7 lietas, kas jāzina par Eiropas Savienības prasībām par EURO 6 motoriem 7

 
Scania Latvia | 25.februāris 2014 13:13

No šī gada 1.janvāra stājās spēkā EK regula, kas paredz, ka jaunus kravas transportlīdzekļus varēs reģistrēt tikai ar motoriem, kas atbilst stingrajām “EURO 6” apkārtējās vides prasībām. Jaunās regulas galvenais uzdevums ir veicināt vides saudzēšanu Eiropā, iesaistot šajās izmaiņās gan kravas transportlīdzekļu ražotājus, izstrādājot atbilstošus motorus, gan autoparku īpašniekus, kuriem jāapsver jauno tehnoloģiju ieguvumi viņu uzņēmējdarbībai. Lai gan autoparku īpašnieki pret jaunās paaudzes EURO 6 motoriem vēl izturas rezervēti, tomēr rezultāti pārliecina, ka šie jaunās paaudzes motori nebūs tikai ieguvums ekoloģijai.

Foto: Publicitātes foto

1. EURO 6 samazina CO2 izmešus četras reizes

Jaunās paaudzes motori ir patiešām „viszaļākā” šobrīd tirgū pieejamā tehnoloģija. EURO 6 ir noteikts radikāls izmešu līmeņa pazeminājums salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes motoriem EURO 5. Slāpekļa oksīdu un cieto daļiņu izmešu apjoms ir apmēram četras reizes mazāks.

2. EURO 6 motori ir uzticami

Pirmās paaudzes Scania EURO 6 motori tikai laisti klajā jau 2011. gadā, savukārt otrās paaudzes EURO 6 motori - 2013. gadā. Šobrīd uz Eiropas ceļiem pārvietojas jau vairāk nekā 5000 šīs markas kravas transportlīdzekļu, kas pierāda klientu uzticību un novērtējumu Scania EURO 6 tehnoloģijām.

3. Scania autoparka vadības sistēma liecina par būtisku degvielas samazinājumu

Scania autoparka vadības sistēmas dati uzrāda, ka degvielas ekonomija pārspēj pat sākotnējās optimistiskās prognozes. Euro 6 degvielas ekonomija attiecībā pret EURO 5 dod iespēju ietaupīt līdz pat 4 litriem uz 100 km. Pārvēršot naudas izteiksmē, ekonomija varētu būt līdz pat 6000 euro gadā ar nobraukumu 150 000 km.

Foto: Publicitātes foto

4. Vienkāršāks motors

Lai ievērotu maksimāli pieļaujamo izmešu apjoma līmeni, kravas transportlīdzekļu ražotāji ir sagatavojušies un izstrādājuši atbilstošus motorus, emisiju kontrolei EURO 6 motoros izmantojot divu tehnoloģiju kombināciju: gāzu recirkulācijas (EGR) un selektīvās katalītiskās reducēšanas (SCR). Scania jau gadiem ilgi izmanto gan vienu, gan otru sistēmu. Savukārt attiecībā uz EURO 6 410 Zs motoru tiek reducēta EGR sastāvdaļa. Tādējādi ir iegūts motors, kas darbojas vienkāršāk un nodrošina lētāku ekspluatāciju. Tā darbības princips ir vienkāršs – jo mazāk motorā ir dažādu elementu, jo mazākas ir tā iespējas salūzt. Šāds motors ir ļoti ekonomisks, kam būtiska ir ne tikai jauda, bet arī griezes moments, kas ir pietiekami augsts.

5. Jāpievērš uzmanība Krievijas degvielai

Kravu pārvadātājiem svarīgs jautājums ir Krievijā uzpildītās degvielas kvalitātes iedarbība uz jaunajām Euro 6 tehnoloģijām. Scania ir rūpīgi strādājusi, lai uzlabotu EURO 6 motorus - pateicoties selektīvajai katalītiskajai reducēšanas sistēmai, šie motori ir mazāk jūtīgi pret sēra saturu degvielā.

6. Atlaides maksas ceļu izmantošanā Eiropas Savienībā

Lai veicinātu kravas autoparku nomaiņu, jaunā regula paredz arī atlaides maksas ceļu izmantošanai Eiropas Savienībā, kā arī vienkāršo ETMK atļauju saņemšanu, kas paredz neierobežotu skaitu starptautisko kravas pārvadājumu veikšanu starp dalībvalstu teritorijām vai tranzītā. Tieši šie abi faktori kā galvenie ieguvumi tika norādīti Scania veiktajā aptaujā, kurā sniedza atbildes 200 kravu pārvadāšanas uzņēmumu vadītāji.

7. Lielāka vērtība lietotas tehnikas tirgū

Var prognozēt, ka kravas transportlīdzekļiem ar visjaunāko izmešu standartu būs arī augstāka vērtība lietotas tehnikas tirgū.

 
Visi komentāri
 
aansis 25.februāris 2014 16:09
8 0 Atbildēt

Nu kas atkal par absurdu...?! "EURO 6 samazina CO2 izmešus četras reizes"

Tekstā gan tālāk seko cita informācija, kas jau ir visnotaļ ticama. Bet co2 izmešu daudzums ir tieši proporcionāls patērētās degvielas daudzumam - diez vai kāds ir gatavs piedāvāt četras reizes mazāku degvielas patēriņu :)

Slowmo 25.februāris 2014 17:17
0 0 Atbildēt

Cik man zināms, EURO 6 ir saistīts ar NOx un HC samazinājumu, nevis CO2

Krotow 25.februāris 2014 20:14
0 0 Atbildēt

Cik EURO 6 auto maksās pasē paredzētā kvēpu filtru un izplūdes gāzu katalizatoru nomaiņa? Būs kā parasti, kur paņem jaunu auto, nobrauc līdz garantijas beigām un pārdod uz NVS vai citu valsti, kurā visiem pie kājas, kas no izpūtēja gāžas laukā.

ejuw4yahrjsaj 25.februāris 2014 20:22
0 0 Atbildēt

europa.eu/legislation_s.../l28186_en.htm

Vehicles involved

The Regulation covers vehicles of categories M1, M2, N1 and N2, with a reference mass not exceeding 2 610 kg. This includes, among others, passenger vehicles, vans, and commercial vehicles intended for the transport of passengers or goods or certain other specific uses (for example ambulances), which should have positive-ignition engines (petrol, natural gas or liquefied petroleum gas (LPG) or compressed ignition (diesel engines).

Apart from the vehicles mentioned above (which are covered de facto by the Regulation), vehicle manufacturers may request that vehicles intended for the transport of passengers or goods with a reference mass of between 2 610 kg and 2 840 kg should also be included.

In order to limit as much as possible the negative impact of road vehicles on the environment and health, the Regulation covers a wide range of pollutant emissions: carbon monoxide (CO), non-methane hydrocarbons and total hydrocarbons, nitrogen oxides (NOx) and particulates (PM). It covers tailpipe emissions, evaporative emissions and crankcase emissions.

Emission limits

There are emission limits for each category of pollutant emissions and for the different types of vehicle listed above. These are detailed in Annex I to the Regulation.

Euro 5 standard

Emissions from diesel vehicles:

carbon monoxide: 500 mg/km;

particulates: 5 mg/km (80 % reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);

nitrogen oxides (NOx): 180 mg/km (20 % reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);

combined emissions of hydrocarbons and nitrogen oxides: 230 mg/km.

Emissions from petrol vehicles or those running on natural gas or LPG:

carbon monoxide: 1 000 mg/km;

non-methane hydrocarbons: 68 mg/km;

total hydrocarbons: 100 mg/km;

nitrogen oxides (NOx): 60 mg/km (25 % reduction of emissions in comparison to the Euro 4 standard);

particulates (solely for lean burn direct-injection petrol vehicles): 5 mg/km (introduction of a limit that did not exist for the Euro 4 standard).

In the case of vans and other light commercial vehicles intended for goods transport, the Regulation includes three categories of emission limits, depending on the reference mass of the vehicle: under 1 305 kg, between 1 305 kg and 1 760 kg, and over 1 760 kg. The limits that apply to the last of the three categories also apply to goods transport vehicles (category N2).

Euro 6 Standard

All vehicles equipped with a diesel engine will be required to substantially reduce their emissions of nitrogen oxides as soon as the Euro 6 standard enters into force. For example, emissions from cars and other vehicles intended to be used for transport will be capped at 80 mg/km (an additional reduction of more than 50 % compared to the Euro 5 standard). Combined emissions of hydrocarbons and nitrogen oxides from diesel vehicles will also be reduced. These will be capped at, for example, 170 mg/km for cars and other vehicles intended to be used for transport.

Implementation of the standards

As soon as the Euro 5 and Euro 6 standards enter into force, Member States must refuse the approval, registration, sale and introduction of vehicles that do not comply with these emission limits. An additional delay of one year is allowed for goods transport vehicles (category N1, classes II and III, and category N2) and vehicles designed to fulfil specific social needs. Time frame:

the Euro 5 standard came into force on 1 September 2009 for the approval of vehicles, and shall apply from 1 January 2011 for the registration and sale of new types of cars;

the Euro 6 standard will come into force on 1 September 2014 for the approval of vehicles, and from 1 January 2015 for the registration and sale of new types of cars;

Tax incentives granted by Member States and intended to encourage earlier use of the new limits will be authorised if:

they apply for all new vehicles available for sale on the market of a Member State, which meet the requirements of this Regulation before their entry into force;

they end on the date the new limits come into force;

are worth less than the cost, including fitting, of the devices used on any type of motor vehicle in order to guarantee that the values laid down are not exceeded.

Other obligations on manufacturers

In addition to complying with the emission limits mentioned above, vehicle manufacturers must also ensure that devices fitted to control pollution are able to last for a distance of 160 000 km. In addition, conformity must be checked for a period of 5 years or over a distance of 100 000 km.

The Commission established committees to devise, before 2 July 2008, procedures, tests and specific requirements for the following:

tailpipe emissions, including test cycles, low ambient temperature emissions, emissions at idling speed, exhaust gas opacity, and the proper functioning and regeneration of after- treatment systems;

evaporative emissions and crankcase emissions;

on-board diagnostic systems and the performance of anti-pollution devices while the vehicle is running;

durability of anti-pollution devices, replacement parts for emissions control systems, in-service conformity, conformity of production and technical control;

carbon dioxide emissions and fuel consumption;

hybrid vehicles;

extension of approvals and requirements for small manufacturers;

requirements for testing equipment;

reference fuels, such as petrol, diesel fuel, gas and biofuels;

measuring engine power.

Easy and clear access to information on vehicle repair and maintenance is key to guaranteeing free competition on the internal market for information and repair services. To this end, manufacturers must ensure that independent operators have easy, restriction-free and standardised (particularly in terms of compliance with the OASIS standard) access via the internet to information on the repair and upkeep of vehicles, without discrimination in favour of dealerships and official repair workshops. This obligation covers on-board diagnostic systems and their components, diagnostic tools, testing equipment and standard working units or time periods required for repair and maintenance activities. Charges for accessing such information are permitted if they are reasonable and proportionate. However, independent repairers have access to the registers of information free of charge and under the same conditions as authorised dealers and repairers.

Furthermore, manufacturers must make information available on vehicle repair and maintenance, as well as on the transactional services.

Context

Although the standards for pollutant emissions have been updated since 1 January 2005 (Euro 4 standard), the EU believes that it is necessary to improve them further, while also considering the implications for the markets and the competitiveness of manufacturers, and the direct and indirect costs for businesses.

This Regulation was drawn up after a wide-ranging consultation with stakeholders. It places the emphasis on reducing emissions of particulates and nitrogen oxides (NOx), particularly for diesel vehicles. It should as a result be possible to achieve marked improvements in health. It should be noted that nitrogen oxides and hydrocarbons are ozone precursors.

Autobraucējs. 26.februāris 2014 18:02
0 0 Atbildēt

Vai ar magnētu arī ies ?!

skeptiķis 27.februāris 2014 16:33
0 0 Atbildēt

1. Diezin vai CO2 samazina, varbūt NO un cietās daļiņas

2. Nav jau citu variantu, jaunu mašīnu var nopirkt tikai EURO6

3. Nav komentāru

4.Tagad motors skaitās vienkāršāks, ja tam uzkarina EGR un SRC? Pajautājiet atsauksmes laimīgajiem EURO6 īpašniekiem...

5. Krievijas degvielai nav ne vainas, ja pildās normālos tankos, stipri labākā par Eiropā nopērkamo rapšu eļļu

6. Vācijā nekādu atlaižu EURO6 nav, tas pats tarifs kā EURO5

7. Nez vai būs lielāka vērtība otrreizējā tirgū mašīnai ar pusdzīvu motoru. Ne jau no zila gaisa ir EK prasība - motora resursam jābūt ne mazāk kā 700 000 km....

talbraucejs 20.maijs 2014 19:23
0 2 Atbildēt

JA nezog viss ir iespeejams un pie kartiga bosa var iebraukt pat 27l /100km (parbaudits)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti