Dienvidu tilts pretendē uz Ginesa rekordu 15

 
7.maijs 2008 10:01

Anonīmi ceļu, tiltu būvnieki, kā arī arhitekti veikuši analīzi, salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar šī gada 1. maijā atklātā pasaulē garākā tilta Ķīnā izmaksām, un secinājuši, ka Dienvidu tiltu jāvar uzbūvēt par 220.7 miljoniem LVL. Tas nozīmē, ka 92.7 miljonu LVL izlietojums nav skaidrs.

„Aptuveni 11.8 miljardus juaņu (763 miljonus latu) izmaksājušais Handžou līča tilts Sutong Bridge krietni pārsniedz citus tiltus pāri jūras ūdeņiem, tādiem kā Bahreinu un Saūda Arābiju savienojošo dambi. Tas ir pietiekami garš, lai pār Lamanšu savienotu Lielbritāniju un Franciju," teikts izmaksu analīzē.

Latvijā 2008. gada beigās plāno atklāt Dienvidu tiltu, kura 1 kv.m. izmaksas būs tieši piecas reizes dārgākas nekā pasaulē garākajam jūras tiltam.

Abi minētie tilti noteikti ierindosies Ginesa rekordu sarakstā, tiesa atšķirīgās kategorijās - garākais jūras tilts pasaulē un dārgākais tilts pasaulē.



Izmaksu analīzes autori secina, ka, ja Dienvidu tiltu būvētu Sutong Bridge būvnieki par 2 reizes augstākām izmaksām nekā jūras tiltam, tad Latvijas nodokļu maksātājiem Dienvidu tilts izmaksātu tikai 136 miljonus LVL. Savukārt, ja Sutong Bridge būvētu pēc Dienvidu tilts 1 kv.m. izmaksu tāmes, tad Ķīnas nodokļu maksātājiem tas izmaksātu 3 784 736 000 Ls (3.7 miljardus latu).

Sutong Bridge tilta konstrukcija un tehnoloģijas, komunikāciju tīkli ir krietni sarežģītāki nekā Latvijā topošajam Dienvidu tiltam. Arī būvniecības apstākļi, tehnoloģiskās prasības jūras tiltam ir nesalīdzināmi augstākas. Sutong bridge konstrukcija ir paredzēta, lai izturētu sezonas tropiskās vētras un jūras skarbo klimatu. Jūras tilta balstu izbūve ir neskaitāmas reizes sarežģītāks un dārgāks process, kurš nosaka, ka uz vienu tilta kvadrātmetru ir ievērojami lielāks materiālu un darba resursu apjoms.

Dienvidu tilta konstrukcija ir tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēma, turklāt tikai 803 m garumā. Pārējie dzelzsbetona estakāžu risinājumi nudien nav nekas pārdabisks... Ir sajūta, ka Dienvidu tiltam mēģina piedēvēt pasaules septītā brīnuma cienīgu konstruktīvo risinājumu.”

Pēc nodokļu maksātājiem sniegtās informācijas, ka 1 kv.m. Dienvidu tilta izmaksas ir 1 184 LVL un pieņemot, ka mūsu tilta piebraucamo ceļu konstrukcija uz grunts pamatnes ir dārgāka nekā 1 kv/m Sutong Bridge tilta virs jūras, tad iegūstam, ka mūsu tiltam ar pievadceļiem būtu jāizmaksā 220 655 552 Ls. Tas rada aizdomas par 92.7 miljonu LVL izlietojuma pamatojumu.”
 
Visi komentāri
 
256621. viesis 7.maijs 2008 10:15
0 0 Atbildēt

Bija viena anekdote:

LV tika izsludināts konkurs par kādas ēkas būvniecību. Pieteicās 3 kandidāti: no Francijas uzbūvēs pa 3 miljoniem, no Lietuvas pa 6 mlj, no Latvijas pa 9. Prasa Latviešiem, kāpēc tik dārgi? Nu kā.... 3 milj tev, 3 milj man un 3 milj Frančiem, lai būvē...

256623. viesis 7.maijs 2008 10:23
0 0 Atbildēt

nu tad ļaujam kitajozām būvēt, sanāks lēti un varēs uz visām joslām iegravēt Made in China.

256624. viesis 7.maijs 2008 10:25
0 0 Atbildēt

Galvenais ir radīt sistēmu, kur neviens ne par ko neatbild...tad šādas štelles varen labi var izkruķīt...:)

256638. viesis 7.maijs 2008 11:26
1 0 Atbildēt

Vel tak tuneli ar buuvees....Un tas arī būs dārgākais - takā drīz būs divi rekordi.

256645. viesis 7.maijs 2008 11:52
0 0 Atbildēt

Izlasīju rakstu, komentārus un pasmaidīju :)

Visiem sen skaidrs, ka Latvijā ir tā kā tajā anekdotē "3 milj tev, 3 milj man un 3 milj Frančiem, lai būvē..."

Bet ja nopietni, tad sviests totāls. Bet neuztraucaties, vēl būs tunelis, bibloteka un beigu beigās arī Lattelecom vēl nav pārdots :D

256646. viesis 7.maijs 2008 12:11
0 0 Atbildēt

Buutu jaavar uzbuuveet par 220,7... paarsniedz par 92.7... bet 1m^2 nez kaapeec ir 5x daargaaks. Kaut kaa neiet kopaa shie skaitlji.

256647. viesis 7.maijs 2008 12:35
0 0 Atbildēt

Un lai man kāds tagad pasaka, ka Latvijā nevajag nevienu no kātiem nolaist...

256652. viesis 7.maijs 2008 13:25
0 0 Atbildēt

driizaak vareetu buut runa par Ginesa rekordu cieniigu iešņaucienu naasiis;)

256654. viesis 7.maijs 2008 13:49
0 0 Atbildēt

nu????

vai tagad jums tie bēdīgi slavenie pirms padsmit gadiem pazudušie trīs miljoni neliekas smieklīgas kapeiciņas??????

256656. viesis 7.maijs 2008 14:19
0 0 Atbildēt

LV valdošie praideri rullē nejēgā, toties katram pa miljonam tiek no tilta vien.

256668. viesis 7.maijs 2008 16:30
0 0 Atbildēt

es gribu celt bibliotēku un vēl dažas nevajadzīgas būdeles.....

256669. viesis 7.maijs 2008 16:44
0 0 Atbildēt

Delfos nesen parādījās šī raksta oponentu raksts-arī piesauc skaitļus,kas it kā pierāda pretējo-ka DT ir rekordlēts.

256676. viesis 7.maijs 2008 18:12
0 0 Atbildēt

(c) var muļķot daļu tautas visu laiku, var muļķot visu tautu kādu laiku, bet - nevar muļķot visu tautu visu laiku...

256693. viesis 7.maijs 2008 23:25
0 0 Atbildēt

BTW- cenas uz buuveeshanu pa LV taa kaa pakritushas uz leju ir... vai shinii sakariibaa ar nevajadzeetu paartaameeshanu veikt? vismaz uz tiem darbiem kas veel nav veikti :? :D

Ginesaa vajadzeetu likt LV- par pacietiibu un dzelzs aanusu...drazj un draazj... bet visiem kaukaa pokuj...pavaaraas netaa...i viss (pats neesmu labaaks) :/

256702. viesis 8.maijs 2008 10:53
0 0 Atbildēt

Nu bet Latvijaa tachu ir psaulee bagatakie iedzivotaji , kas var to atlajuties ;)))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti