DBS: Degvielas patēriņu iespējams samazināt par 10-15% 46

 
5.jūnijs 2008 9:47

Šobrīd, kad eksperti paredz strauju degvielas cenu kāpumu visā pasaulē, lai ietaupītu naudu, saudzētu apkārtējo vidi un stabilizētu automašīnas tehnisko stāvokli, ļoti svarīgi ir mācēt braukt ekonomiski, uzskata Drošas Braukšanas Skola (DBS). Analizējot savu braukšanas kultūru, var ne tikai ietaupīt, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

„Mainot braukšanas paradumus, autovadītāji var būtiski ietaupīt, kā arī samazināt degvielas patēriņu vidēji par 10-15%. Svarīgi ir izvērtēt notikumus uz ceļa un adekvāti reaģēt. Ekonomiskai braukšanai ir jāizvēlas pareizi pārnesumi, jākontrolē motora apgriezieni, jāseko līdzi gaisa spiedienam riepās un jāievēro citas svarīgas nianses” stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks.

DBS jau gandrīz divus gadus piedāvā autovadītājiem apgūt ekonomisku braukšanu, Tie, kas to apguvuši un īsteno arī dzīvē, ir ievērojami samazinājuši automobiļa degvielas patēriņu. „Šobrīd, kad degviela kļūst aizvien dārgāka, mācēt braukt ekonomiski būtu nepieciešams ikvienam. Tādējādi autovadītājs var ne tikai samazināt degvielas patēriņu, bet arī ceļā pavadīto laiku un auto apkopes izdevumus. Izvēloties ekonomiskas braukšanas stilu, tiek ierobežots risks iekļūt avārijā, kā arī siltumnīcas efektu veidojošo CO2 izmešu daudzums,” norāda A. Priednieks.

Ekonomiskas braukšanas ābece:

Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, stabiliem motora apgriezieniem. Braucot ar piekto pārnesumu pie mazāka ātruma nekā 90 km/h, iespējams ietaupīt pāris litrus degvielas uz 100 km. Braukšanu var uzsākt arī pietiekami strauji, gāzes pedāli nospiežot līdz pat 2/3 no pedāļa gājiena, atceroties, ka neekonomiska braukšana kļūst tad, kad motora apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 3000, atzīmē A. Priednieks.

Vadītāji var būtiski samazināt degvielas patēriņu, pareizi novērtējot situāciju uz ceļa, izvairoties no nevajadzīgiem manevriem un liekas bremzēšanas. Tā vietā, lai pirms krustojumiem vienmēr bremzētu un apstātos, DBS eksperti aicina, laicīgi ievērot sarkano signālu luksoforā un samazināt ātrumu, atlaižot gāzes pedāli, tādējādi sagaidot zaļo signālu. Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

Ievērojot ekonomiskas braukšanas pamatprincipus ir iespējams degvielas patēriņu samazināt gan pilsētā gan arī ārpus tās. Ārpus pilsētas jāatceras, ka braucot ātrāk nekā ar ātrumu 90km/h, degvielas patēriņš pieaug īpaši strauji, jo automašīnai ir grūtāk pārvarēt gaisa pretestību. Šo apstākli vēl pastiprina jumta bagāžnieki, kuri tiek dažkārt vadāti līdzi, bez īpašas vajadzības.

Arī pazemināts gaisa spiediens riepās nelabvēlīgi ietekmē automašīnas ritošo daļu un apgrūtina tās vadīšanu, jo tiek radīta daudz lielāka rites pretestība. Normālas spiediens riepās ir no 1,7 līdz 2,5 atmosfērām, atkarībā no automobiļa modeļa. To kontrolējot ievērojami tiek samazināta iespēja sabojāt riepu, samazinot degvielas patēriņu.

Šie un daudzi citi ekonomiskas braukšanas principi padziļināti tiek mācīti Drošas Braukšanas Skolā, kursā „Statoil Eko ceļš”, kas izveidots sadarbībā ar „Latvija Statoil”. DBS apmācību kursus novērtē ne tikai privātpersonas, bet arī uzņēmumi un iestādes, tai skaitā Katastrofu medicīnas centrs (KMC).

„Steidzoties palīgā nelaimē nokļuvušajiem, mēs rūpējamies arī par savu darbinieku drošību, tādēļ sūtam viņus paaugstināt meistarību Drošas Braukšanas Skolā. Teorētiskie un praktiskie uzdevumi palīdz samazināt bīstamo situāciju skaitu uz ceļa, padomi noder arī ekstremālās situācijās. KMC misija ir glābt cilvēku dzīvības, ne tikai mediķu, bet arī Operatīvā medicīniskā transporta vadītāja profesionalitāte un pieredze palīdz nelaimē nokļuvušajiem,” stāsta KMC direktors Mārtiņš Šics.

„Mūsu uzņēmuma darbinieki mēnesī nobrauc daudzus tūkstošus kilometru. Rūpējoties par viņu drošību un degvielas ekonomiju, praktiski visi darbinieki ir izgājuši apmācības kursus Drošas Braukšanas Skolā. Ievērojot profesionāļu ieteikumus par ekonomisku braukšanas veidu, būtiski tiek samazināts uzņēmuma automašīnu degvielas patēriņš,” atzīst Merck Sharpe & Dohme Latvija direktors Imants Sinka.

Par DBS:
Drošas Braukšanas Skola darbojas kopš 2005. gada. Skolas galvenais darbības virziens ir drošas braukšanas apmācības un ar to saistīto risku samazināšana gan uzņēmumiem, gan jebkuram transportlīdzekļa vadītājam, kas vēlas uzlabot savas braukšanas prasmes. DBS sadarbības partneri ir ''Audi Centrs Rīga'', ''Hansa Līzings'', ''If Latvia'', ''Latvija Statoil'', ''Zebra'' un ''Pirelli'' oficiālais pārstāvis ''Latakko''. Sadarbojoties ar „Motofavorīts”, DBS maijā sāks drošas braukšanas apmācību motobraucējiem. Līdz šim DBS ir apmācījusi vairāk nekā 2 500 cilvēkus dažādās drošas braukšanas mācību programmās.

 
Visi komentāri
 
258069. viesis 5.jūnijs 2008 9:51
0 0 Atbildēt

"Degvielas patēriņu iespējams samazināt arī, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, nepārsniedzot noteikto ātrumu. Jebkuram automobilim visekonomiskākais braukšanas ātrums ir 50 km/h."

Pilnīgi nepareizi man saab 9-5 3.0 kompis pie aatruma 50KM/H kruiizaa raadiija ~9l/100KM jo kaarba bija 3 robaa visekonomiskaak bija ~65KM/H kad jau ir 4 robs iesleedzies tad bija ~6.2l/100KM

258072. viesis 5.jūnijs 2008 9:58
0 0 Atbildēt

man ir dīzelis ar manuālo. pie 50-60 ceturtajā zem 5 litri. virs 60 piektajā jau vairāk. velkoties uz 80, var dabūt vidējo pa šosi ap 5.5 litri, ja neskatās un mauc uz 110-120, tad iznāk vidējais 6.5 litri. auto pašmasa 1700 kg :D

258074. viesis 5.jūnijs 2008 10:22
0 0 Atbildēt

Ir naivi cerēt, ka mūsu taupīšanas dēļ naftas kompānijas atteiksies no peļņas - tikko ienākumi samazināsies, tūlīt tiks pacelta cena produkcijai :D

Ietaupi, lai būtu jāmaksā vairāk - jaunlaiku latviešu tautas sakāmvārds :D

258077. viesis 5.jūnijs 2008 10:41
0 0 Atbildēt

kad nav jāsteidzas, tad taupu un ne jau, lai degviela lētāka paliktu :D

ir tomēr starpība vai ar pilnu bāku nobraucu 800 km vai 100 km

258078. viesis 5.jūnijs 2008 10:44
0 0 Atbildēt

Sāksim ar to, ka mums NAV kvalitatīvas degvielas. Uz degvielas kvalitāti vien veidojas apm. 3 litru starpība.

Btw, Nestei tagad ienācies sūdīgāks dīzelis... manai mašīnai degvielas patēriņš augšā par 1.5 - 2 litriem.

Pārējais, protams, ir taisnība...

258080. viesis 5.jūnijs 2008 10:55
0 0 Atbildēt

Raksta autoram problēmas ar fiziku... būtiskas...

"Jebkuram automobilim visekonomiskākais braukšanas ātrums ir 50 km/h."

Klajas muļķības, jo: gaisa pretestība ir tieši proporcionāla ātruma kvadrātam. Tādejādi kāpinot ātrumu X2 jauda, kas nepieciešama pārvarot gaisa pretestību X4.

"Arī paaugstināts gaisa spiediens riepās nelabvēlīgi ietekmē automašīnas ritošo daļu un apgrūtina tās vadīšanu, jo tiek radīta daudz lielāka rites pretestība."

Klajas muļķības, jo: rites pretestība ir tieši propocionāla enerģijai, kas tiek patērēta rites ķermeņa (riepas) deformēšanai. Pēc autora loģikas sanāk ka rites gultnim ir grandioza rites pretestība? Lodītes/rullīši tak deformējās minimāli...

"Braucot ar piekto pārnesumu pie mazāka ātruma nekā 90 km/h, iespējams ietaupīt vismaz 2-3 litrus degvielas uz 100 km, tādējādi nenodarot kaitējumu motoram.'"..neekonomiska braukšana kļūst tad, kad motora apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 2500.."

Visār jauks vispārinājums - kas ir domāts ar salikumu "ekonomiska braukšana"...? Iespēja pārvietoties ar minimālu patēriņu...? Jebkura braukšana IR ekonomiska kamēr dzinējs strādā efektīvā griezes momenta diapazonā, jo radītais darbs tiek efektīvi pārvērsts kustībā.

Un viņi atļaujās kādam mācīt braukt? OK, iespējams ka braukt tie ļaudis tiešām māk, tomēr publiski paust savu dziļo analfabētismu par atsevišķu autobraukšanas fizikālajiem aspektiem... Vai bij vērts?

;-)

258081. viesis 5.jūnijs 2008 10:55
0 0 Atbildēt

Nesapratu:

"Arī paaugstināts gaisa spiediens riepās nelabvēlīgi ietekmē automašīnas ritošo daļu un apgrūtina tās vadīšanu, jo tiek radīta daudz lielāka rites pretestība."

Man gan domāt, ka rites pretestībā ir atkarīga no protektora, un jebkurā gadījumā cietākai riepai rites pretestība būs mazāka, kā mīkstai.

258082. viesis 5.jūnijs 2008 11:08
0 0 Atbildēt

šitas man ar nedaleca

258083. viesis 5.jūnijs 2008 11:20
0 0 Atbildēt

"Arī paaugstināts gaisa spiediens riepās nelabvēlīgi ietekmē automašīnas ritošo daļu un apgrūtina tās vadīšanu" - krietnā daļā tā ir taisnība, jo riepa pati par sevīm ir triecienus slāpējošais elements piekarē, kas izkliedē daļu no trieciena enerģijas. Līdz ar to līdz pārējiem piekares elementiem trieciens nonāk mazāks.

"Apgrūtina vadīšanu"... - es teiktu ka pasliktina vadāmību, jo pārpumpēta riepa nenodrošina pilnu protektora kontaktlaukumu ar segumu - t.i. kontaktlaukums IR mazāks, kas var būt bīstami/nepatīkami. Tomēr šeit es kasos pie formulējuma ;-)

258085. viesis 5.jūnijs 2008 12:02
0 0 Atbildēt

Vispār jau ar fiziku tiešām vajadzētu padraudzēties. Ja atņem pretvēja radīto pretestību, jebkurš auto ir visekonomiskākais pēdējā pārnesumā pie apgriezieniem, kuros ir visaugstākais griezes moments. Vēja pretestība, savukārt ir vismazākā stāvošam auto. Attiecīgi reālais ekonomiskākais ātrums ir kaut kur pa vidu un tas nebūt nav noteikti 50km/h. Manam auto pēc pieredzes diezgan nemainīgs patēriņš (~5,5) ir 70-100km/h robežās. Gan uz leju, gan uz augšu patēriņš pieaug. Uz leju papildus to ietekmē visu papildierīču (gaismas, kondicionieris, ut.t.) darbināšana, kas attiecīgi kļūst proporcionāli lielāka pret nobraukumam patērēto degvielas daudzumu.

Un paaugstināts spiediens riepās patiešām nelabvēlīgi ietekmē ritošo daļu un apgrūtina vadīšanu, bet rites pretestību SAMAZINA, nevis palielina.

258086. viesis 5.jūnijs 2008 12:23
0 0 Atbildēt

palabojiet mani, ja kļūdos, bet, runājot par gaisa spiedienu riepās un degvielas patēriņu - patēriņš pieaug, ja spiediens ir pārāk ZEMS (nevis pārāk augsts), savukārt, ja spiediens ir par augstu, tad samazinās riepas saķeres laukums ar asfaltu. Vai paaugstināts spiediens palielina patēriņu - šaubos..

258087. viesis 5.jūnijs 2008 12:29
0 0 Atbildēt

Za ruļom veči bija pētījuši, ka ekonomiskāk ir otrajā robā dot pilnu gāzi līdz 70 un tad uzreiz uz 5., nekā iet caur visiem robiem. Nu pie mums pilsētā atļautais tāds, ka ar 5. ne visai.

Bija man viens dīzelis, kam varēja slēgt 1-3-5 vai 2-4 no pagrieziena piemēram. Vairāk toč nerija, bet arī īpašu ekonomiju nemanīju. Vienīgi, ka nebremzē satiksmi un nav tik daudz jāslēgājas. A tagadējam drapakam tā nevar, nav tik elastīgs motors :(

258089. viesis 5.jūnijs 2008 12:36
0 0 Atbildēt

"Bija man viens dīzelis, kam varēja slēgt 1-3-5 vai 2-4 no pagrieziena piemēram."

Ja ļoti gribas, varu savam slēgt arī 1-5.

258093. viesis 5.jūnijs 2008 13:11
0 0 Atbildēt

Par pilsētu īsti nezinu, neesmu ievērojis, bet uz šosejas manam auto pie 90-100 km/h ir 8,6l patēriņš, bet pie 110-119 ir 7.3l. Veči navbraukuši ar auto virs 1.4l dzinējiem :)

Un riepām toč mazāka pretestība pārpumpētām, tātad mazāk tērē, bet vai tas ir loģiski-ieekonomēto uz patēriņu atdosi daudzkārtīgi servisā jo ātrāk nolietosies piekare.

Jautājums Slēpnim, kas pa auto?

Pat VW Jetta mierīgi 4 ātrumā 50 km/h brauc!

258094. viesis 5.jūnijs 2008 13:13
0 0 Atbildēt

"Bija man viens dīzelis, kam varēja slēgt 1-3-5 vai 2-4 no pagrieziena piemēram."

Ja ļoti gribas, varu savam slēgt arī 1-5.

+1

Skodai superbam vispār ar 6 ātrumu no vietas varēja uzsākt :)

1-4-6 vispār norma bija kad nesteidzos.

258095. viesis 5.jūnijs 2008 13:23
0 0 Atbildēt

-> Gregers

Bija runa par 5. ātrumu pilsētā. Braukt jau brauc, bet motors pastiprināti vibrē un no tā nekāda komforta tā braukt. Vecais mondeo td

-> Seene, nu tad vari izmēģināt sanāk ekonomija, vai ne?

258096. viesis 5.jūnijs 2008 13:44
0 0 Atbildēt

Ja jau te tik globālas problēmas tiek risinātas tad, piekari vairāk bojā lielās rises uz ielām kas lauž katru riteni uz savu pusi! par bedrēm ar asām malām nerunāsim. Runājot par distanci, vairāk var ieekonomēt turoties gandrīz pie paša bufera priekšā braucošajam auto un izmantojot gaisa retinājumu, kas samazina gaisa pretestību.

gribējās saskaitīt rakstā maximāli ieekonomējamos litrus:

ātrums zem 90 - 3 ļitri

spidiens riepās - 1 ļitris

KOPĀ 4ļitri :)

un vel varot samazināt degvielas patēriņu izveicot visādus pigorus uz ceļa

tad lūdzu tie kam te ir vidējais 6l uz 100 km - jums ir iespēja piekāst fiziku un pārvietot auto ar 2l/100km un vel varot samazināt degvielas patēŗinu :D

Vai tiešām reklāmrakstus raxta tapēc lai reklamējamo objektu subjekti apņirgtu?

258100. viesis 5.jūnijs 2008 14:09
0 0 Atbildēt

Vajag izveidot tādu izbīdāmu cieto sakabi. Tādu kā roku, kas pieāķējas pie fūres. Tad var ne tikai ekonomēt, bet arī ar komfortu braukt, lasīt avīzi, padzert kafiju, vai pat pagulēt :D

Vēl variants - ja diviem autiņiem jābrauc vienā virzienā, tad pusi ceļa viens velk otru, tad mainās. Var arī pa trim vilcieniņā :D

258101. viesis 5.jūnijs 2008 14:26
0 0 Atbildēt

> Sleepnis

Braukāju pa pilsētu ar 5 un nekas nedreb. Tas visticamāk gan ir V6 pluss, jo 4cilindru rindinieki ir daudz drebelīgāki savas konstrukcijas dēļ. Brīvgaitā ar 5 robu sanāk ~40km/h. Ņemot vērā, ka motors savu izmēru dēļ patiešām strādā gandrīz brīvgaitā, patēriņš ir minimāls un gaita ļoti vienmērīga. Vidēji pilsētā turos 8-9 litru robežās atkarībā no noskaņojuma (t.i. braukšanas dinamikas - 9 litri ir tad, ja pie krustojuma uz sausa asfalta nostrādā TCS).

258103. viesis 5.jūnijs 2008 15:11
0 0 Atbildēt

Pārpumpētām riepām mazāks saķeres lukums? Jūs ko, par velosipēdu vai moci runājat? :D Grūti iedomāties cik atmosfērām jābūt, lai ar vismaz 1tonnu riepas pilnīgi nepiespiestos pie taisnas zemes... pietam protektors mašinām vienmēr ir kantains!

Pareizāk būtu teikt, ka līkumos mīksta riepa sāniski amortizējas un vēl pie vienas riepas izslīdēšanas auto atkal labāk uzķers kontaktu.

Kā dīzelis vispār var ēst vairāk par 7l pat pilsētā un ziemā?

1-2-4 pilsētā vai 1-2-5 ja 70 normāla parādiba, ja priekša nav kāds ar 1-5 kombināciju vai ekonomisko braukšanas skolu :]

258104. viesis 5.jūnijs 2008 15:18
0 0 Atbildēt

mierīgi var ēst vairāk. dīzeļus jau neliek tikai getzos un fabiās :D mans dīzelis pa pilsētas režīmu savus 8-10 litrus noēd vismaz, atkarīgs no intensitātes

258105. viesis 5.jūnijs 2008 15:22
0 0 Atbildēt

Labi - traktorus (džipus), autobusus (pim. Q7) neskaitot... Manā piemērā bija pieminēti divi auto ar 2l dīzeļiem un kastes svaru 1.1t un 1.2t.

258106. viesis 5.jūnijs 2008 15:28
0 0 Atbildēt

kur tu atradīsi daudzmaz svaigu auto, kura pašmasa ir tik maza? mūsdienu mazauto sver jau vismaz 1.1 vai 1.2 t.

man arī ir vieglais, bet ar pašmasu 1.7 t un 2.5 dīzeli, pa pilsētu smags un arī protams ēd, bet pa šosi vienalga vai viens mašīnā vai 4 cilvēki. tāpat arī klimatkontrole tikpat kā neko nenoēd uz šosi

258107. viesis 5.jūnijs 2008 15:39
0 0 Atbildēt

A ko man darīt pilsētā, ja manam automātam 5.ātruma nemaz nav, bet ir tikai četri? :D

Tad jau sanāk ka es visu laiku pārvietojos ne-ekonomiski.

258108. viesis 5.jūnijs 2008 16:00
0 0 Atbildēt

Magistrs [?] 05.06.2008 13:57

Braucot 3m aiz fūres degvielas patēriņu var samazināt pat par 60%.

To parasti piekopju ar velo, taupot spēkus. Ar auto ar ir pamēģināts,bet ne ilgstoši :)

258109. viesis 5.jūnijs 2008 16:31
0 0 Atbildēt

"Kā dīzelis vispār var ēst vairāk par 7l pat pilsētā un ziemā?"

Manam auto pašmasa ir 1.8, atšķirībā no tevis pieminētajiem 1.1 un 1.2t. Un motors, kas jau no rūpnīcas komplektējas ar sporta benzīnnieka (Aero) bremzēm. Salīdzinājumam tas pats 2.3T benzīns, kas pēc parametriem ir kautcik salīdzināms, pie mana braukšanas stila pilsētā tērē 14-18 litrus.

258110. viesis 5.jūnijs 2008 16:32
0 0 Atbildēt

ieekonomēt jau sanāktu aiz fūres braucot, tikai pastāv arī iespēja normāli apdauzīties :) un tad visa ekonomija vējā..

258112. viesis 5.jūnijs 2008 17:04
0 0 Atbildēt

man opeljomegas 2,5 TD teeree 8-9 l u 100 km

258113. viesis 5.jūnijs 2008 17:35
0 0 Atbildēt

vienreiz zebrā timrots demonstrēja, kā var pabraukt ar žiguli ar patēriņu 3 litri... - pa pilsētu.

258115. viesis 5.jūnijs 2008 17:41
0 0 Atbildēt

smart235 - kuraa gadsimtaa tas bija ?

258118. viesis 5.jūnijs 2008 18:48
0 0 Atbildēt

HRE-> neredzu, kāds sakars šeit ar gadsimtu? Bet liekas, ka 21. bija. Bet runa jau nav par to, runa ir par ekonomisku braukšanu. Starp citu, žigulim normāls patēriņš skaitījās desmit litri.

Ja neesi pamanījis - žiguļi visādiem testiem tur tiek izmantoti, btw arī uz sašaušanu. :D

258119. viesis 5.jūnijs 2008 20:02
0 0 Atbildēt

ha ha, tas tik ir rakstelis, pilns ar muļķībām.

visvairāk var ietaupīt, braucot ar "viltnieku - odzi", rūpnīca iesaka degvielas taupīšanas nolūkos, sākot braukt, no pirmā pārnesuma uzreiz slēgt ceturto :D :D :D

258121. viesis 5.jūnijs 2008 22:23
0 0 Atbildēt

Gregers [?] 05.06.2008 13:11

Jautājums Slēpnim, kas pa auto?

Pat VW Jetta mierīgi 4 ātrumā 50 km/h brauc!

A kas tur īpašs? Es ar savu šrotu starp 45-65 braucu tikai ar ceturto robu - ne jau lai siptu saņķiku, bet dēļ tā ka abi līdz šim esošie motori ir ar grabošām šālēm, un trobelis iet vaļā starp 2-3k rpm. Ar tagadējo 2.0E tāds braukšanas stils, protams, vieglāk izveicams, bet nu šogad būs beidzot tam stulbumam jāpieliek punkts. :)

258122. viesis 5.jūnijs 2008 22:26
0 0 Atbildēt

Ak jā, par to griezi un ekonomiju - tad jau mans šrots ir visekonomiskākais pie 3k rpm, ko? :D

258123. viesis 5.jūnijs 2008 22:34
0 0 Atbildēt

ar xedos 6 div litrīgo motoriņu uz 50 bez probļem var ar piektu ripot, var pat arī 45 kmh piektajā ripot un arī paātrināties... nekādu problēmu, motors nemokās un netrīcelē

258141. viesis 6.jūnijs 2008 12:10
0 0 Atbildēt

Es savam darba Corrola bieži slēdzu 1-2-3-5 un iet tā lieta perfekti :)

Principā, eksperimentējot (ne jau taupības nolūkos), motors velk praktiski jebkādā diapazonā. Un tas ar standarta 1,6 motorīti.

Mierīgi var braukt ar 5. ātrumu uz 50-60km/h, nekādu vibrāciju, es teiktu - izcili klusa un patīkama braukšana. Protams, straujš paātrinājums nesanāks, bet ...

Bet vispār, griezts tas motors tiek uz nebēdu, 40/60 pilsēta/šoseja un man vairāk par 7,5litriem vidēji nekādi nesanāk :D

258148. viesis 6.jūnijs 2008 15:12
0 0 Atbildēt

Muterei reiz bija piecpadsmitgadīga corolla, un es tai robus slēgāku kā kasinsh - jo ceturtais robs leca laukā :D Savādāk neredzu īpašu jēgu - kā, arī, mana šrota vecā kārba, kurai piektā roba nebija, pieradināja slēgt pareizā secībā :D

258149. viesis 6.jūnijs 2008 15:14
1 0 Atbildēt

Msh "Savādāk neredzu īpašu jēgu".

Ir jēga - 1-2-3 uzrāvienam no krusta un 5 pēc tam pilsētas ātruma noturēšanai. 4 sanāk lieks.

258152. viesis 7.jūnijs 2008 1:35
0 0 Atbildēt

man bij agrāk xedos 6. 1-2-3 slēgšana draga variantā beidzās pie kau kur 110-120 kmh :D te tev bij pilsētas variants :D

bet ja nopietni, tas tam tiešām varēja slēgt no pirmā vai otrā uzreiz u piekto, ja gribēja pie luksofora ieskrieties ;)

258153. viesis 7.jūnijs 2008 10:02
0 0 Atbildēt

Tizla reklāma, vispārināti fakti.

Un degvielas patēriņu var samazināt vairāk. Tiaki tam ar "flegmas" braukšanu nav sakara.

258156. viesis 8.jūnijs 2008 2:38
0 0 Atbildēt

a ja man ir 6 ātrumi, tad arī ekonomiskāk ar 5to? :D

Tās visas gudrās ekolietas jebkurš smadzeņu radījums ja grib, jau sen zin.

258159. viesis 8.jūnijs 2008 11:36
0 0 Atbildēt

ja salavecītis tik gudrs, tad pastāsti mums ar

258160. viesis 8.jūnijs 2008 15:38
0 0 Atbildēt

Kas šitādu analfabētismu producē?? Vai tiešām nav speciālistu (visticamāk līdzekļu to pieaicināšanai), lai tik primitīvi mānītu publiku.

258166. viesis 9.jūnijs 2008 16:29
0 0 Atbildēt

Seene - forš braukšanas stils - tā turpināt! Jeb tomēr pameklēt iemeslus un kompensēties savādāk...

258167. viesis 9.jūnijs 2008 18:08
0 0 Atbildēt

bļaviens , ar ko tad jus te visi braucat ? man mazāk par 13 nesanāk (2.9 2xT), ekonomiska braukshana ir kad mans pāli un sieva pie stūres ~ 9-10 l/100km

258168. viesis 9.jūnijs 2008 18:18
0 0 Atbildēt

Seene [?] 06.06.2008 15:14

Msh "Savādāk neredzu īpašu jēgu".

Ir jēga - 1-2-3 uzrāvienam no krusta un 5 pēc tam pilsētas ātruma noturēšanai. 4 sanāk lieks.

:) :)

Pec šandas analoģijas 1-2-3 un pari 150 uz ciferblata :) Ironizēju protams ekonomija - 8l

Ja straujais starts >>> 60 1-4 brišiem liekas ka šis variants ir diezgan ekonomiks

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti