Anonīmi ceļu, tiltu būvnieki, kā arī arhitekti veikuši analīzi, salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar šī gada 1. maijā atklātā pasaulē garākā tilta Ķīnā izmaksām, un secinājuši, ka Dienvidu tiltu jāvar uzbūvēt par 220.7 miljoniem LVL. Tas nozīmē, ka 92.7 miljonu LVL izlietojums nav skaidrs.
„Aptuveni 11.8 miljardus juaņu (763 miljonus latu) izmaksājušais Handžou līča tilts Sutong Bridge krietni pārsniedz citus tiltus pāri jūras ūdeņiem, tādiem kā Bahreinu un Saūda Arābiju savienojošo dambi. Tas ir pietiekami garš, lai pār Lamanšu savienotu Lielbritāniju un Franciju," teikts izmaksu analīzē.Latvijā 2008. gada beigās plāno atklāt Dienvidu tiltu, kura 1 kv.m. izmaksas būs tieši piecas reizes dārgākas nekā pasaulē garākajam jūras tiltam.
Abi minētie tilti noteikti ierindosies Ginesa rekordu sarakstā, tiesa atšķirīgās kategorijās - garākais jūras tilts pasaulē un dārgākais tilts pasaulē.
Izmaksu analīzes autori secina, ka, ja Dienvidu tiltu būvētu Sutong Bridge būvnieki par 2 reizes augstākām izmaksām nekā jūras tiltam, tad Latvijas nodokļu maksātājiem Dienvidu tilts izmaksātu tikai 136 miljonus LVL. Savukārt, ja Sutong Bridge būvētu pēc Dienvidu tilts 1 kv.m. izmaksu tāmes, tad Ķīnas nodokļu maksātājiem tas izmaksātu 3 784 736 000 Ls (3.7 miljardus latu).
Sutong Bridge tilta konstrukcija un tehnoloģijas, komunikāciju tīkli ir krietni sarežģītāki nekā Latvijā topošajam Dienvidu tiltam. Arī būvniecības apstākļi, tehnoloģiskās prasības jūras tiltam ir nesalīdzināmi augstākas. Sutong bridge konstrukcija ir paredzēta, lai izturētu sezonas tropiskās vētras un jūras skarbo klimatu. Jūras tilta balstu izbūve ir neskaitāmas reizes sarežģītāks un dārgāks process, kurš nosaka, ka uz vienu tilta kvadrātmetru ir ievērojami lielāks materiālu un darba resursu apjoms.
Dienvidu tilta konstrukcija ir tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēma, turklāt tikai 803 m garumā. Pārējie dzelzsbetona estakāžu risinājumi nudien nav nekas pārdabisks... Ir sajūta, ka Dienvidu tiltam mēģina piedēvēt pasaules septītā brīnuma cienīgu konstruktīvo risinājumu.”
Pēc nodokļu maksātājiem sniegtās informācijas, ka 1 kv.m. Dienvidu tilta izmaksas ir 1 184 LVL un pieņemot, ka mūsu tilta piebraucamo ceļu konstrukcija uz grunts pamatnes ir dārgāka nekā 1 kv/m Sutong Bridge tilta virs jūras, tad iegūstam, ka mūsu tiltam ar pievadceļiem būtu jāizmaksā 220 655 552 Ls. Tas rada aizdomas par 92.7 miljonu LVL izlietojuma pamatojumu.”
Vel tak tuneli ar buuvees....Un tas arī būs dārgākais - takā drīz būs divi rekordi.