RPP vairs nevēlas kontrolēt transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu ievērošanu 20

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 5.marts 2018 16:23

Rīgas pašvaldības policija (RPP) šobrīd "pārvērtusies par ceļu policiju", tāpēc jāmeklē risinājums, lai pašvaldības policija varētu atteikties no transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu kontroles, šodien RPP gada pārskata sanāksmē norādīja RPP priekšnieks Juris Lūkass.

2017.gadā kopumā RPP saņēma 92 706 izsaukumus. 41% jeb 35 616 no visiem apkalpotiem izsaukumiem bija par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem pārsvarā par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu neievērošanu. Šo izsaukumu skaita pieaugumu būtiski ietekmējusi RPP mobilās aplikācijas aktīvāka izmantošana.

Ņemot vērā iepriekšminēto RPP kļuvusi "par vienu lielu ceļu policiju", taču apstāšanās un stāvēšanas noteikumu kontrole nav pašvaldības policijas pamatuzdevums, norādīja Lūkass.

Lūkass vērsa uzmanību, ka viena notikuma ceļu satiksmes jomā apkalpošanai tiek tērētas 27 minūtes un 46 sekundes. "Iedomājieties, kas par policijas resursu aiziet," uzsvēra Lūkass. Tāpat liels slogs šīs funkcijas realizācijai ir RPP lietvedības struktūrām, kuras nodarbojas ar atbildēšanu uz iesniegumiem par policijas piemērotajiem sodiem.

Gada pārskata sanāksmē klātesošais Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) arī piekrita, ka RPP nevajadzētu nodarboties ar apstāšanās un stāvēšanas noteikumu kontroli, bet tā vietā vairāk pievērsties sabiedriskajai kārtībai un drošībai.

"Nav pareizi, ka RPP lēmumi pārvēršas par Ceļu policiju. Tam nav jābūt RPP darbam. Šīs funkcijas pamazām ir jānodod citām struktūrām, kas nav policijas darbinieki un kas nav policijas formās, un kuriem primāri nav jānodrošina sabiedriskā kārtība un drošība," uzsvēra Rīgas mērs.

Ušakovs gan savā īsajā uzrunā neminēja, kura struktūra varētu pārņemt transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu ievērošanas kontroli.

 
Visi komentāri
 
AnsisR 5.marts 2018 17:03
0 6 Atbildēt

Viss ir vienkārši! Palielināt sodu par apstāšanās/stāvēšanas pārkāpumu x5 vai x10 un neviens neriskēs pārkāpt.

msh 5.marts 2018 18:14
1 1 Atbildēt

Jā? Nu labi, lielajā bezkauņu pilsētā iespējams ka lielākā daļa pārkāpj apzināti un rupji - citur noteikti lielākoties ir dēļ neuzmanības vai izklaidības.

Braucējs 5.marts 2018 21:42
8 1 Atbildēt

Vairumā gadījumu gan tas ir tāpēc, ka vienkārši nav izvēles. Ļoti liels piemērs ir Republikas laukums, pie Stargorod. Ir daudz cilvēku kuriem vajag tur nolikt auto, bet vietas nav. Tādēļ liek zem zīmes, kur principā arī tas auto nevienam netraucē, bet redz, kāds izdomājis, ka tur nevar stāvēt.

Kanibaals 5.marts 2018 18:57
7 0 Atbildēt

Nu nez, kādas tad vēl citas varētu būt RPP funkcijas kā rūpēties par kārtību pilsētā. Izmetīs CSN pārkāpumus tad raudās, ka sūta par suņu kakām sūdzības.

Kanibaals 5.marts 2018 19:00
0 0 Atbildēt

Vispār jau par apstāšanās un stāvēšanas pārkāpumiem nav jau vajadzīga augstākā izglītība, to jau var kontrolēt arī studenti.

Conqueror 5.marts 2018 19:52
5 0 Atbildēt

domā ka šitiem fruktiem ir a- izglītības? tur pat zirgam jāsmejas

scope 5.marts 2018 22:30
3 0 Atbildēt

Hmm, gandrīz 28 minūtes formēšanai.

Varbūt laiks inovācijām - busiņā ir pietiekami vietas printerim + pārkāpumu var fiksēt un LAPK punktus izvēlēties ar spec. aplikācijas palīdzību, šis ceļš būtu ejams arī CP.

Interesanti, ka sodus liek tikai tad ja kāds sūdzas, kaut arī paši braukā patruļās gar mājām un redz tiešām šaurās vietas, kurās, piemēram, atkritumu vedējs vai VUGD transports nespēs tikt garām neatļauti saparkotajiem auto, bet...

Savukārt, sodīt par nenotīrītām ietvēm, kur visas ziemas garumā neviens netīra - sastādīsim protokoliņu, ja sniegs ir uzsnidzis šodien, varbūt tas tomēr no brauktuves uzmests? Ā, sods nebūs, tur pārsvarā brīdinājumus liek.

Ko tad vēl viņi taisās kontrolēt? Vai vienk. tas ir mājiens - netraucējiet mums apgūt naudu, bet darīt neko negribam.

driveris 6.marts 2018 10:31
0 0 Atbildēt

Pieskaiti vēl laiku izbraukšanai uz pārkāpuma vietu un atgriešanos bāzē.

scope 6.marts 2018 11:12
1 0 Atbildēt

Beidz, patruļa gandrīz visu laiku ir kustībā, šiem pat neļauj bez iemesla apastāties.

Šis ir ausainīša laiku uzlabojums - patruļa mikrorajonā, kura tur iepriekš netika manīta.

Uggga 6.marts 2018 7:33
5 0 Atbildēt

Man tas vairāk izskatās, ka kontroli vajag nodot privātās rokās, citādi no PP grūti otkatu izkārtot.

ak 6.marts 2018 9:20
3 0 Atbildēt

Ta beidzot ir kādam pielecis! Es jau sen nesapratu, kāpēc kaut kāda pašvaldības policija veic, jeb dažos gadījumos, mēģina veikt, ceļu policijas funkcijas. Jau no sākta gala. Ja CP trūkst darbinieku, tad pieņemiet tos, un dariet savu darbu. Apstāšanas un stāvēšanas noteikumu pārkāpšana arī CSN pārkāpšana, ne tikai ātruma pārkāpšana.

Kanibaals 6.marts 2018 10:22
0 0 Atbildēt

>Apstāšanas un stāvēšanas noteikumu pārkāpšana arī CSN pārkāpšana, ne tikai ātruma pārkāpšana.

Ne gluži. Ne velti ir atsevišķs likums par soda piemērošana par šādiem pārkāpumiem:

likumi.lv/ta/id/283185-...-un-stavesanas

Ja vadītājs nav klāt tad CP iesaiste nav īsti nepieciešama.

ak 6.marts 2018 12:26
1 0 Atbildēt

Gan gan. Īsti nepieciešama nav, bet tomēr CSN pārkāpums ir.

driveris 6.marts 2018 10:32
1 0 Atbildēt

Vienkārši vajag visu soda naudu vai vismaz lielāko daļu novirzīt PP kontā. Tad PP varētu pārvērsties par 100% ceļu policiju.

iJuris 6.marts 2018 11:29
2 0 Atbildēt

Daudzdzīvokļu pagalmos RPP pati nemaz negrib līst iekšā, visiem tā pat ir skaidrs kāda tur ir situācija, viņiem ir izsaukums un uz to ir jāreaģē, esmu runājis ar darbiniekiem un viņi tā ari pateica. Taču tajā pat laikā uz pārējiem notikumiem nav laika reaģēt, ģimenes strīdus CP nerisina. Pagalma dzērājus arī netvarstīs. Taču manā skatījumā tas būtu tieši PP pienākums.

scope 6.marts 2018 14:32
1 0 Atbildēt

Kamēr nav izsaukuma, arī dzērājus liek mierā, kaut arī dzerstās vai nu pie veikala vai pagalmā, RPP acu priekšā.

stalkers 6.marts 2018 14:45
2 2 Atbildēt

Tāpēc, ka ir visādi "ozobočenniji", kas nemitīgi ar to viņu aplikāciju vai kādā citā veidā stučī - un pārsvarā tas nav "zem zīmes" (uz ko paši RPP veikli tiecās sodīt), bet gan visādās iedomātas zaļās zonas vai šķietami traucējumi..risinājums ir vienkāršs - to visu nodot CP rokās (turklāt visās pilsētās) un aplikācijā vnk neparedzēt šādu ziņošanas veidu un viss. Ja kaimiņš nesmuki uzvedas, vajag vnk pieiet klāt un tā arī pateikt, nevis pa kluso, aiz aizkariem glūnot, ziņot.

Kanibaals 6.marts 2018 20:23
1 1 Atbildēt

Nē nu protams dubļu pančkas pagalmos ir estētikas kalngals. Un nē ar kaimiņiem attiecības nav jābojā, labāk uzreiz RPP, jo ja gribēsi pa labam, bet beigās tāpat RPP jāsauc tad kaimiņattiecības būs uz kara takas. iAuto publikas viedoklis ir par to ka tikai CP un RPP drīkst ko aizrādīt, nekādas linču tiesas. Vai ne?

Sandis 6.marts 2018 19:53
4 0 Atbildēt

Jums pamuļkiem bija atsevišķa vienība,kas nodarbojās ar satiksmi un sodiem,likvidējãt jo neesot izdevīgi turet šādu vienību. Un cilvēkiem traucējoši nepareizi novietotie auto,kas saparkoti krustu skersu,ari taa ir sabiedriska kartiba,ja kas un mēs Ridzinieki jums maksajam nodoklus un algas. Neaizmirsisim vel faktu kad katrs shads izsaukums beidzas ar vienu,divam dazreiz pat vairaku desmitu soda kvitim pa 30-40 eur kas paliek Domes kasiitee !!

Ta ka ludzu,beidziet dirst,pretigi klausities !

Opid 9.marts 2018 9:34
0 0 Atbildēt

Izskatad pec mobilly lobija.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamatīga avārija "vilcieniņš" uz A7 šosejas starp Katlakalnu un Baložiem (+ VIDEO) 11

Šodien, 25.septembrī, uz Bauskas šosejas pie Katlakalna notika avārija ar četru automašīnu dalību pirms plkst.12:00. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 35

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 

Aizvadīta akcija “ROADPOL Drošības dienas”! 1

No 16. septembra nedēļas garumā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti