Atklās Latvijā pirmo lietotu riepu smalcinātavu 20

 
1.oktobris 2007 10:48

Latvijā pirmā nolietoto riepu pārstrādes rūpnīca Rīgā tiks atklāta 3. oktobrī, informē SIA "E Forma" speciāliste Inguna Irbe.

Iekārtas paredzētas visdažādāko riepu pārstrādei. Līdz šim uzņēmums "Eko osta" tikai pieņēma uzglabāšanai vecas automašīnu, motociklu un traktoru riepas, bet tagad specializēsies arī to sasmalcināšanā. Iegūto vielu varēs izmantot ceļu būvei, kā arī izolācijas materiālu ražošanai. Granulas būs iespējams pārstrādāt arī gumijas pulverī, kas tiek lietots jaunu riepu gatavošanā.

Nederīgu riepu sairšana vidē ilgst gandrīz 100 gadu, bet to dedzināšana rada milzīgu kaitējumu apkārtējai videi. Riepu pārstrādes ražotnes izveide ir SIA "Zaļā josta" iniciatīva, kas īstenota sadarbībā ar citiem uzņēmumiem. Jaunajā rūpnīcā varēs pārstrādāt līdz piecām tonnām riepu stundā.
 
Visi komentāri
 
244037. viesis 1.oktobris 2007 10:51
0 0 Atbildēt

kur vinji raus 5 tonnas...katru stundu?

244040. viesis 1.oktobris 2007 11:07
0 0 Atbildēt

Man viņi par riepas nodošanu paprasīja 0.80Ls.......ja man ir 500x0.8=400Ls. Es tač nemaksāšu tādu naudu ..Variants ir atrasts kā tikt vaļā no riepām:)

244042. viesis 1.oktobris 2007 11:21
0 0 Atbildēt

kadu laiku atpakalj bendarzi njema riepas ar lielu prieku - bet tagad tur arii vairs nevajaga :)))

244045. viesis 1.oktobris 2007 11:48
0 0 Atbildēt

kam tas ir izdevīgi?

244050. viesis 1.oktobris 2007 12:26
0 0 Atbildēt

Riepas var piedavat zemniekiem, skaabbarības bedru apklashanai

244051. viesis 1.oktobris 2007 12:39
0 0 Atbildēt

Visaa civilizeetajaa pasaulee riepas nododot par to maksaa. Un maksaa tam, kursh pienjem riepas. Taada ir prakse. Taapeec jaaizmirst padomjlaiku pieeja, ka vecas riepas veel var paardot kaadam.

Un 5 t riepu stundaa x 8 stundas dienaa x 20 dienas meenesii x 12 meeneshi gadaa ir 9600 t gadaa. Tas nav maz, bet Latvijaa gada riepu apgroziijums ir paari par 100 000 t gadaa.

244057. viesis 1.oktobris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

Hmmm, nu nāksies mest mežā, ja jau "civilizētā pasaulē maksā". Ok, tāpat to nedarīšu, taču nav ko brīnīties pēc tam, ka meži pilni ar mēsliem. Varēs tik rīkot jaunas akcijas par cūkmeniem, it kā no tā būtu kāda jēga...

244063. viesis 1.oktobris 2007 13:47
0 0 Atbildēt

Vai nav gadiijuma taa , ka mees jau peerkot riepu samasaajam par to, ka kaads vinju utilizees???

Diemzeel visaadas zaljhaas jostas utt tikai nokaash naudinju, bet cilveeki par visu maksaa 2x.

244071. viesis 1.oktobris 2007 14:47
0 0 Atbildēt

Tas jau veel buutu strunts,ka vini plees divreiz,bet tiek jau veel piesaistiiti eiropas atbalstu fondi saadai darbiibas sfeerai,kaa rezuktaataa loti ienesiigs biznesins pat ar paaris riepaam!

244076. viesis 1.oktobris 2007 15:20
0 0 Atbildēt

"Visa civilizetaja pasaule" par utilizaciju maksa preci PERKOT, jo tikai tas ir vienigais logiskais kartibas ieviesanas veids. Ar riepam butu jabut tapat - perkot +2 Ls par riepu (1 par utilizaciju un 1 par piegadi utilizacijas kantorim), bet nododot pats vari 1Ls dabut atpakal. Rezultata varetu riepas kaut vai vienkarsi pie miskastes atstat, ja 4Ls pasam liekas parak maz - noteikti atrastos, kas ar nodosanu gribetu nopelnit.

Pats gan vienmer esmu riepas atstajis turpat, kur mainijis - visi kantori pasi pajauta vai gribu vecas nemt lidzi vai ne.

244078. viesis 1.oktobris 2007 15:27
0 0 Atbildēt

Nezinu, kādēļ, bet riepu maiņas kantorī darbinieki bija ieintresēti, lai es vecās riepas viņiem atstāju...

244080. viesis 1.oktobris 2007 15:52
0 0 Atbildēt

Prieks par tadu utilizaciju

244081. viesis 1.oktobris 2007 16:01
0 0 Atbildēt

Cik mainītas riepas, vecās vienkārši atstāju servisam. Ja vecā riepas vēl ir ok, tad pašam slinkums tās kaut kur nopārdot -atstāju servisa džekiem lai dara ko grib - i veči priecīgi, ka moš kādu rubli uzvārīs, i man iedod atlaidi simbolisku, i man pašam nav jādomā kam tās gumijas nogrūst vai kādā miskastē tās riepas izmest...

244089. viesis 1.oktobris 2007 18:59
0 0 Atbildēt

Kā tad,dedziniet,metiet krūmos...un tad nodzeriet vienā vakarā 50 latus,tas nebūs dārgi :D Švaki ja nevar 80 saņus par riepas nodošanu samaksāt :)

244092. viesis 1.oktobris 2007 20:47
0 0 Atbildēt

"Iegūto vielu varēs izmantot ceļu būvei, kā arī izolācijas materiālu ražošanai. Granulas būs iespējams pārstrādāt arī gumijas pulverī, kas tiek lietots jaunu riepu gatavošanā."

Nu tātad tās riepas ražotājiem vajag. Bet visā civilizētajā pasaulē , ja kādam kaut ko vajag tad tas arī maksā.

244093. viesis 1.oktobris 2007 20:50
0 0 Atbildēt

Ar to es gribēju oponēt tam viesim, kurš teica, ka jaaizmirst padomju laiku pieeja, ka vecās riepas var vēl kādam pārdot.

244099. viesis 2.oktobris 2007 0:38
0 0 Atbildēt

Visas tās zaļās padarīšanas ir pēc būtības rekets. Ne jau nevaru samaksāt, bet negribu maksāt liekēžiem! Pietiek jau ar dabas resursu nodokli, kas ir uztaisīts tā, lai 2 organizācijas primitīvi uzvārītos. Un dabas glābšana ir tikai sīka vīģes lapiņa - tik cik logotipam. :(

244119. viesis 2.oktobris 2007 11:42
0 0 Atbildēt

Protams, ka rekets. Maksimāls pilsoniskums ir galīgi nolietotās atstāt servisā, kur uzmauc jaunas; ja nē, tad ar troksni iemest miskastē. Pārstrādātāji paši var vākt un lasīt. Nu tieši tāpat kā plastmasas un makulatūru, ja apzinīgais pilsonis Latvijā par to nesaņem ne simboliskus pāris santīmus.

244201. viesis 2.oktobris 2007 21:04
0 0 Atbildēt

piekrītu viedoklim ka Seenes minētais variants ir bezmaz vienīgais reālais, lai panāktu tml otrreizējo materiālu/izejvielu "dabisku" rotāciju. līdzīgi kā ar stikla pudelēm etc. bomžu enerģija ir nonovērtējami pateicīgs atjaunojamā resursa paveids :D

bet pie mums, nacionālo biznesa īpanību dēļ, protams ka prasa vēl piemaksāt. interesanta pieeja..

246632. viesis 7.novembris 2007 10:49
0 0 Atbildēt

Tvaika 39, Rīga. Tur var nodot riepas bez maksas. Firma Sia EKO....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti