ar ko atsakās no jebkādām pretenzijām pret MR, vēl pirms ieraudzījuši savu auto. Savukārt pēc tam jau ir par vēlu – visas pretenzijas tiek žigli vien noraidītas.
MR direktora v. i. Valērijs Koķis „Neatkarīgajai” skaidro, ka no uzņēmēju autostāvvietām mašīnas tiekot izņemtas "piespiedu apstākļu dēļ": līgumi noslēgti tikai par spēkratu uzglabāšanu Administratīvo pārkāpumu kodeksa normu ietvaros, bet dažkārt šoferu pārkāpums tiek pārkvalificēts par krimināllietu, aizturētā automašīna kalpo attiecīgajā lietā par lietisko pierādījumu, tāpēc maksājumi par to iespējami tikai pēc tiesas sēdes.
"Ir vēl arī tādas [mašīnas], no kurām to īpašnieki atsakās, arī šādi gadījumi līgumos ar uzņēmējiem nav precizēti. Lai netērētu valsts naudu, IeM pieņēma lēmumu šādas mašīnas pārvietot uz MR stāvvietām," skaidroja Koķis.
Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
Nu tad priekš kam tajā konkursā piedalīties kaut kādiem visādiem SIA "Stabu 58", kas ir sacerējušies tagad nu sapelnīt drūmo piķi MR konkursā, un par to pilnībā uzbūvēt, vai aprīkot savu autostāvvietu/as. Tajos konkursos ja negrib lai izsvilpj, vai pēc tam iekulties kaut kādās nopietnās nepatikšanās (pamaksāt soda naudas) ir jāpiedalās uzņēmumiem, kuriem jau ir gatavs produkts, ko piedāvāt, un konkursā uzvarētu materiālu/pakalpojumu sniegšana nevar būt uzņēmuma pamatpeļņa.
Bet MR protams kaut kāds savsa leņķis zem tā visa apakšā.