Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.janvāris 2017 21:04

Satiksmes ministrijā skaidro, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes palielinātas, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, kā arī nepieciešamību kompensēt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa atcelšanu.

Vienlaikus paredzēts jaunākiem spēkratiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra. Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz tām automašīnām, kas no šā gada 1.janvāra tiks reģistrētas Latvijā un to izlaiduma gads būs 2009. un jaunāks. No 2019.gada 1.janvāra tas attieksies uz visiem auto, kas būs jaunāki par 2009.gadu. Savukārt transportlīdzekļiem, kas izgatavoti pirms 2009.gada, CO2 likmes nepiemēros, un auto īpašnieki turpinās maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc līdzšinējās kārtības.

Automašīnām ar CO2 izmešiem līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā, auto ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru nodokļa likme būs 12 eiro, ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru - 48 eiro, ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru - 84 eiro, ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru - 120 eiro, ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru - 144 eiro, bet ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru - 168 eiro.

Automašīnām ar CO2 izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro, ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru - 408 eiro, ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru - 552 eiro, bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru - 756 eiro.

Gadījumā, ja ražotājs automašīnai nav norādījis CO2 izmešu daudzumu, nodoklis jāmaksā pēc līdzšinējās kārtības, proti, summējot automašīnas jaudu, motora tilpumu un pilnu masu.

Papildus transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmei no šā gada tiek noteikta likme 300 eiro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 kubikcentimetru (cm3).

Tāpat no šā gada daudzbērnu ģimene par vienu no tās locekļa īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli maksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par attiecīgo kalendāra gadu 50% apmērā.

Izmaiņas arī paredz, ka par transportlīdzekļiem, ar kuriem fiziskā vai juridiskā persona, kas iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē, veic kravas pašpārvadājumus, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli maksā 25% apmērā.

Ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēts viens transportlīdzeklis, atvieglojumu par to piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro. Savukārt, ja personas īpašumā vai turējumā ir reģistrēti vairāki transportlīdzekļi, par pirmo atvieglojumu piemēro, ja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 eiro, un par katru nākamo transportlīdzekli atvieglojumu piemēro par katriem 70 000 eiro ieņēmumiem no lauksaimnieciskās ražošanas.

 
Visi komentāri
 
Burninsons 1.janvāris 2017 22:17
35 1 Atbildēt

Ja pat nodokli piemērot pēc CO2 pēc savas būtības tas ir tāpat aplami ! Jo ja viens gadā nobraukā 5t/km cits 10t/km, ja pat otrajam ir zemāki CO2 izmeši viņš tāpat piesārņo VAIRĀK.

Nodoklim vajadzētu būt piesaistītam degvielas cenai un punkts, kā tas ir tepat kaimiņu valstīs. Autovadītāju kāšanas shēma pēc savas būtības nemainās.

Un lai ielīstu starp tiem tiem 51 līdz 95 gramiem ir jānopērk jaunākais Prius ! Latvijas iedzīvotāju pirkspēja nav vecās eiropas Līmenī, mūsu ekonomika balstās uz ''vecākām mašīnām'' un no tās grupiņas arī smels nodoklīšus, pēc būtības pa lielam nekas nemainīsies ! Vinētāji būs tikai tie kas brauc ļoti jaunām Hibrītu mašīnām !

anonimikis 1.janvāris 2017 23:54
0 8 Atbildēt

Kurās kaimiņvalstīs transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis ir iekļauts degvielas cenā?

igaunijā 2.janvāris 2017 0:53
4 0 Atbildēt

ir

LT 2.janvāris 2017 6:41
3 0 Atbildēt

arī

anonimikis 2.janvāris 2017 14:03
0 0 Atbildēt

Varētu kāds iedot linku uz Igaunijas un Lietuvas degvielas cenā iekļauto nodokļu sarakstu? Lai nebūtu tukša muldēšana.

zz 2.janvāris 2017 0:21
3 5 Atbildēt

Un suņu saimniekus kāst ir normāli?

Haha 2.janvāris 2017 6:39
0 2 Atbildēt

It kā runā tu sakarīgi, tik nezinu kas ir HIBRĪTS.

Kanibaals 2.janvāris 2017 23:15
3 0 Atbildēt

Suņu saimniekus vajag ne tikai kāst, bet arī drāzt kamēr saprot, ka suns ir atbildība un ka pēc viņa izkārnījumi jāsavāc, kā arī tavi suņi nedrīkst apdraudēt citus. Turēt dzīvoklī normāla izmēra suņus ir spīdzināšana.

es 1.janvāris 2017 23:29
13 1 Atbildēt

- smieklīgi , jo ko tagad darīt tiem , kas auto nopirkuši jau 10 un vairāk gadus atpakaļ , bet noskrējiens nav tuvu 100 tūkstošiem km. , kas citiem gada veciem auto ir daudz pāri par 100 tūkstošiem km. ... ??? - vai atbilde skanēs tā - ir jāiedzen un jādrāž acis uz pieres , lai zinātu par ko maksā ...???

es 1.janvāris 2017 23:38
1 5 Atbildēt

- ... es redzu daudz skaistāku risinājumu - nodokļus iekasēt pēc nevis auto vecuma , bet gan pēc tā faktiskā noskrējiena -

- 100 tūkstoši km. ...

- 200 tūkstoši km . utt. - ... , te nebūsim vairs triekties pēc lidmašīnām jaunām , bet pēc reāli saglabātām drošām satiksmē mašīnām ..

es_es_es 2.janvāris 2017 0:48
8 0 Atbildēt

jā, visa LV smuki brauks ar kruķītiem odometriem

Burninsons 2.janvāris 2017 0:56
27 4 Atbildēt

Nav jāizgudro jauns velosipēds, kaimiņvalstīs tā dēvētais ceļu nodoklis ir iekļauts degvielas akcīzes nodoklī. Kur ir problēma to pašu izdarīt pie mums ?

Jo dārgāka degviela, jo vairāk pirks ekonomiskākas mašīnas mazāk braukās, ar liellitrāžas auto līdz ar to mazāks Co2 piesārņojums dabā !

Kāpēc viņi tik ietiepīgi pretojās tam? Tāpēc, kad tādā veidā tiks iekasēti mazāk nodokļi, pastāvošā sistēma ļoti labi un prognozējami piepilda budžetu. Kāpēc tad kaimiņvalstīs ir zemākas degvielas cenas + nav ceļa nodoklis ? Jo šeit kāš pa diviem lāgiem Ceļu nodoklis + akcīzes !

ezis71 2.janvāris 2017 10:14
10 0 Atbildēt

Kas tu nesaproti kur problēma? Valsts budžeta lāpīšanai vajag stabilus ienākumus,ja tu vienu gadu nebrauksi tad viņiem nebūs piķis, tāpēc viņi negrib kā Igaunijā.Tas tāpat kā ar fotoradariem,viņi netiek iegādāti lai uzlabotu drošību uz ceļiem bet piķa pelnīšanai,viņi tak paši stāsta cik gadā varētu iekasēt sodus.

nesaprotu 2.janvāris 2017 0:50
1 0 Atbildēt

kāpēc nevar maksu ņemt pēc CO2 daudzuma arī vecākām mašīnām, ja jau to TA mēra??

Burninsons 2.janvāris 2017 1:06
11 0 Atbildēt

Un neizprotami vēl ir tas, kad CO2 skatās cik sapratotu pēc ''rūpnīcas'' datiem google laikam atrod cik tev ir, kur ir problēma nomērīt faktiskos CO2 ?

Un šeit aklājās iemesls, kad tiem kam uzstādīta gāzes iekārta Co2 var būt līdz pat 30% mazāks. Līdz ar to viņi var iekrist pavisam citā nodokļu kategorijā un maksātu mazāk, nekā rūpnīcas datos noteiktajos izmešos.

Šeit nav loģikas, viss ir tendēts tikai uz to, lai ieņēmumi no autoīpašniekiem nemainītos. Visiem būtu priusi ar 75g CO2. Nodoklis momentāli celtos ! Un palielinātos šajā izmešu kategorijā par 10x.

Kanibaals 2.janvāris 2017 23:17
1 0 Atbildēt

Ar LPG aprīkotiem auto sanāk reāla pretruna. Izmešus TA mēra darbinot ar gāzi, bet nodoklis kā benzīna auto. Jāpērk elektromobilis un vismaz uz laiku var šo murgu aizmirst.

padre 2.janvāris 2017 5:49
8 0 Atbildēt

wuhū,600 eu vietā maxāšu 12 eu savam MERCEDES BENZ S CLASS W222 S500 hybrid...CO2 EMISSIONS65 g/km....kamēr kaimiņš par savu VW Golf 2.0 TSI 170g/km 90 eu vietā 145 eu....krutā domāšana mūsu 100 tukšajām galvēm

s 2.janvāris 2017 19:28
0 0 Atbildēt

Loģika būtu tā kā Nīderlandē, tiktu ņemtu vērā jauna auto iegādes vērtība. Tad gan neizpruks.

Kanibaals 2.janvāris 2017 23:19
0 0 Atbildēt

nabaga msh, būs jāmaina golfmašīna, kulta auto kļūst arvien dārgaks.

ezis71 2.janvāris 2017 6:10
2 0 Atbildēt

Viss tas tiek darīts lai neviena kapeika neaizripotu garām valsts kasei.

Haha 2.janvāris 2017 6:36
0 1 Atbildēt

It kā runā tu sakarīgi, tik nezinu kas ir HIBRĪTS.

sandra 2.janvāris 2017 7:09
2 0 Atbildēt

jā nodokļus tik ņem , bet ceļus gan neviens neremontē nesaved kārbā ! katrā rajonā ir drausmīgi ceļi ar bedrēm ! pa visu rīgu . imanta , zolitūde daugavgrīva un tā tālāk ...... kapēc man jābojā būtu sava mašīna pa bedrēm . ja es maksāju nodokļus par visu ? vēl par maz , vēl kas jaizdomā . kabatas pa tukšu ?

Konuss 2.janvāris 2017 12:49
0 0 Atbildēt

Es tā skatos, ka manā gadījumā panikai nav tik liela iemesla. Pēc CSDD - augstākas likmes skars tos auto, kas PIRMO reizi reģistrēti Latvijā kopš šī gada 1. janvāra. Ja tas tā būtu, tad būtu jāšķiras no 120 EUR, ņemot vērā aprēķinu pēc CO2 izmešiem.

Uz iepriekš reģistrētiem auto tas vēl neattiecas, un grupā, kad pirmā reģistrācija veikta no 2004. gada 1. decembra līdz 31. decembrim, skaita kopā dažādos lielumus. Rezultātā tikai 87 EUR.

Okl 2.janvāris 2017 15:06
1 0 Atbildēt

Kh-5934 viena no dargākajām, ar lielu motoru un svaru, bet nodoklis niecīgs. Tādam auto attiecīgu nodokli. Pilnīga nesakartotība.

es 2.janvāris 2017 16:16
1 0 Atbildēt

Nodokli varētu rēķināt pēc auto vecuma un dzinēja tilpuma. Jo vecāks auto, jo lielāks nodoklis. Un jo lielāks dzinējs, jo lielāks nodoklis.

Teiksim, 10 eiro par gadu + 2 EUR par 0,1 litru.

GB12 2.janvāris 2017 16:54
6 0 Atbildēt

Tūlīt no gatera mājās pārnāks msh un pateiks, ko par tevi domā...

Pļurkt 2.janvāris 2017 17:14
8 0 Atbildēt

Biezputru mazāk ēd, jo tā biezputra tev galvā sakāpusi!!

Šādus gājienus var un drīkst atļauties tikai tās valstis, kas pašas cepj jaunus auto!

Tādām pabirām kā Latvija ir tieši pretēji - jo vecāks autoparks, jo vairāk darba vietu servisos un jo vairāk naudas paliek savā valstī, kur regulāri pērkot jaunus auto nauda aizpeld uz citām valstīm!

es 3.janvāris 2017 10:06
1 1 Atbildēt

Jā, jā. Ēnu ekonomika lietoto auto, detaļu, degvielas tirdzniecībā, remontos kaktu servisos. Vecākais autoparks ES, letālas un smagas autoavārijas, kuru sekas jālikvidē un atjaunojamās veselības jāatjauno par valsts naudu. Tas valsts budžetu nu nekādi nepapildina. Jā, nauda paliek valstī, bet ne valstij.

Toties no jauniem auto, detaļām, uzturēšanas, apdrošināšanām nāk laba nauda valstij PVN u.c. nodokļu izskatā. Arī vairāk un labāk apmaksātas darbavietas dīleru servisos ienes budžetā vairāk naudas.

es 3.janvāris 2017 10:08
0 0 Atbildēt

Kurā gadījumā valsts budžets iegūs vairāk naudas iedzīvotājam pērkot, piemēram, lietotu auto Vācijā par 20 kEUR un jaunu Latvijā par to pašu summu?

Pļurkt 3.janvāris 2017 16:52
0 0 Atbildēt

Nav jēgas tev skaidrot ekonomikas pamatus - tā pat nesajēgsi, jo nav paša sākuma!

Palsai kaut vai Marksa kapitāla ievaddaļu - t'aiesākumam!

REXX 2.janvāris 2017 17:50
4 0 Atbildēt

Tas, ko mums pasniedz kā pamatojumu nodokļa ieviešanai, protams, ir bulšits. Vai makaroni uz ausīm. Vai batons. reāli- valdībai trūkst naudas savu vajadzību apmierināšanai. Super taču. Piemēram- paprasīt no budžeta naudu pedagogu algu palielināšanai, bet reāli tās samazināt. Nu labi, kādam 10 eiro piemeta. Bet samazināja neapliekamo minimumu. Ieviesa vinjetes (palasiet, kādiem mērķiem)- a kur reāli tā nauda nonāk? paši nezin. Tagad atkal presēs ar TL ekspluatācijas nodokli, vinjetēm busiem, utt. Super!

Lancelots 2.janvāris 2017 17:59
1 0 Atbildēt

Nodoklis, par gaisa piesārņošanu un ceļu izmantošanu. Protams naudu vajag iegūt no cilvēkiem, bet vai tā visa nauda tiek ieguldīta gaisa attīrīšanā un ceļu remontā. Protams NE!!!

Viņu iegulda, lai tautas vīriem izmaksātu prēmijas un citas nodrošināt komfortablus un ekskluzīvus apstākļus.

s 2.janvāris 2017 19:26
0 0 Atbildēt

Problēma ir ļoti vienkārša FM ir sareiķinājis, ka ieviešot šādu kārtību nodokļos neiekasēs šādu summu, kā pēc esošās kārtības tas arī viss. Protams, ka pieliekot akcīzes nodokli degvielai būtu loģiska, bet LV kā mēs zinām loģika nav spēcīgā puse.

? 2.janvāris 2017 19:33
0 0 Atbildēt

Viss ir pareizi, jo vismaz mazāk ir jāmaksā. No 125 eur uz 84. Labāk tā nekā, ka nekas nemainās.

Sandiz 4.janvāris 2017 21:16
0 0 Atbildēt

Tuxa tiršana!

Manam vecajam vw ar gāzi (4.paaudze) tas CO2 ir 0,001% Ja tiem kāsējperdeljpauriem interesētu daba, tad auto ar gāzi būtu bez nodokļa!

Juris 3.janvāris 2017 2:25
2 0 Atbildēt

Nav ko muldēt. Nav mūsu kaimiņiem vispār tāda nodokļa, ne ekspluatācijas ne ceļa, nekad nav bijis un nav degvielā ieskaitīts nekas. Nezinu kurš šo leģendu izdomājis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO) 2

Jaunais Porsche Macan ir kļuvis par 100% elektromobili. Tik principiālas izmaiņas notikušas tikai otrajā modeļu paaudzē, bet cik tajā daudz ir īsta Porsche? Lasīt vairāk

 

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis 2

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 5

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti