Būs 80 EUR sods par ātruma pārsniegšanu no 21 līdz 30 km/h apdzīvotās vietās 90

 
Nozare.lv | 8.jūnijs 2015 9:57

Sodu palielināšana par atļautu ātruma pārsniegšanu Valsts policijas darbu neietekmēs un policija uzreiz speciālus reidus nerīkos, pastāstīja Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis.

EUR Foto: iAuto.lv

Policija strādās kā iepriekš un momentā nerīkos speciālus reidus, lai pārliecinātos, vai šoferi jaunās normas ievēro. Tomēr Sadovskis atgādināja, ka policija jau līdz šim veikusi ātruma kontroles reidus un turpinās to darīt arī nākotnē. Tuvāko reidu datumus Sadovskis atturējās minēt, taču norādīja, ka policija pastiprināti satiksmes drošību uzraudzīs Jāņu brīvdienās.

Valsts policija pauž gandarījumu par deputātu lēmumu, jo sodi par ātruma pārsniegšanu Latvijā bija vieni no zemākajiem Eiropā, turklāt pārsniegts ātrums ir viens no biežākajiem avāriju iemesliem.

Policija pauž cerību, ka sodu palielināšana būs viens no veidiem, kā samazināt traģisko avāriju skaitu.

Jau ziņots, ka Saeima vakar galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, palielinot naudas sodus par būtisku atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

Par ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 km/h ar vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām varēs izteikt brīdinājumu vai uzlikt 20 eiro lielu naudas sodu, bet apdzīvotās vietās par to pienāksies brīdinājums vai 40 eiro naudas sods.

Par ātruma pārsniegšanu no 21 līdz 30 km/h ar vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām naudas sods būs jau divreiz lielāks - 40 eiro, bet apdzīvotās vietās tas tiks vēlreiz dubultots, sasniedzot 80 eiro. Smago automobiļu vadītājiem sods par ātruma pārsniegšanu ārpus apdzīvotām vietām paredzēts 80 eiro, bet apdzīvotās vietās - 160 eiro apmērā.

Pie pārsniegto ātrumu no 31 līdz 40 km/h ar vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām naudas sods paredzēts 80 eiro, bet apdzīvotās vietās - 160 eiro. Smago auto vadītājiem sods paredzēts attiecīgi 160 un 320 eiro.

Par vēl lielākiem ātruma pārkāpumiem iespējamais naudas sods tiks būtiski palielināts. Ja patlaban vieglajiem automobiļiem par ātruma pārsniegšanu no 51 līdz 60 km/h ārpus apdzīvotām vietām sods ir no 120 līdz 140 eiro, tad turpmāk tas paredzēts robežās no 240 līdz 320 eiro, atņemot arī tiesības uz 3 mēnešiem.

Savukārt par ātruma pārsniegšanu virs 60 km/h sods būs robežās no 360 līdz 480 eiro līdzšinējo 210-430 eiro vietā, atņemot tiesības uz 6 mēnešiem. Par pārkāpumiem apdzīvotās vietās un ar kravas auto paredzēti attiecīgi bargāki sodi - līdz 1040-1400 eiro ar tiesību atņemšanu uz 24 mēnešiem.

Pieņemtās izmaiņas stāsies spēkā Satversmē noteiktajā kārtībā, jo likumā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Satversmē noteikts, ka Valsts prezidents izsludina Saeimā pieņemtos likumus ne agrāk kā desmitā dienā un ne vēlāk kā divdesmit pirmā dienā pēc to pieņemšanas. Likums stājas spēkā četrpadsmit dienas pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits termiņš.

 
Visi komentāri
 
fui 8.jūnijs 2015 10:07
2 7 Atbildēt

šito likumu prezidentam nevajag izsludināt, bet atdot saeimai pārstrādāt, lai vismaz trīskārt samazina neadekvātos sodus, kā pie brāļiem lietuviešiem

anonimikis 8.jūnijs 2015 10:17
22 4 Atbildēt

varbūt sāks ķert arī skrējējus dzīvojamās zonās un pie skolām?

sisidra 8.jūnijs 2015 11:46
5 8 Atbildēt

Ne tikai ķert, bet vajag kā skandināviem, respektīvi, pie mazajiem ātruma ierobežojumiem 20 un 30(323. ceļa zīmes), ja zīmes darbības zonā esi ar +30, tad pa taisno administratīvais arests līdz 3 mēneši cietumā.

LMT 8.jūnijs 2015 10:27
8 4 Atbildēt

Kāds toč nav sen sists!

GB12 8.jūnijs 2015 11:12
23 0 Atbildēt

Tagad poliču ekipāžas būs biežāk tādās vietās kā Ziepniekkalna iela, Dienvidu tilts u.c. ķeramās vietas. Un visticamāk palielināsies kukuļošanu skaits, likmes augstākas. Bet, nu, jāsāk būs biežāk uzpasēt spidometru... :)

msh 8.jūnijs 2015 21:20
3 2 Atbildēt

Var arī iemācīties lietot tādu fīču kā kruīza kontrole.

GB12 8.jūnijs 2015 23:57
1 0 Atbildēt

Jā, ļoti noderīga fīča manā ikdienas maršrutā - uz Dienvidu tilta, Krasta ielas, Mūkusalas ielas, Skanstes ielas, Āgenskalnā, Baložos utt. :D

krix 8.jūnijs 2015 11:16
34 9 Atbildēt

piemērojot ar vien lielāku sodu apmēru par ātruma pārsniegšanu, ir jasāk piemērot arī sods par nepamatoti lēnu braukšanu un kopējās satiksmes traucēšanu.

kaspis 8.jūnijs 2015 11:46
4 4 Atbildēt

tad definē, kas ir nepamatoti lēna braukšana.

sisidra 8.jūnijs 2015 11:50
6 8 Atbildēt

Es, piemēram, dienas lielāko daļu braucu pamatoti lēnāk, jo pēc 2-3 stundu autovadītāja darba parādās noguruma pazīmes, līdz ar ko pagarinās reakcija, līdz ar ko pilns apstāšanās ceļa garums, līdz ar ko Jums - citiem garantēju drošību gan kā priekšā, gan aizmugurē braucošs...

kaspis 8.jūnijs 2015 11:59
13 3 Atbildēt

es braucu pamatoti lēnāk, piemēram, vietās kur esmu pirmo reizi mūžā - navigācija man nepateiks ka rekur tajā nepārskatāmaja līkumā var akli maukt uz sotaku, es braucu ar SEV drošu ātrumu konkrētajā situācijā VAI maksimāli atļauto, ja tas ir adekvāts situācijai. Ceļa stāvoklis, apgaismojums, laika apstākļi kas ietekmē redzamību - nu nebraukšu es ar maksimālo miglā, kad redzu sev priekšā vien padsmit metrus. A visādi krikši grib lai mani soda. PAR KO?

krix 8.jūnijs 2015 12:17
8 1 Atbildēt

kaspi, es negribu, lai soda bezjēgā.

taču ir autovadītāju grupa, kas tik ļoti baidās pārkāpt noteikumus, ka gaišā dienas laikā, labas redzamības apstākļos un laba ceļa seguma (kā piemēram Tallinas šoseja Saulkrastu virzienā) pamanās izveidot kaudzi sekotāju, jo vizinās uz 80km/h.

PS visos Tevis nosauktajos apstākļos un vēl virknē apstākļu ir tikai normāli samazināt braukšanas ātrumu.

Krotow 9.jūnijs 2015 3:39
4 0 Atbildēt

Pieskaiti arī pa telefonu runātājus. Uz Valmieras ceļa tādi ārpus apdzīvotām vietām bieži dudina uz ~70 un salasa aiz sevis pamatīgas astes.

krix 8.jūnijs 2015 12:24
1 0 Atbildēt

80 km/h nosaukts aptuveni bez mērījumiem un nav domāts kā robežlielums

krix 8.jūnijs 2015 12:32
3 0 Atbildēt

galvenais nekad to nepiemini varas un apdrošināšanas pārstāvjiem, tad Tevis teikto, pamatojoties uz CSN 39.3 punktu, izmantos pret Tevi.

krix 8.jūnijs 2015 12:09
1 0 Atbildēt

definīciju varētu sagatvot, ja tas būtu nepieciešams.

vienkārši tas nebūtu, bet izdarāms ir.

sisidra 8.jūnijs 2015 12:24
0 4 Atbildēt

krix!

Kāda Tava autovadītāja pieredze un stāžs?

Atbildes:

a) braucu katru dienu vairāk kā 200km ilgāk kā 10 gadus

b) braucu ilgāk kā 10 gadus, bet izlaižot ziemas

c) braucu 3-5 gadus ar nelieliem pārtraukumiem

d) braucu 1-3 gadus katru dienu, nobraucot līdz 100km

e) braucu neilgi, mazāk kā gadu

Interesē, cik km salasi gadā, piedaloties ceļu satiksmē.

krix 8.jūnijs 2015 12:34
2 0 Atbildēt

vispār laikam a)

tagad ir maz.

darba auto 30k km

ar sievas auto kādi 12k km gadā

ar savu pavisam maz kādi 3000

krix 8.jūnijs 2015 12:42
3 0 Atbildēt

ja vajag papildus raksturojumu,

tad es esmu sliktais braucējs, kurš, iebraucot auzās ar plānošanu, mēdz lidot un gadās parkāpt CSN.

kaspis 8.jūnijs 2015 12:56
6 2 Atbildēt

Es vienmēr esmu bijis maksimāli tolerants pret tiem, kas man netraucē. Kamēr man kaut ko nesāk uzspiest. Ja gribi lidot, ok, lido, cenrādis rakstā publicēts, BET netraucē man. Pieņemu, ka tā domā lielais vairums adekvāti domājošo un braucošo šoferīšu. Bet tiklīdz kāds sāk stāstīt, ka maksimālais ir par mazu, jo redz, viņš spējot ātrāk, tā man būs spuras gaisā. Tas ir tāpat kā kāds zilais sāktu stāstīt ka praidā jāiet obligāti - nu tad es tādam būtu gatavs pa redeli samest. Bet kamēr mani neaiztiek, lai jau stumdās kuros caurumos grib. Varbūt neveiksmīgs piemērs, bet lai nu ir.

P.S tomēr uzskatu ka tie lidotāji ir stipri vairāk par tiem neadekvāti lēnajiem.

aansis 10.jūnijs 2015 13:26
0 0 Atbildēt

Pareizā atbilde nav piedāvāta. Braucu vairāk kā 20 gadus (B kat.), ne katru dienu, nenoteiktu kilometru skaitu dienā (2 līdz 2000), ziemas neizlaižu. Pārtraukumi autobraukšanā nepārtrauc dalību satiksmē - ja nebraucu ar auto, braucu ar velo vai moto.

iDmore 8.jūnijs 2015 14:51
5 0 Atbildēt

Ja ir vismaz 2vas joslas braukt pa kreiso joslu zem 40km stundā.. Braukt ar iekārtām, kas nemaz nevar attīstīt vairāk par 50km pa kreiso joslu..

ims44 8.jūnijs 2015 21:02
5 3 Atbildēt

jaabrauc jau ir arii ar iekaartaam, kas nevelk 50km/h, probleema saakas ar to, ka ir lohi, kas nemaak taadus apdziit, un veido milzu sastreegumus... vienmeer esmu uzskatiijis, ka nejau asvaltrullis, fuure vai traktors veido sastreegumus, bet lohi, kas nejeedz tikt garaam, velkas un kraaj chupu, a normaalie brauceeji beigaas netiek garaam, jo jaapdzen jau vesela rinda uz 100 metriem kaa minimums

msh 8.jūnijs 2015 21:19
4 0 Atbildēt

...vai varbūt tomēr šādu iekārtu vadītāji, kuri nepalaiž to rindu garām, atšķirībā no rietumeiropas, kur lēnas tehnikas vadītāji izmantos katru izdevību, lai to izdarītu? Atceros situāciju anglijā, šaurs līkloču ceļš, pa to brauc traktors, aiz tā mērena rinda, un tam ceļam ik pa gabalam tādas atpūtas cilpas - šis pirmajā, kas pa ceļam bija, uzreiz dūra iekšā un otrā galā apstājies palaida garām rindu un brauca tālāk viens.

sisidra 8.jūnijs 2015 12:16
2 1 Atbildēt

Kaspi!

Nepārskatāmā līkumā mani interesē mana transportlīdzekļa stāvoklis uz brauktuves un redzamības attālums braukšanas virzienā, kas uzliek par pienākumu izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, lai varu izpildīt CSN 113. 1. un 2. daļas prasības.

kaspis 8.jūnijs 2015 12:35
2 1 Atbildēt

es tev neoponēju. es tik tā, parādu ka arī bez noguruma (kas laikam nebūs adekvāts iemesls) ir citi faktori, KAS LIEK braukt ne ar maksimālo, bet bieži vien lēnāk.

Sevišķi ziemā, naktī, vai kaut saulainā vasaras dienā, bet pa nepazīstamu ceļu (nerunāju tagad par taisnām štrāsēm).

kasinsh79 8.jūnijs 2015 13:23
11 0 Atbildēt

Baigā diskusija mums te raisījusies :D

Patiesībā ir tā, ka katrs pats savas laimes kalējs (maciņa turētājs), realitātē tagad būs vairāk jāpiedomā, lai smagi neielidotu lielā sodā. Starp citu, apdzīvotā vietā - vairāk vai mazāk atbalstāmi.

Pats dzīvoju tādā mazā ieliņā kā Bātas iela Ziepniekkalnā. Pa to ieliņu ļoti daudzi mēdz izskriet cauri no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Pats tādus mācu, noteikumu robežās "velkoties" uz 30 visas ielas garumā, vērodams kā skrējējs vai sarkans aiz dusmām paliek :D

Uzlika mums vienu "slieksni - policistu", būtu manā ziņā, saliktu tādus kādus 5 vismaz, pilnīgi mierīgi - FR arī atbalstu vienmēr. Idiotus citādi neizmācīt, bet to apkārt ir gana daudz...

Vernons 8.jūnijs 2015 14:09
3 0 Atbildēt

Normāla diskusija. Man patīk!

vot 8.jūnijs 2015 14:20
0 1 Atbildēt

71km/h vietā jābrauc 69km/h un +/- ok

kaspis 8.jūnijs 2015 14:26
2 1 Atbildēt

manuprāt, arī jaunajās cenās tas tolerances slieksnis ir atstāts pietiekoši. viss ir +/- ok, piekrītu.

iDmore 8.jūnijs 2015 14:46
6 1 Atbildēt

Problēma ir nevis ātrumā, bet gan braukšanas kultūrā un ceļa seguma kvalitātē.. Konkrēti par ātruma sodiem, tad tie kas skrēja, tie tāpat turpinās skriet un stipri apšaubu, ka naudas sods šajā gadījumā būs līdzeklis, jo tomēr cietīs jebkurā gadījumā vidējais latvietis, kas teiksim pie apdzīšanas vai nekorektas riepu / disku izvēles iekritīs uz spidometra kļūdu.. Pats zinu, ka man ir vismaz 10km kļūda, jo R15 vietā stāv R18..

ims44 8.jūnijs 2015 21:05
2 4 Atbildēt

lohs tu esi ar taadaam riepaam... un skaidrs, kaaperec tu klibo, nevis brauc... uzliec atpakalj 15niekus savam zhigulim, redzeesi, ka var arii aatraak paripot...

iDmore 9.jūnijs 2015 2:09
3 2 Atbildēt

Tu vispār saprati ko pateici..? Izskatās ka nē.. Atnāci un iesmirdēji.. Arī ar R15 ir ātruma neprecizitātes pret spidometru.. Bet domāju, ka to tev tāpat nesaprast..

aģents x 10.jūnijs 2015 22:39
0 1 Atbildēt

Eu, čal... Kāp savā busā un brauc tālāk. Izskatās, ka tev nav ne mazākās sajēgas par to, ko cilvēks teica... Paskairošu- jo lielāka riepa, jo lēnāk tā griežas pie noteikta ātruma. Bet motors to riepu griezīs nemainīgi, kas nozīmē, ka parādīsies starpība starp spidometru un reālo ātrumu... Man savai mašīnai spidometrs rāda +10km/h... Pārbaudīts ar navigāciju.

ims44 11.jūnijs 2015 18:24
1 0 Atbildēt

eu, lashareen... atlaid zirgasti, lai vari padomaat...

tev nav ne mazaakaas sajeegas, ko es teicu..paskaidroshu-ja tev ir mashiina, kam orgjinaali domaats R15, tad tu esi pilniigs mulkjis, ja uzmoci R18...po par spidometru, katram ir kaada kljuuda, bet ar taadu kalashu tu lv nepabrauksi, pat ne atljautajaa aatrumaa, mashiina krataas, purinaas un neturas uz celja. ja gribi R18 diskus, njem dzhipu, tam tie diski taadi orgjinaali, un gan uz celja turas, gan nekrata

krix 8.jūnijs 2015 14:55
2 1 Atbildēt

kaspis

vai tad es minēju, ka maksimālais par zemu?

jā biju neprecīzs, un neminēju, ka tie neadekvāti lēnie ir jāizskauž(jāsoda) ārpus apdzīvotām vietām un uz ceļiem, kur mazāk par 1 braukšanas joslu.

anonimikis 8.jūnijs 2015 15:09
2 0 Atbildēt

kas tie par ceļiem, kur mazāk par 1 braukšanas joslu? velosipēdu?

krix 8.jūnijs 2015 15:19
4 1 Atbildēt

Cik tad ir 2 joslu brauktuves Latvijā?

GB12 8.jūnijs 2015 15:09
5 2 Atbildēt

Vienkārši jāuzliek par pienākumu lēnāk par atļauto braucošajiem pavākties malā un laist garām tos, kas brauc ar atļauto. Otrkārt, jāizķer beidzot tos, kas vālē pa kreisajām joslām, kad labās ir brīvas.

anonimikis 8.jūnijs 2015 15:24
2 5 Atbildēt

kādā veidā pa kreiso joslu braucošais tev traucē, ja labā ir brīva?

GB12 8.jūnijs 2015 16:46
4 1 Atbildēt

kamēr labā ir brīva, netraucē. tikai vairumā gadījumu tie, kuriem tāds paradums ir, to dara vienā ātrumā ar blakus joslā esošo, un tad jau tas sāk traucēt. un ej nu pamidžini tādam, speciāli nelaiž garām. kā arī tādiem kreisajā līdējiem ļoti bieži ir tendence vienkārši neskatoties izlīst priekšā.

kasinsh79 8.jūnijs 2015 17:21
6 2 Atbildēt

Cienītais, pa labo pusi nav atļauts apsteigt!

Traucē pat ļoti, ārpus pilsētas tas ir pat aizliegts, ceru, ka pienāks brīdis, kad par to arī sāks aktīvi kompostrēt. Tirliņi, ne braucēji :D

anonimikis 8.jūnijs 2015 17:25
1 2 Atbildēt

cienītais, kāda apsteigšana pa labo pusi, ja tev priekšā ir brīva josla?

ak 9.jūnijs 2015 8:03
3 0 Atbildēt

Te jau ir bijušas daudzas diskusijas, kasinsh79. Pa labu pusi, pa savu joslu, nav aizliegts apsteigt ne pilsētā, ne ārpus. Jālasa noteikumi. Apsteigt aizliegts pa to pašu joslu, pa labo pusi ārpus pilsētas ;) izņemto gad., kad apsteidzamais rāda ieslēgtu kreiso pagriezienu.

kasinsh79 9.jūnijs 2015 9:27
2 0 Atbildēt

OK, nestrīdēsimies. Tikai lieku reizi atgādinu, ārpus pilsētas NAV jābrauc pa kreiso joslu, labai esot brīvai. Punkts.

ak 9.jūnijs 2015 9:49
9 0 Atbildēt

Pareizi. Tas ir cits punkts, ieņemt kādu no joslām pa kreisi drīkst tikai tad, ja pirmās ir aizņemtas. Tāpēc es bieži braucu pa Jūrmaleni, pa pirmo joslu, pilnīgi tukšu, uz 100 km/h ātrāk, nekā iet pārējās joslas pilnas. Trešā joslā vispār sēž "pierakstītas" personas uz dzīvi pat tad, kad viss ceļš ir tukšs.

krix 8.jūnijs 2015 15:27
1 0 Atbildēt

ja abās joslās ir vienādas kvalitātes segums, tad jā.

bet, tā kā agrāk bija uz Siguldas šosejas 1.josla bedrēs un risēs un 2.josla daudz maz pieņemama, tad kāpēc sodīt tos, kas vienatnē velkas pa 2.joslu?

sisidra 8.jūnijs 2015 15:59
2 1 Atbildēt

Draugs!

Tas saucas izkārtojums uz brauktuves. Ceļa apstākļi nav par pamatojumu braukšanas joslas maiņai. Respektīvi, jāizvēlas ceļa apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums savā braukšanas joslā. Bet ceļa apstākļus vienmēr un visur sien kopā ar meteoroloģiskajiem laika apstākļiem braukšanas ātruma kontekstā, jo, mainoties laikam, mainās ceļa apstākļi un atbilstoši izvēlamies braukšanas ātrumu.

krix 8.jūnijs 2015 18:04
3 1 Atbildēt

Nu par draugu nezinu,

bet burtiski tulkojot sanāk, ka visiem jābrauc tikai pa 1.joslu un 2.iebraukt nav atļauts.

Vai tā?

gribētu redzēt kā Tu samazinātu sava transporta ātrumu līdz minimumam, lai lēnām izbrauktu caur bedri Tavā joslā, tā vietā, lai to apbrauktu pa blakus joslu, kurā bedres nav un vari nesamazinat ātrumu un netraucēsi citiem, jo tādu nav un nav redzami 1km uz priekšu un atpakaļ.

Vai Tu apstātos un stāvetu aiz kāda, kurš noplīsis 1.joslā, līdz brīdim kamēr to salabos?

Vai tomēr mainītu braukšanas joslu un apbrauktu?

sisidra 9.jūnijs 2015 11:32
0 0 Atbildēt

krix!

Lai mēs turpinātu objektīvu diskusiju, noraksturo konkrētu situāciju uz ceļa. Piemēram, B kat. autovadītājs brauc pa divvirzienu ceļu ar sadalošo joslu un divām brauktuvēm un katrai no brauktuvēm ir trīs braukšanas joslas. Citādi es domāju par "karsto" un Tu par "mīksto".

IkdienasViesis 8.jūnijs 2015 16:03
5 0 Atbildēt

Domāju, ka viss ir pareizi. Pēc FR izzušanas,atkal strauji atdzima lielie ātrumi . Pašlaik CP brigādes "krūmos" kā senākos laikos, šobrīd tikpat kā nemana. Vismaz Jūrmalā. Viņi sākuši strādāt ar progresīvākām metodikām. Kā man stāstīja viens students - CP darbonis, pašlaik uz pašiniciatīvu "kaut kur" ar radaru darboties ir stingri aizliegts, var sanākt liela ziepe. Viss notiek pēc stingriem norīkojumiem. Parasti jau "halturas" nostučī savējie.

GB12 8.jūnijs 2015 16:47
3 0 Atbildēt

Tas pats students, kurš tev par plāniem un vēl tur visādas muļķības stāstīja? Ticams informācijas avots... :)

kaspis 8.jūnijs 2015 17:51
3 0 Atbildēt

par kreisajām joslām - pilsētā (apdzīvotā vietā) kreisā josla pēc idejas ir tieši tāda pati kā visas pārējās. Vairumam gan nez kāpēc ir iepotējies uzskats ka kreisā ir skrienamā joslā, BET kreisā taču ir josla, no kuras veic bīstamākos manevrus, apgriešanos pretējā virzienā un kreiso pagriezienu. Šie divi uzskati nu galīgi neiet kopā, un tā nav satiksmes organizācijas vaina, bet gan brāķis šoferu apziņā. Nav loģiski ka visi vēlās par ātrāko joslu padarīt tieši to, no kuras visbiežāk manevrus veic pat pilnībā apstājoties. Pilnīgs absurds. Kreisajai joslai pilsētā nevajadzētu būt kaut kā speciāli izceltai, piemēram, man vajag uz centru pa brīvībeni, es mierīgi no lielvārdes krusta paņemšu kreiso joslu un pie elkora es jau būšu vajadzīgajā joslā, nevis piselēšos ar trolejbusiem un līdīšu un spraukšos iekšā rindā no labās. Un neuzskatīšu ka šādi braucot ar maksimālo atļauto (vai nedaudz lēnāk, ja tam ir objektīvs iemesls) es esmu zlostnijs narušiteļs.

GB12 8.jūnijs 2015 17:57
0 0 Atbildēt

Pēc noteikumiem - kurai malai pēc iespējas tuvāk ir jāturas?

kaspis 8.jūnijs 2015 18:46
3 0 Atbildēt

pēc likuma BURTA - jā, pārkāpju. Bet vai man vajag mīt pa pirmo joslu līdz pat elkoram, ja lieliski zinu ka man tur vajadzēs dalīties ar sabiedriskajiem vai tomēr labāk ieņemt savlaicīgi SAVU vajadzīgo joslu? Tas pats par brīvībeni, ja man vajag nogriezties uz lielvārdes ielu, es jau pie alfas būšu vidējā joslā un kad garām luksoforam, kur kreisā aizies uz alfas stāvvietu, BEZ STRESA pārkārtošos kreisajā, un pa kreiso arī braukšu vēl pāris kvartālus līdz lielvārdes krustam. Vai mani par to vajadzētu sodīt? Es domāju ka satiksme tikai iegūst, ja cilvēki plāno savu maršrutu, zin, kur pārkārtoties, lai nokļūtu tur kur vajag, nevis haotiski mētājas pa joslām. Labāk izķerat šitos slalomētājus, kas te bija pirmajā, te jau trešajā - lūk viņi gan traucē un var radīt bīstamas situācijas. Bet ne kreisajā joslā godīgi braucošais.

GB12 9.jūnijs 2015 0:06
1 0 Atbildēt

Jā, vajadzētu. Nez kāpēc R-Eiropā normāliem vadītājiem (nevis tev līdzīgiem austrumu imigrantiem) nenāk prātā vairākus kvartālus braukāt pa kreiso un ar visu to sanāk bez stresa pārkārtoties īsi pirms kreisā pagrieziena, kā tu saki, neslalomējot.

kaspis 9.jūnijs 2015 9:39
0 0 Atbildēt

nu bet ar to pašu lielvārdes pagriezienu uz brīvībenes - citreiz jau pie subaru centra mājas jau rinda kreisajam ir izveidojusies, ko tu man piedāvā, braukt visiem garām un tad līst otrajā, nobloķēt to lūdzoties, lai kāds ielaiž kreisajā?

Es nesaprotu šo loģiku, kad par ātrāko joslu grib padarīt tieši to, no kuras veic bīstamākos manevrus. Atgādinu ka runāju tikai un vienīgi par pilsētas satiksmi.

GB12 9.jūnijs 2015 10:07
0 0 Atbildēt

Tu tagad runā (raksti) par specifisku gadījumu (sanāk, ka tādu aunu, kuriem par katru cenu jāturas kreisajā, tur ir daudz). Es runāju par to, ka mūsu tautai ir bezjēdzīgs paradums, līdzīgi kā tu minēji, n-tos kvartālus pirms kreisā pagrieziena čunčināt kā aizmigušam pa kreiso joslu, kaut arī to mierīgi varētu darīt vidējā un labajā, kā to paredz noteikumi un elementāra pieklājība.

kaspis 9.jūnijs 2015 12:03
0 0 Atbildēt

es nezinu cik tas ir specifiski, bet jā, es parasti uz kreiso pagriezienu pārkārtošos laicīgi, lai būtu rindā pēdējais, nevis no viduča vai labās malas līdīšu/lūgšos lai ielaiž. Piemēram, lai uzbrauktu uz akmens tilta, nereti rinda sākās jau divus luksoforus iepriekš, pretī autoostai, es stāvēšu rindā kreisajā malā - tajā malā, kuru tu gribi padarīt par ātrāko (lidotāju) joslu, nevis cirtīšu visiem garām pa vidējo. Lai kreisā josla būtu ātrākā un lai varētu sodīt par vilkšanos tajā, vajadzētu izskaust kreisos pagriezienus kā sugu. Tad tas būtu tikai normāli. Bet šobrīd ātrākā parasti ir vidējā josla, jo aiziet taisni. Vismaz man tā izskatās.

GB12 9.jūnijs 2015 12:12
0 0 Atbildēt

Vēlreiz - nejauc normālu satiksmi ar hroniskām sastrēgumu vietām.

kaspis 9.jūnijs 2015 12:39
0 0 Atbildēt

vēlreiz - kamēr kreisie pagriezieni nav izskausti kā suga, tikmēr kreisā josla nebūs ātrākā. Bet nu tas tā, domāju ka mēs viens otru sapratām un ar to arī varam mest mieru.

;) 8.jūnijs 2015 17:55
4 0 Atbildēt

He, būs vēl vairāk raustīšanās uz ceļa.... tagad visi bremzēs ieraugot ceļmalā auto, un policijas postenim brauks garām uz 70 nevis kā tagad uz 80 atļauto 90 km/h vietā....

Es gan pēdējā laikā pārāk daudz skrējējus nemanu, pats teikšu godīgi braucu ar 100km/h, jo uz 90 ar 6 robu motors prasās, lai pārslēdzu uz 5to. Jāpāriet visiem uz žigulīšiem lai varam gāsēt uz 70km/h ;)

Guntis 8.jūnijs 2015 18:21
9 3 Atbildēt

Sodi zemākie eiropā! Bet arī aldziņas ir zemākās eiropā.Tad palieliniet atļauto ātrumu ārpus apdzīvotām vietām vismaz līdz 100.Un tādus,kuri dzērumā bez tiesībām sitas neatturēs nekādi sodi.Šis kārtējais valdības solis kā papildināt valsts plāno budžetu.

GB12 8.jūnijs 2015 18:25
10 6 Atbildēt

Nepārkāp un nekāds budžets nebūs jāpapildina. Zemas algas nedod tiesības pārkāpt noteikumus.

eseris 9.jūnijs 2015 11:15
1 2 Atbildēt

kāda darbība tāda pretdarbība.

Ja valdība ar sodiem "jāj" tautu tad protams ka aktīvie "jās" varas pārstāvjus. Ieciklējušies uz tiem "90" un birokrātiski guļ savos kabinetos neejot līdz laikam kurš strauji aizgājis uz priekšu ienākot rietumu autiņiem, bet domāšanā paliekot pie"ziguli".

GB12 9.jūnijs 2015 12:47
2 0 Atbildēt

Nu, 90 nav tikai Latvijā, bet tajās pašās Skandināvijas valstīs un daudzkur Eiropā (par bāņiem nerunāsim).

druumais 8.jūnijs 2015 22:05
7 3 Atbildēt

Kārtējais bezmugurkaulainais mēģinājums glābt valsts cauro kabatu.... Rūpju par drošību tur nav ne tik, cik melns aiz naga!

juris 8.jūnijs 2015 23:33
3 2 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu! Šie sodi tikai un vienīgi budžeta lāpīšanai!

armands! 8.jūnijs 2015 22:38
5 0 Atbildēt

visss ok! varetu vel lielakus likt kas parsniedz par 31km/h!!! kas grib lidod, lai perk lidmasinas un lido pa gaisu nevis pa ielam kur mazi berni var izskriet...

juris 8.jūnijs 2015 23:32
5 1 Atbildēt

Da var kaut desmitkāršot tos sodus, situācija mainīsies minimāli - tāpat sitīsies nost arī pie atļautajiem ātrumiem.

Pat, braucot pa šoseju 90km/h, atradīsies kāds jampampiņš, kurš čučinās uz 65km/h, un kuru gribēs visi apdzīt. Tomēr kādam nepaveiksies un nositīsies.

Kamēr cilvēkam nebūs iemācīta disciplīna un pieklājība it visā, kārtības uz ceļiem nekādas nebūs! Bet disciplīna un pieklājība jau nāk no ģimenes.

kaspis 8.jūnijs 2015 23:54
5 0 Atbildēt

man sāk izskatīties, ka visi,kas grib apdzīt, braukā ar veciem zapariem... mūsdienās, kad pat pavecs un prasts auto ir pietiekami dinamisks, īdēt par to ka nevar apdzīt kādu, kas brauc 65-70kmh - nu atvainojiet... Ja pat to nemāk, tad grūti ko piebilst.

ak 9.jūnijs 2015 8:12
2 0 Atbildēt

Ko nozīmē - nepaveiksies? Vai tiešām domā, ka manevra izdošanos uz ceļa nosaka veiksme??? Tavuprāt, tas ir kā loterijā, sak, cirtīšu garām, un skatīšos, paveiksies vai nepaveiksies? Tur ar veiksmi nav nekāda sakara. Pieredze, auto tehniskais stāvoklis un pareiza auto vadīšana.

sviesc 9.jūnijs 2015 23:44
2 0 Atbildēt

ne tikai. man apdziishanas laikaa preteejaa joslaa pliisa riepa.

veiksme, ka fuure nesaplacinaaja.

xxx 8.jūnijs 2015 23:48
0 0 Atbildēt

Uzlikuši guļošos ceļu policistus apdzīvotās vietās un nevienam negribēsies ātri braukt!

ak 9.jūnijs 2015 8:08
3 0 Atbildēt

Neskatoties ne uz kādiem komentāriem, esmu PRET sodu celšanu. Tas, ka pie mums bija zemākie sodi, bija loģiski, jo zemākās algas arī. Ir jābūt samērīgumam pret ienākumiem. Ja zviedrs saņem par to pašu darbu 7x lielāku algu, tad tur lai arī ir 7x lielāki sodi.

eseris 9.jūnijs 2015 11:06
0 1 Atbildēt

ja veiksmi paslēp zem vārdiem " pareiza auto vadīšana" tad daļēji var piekrist.

JA pareizi svietmaize krīt no galda tad arī TĀ nenokrīt ar sviestu uz leju...

sisidra 9.jūnijs 2015 11:22
0 0 Atbildēt

Tēma - cilvēka psihofizioloģija.

Krieviem labs teiciens: "Я б в соферы пошел, пусть меня научат!"

Skaidrs, ka ar vēlmi iegūt autovadītāja profesiju (mūsdienās viena no masveida) ir par maz. Autoskolās visi pretendenti ierodas ar derīgu medicīnisko izziņu, bet pēc veiksmīga apmācības procesa un sekmīga CSDD braukšanas eksāmena, uzsākot patstāvīgu piedalīšanos ceļu satiksmē, atklājas arvien jauni autovadītāji - psihopāti un oligofrēni (vecos nepārmācīt, pakļauti dabiskajai atlasei). Pirmie vairāk izraisa agresiju uz ceļiem, otrie, nezinādami, ka "es esmu oligofrēns", nokļūstot psihopāta radītā konfliktsituācijā, to neuztver kā potenciālu bīstamību, jo dabiski NESAPROT, ka, attīstoties notikumu gaitai, man draud ar bojāeja...vai vismaz darba nespēja un invaliditāte uz mūžu, iespējams, gulošs un kopjams.

Padomājiet par savu centrālo nervu sistēmu, kādā veselībā tā ir, jo subjekta egoismam šķiet, ka ar mani viss ir labākajā kārtībā, bet psihopātijai ir arī vieglākas formas un pastāv jau simtiem gadu ilgi...

Cilvēkiem oligofrēniem kategoriski jāaizliedz vadīt jebkādu transportlīdzekli.

Tātad - pirmais solis būtu medicīniski profesionāla cilvēku atlase autovadītāja darbam.

val4a 9.jūnijs 2015 11:40
0 0 Atbildēt

Rakstā minēts,"jaunās normas". Kaut,ko nesaprotu!!! CSN mainijušies,vai sodi. Nevajag lidot,vajag veikli braukt un jēgt izvērtēt situāciju uz ceļiem. Bet sodu naudas jānovirza bērnu izglītošanai ,jau no pirmām klasēm.

sisidra 9.jūnijs 2015 12:08
3 2 Atbildēt

Par cik par saviem vārdiem jāatbild, tad nākas komentēt pašam sevi.

Apskatam augstāk redzamā komentāra vērtējumu - diennakts laikā 4 sarkani augšup vērsti īkšķi, 8 lejup. Secinājums, astoņiem no divpadsmit vadītājiem, kas likuši sarkano vērtējumu, ir problēmas ar braukšanas ātruma izvēli dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos un tiem pielīdzināmās teritorijās, degvielas uzpildes stacijās un, braucot garām mācību vai pirmskolas mācību iestādēm. Respektīvi, ceļa posmā uzstādīta 323.c.z. ar piktogrammu, piem., 30, traucē šī indivīda - psihopāta vajadzību apmierināšanu. Viņš bija nodomājis turpināt braukt ar maksimālo atļauto apdzīvotā vietā 518.c.z. vai pat pārsniedzot noteiktos ierobežojumus.

Nereti redzēti dažādi neapmierinātības signāli, dusmu mīmiku un draudu pozas ieņemšanu ieskaitot.

Trakākais, ka dusmu iespaidā aktivējas simpātiskā nervu sistēma, kas kavē parasimpātiskās ns darbību, respektīvi, simpātiskā ns mobilizējas cīņai ar šķērssvītru muskulatūras un asinsvadu tonusa pieaugumu, SAŠAURINA ACU ZĪLĪTES, fokusējot ienaidnieku vai nepieņemamo objektu - šajā gadījumā uzstādīto vai noteikto braukšanas ātruma ierobežojumu.

p.s. sašaurinoties acu zīlītei, sašaurinās binokulārās redzes lauks. Tas nozīmē, ka Tu - ātruma pārkāpēj brauktuves tuvumā neredzēsi ne manu bērnu, ne savu!!!

IkdienasViesis 9.jūnijs 2015 12:12
1 0 Atbildēt

Domāju, ka autovadītāju garīgās veselibas objektīva kontriole ir pāŗāk sarežģīts process mūsu medicīnas sistēmai. ja jau varenie vācieši savā aviacijās sistēma nepamanīja traku pilotu, ko var daudz gribēt pie mums. Pieļauju, ka ģimenes ārsts varētu neparakstīt med.atļauju autovadītājam, zinot.ka viņs ir psihiski slims. BET, tajā pašā laikā viņš mierīgi var iziet kādu "fikso" med komisiju kādā no daudzajiem veselibas centriem, kur neviens neko par viņa "biografiju" nezin. Domāju, ka Latvijā autovadītāju ar psihes problemām varētu būr diezgan daudz. Veselības saasināšanās gadījumā vadot auto tml.autovadītajs var kļut vēl bīstamāks par šmigotāju pie stūres.

sisidra 9.jūnijs 2015 12:31
0 0 Atbildēt

Tur jau tas suns aprakts, ka lokālā veselības centrā vai astoņu sienu un divu kabinetu pieņemšanas punktā paraksta izziņu "derīgs autovadītāja darbam", labākajā gadījumā paskatoties uz ādas krāsu,vai neesi trešās valsts pilsonis, kas pārnēsā infekciju slimību, kas varētu radīt epidēmiju...

sisidra 9.jūnijs 2015 12:39
0 0 Atbildēt

Ikdienā nobraucu līdz 300km un gada griezumā NELECOT iegūstu līdz 3000km bonusā, respektīvi, tādu attālumu nobraucu bez maksas.

Cik Jums izmaksā nobrauktais kilometrs? Esiet uzmetuši gada bilanci uz papīra?

sisidra 9.jūnijs 2015 12:45
0 0 Atbildēt

Par braukšanas ātrumu varam diskutēt mūžīgi. Saprotiet, ka izdarīts pārkāpums līdzi nes materiālus zaudējumus - sodus un regresa prasības, un uz to arī dzīvo policija un apdrošinātāji.

Vēsturisks pavērsiens satiksmes drošības jomā būs tajā dienā, kad uz ceļiem sāks mērīt laiku, kādā nobraucam konkrētu ceļa posmu, kā to dara tuvākie kaimiņi Baltijas valstīs.

kasinsh79 9.jūnijs 2015 12:54
0 0 Atbildēt

Kas tie par jaunumiem? Regulāri jau n'tos gadus esmu gan Igaunijā, gan Lietuvā, noteikti neesmu paraugbraucējs, nekā tāda noteikti tur nav ;)

Igaunija sodus piedzen caur Julius Inkaso (tikko pārliecinājos), Lietuva - pilnīgi nekā. Ar to gan es neaicinu ļaunprātīgi to izmantot. Tikai novērojumi.

aansis 10.jūnijs 2015 13:38
0 0 Atbildēt

Būs gan... Es ar šo metodi iepazinos jau pirms daudziem gadiem Itālijā. Rezultāts? Diezgan pretējs iecerētajam un biedējošs - attiecīgo bāņa posmu viestējie atvelk ar pedāli grīdā, jo absolūto ātrumu neviens nekontrolē un pirms "izejas" kameras piestāj ar hronometru krodziņā izdzert alu. Jā, nepārteicos - posma ātruma kontrole cilvēkos, kas vēlas pārkāpt rada tieši šādu efektu - pārkāpt vēl vairāk un piedevām vēl lietot alkoholu braukšanas laikā!

Pirms jebkādu represīvu metožu ieviešanas vajag padomāt dievreiz. DIVREIZ! Ziemeļvalstīs šī metode šķietami strādā... Bet vai atslēga ir metodē vai sabiedrības apziņā? Kurš rezultāts būs mūsējais? Es liktu uz itāļu variantu...

IkdienasViesis 9.jūnijs 2015 14:00
0 0 Atbildēt

Atceros, ka sodus "uz nobraukto laiku" vēl 80-tajos praktizēja Jūrmalas poliči ceļa posmā Rehabilitacijas centrs Vaivari - Talsu pagrieziens un posmā Kauguri - Jaunķemeri. Un itin labi viņiem veicās. Viena poliču brigāde vienā galā, otra otrā galā + rācija un hronometri....Es arī tā savulaik norāvu "caurumu" talonā.

nesmīdini 10.jūnijs 2015 10:51
0 0 Atbildēt

rācijas un hronometri ir nederīgi pierādījumi ātruma fiksēšanai, piedevām vēl bez mērlentes

mamma 10.jūnijs 2015 14:41
0 0 Atbildēt

Tekstā teikts: "Sodu palielināšana par atļautu (nevis atļautā) ātruma pārsniegšanu(..)". Tātad ātruma pārsniegšana ir atļauta. Par ko tad būtu jāsoda?

aģents x 10.jūnijs 2015 23:12
0 0 Atbildēt

Atbalstu šo likumprojektu. Vienmēr esmu teicis, ka ja gribi lidot, maksā... Un būs satiksme vienmērīgāka... Ja vēl izskaustu tos, kas ārpus apdzīvotām vietām uz ceļa ar 2 joslām braukšanas virzienā velkas uz 80km/h kreisajā joslā, būtu pavisam labi. Mācīt jau var, bet labāk būtu, ja paši to saprastu... Pats neesmu no lēnajiem, tomēr uzrāvies arī vismaz 3gadus neesmu. :)

oļegs 26.jūnijs 2015 17:54
0 0 Atbildēt

braucot pa ceļu svēte-zaļenieki, tur jau nau jega braukt uz 90km/h, var zobus izdauziit, jābrauc ir vismaz uz 120-130km/h lai lidotu pāri bedrēm

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti