Pie tiesībām būs grūtāk tikt 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 2.novembris 2016 12:01

No 1.novembra stājas spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību, kas paredz stingrākus nosacījumus transportlīdzekļa vadītāja apliecības iegūšanai.

Ar grozījumiem iecerēts uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, lai labāk tiktu sagatavoti jaunie autovadītāji. "Grozījumu nepieciešamību apliecina arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji Eiropas Savienībā (ES). Latvijā 2015.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem ES. "Zem mums" ir tikai Rumānija un Bulgārija," pauda CSDD.

Tiks ieviestas jaunas tēmas teorētiskās apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.), kā arī tiks palielināts minimālais braukšanas stundu skaits. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā.

Pēc CSDD vēstītā, jaunā sistēma būs draudzīgāka arī skolu kursantiem - teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti apmācības moduļos. Tas nozīmē, ja personai nav bijusi iespēja apmeklēt mācības, tad būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt citā laikā.

"Sistēma būs caurskatāmāka un samazināsies ēnu ekonomika. Plānots noteikt, ka apmaksa par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem tiek maksāta autoskolai. Tas ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi. Rezultātā palielināsies ieņēmumi valsts budžetā. Pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi, un par to maksa nav paredzēta," skaidroja direkcijas pārstāvji.

Tāpat visām autoskolām apmācības procesā no 2018.gada būs jāizmanto mācību laukums. Autoskolas laukumus varēs izmantot uz īres pamata, un vairākas skolas varēs kooperēties, izmantojot vienu laukumu.

Maksa par CSDD sniegtajiem pakalpojumiem - eksāmeniem un vadītāju apliecību izsniegšanu - nemainās.

 
Visi komentāri
 
tā ir reāla persona?? 2.novembris 2016 20:42
1 5 Atbildēt

ja jā, tad kā jūs drīkstat datus publicēt? Tas ir krimināls!

iAuto 2.novembris 2016 20:53
2 0 Atbildēt

Tas ir publicitātes attēls no CSDD un to drīkst publicēt

haha 2.novembris 2016 21:12
12 0 Atbildēt

Tad jau visus braukāt gribētājus braukšanas apmācībās dzenās līdz ziemai (kārtējā bezjēdzīgā naudas izspiešana). Vasaras laikā diezvai varēs dabūt kaut kur slidzenus ceļus. :D

DidzisKalnietis 3.novembris 2016 0:41
0 1 Atbildēt

333 trasē

Kikils 2.novembris 2016 22:24
8 0 Atbildēt

Jā,pie tiesībām tiešām būs grūtāk tikt.Bet ar ko tie jaunumi atšķiras no līdzšinējās apmācības realitātē.Varbūt tai CSDD sistēmā kaut ko beidzot vajag pamainīt?Varbūt kadrus tur derētu profesionālākus?

DidzisKalnietis 3.novembris 2016 0:46
5 0 Atbildēt

CSDD komentārā uzsvars nevis uz kvalitāti un iemaņām, bet uz ēnu ekonomiku un nodokļiem! Mūsu valstī, kā parasti - visi ir noziedznieki, kamēr nav pierādījuši savu nevainību... Bet ne jau par to - vai tiešām izmaiņas paredzētas tādas, ka apmācību kvalitāte reāli uzlabosies un uz ielām nonāks zinoši un protoši autovadītāji - par to, būtībā, ne vārda!

msh 4.novembris 2016 18:01
0 0 Atbildēt

Nu bet protams. Vairāk braukšanas stundu = vairāk nodokļu. Pie viena tāpēc samazināsies tas cilvēku procents, kas liks vadītāja apliecību, naudas dēļ - no tiem pazīstamajiem, kam nav vadītāja apliecības, parasti tur ir kombinācijā spiedīgas vajadzības trūkums ar liekas naudas šim nolūkam trūkumu. Man vēl tādā ziņā bija labi, mutere man savulaik vadītāja apliecību uzsauca, bet man ir radies iespaids ka liela daļa jauniešu vadītāja apliecību kārto kad ir varējuši tam tos simtus nopelnīt...

Rodzs 3.novembris 2016 10:05
0 0 Atbildēt

Palielinasies tadi gribetaji kas brauks bez tiesibam

imzz 3.novembris 2016 19:46
0 0 Atbildēt

"zinoši un protoši autovadītāji" daudzi visu mūžu nebūs, ne nu vēl pēc autoskolas. Mūsu valsts amatpersonas visas problēmas cer atrisināt ar čakarēšanas un birokrātijas metodēm. Šajā sakarībā man ir ierosinājums: Gājēju kursi. Kāpēc tad gājēji pie mums mēdz brist pelēkā apģērbā bez atstarotājiem pa brauktuves vidu ar muguru pret satiksmi ? Nu, nav attiecīgi apmācīti. Tātad, visus tos, kuriem nav kāda transporta līdzekļa vadītāja apliecība - uz gājēju kursiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti