Par 1/4 pieaudzis CSN zaudējumu atlīdzību skaits 5

31.augusts 2007 11:55

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem 2007.gada pirmajā pusgadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastādīja 13,4 miljonus latu, kas ir par 41 % vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Pirmajā pusgadā OCTA polises izsniegtas 15,6 milj. latu apmērā.

Rādītāji liecina, ka šogad par 1/4 pieaudzis ceļu satiksmes negadījumos cietušo pieteikumu  skaits zaudējumu atlīdzību saņemšanai. Šis faktors, kā arī remontdarbu izmaksu kāpums sekmējis straujo atlīdzību izmaksu pieaugumu.

Vidējās atlīdzības izmaksas lielums pirmajā pusgadā ceļu satiksmes cietušajiem veidoja 569,84 latus.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Šogad pirmajā pusgadā nopelnīto prēmiju apmērs ir pieaudzis par 27 %. Salīdzinājumam piekritušās atlīdzības palielinājušās daudz straujāk - par 41 %, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn. Izmaksājamo atlīdzību pieaugums ir izskaidrojams ne tikai ar inflācijas kāpumu, bet arī ar to, ka apdrošināšanas sabiedrībās par 25 % pieaudzis zaudējumu pieteikumu skaits”.  

Lielākā daļa 91 % no pirmajā pusgadā pieņemtajiem lēmumiem apdrošināšanas sabiedrībās bija par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu. 

Palielinājies arī uz Saskaņoto paziņojumu pamata reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars. Šogad pirmajā pusgadā tie bija 56,5 % no visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem, kas ir par ¼ vairāk nekā pērn tādā pašā laika posmā. Visaktīvāk Saskaņotie paziņojumi tiek izmantoti Rīgā. No visiem Saskaņotajiem paziņojumiem galvaspilsētā reģistrēti 61%.

Saskaņoto paziņojumu izmantošana paredzēta tikai gadījumos, kad ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti divi transportlīdzekļi, nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt.

OCTA Latvijā 10 gadus

OCTA sistēma Latvijā tika izveidota 1997.gada 1.septembrī, kad stājās OCTA likums. Saskaņā ar likumu jebkuram transportlīdzekļa īpašniekam, lai piedalītos ceļu satiksmē, bija obligāti jāslēdz civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem radušos zaudējumu atlīdzināšanu. Nolūks ieviest OCTA sākotnēji radīja lielas diskusijas gan no valdības, gan no sabiedrības puses - vai sistēma neveicinās „ļaunprātīgi” izraisītas avārijas un vai policijai netiks uzlikts papildu slogs negadījumu reģistrēšanā.

Ja sākotnēji liela daļa Latvijas sabiedrības uzskatīja OCTA par nevajadzīgu un autovadītājiem neizdevīgu sistēmu, tad šodien par tās lietderību neviens vairs nešaubās. Desmit gadu laikā OCTA attīstības jomā ir sasniegti atzīstami rezultāti, ko atzinīgi novērtējuši arī ārvalstu kolēģi.
 
Visi komentāri
 
241965. viesis 1.septembris 2007 17:58
0 0 Atbildēt

Lai tak apdrošinātāji maksā, nebūtu izdevīgi nepiedāvātu pakalpojumu OCTA.

241983. viesis 2.septembris 2007 17:41
0 0 Atbildēt

Cik ta var vārīties, jāsāk beidzot kkas maksāt atpakaļ! :D

Laikam šķiļamies vairāk...

241993. viesis 2.septembris 2007 23:58
0 0 Atbildēt

Cilvēki brauc tā, ķipa tiesības Rumbulā iegādājušies, protams ka gadījumu vairāk, pat parkoties nemāk, vai arī brauc ar X5 un domā ka ceļš pieder viņam, ņirga nāk, pēc tam bola acis ka OCTa tik dārga, kaut arī jautājums, vai OCTa pa apt 100,- Ls ir dārga? Man liekas ka nē, jo izraisīta situācija apdrošinātājam maksā vidēji 590,- Ls apmērā, protams arī servisi grib pelnīt, statistika... satiksmes kustība(kultūra) Latvijā ir drausmīga...

242017. viesis 3.septembris 2007 11:06
0 0 Atbildēt

Paši vainīgi. Atcēla sodus par avāriju izraisīšanu ar tiesību atņemšanu un lūdzu - rezultāts. Cilvēks izraisa avāriju, viņam ierubī ceļa nedošanu ar 10 Ls sodu un viss. Kā brauca, tā brauks tālāk.

242346. viesis 7.septembris 2007 11:13
0 0 Atbildēt

tevnet.lv : Trešo vietu populārāko apdrošināšanas veidu topā saglabā sauszemes transportlīdzekļu OCTA apdrošināšana. Šā gada 2 ceturkšņos tajā parakstītas prēmijas Ls 26,2 milj. apmērā (17% no tirgus), kas ir par Ls 10 milj. jeb 62% vairāk nekā pērnā gada 2 ceturkšņos. Pēc izmaksātajām atlīdzībām OCTA apdrošināšana atrodas 2.vietā ar Ls 13,7 milj. (23% no tirgus) – par Ls 4,6 milj. jeb 51% vairāk nekā pērn.

Un nestāstiet, ka OCTAs bizness ir nerentabls!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Škoda Octavia G-TEC - "taksistu" sapņu auto (+VIDEO)

Lai gan Volkswagen grupa palikusi pēdējā, kas šobrīd ražo vieglās automašīnas ar CNG iekārtām, un neviens nezina, vai darīs to turpmāk, pagaidām viss ir pa vecam. Jaunā Škoda Octavia pieejama arī braukšanai ar dabasgāzi. To sauc par G - Tec. Lasīt vairāk

 

Par 100 000 dolāriem - āfrikāņu apvidnieks pasargās no lodēm (+ FOTO) 5

Dienvidāfrikas uzņēmums SVI pārbūvējis apvidus auto Toyota Land Cruiser par bruņu automobili, kas pasargās no lodēm. Vienkāršākā versija pieejama par 103 053 ASV dolāru. Lasīt vairāk

 

PlayStation konsoles evolūcija 4

Ir pagājuši jau teju 26 gadi, kopš kompānija Sony nāca klajā ar pirmo PlayStation konsoli. Tie bija laiki, kad mūzikas topos dominēja Spice Girls, kad kinoteātru ekrānos tika demonstrēta filma Pulp Fiction un kad Džastinam Bīberam bija vien pāris mēneši. Lasīt vairāk

 

Jauns Ginesa rekords - elektriskais Porsche Taycan driftē 42,197 km (+ VIDEO) 1

Porsche Taycan „iedriftē“ Ginesa pasaules rekordu grāmatā Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti