Tipiski: ja auto no Vācijas, tad sists un "notītu" spidometru 18

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Pēteris Tārs | 23.janvāris 2018 13:55

Vācija ir populārākā valsts, no kuras katru mēnesi Latvijas tirgū dažādos veidos nonāk aptuveni 2 100 automašīnas. Saskaņā ar portāla autoDNA apkopoto informāciju, liela daļa no šiem spēkratiem ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, ar neprecīzu kilometrāžu un aizdomīgu automašīnas vēsturi.

Sakārtota ceļu infrastruktūra, izcilas kvalitātes autobāņi un algas, ar kurām var atļauties savu auto remontēt kvalitatīvos servisos nenozīmē, ka Latvijā tie nonāk izcilā tehniskajā un vizuālajā stāvoklī, kā to bieži vien raksta lietoto automašīnu sludinājumu portālos.

“Situācija Latvijas tirgū, ar lietotajām automašīnām no Vācijas, ir visa bēdīga. Taisnības labad jāsaka, ka stereotipi nedaudz ir mainījušies, taču daudziem joprojām pastāv uzskats, ja auto no Vācijas, tad jau viss būs labi. Apkopotā informācija gan liecina par pretējo – 31% no ievestajām automašīnām ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, savukārt 42% ir konstatētas neatbilstības odometru rādījumos,” skaidro portāla autoDNA pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs. Francija sasisto automašīnu skaita ziņā ir līderpozīcijā. Statistikas dati liecina, ka 42-43% no Francijas ievestās automašīnas ir pēc ceļu satiksmes negadījumiem.

Portāla autoDNA apkopotā statistika uzrāda ne tikai patieso automašīnas nobraukumu, bet arī ceļu satiksmes negadījumu vēsturi. Pēdējo divu mēnešu laikā no Vācijas ievestas aptuveni 4 200 lietotas automašīnas, trešdaļa no tām ir bijusi nopietnās avārijās, kurās apdrošinātāji vidēji izmaksājuši 11 232 eiro.

Aplūkojot anti-rekordistus, jāizceļ kāds 2002. gada BMW E46 spēkrats, kurš 15 gadu laikā ir pamanījies iekulties septiņās avārijās, saņemot no apdrošināšanas kompānijām 14 143 eiro. Vismaz par nobraukumu nav diez ko daudz melots, no 259 733 piekoriģēts uz latviešiem pieņemamo 203 437 kilometru robežu.

Nereti Latvijas tirgū no Vācijas nonāk arī apdrošināšanas kompāniju norakstīti automobiļi, kuri otro elpu ieguvuši, pateicoties vairākiem auto donoriem un lētām rezerves detaļām. Spilgtākais piemērs no Vācijas – 2009. gada Volvo XC90, kurš trijās avārijās apdrošināšanas kompānijām izmaksājis 41 000 eiro. Savukārt oktobrī tas tika tirgots Latvijas populārākajā sludinājumu portālā “bez defektiem un neprasa ieguldījumus”.

“Var jau būt, ka auto pēc tik smagiem ceļu satiksmes negadījumiem ir pilnībā salabots, taču parasti tā nav. Tas vizuāli izskatās labi, taču ģeometrija ir cietusi, metinājuma vietas ir apšaubāmas, drošības sistēmas var nestrādāt un pēc nākamās avārijas auto vairs nepildīs savas kritiskās funkcijas, un nespēs pilnvērtīgi gādāt par pasažieru drošību salonā,” uzsver A. Dulevičs piebilstot, ka tas ir absolūti naivi domāt, ka Vācijā 10 gadus vecam auto ir 200 000 kilometru nobraukums.

Arī dažādu shēmu un PVN karuseļu organizētāji neskādē Vācijas lietoto automašīnu tirgu. Ja saskaņā ar Auto asociācijas aprēķiniem gadā valstij nodokļos netiek nomaksāti aptuveni 20 miljoni eiro, tad Vācijas lietoto automašīnu imports sastāda aptuveni pusi no šīs nenomaksātās nodokļu summas.

Portālā autoDNA ir pieejamie dati par 90% automašīnu, kas ir bijušas iesaistītas ceļu satiksmes negadījumos.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 23.janvāris 2018 14:14
7 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tikai salvage auto ir latvietim pa kabatai. Ja vēl notīts odometrs, tad tas traktējas "kā jauns".

Kas ir, tas ir 23.janvāris 2018 14:15
0 0 Atbildēt

Trīs tika pirkti - visi sisti, gan jau bija arī notīti

viencexperc 23.janvāris 2018 14:33
2 1 Atbildēt

Bet neskatoties uz to, labāk pirkt notītu. Pat ja atradi kaut kur auto ar nenotītu rādītāju, pirms pirkšanas vajag notīt.

Tāpēc, ka visu mūžu ar to nebrauksi. Vajadzēs kādreiz pārdot, bet parastais latvietis, redzot tavam auto 400 000, padomās tik un tā, ka odometrs krucīts, ka tātad, reāli ir vēl vairāk. Lai gan tā nav.

Kamēr apkārt idiņi, vajag griezt.

Otrsexperc 23.janvāris 2018 14:36
8 0 Atbildēt

Spidometru nevar notīt. Var notīt odometru. Spidometrs mēra ātrumu, nevis nobraukumu

anonimikis 23.janvāris 2018 15:27
2 0 Atbildēt

spidometrs tiek notīts ar skoču laikam. kāpēc to tikai pēča zin.

ak 23.janvāris 2018 14:45
27 0 Atbildēt

Lai arī kā, bet DNA reklāma šeit man nepatīk. Tikko pirku auto, pirms pirkšanas pasūtīju auto DNA atskaiti. Pilnīgi bezjēdzīgi iztērēta nauda. Tajā atskaitē bija dati, ko var katrs pats redzēt ar savam acīm, pat ne speciālists, auto krāsa, aprīkojums, ka nav zagta kaut kādās tur dažās valstīs, bet neviena data par nobraukumu, pašu svarīgāko. Auto no Vācijas, ar Vācijā ietām tehniskā apskatēm, bet šiem nav datu !!! Muļķu ķērāji ar savu reklāmu, padomājiet 2x pirms pasūtīt! Neko tas nedos.

Tas gan 23.janvāris 2018 15:38
4 0 Atbildēt

Tev pilnīga taisnība. Arī es vienreiz izmēģināju DNA, bet vairāk viņi mani neapmānīs. Secinājumi tie paši, kas jau uzskaitīti. Ja kādu moka ziņkārība, tad cita lieta, bet patiesība ir tāda, ka NEKĀDU noderīgu informāciju no viņiem nevar iegūt

Tiks 23.janvāris 2018 16:07
3 0 Atbildēt

Uzmetēji tie DNA. Pirku auto no Igaunijas. Nobraukuma vēsturi apskatīju Igaunijas csdd. DNA atskaitē nekas par csn neparādījās. Bet par mainītu pārsegu, airbagu un vēl dažiem sīkumiemnpastāstīja vietējais markas dīleris. Protams - kad auto jau biju atdzinis uz Latviju.

Nekādi nopietnie bojājumi nav bijuši un tos novērsis Igaunijas aut.serviss. Bet pats fakts, ka dna neparādījās nekas no tā, neliecina par viņu atskaišu uzticamību.Tb tā ir lieka naudas izmešana.

Kanibaals 23.janvāris 2018 20:47
0 0 Atbildēt

Nav jau teikts, kā Vācijā nav tikai cauri izvests.

ak 24.janvāris 2018 7:35
0 0 Atbildēt

Manējais nav tikai cauri izvests. Pirkts jauns autohausā vācijā, ar visiem pirkuma dokumentiem. Pat vecā numura plāksne no tā paša auto hausa. Vienīgais, kas var palīdzēt lietota auto iegādē, ir ļoti labs auto eskperts, pazinējs. Un veiksme.

DALJNOBOJS 23.janvāris 2018 19:21
3 2 Atbildēt

pilnīgi piekritu 4 gadus staipīju pa tralim nedēļa trupakus no Vācijas, firmā traļu bija 8 un cik tādu firmu.

Labāk pirkt autiņu, kas ir pirkts jauns Baltijā tam viegli izsekto vēsturi

core 23.janvāris 2018 21:32
3 0 Atbildēt

Jā, tāds bēdīgs bizness tas autoDNA, kas vienreiz pamēģinājis, tas otreiz vairs nemaksās, laikam sāk beigties klienti, tāpēc jāreklamējas visur, ar cerību, ka varbūt kāds vēl nav dzirdējis par to krāpniecību.

.......... 23.janvāris 2018 21:44
1 3 Atbildēt

Nopirku auto ,,tikko no Vācijas,,, 2001.gada Golf-4, jau otrā TA bez īpašām problemām ar pirmo reizi un neko īpašu neesmu ieguldījis, visu , kā parasti riepas jaunas , zobsiksnas komplektu, bremžu klučus priekšējiem riteņiem.,,Shēmu,, jau gan taisījām ar pārdevēju, it kā Es to auto būtu pircis Vācijā un atvedis uz Latviju.

red 24.janvāris 2018 8:11
1 0 Atbildēt

neviens jau nesaka, ka slikti - es ar vienu golf nobraucu 5, ar otru 7 gadus un tikai uz beigām sāka apnikt tie sīkie remonti un rūsa, kas sāka parādītis vietās, kur bija sists (Vācijā)

Visu sev... 24.janvāris 2018 9:26
4 0 Atbildēt

Mana pieredze ar AutoDNA arī nav tā labākā,parbaudīju vairākas automašīnas,bet dzīvē atšķīrās,ja viņi rakstīja,ka bez avārijām,tad dzīvē neteiktu,ka viņas bez avārijām bijušas,salaiduma vietas ne tuvu nebija tādām ,kādam viņam jābūt. Uzskatu,ka nauda arī mazliet par lielu,par to niecīgo informāciju,kas ir pieejama publiski par velti,piemēram Dānijas portāls,DNA prasa nauda,lai gan visu to pašu var apskatīties tāpat.

Nav tas labākais portāls,un ja jau viņi tā māk meklēt,kāpēc neparāda tos VIN,bet tikai bildes,tā jau var muldēt ko grib.

Motorolers 24.janvāris 2018 12:33
0 0 Atbildēt

Es vienreiz nopirku atskaiti, nobraukumu parādīja! Tāpēc arī to auto nenopirku, bet piekrītu - cena bija par augstu! Zinu ka citi meklē caur citiem portāliem, kur par līdzīgu pakalpojumu cena ir vairākas reizes mazāka!

WONDERWHY 24.janvāris 2018 16:35
0 0 Atbildēt

Vācijā var pirkt uz vietas no privātpersonas. Plačos turki un ebreji jau salīmējuši tās lamatas tā, ka nav uz ko virsū paskatīties. Lietuvā tagad daudz prātīgāk pirkt auto kā Vācijā vai Francijā. No Nīderlandes nākušās arī nekas labs nav. Tik izjātas piekares nevienam auto Latvijā nav nācies redzēt.

kasinsh79 25.janvāris 2018 10:19
2 0 Atbildēt

Atkarīgs, kādam mērķim pērc auto. Ja pārdošanai (ar kaut kādu peļņu), tad Vācijā dominē milzīga LAUFLEISTUNG auto pieņemamās cenās. Ja auto ar caurspīdīgu vēsturi vai no privātā saimnieka, tad no peļņas nekā - tur tāds aparāts maksās dārgāk nekā pie mums (Lietuvā - noteikti). Varat paši aizdomāties, kā tas tā var būt

Ja gribi pirkt auto sev - es teiktu, vislabākais pirkums būs LV jauns iegādāts un tepat ekspluatēts auto no visiem skatu punktiem. Vai arī Vācijā no saimnieka (vēlams - (baltā) situētā vācieša) vai no oficiāla autoplača, kas var arī garantiju iedot. Tādi auto tur maksā dārgi, mūsu mēriem - neadekvāti dārgi. Bet, būs ļoti labi, man zināmi n'tie piemēri, kad tāds auto te nevainojami kalpo pat 10+ gadus utt.

Auto Dna mēģināts - laikam vairs nemēģinātu, neko izteikti jaunu par iegādājamo auto neuzzināju. Pat vēl trakāk, ss.lv bildes tajā atskaitē ieraudzīju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti