Iedomāsimies situāciju: jūs atbraucat uz pilsētas centru, lai iepirktos, novietojat mašīnu stāvvietā ielas malā, samaksājat par stāvvietu un dodaties savās darīšanās. Nospiežat vienīgo pogu uz savas signalizācijas pults. ... Hmm, nekas nenotika – mašīna neizdeva ne skaņas. Pirmā doma – laikam baterijas kļuvušas vājākas – un spiežat pogu otro reizi. Pik-pik – viss kārtībā, nu mašīna tiek apsargāta.
Pēc kāda laika atgriežoties pie savas mašīnas, jūs konstatējat, ka tās šeit nemaz nav! Uzreiz sākat ar mazāko ļaunumu – vai gadījumā mašīna nav aizvilkta uz policiju? Zvans uz policiju. Nē, nav. Skaidrs. Pakāpeniski līdz apziņai nonāk fakts – jūsu mašīna ir nozagta! Kā tad tā? Mašīnai taču bija signalizācija, bet neviens apkārt pat nedzirdēja neko aizdomīgu. Pults arī nekad nav pazudusi... Kas par lietu? Un te mums nāksies paskaidrot, ka, visticamāk, ir bijusi darīšana ar code grabber. Liekas neticami, bet tas nemaz nav nekāds super mega brīnums. Tos izgatavo pat Latvijā. Tiem ir dažādas sarežģītības pakāpes, bet šoreiz pastāstīšu par visvienkāršāko. Šī grabera darbības pamatā ir signalizācijas pults raidītā signāla pārķeršana. Tas notiek sekojoši: jūs nospiežat pults pogu, lai ieslēgtu signalizāciju (un aizslēgtu durvis). Tajā brīdī graberis ēterā raida traucējošu fonu. Signāls līdz mašīnai nenonāk, bet graberis to izfiltrē no saviem traucējumiem un ievieto buferī. Jūs pamanāt, ka mašīna nav aizslēgusies un ierasti nopīkstējusi vai pamirkšķinājusi ar gaismām un spiežat pulti vēlreiz. Tajā brīdī graberis atkal traucē – uztver un “saglabā” sevī jūsu pults raidīto otro signālu. Jāpiezīmē, ka “vienpogas” pultīm kodi ir tiek ģenerēti zināmā secībā un sakarībā – viens aiz otra. Tātad grabera atmiņā ir veseli divi jūsu pults raidītie, bet neizmantotie signāli. Uzreiz pēc otrā pults nospiediena un signāla pārtveršanas, traucējošais fons tiek izslēgts un no grabera bufera tiek izņemts pirmais pults signāls un noraidīts - mašīnai tiek ieslēgta signalizācija. Tā izdara visu, kas tai paredzēts – nopīkstas, nomirgo vai kā citādi liek saprast, ka viss ir kārtībā. Kad saimnieks ir pazudis no redzesloka, no grabera bufera tiek noraidīts arī otrais saglabātais signāls – mašīna ir atkal atslēgta un ir gatava ceļam... Tik vienkārši? – jūs iesauksieties. Kas tad būtu jādara, lai tā nenotiktu? Vispirms: Ja ieslēdzot sava auto signalizāciju, jūtat, ka mašīna neuztvēra pirmo pults signālu, esiet piesardzīgi! Iespējams, ka kaut kur netālu stāv cilvēks, kam rokās ir “mobilais telefons”, kurā patiesībā ir graberis. Pat ja nevienu neredzat un vēlaties justies nedaudz drošāk, brauciet prom no šīs vietas un izvēlieties citu stāvvietu. Protams, ka ne vienmēr pie vainas būs graberis, bet lieka piesardzība nekad nenāks par ļaunu... Otrkārt: ja mašīnai ir signalizācija ar pulti, kura atslēdz un aizslēdz to ar vienu taustiņu, tā būtu jānomaina pret tādu, kurai uz pults ir vismaz divi taustiņi. Pretējā gadījumā mašīna ir aizbraucama pat vieglāk nekā bez signalizācijas – ar garbera palīdzību parasti tiek atslēgtas arī durvis... Treškārt: kaut mašīnai ir signalizācija – tai nepieciešama arī imobilaizera sistēma, lai mašīnu “aizbraukt” būtu daudz grūtāk. Šeit ir daudz iespējamo variantu, bet pat visvienkāršākais imobilaizers neļaus jūsu mašīnu aizbraukt pirmajās 10 sekundēs pēc iekāpšanas. Un vislabākais variants – aprīkot mašīnu ar peidžera sistēmu, piemēram RP-100, kas pieslēdzams modernajām sistēmām, - tas jutīs pieminēto graberu “iejaukšanos” un dos brīdinājuma signālu par to uz mašīnas saimnieka peidžeri. iAuto redaktors- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ar peižderi ..... Vai tad Latvijā tie nav bankrtējuši???