Latvijas autobraucēji joprojām tic pasakām par mazlietotiem auto no svētdienas braucējiem 28

 

Foto: Ekrānšāviņš

Pēteris Tārs | 8.maijs 2018 11:27

Latvijas lietoto auto tirgus ir pilns ar ievestām automašīnām no plašās Rietumeiropas un ievērojama daļa no tiem, ir pēc negadījumiem, ar “notītu” odometra rādījumu un aplamu informāciju par tā tehnisko stāvokli sludinājuma tekstā. Portāla autoDNA un televīzijas raidījuma Aizliegtais paņēmiens kopīgi veidotais sižets atklāj Latvijas lietoto auto plaču skarbo patiesību.

Lietotas automašīnas iegāde ir pietiekoši liels pirkums, lai akli paļautos uz pārdevēja godavārda, taču tieši tā arī notiek gana liela daļa pirkumu. Saskaņā ar autoDNA apkopoto informāciju, Latvijas lietoto automašīnu tirgū par patieso nobraukumu vien tiek melots aptuveni 30% gadījumu. Taču pārdevēji slēpj arī citu būtisku informāciju, piemēram, satiksmes negadījumu vēsturi.

Kā liecina raidījuma Aizliegtais paņēmiens veidotais sižets, tad negodprātīgi auto tirgotāji izmanto pircēju lētticību un vājās auto tehniskās zināšanas. “Ar nožēlu jāsaka, ka pircējs lietotu automašīnu placī tiek pakļauts melu plūdiem. Automašīnas atskaite kombinācijā ar “auto dakteri” jeb uzticamu mehāniķi, ir efektīvākais veids kā iegādāties labu un uzticamu auto. Automašīnas atskaite sniegs ieskatu tās ekspluatācijas vēsturē, savukārt mehāniķis novērtēs iespējamās bojājumu vietas,” norāda portāla autoDNA pārstāvis Agris Dulevičs.

Diemžēl, taču situācija nav labāka arī automašīnu dīleros. Raidījuma sižetam izvēlētais Porsche Cayenne bija pēc pamatīgas avārijas, kuras rezultātā apdrošināšanas kompānija spēkratam bija aprēķinājusi bojājumus 30 000 – 50 000 eiro vērtībā. Raidījuma pieaicinātais auto eksperts Uģis Vītols skaidro, ka ne vienmēr pārdevēji ir informēti par automašīnas vēsturi un potenciālajiem pircējiem būtu jāveic savi mājasdarbi pirms auto iegādes.

“Raidījuma tapšanas laikā mēs apkopojām informāciju par vairāk nekā 150 lietotiem automobiļiem – 63 no tiem bija ar koriģētiem odometra rādījumiem, pēc avārijām, pabijuši zem ūdens vai ar citiem būtiskiem defektiem. Prieks par godīgajiem pārdevējiem, kuriem ir atbildības sajūta pret pircējiem, taču tādu ir gaužām maz,” stāsta A.Dulevičs.

Lietotu automašīnu pārdošana ir viens no ienesīgākajiem darbības veidiem pasaulē, tādēļ pārdevēji izmanto katru izdevību, lai pārdotu automašīnu pēc iespējas ātrāk un ar lielāku peļņu. Pēc autoDNA veiktajiem pētījumiem, aptuveni 39% importēto automašīnu ir ar slēptiem bojājumiem. Visbiežāk automašīnas pēc ceļu satiksmes negadījumiem tiek importētas no Francijas.

Salīdzinoši jauna tendence, kas ir parādījusies sludinājumu portālos, ir nepatiesa VIN numura norādīšana, kas šobrīd tiek konstatēts 35% gadījumu. Norādot vai nepareizu VIN numuru tiek slēpta visa informācija potenciālajam pircējam, kurš vēlas padziļināti izpētīt automašīnas vēsturi.

“Cilvēkiem ir jābeidz dzīvot ilūzijās, ka Eiropas rietumos cilvēki ir bagātāki un tie pērk dārgas automašīnas, lai ar tām maz brauktu. Tur dzīvo tieši tādi paši ļaudis kā mēs, vienīgi attālumi starp darbu un mājām ir krietni lielāki, kā arī nodokļu likme ir augstāka. Līdz ar to, ar automašīnām tiek braukti ievērojami attālumi un auto resurss izmantots tam paredzētā veidā,” turpina A.Dulevičs.

Viens no vienkāršākajiem palīgiem automašīnas pārbaudei, ir vienotas datubāzes. autoDNA mērķis ir uzlabot gadiem grauto tirgus situāciju valstī, iemācot potenciālajiem automašīnu pircējiem, kā pareizi sagatavoties un pārbaudīt visu pārdevēja sniegto informāciju vēl pirms auto iegādes. Zinot automašīnas patieso vēsturi, paveras iespēja argumentēti kaulēties ar auto pārdevēju, apstrīdot viņa jau iepriekš sagatavoto scenāriju.

Saite uz raidījumu "Aizliegtais paņēmiens"

Par autoDNA:
Uzņēmumam autoDNA pieder viena no lielākajām transporta līdzekļu datubāzēm Eiropā par automašīnu tehnisko stāvokli, piedāvājot transportlīdzekļu vēstures pārbaudi tiešsaistē, izmantojot vienīgi katram spēkratam unikālo VIN kodu. Pavisam autoDNA datu bāzē ir informācija par vairāk nekā 500 miljoniem automašīnu, tai skaitā arī ASV.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 8.maijs 2018 13:21
1 0 Atbildēt

www.anusedcar.com var apskatīt Vācijas tehniskajās apskatēs pārbaudīto automobiļu uzticamību un vidējos nobraukumus.

AnsisR 8.maijs 2018 14:07
4 9 Atbildēt

Es esmu izvēlējies dzīvē šo loteriju vairs nespēlēt. Auto tikai un vienīgi jaunu, un pēc garantijas un operatīvā līzinga beigām, lai dīleris ar to bleķi dara ko grib. Mūsdienās var jaunu auto par 100eur mēnesī nopirkt, ja vien dzīves sapnis nav pavadīt dienas sēžot vecā vācu biznesa klases auto salonā un meklēt ss.lv lietotās vai restaurētās detaļas.

GTD2 8.maijs 2018 14:34
7 1 Atbildēt

jā daudzi izvēlās nevis pirkt auto bet īrēt, protams tam uir savi ierobežojumi, nobraukums ,auto jauztur teicamaa stavoklii, piemeram par saplestu kreslu vai kādu buklti uzreiz sods, kā arī jaseko apkopēm nevar braukt ar ,kā ar savu kā grib, un protams katru mēnesi jamaksā nomas maksa operatīvam līzingam, tā kā ne visiem nomāt auto ir pieņemams

AnsisR 8.maijs 2018 14:48
12 9 Atbildēt

Es labāk maksāju 100eur operatīvā līzinga maksājumu par jaunu auto, nevis to pašu Mogo par 10 gadus vecu mašīnu, ar kuru braucot nekad nevar zināt vai nokļūsi līdz galam, vai nē. Un visas ar apkopēm saistītās izmaksas man ir zināmas jau 5iem gadiem uz pirkešu. Katram savs. Es arī savulaik bijau ar visām čerām par vecu auto, ko var nopirkt neizmntojot banku pakalpojumus, bet nu laikam pienācis tas vecums, ka nevēlos vairs ne sekundi veltīt laika tam, lai sēdētu interneta forumos un meklētu kā dubultmasas spararata vietā uzlikt parasto, jo jauns maksā pusi no auto vērtības Un varbūt brīvdienās ar sīkajiem gribu aizbraukt līdz Vācijai vai Itālijai, visu ceļu nedomājot par to vai tikšu atpakaļ un kam zvanīt, ja nu gadījumā auto apstājas.

kasinsh79 8.maijs 2018 14:54
6 4 Atbildēt

Sava loģika tajā ir. Tomēr mana pieredze ar jauniem auto neliecina, ka tā ir garantija bezierunu braucienam vienmēr un visur Sirds mierīga garantijas dēļ, bet ne vairāk. AUTO DNA savā reklāmrakstā drīzāk sludina neiekrist uz "lēti un labi" - reāli arī maz/vairāk lietots auto ir iespējams, bet pie principa - "dārgi un labi"

viencexperc 8.maijs 2018 14:57
3 9 Atbildēt

Nopirktu Latvijā tirgotu Toyotu, un apskatīsimies, uz kādu Itāliju tu aizbrauksi.

GTD2 8.maijs 2018 15:44
3 8 Atbildēt

nav tiesa mums darba toyotām problēmas tik pēs 30 tūkt sākās, tā kā Itāliju vismaz vienu reizi izbrauksi droši, nu protams ja brauksi uzreiz to auto nopērkot

GTD2 8.maijs 2018 15:42
14 0 Atbildēt

par 100 eiriki nekadu skarīgu auto neviens neīrēs, apmēram rupji rēķinot tos auto mānesī īrē apmēram no auto vērtības atmetot divas nulles, un rupji rēķinot par 100 eirikui mēnesī sanāk auto ,kas maksā 10000, tā kā nekas prātīgs par 100 eiriki nesanāk, puslīdz normāls auto maksā kādi 25tūkst. pat puslīdz aprīkots Golps tā maksā

AnsisR 8.maijs 2018 16:09
3 9 Atbildēt

Ja par 10K eur var nopirkt jaunu Dacia, vai 10 gadus vecu Audi ar 150-200k nobraukumu, es izvēlos Dacia, jo visiem ir skaidri zināms, ka pie 150k beidzas resurss gan kārbai, gan sajūgam, gan turbīnai, gan EGR, principā visam. + vēl pie ~150 ir pirmā lielā apkope, ko "mazlietotā" auto iepriekšējais saimnieks noteikti nav veicis, jo kurš gan taisīs lielo apkopi, ja plāno auto pārdot. Un tad nu esi sveicināta lielā loterija. Es uzskatu, ka pirkt lietotu mašīnu ir tas pats kas raustīt vienroci, pakāsīsi jebkurā gadījumā.

GTD2 8.maijs 2018 16:29
9 3 Atbildēt

ja jau Tu to Dacia īrē tad droši vien vienalga viņas resurs ,bet to ka desmirt gadus audi ies ilgāk par to jauno Dacia tas ir fakts, pēdējoo Audi nobraucu kad bija nobraukums paari 750tukst, tad gan jaunam ipasniekam bija javeic diezgan ieguldijumi, jo teceeja karba ritoshais bij cupaa, dzinejam varstu vaaki punkojas un vel sis tas. Es pirku piecgadiigu superb zviedrijaa sanaaca 7500, nobraukums bija 220tukt. tagad ir 400tukst, turaas veel gan sajugs gan karba, turbinai gan kartridzu nomainija bet tas nebij dargi, bet vismaz kaut kāds konforts, un ta kaa nobraucu vairak kaa 50 tukt gadaa tad neviens man auto neirees par 100eiro menesii

X 8.maijs 2018 17:28
8 1 Atbildēt

Es piemēram pērku mazlietos auto ar nobraukumu zem 100k jo paigaidām nevaru atļauties iegādāties jaunu auto tādu, kā vēlos un līzingos arī nevēlos "līst".

Piemēram, pirms gandrīz diviem gadiem iegādājos 535 F10 par nedaudz vis 35 tūkstošiem eiro, jauns maksā virs 60 tūkstoši, vismaz tolaik. Nu labi man arī nedaudz pazīšanās dēl auto cena bija labāka.

Par šo naudu, kāds auto man sanāktu jauns? Varbūt pasāts, kas nav slikts auto, bet pat tas labi nokomplektēts ir dārgāks, turklāt nav pieejams ar visiem tiem labumiem, kas ir bmw. Un ja godīgi problēmas ir bijušas tikai ar pusāsīm (tā ir slimība xdrive, un tas arī vairāk mana braukšanas stila dēļ), un apsildāmiem durvju rokturiem, kas arī ir slimība, Tā kā nu nav viss tik balts un melns. Protams ir slikti auto un protams tas ir risks, sevišķi ja nav kādu paziņu, kas var atrast tiešām "ok" eksemplāru.

P.s.

Vienīgais, ko es nesaprotu ir tas, kādēl Tu stāsti kaut, ko par divmasu spararata aizstāšanu ar parasto, un rocies pa forumiem tā vietā, lai samaksātu un vienkārši nomainītu defektīvo spararatu?

Un vel, jauni auto arī lūzt. Paziņam Touranam dsg kārbai atteica vadības bloks un kā reiz ceļojuma laikā ārpus Latvijas, un tādu gadījumu ir ļoti daudz. Principā jebkuram, kurš daudz ceļo ar auto ir gadījusies kāda tamlīdzīga šaize.

msh 8.maijs 2018 17:30
4 6 Atbildēt

Man patīk divi momenti. Pirmais - "sēdētu interneta forumos un meklētu kā dubultmasas spararata vietā uzlikt parasto, jo jauns maksā pusi no auto vērtības" - nu nav jāpērk mašīna, kuras remontu izmaksas nevari atļauties, bet ja vitāli nepieciešama detaļa maksā pusi mašīnas vērtības - nu un, kas tad ir? Tās tāpat ir kaut kādas 500-700-900 eiras, nevis 5-10 štukas.

Otrais - "braucot nekad nevar zināt vai nokļūsi līdz galam, vai nē" - tas jau pa lielam ir atkarīgs no tevis, nevis mašīnas. Ja tev pieder mašīna, tas esi tu, kurš nosaka, kā tiek sekots līdzi tās tehniskajam stāvoklim - vai tu pats to dari, vai to dara tevis izvēlēts meistars, vai arī to neviens nedara, un pēdējajā variantā tā jau ir tava, nevis mašīnas vaina, ja tu paliec uz ceļa. Protams, ir atsevišķi bojājumi kas var gadīties pēkšņi, bet lielākā daļa ir nolaidības sekas - vai nu kaut kas nav savlaicīgi samainīts, vai nav pamanīts ka kāda detaļa iet uz beigām, vai kas tāds. Un tā tava līzēta dacīte diez vai ir labākā situācijā nekā tevis pavirši [ne]apkopta 10 gadus jaunā mašīna - tai tāpat diez vai reizi ceturksnī kāds appēta piekari un spēka agregātu no visām pusēm - vienīgais labums tai dacītei par labu - detaļas jūtami nesenāk bijušas jaunas, mazāka iespējamība ka kaut kas tuvojas izjukšanas robežai.

GB12 8.maijs 2018 21:47
4 1 Atbildēt

Es pagājušajā gadā lielu daļu Dienvideiropas (Austrija, Slovēnija, Horvātija, Melnkalne, Ungārija - kopā 5800 km) nobraucu ar 13-gadīgu SAAB 9-5 Aero. Nupar atgriezos no apm. 2500 km gara brauciena uz Slovākiju ar 10-gadīgu Jaguar XF. Tiesa, pēdējam sāka sprūst ciet EGR vārsts un reizēm auto brauca avārijas režīmā. Bet tur pats biju vainīgs - vajadzēja samainīt pirms braukšanas. Bija zināms, ka kaite kaut kad izlīdīs, un detaļa arī nāca līdzi pie auto iegādes.

AnsisR 9.maijs 2018 10:11
2 0 Atbildēt

Es jau neapgalvoju, ka ar vecu mašīnu nekur nevar aizbraukt. Pašam ir gadījies ar 20 gadīgu nobraukt gada laikā 20k bez pilnīgi jebkādām apkopēm vai remontiem. Bet jebkurā gadījumā tā ir loterija. Manā uztverē jaunam ar garantiju ir plus tāds, ka ja man atgadās tehniska ķibele svešā vietā ir skaidrs rīcības plāns - zvans lokālajam dīlerim! Ja ķibele atgadās ar vecu mašīnu, tad nu sākas, ka jāmeklē kas var sataisīt, kurš treilerēs, kur detaļas dabūt un kad tās būs, un cik tas kopā maksās jo nezinot vietējo tirgu vari iegrābties uz dārgu vai arī ļoti dranķīgu servisu.

GB12 9.maijs 2018 23:19
2 0 Atbildēt

Nu, treilerēšana atkrīt, ja ir KASKO - visu apdrošinātāju polisēs tehniskā palīdzība ir iekļauta. Nu, ja to negrib, var jau kādu LAMBa karti paņemt, kas Eiropā strādā. Un no tevis minētajiem argumentiem arī ar jaunu auto tā loterija sanāk, jo, labi, lokālajam dīlerim ta' piezvanīsi, bet vai esi drošs, ka viņam tā vajadzīgā detaļa tieši tavam auto būs un tas vietējais dīlera serviss nebūs draņķīgs? Te nu gan jāsaka, ka dažu auto marku, piemēram, nissan, īpašniekiem, uzreiz tiek dots maiņas auto un tiek nodrošināta tehniskā palīdzība, ar visām viesnīcām utt. Bet ne jau visi ražotāji/dīleri tā čubina klientus. Bet to jau parasti pie pirkuma līguma parakstīšanas neiedomājas paprasīt.

... 8.maijs 2018 14:42
7 2 Atbildēt

Tā arī būtu atklāti pateikuši - kārtējais autoDNA relāmrakstelis...

GTD2 8.maijs 2018 15:53
7 1 Atbildēt

parasti kad izvelas mašīnas ir kādas desmit mašīnas redzes lokā, lai visas vuiņas pārbaudītu DNA droši vien jauns riepu komplekts sanāktu

ak 8.maijs 2018 15:45
13 1 Atbildēt

Negribu ka te reklamē Auto DNA, nekādu reālu info viņi nesniedz, bet ķer lētus pircējus. Tā kā pats nopirku atskaiti, kurā bija tikai tāda info, ko es pats redzu jau uz auto, bet nebija paša svarīgākā-nobraukuma, tad te rakstu, lai cilvēki neuzķeras lieki.

Conqueror 8.maijs 2018 15:51
2 2 Atbildēt

Pamācoši

aizejošais 8.maijs 2018 22:18
7 0 Atbildēt

Incanti, kāpēc Eiropas birokrāti nav uzspieduši viseiropas CSDD līdzīgu servisu, kur normāli un bez maksas varētu redzēt nobraukumu? bet nē, un te nu visādiem DNA ir biznesiņš... Cik esmu mēģinājis to DNA tur nekā tāda, ko tāpat apskatot auto var redzēt, nav. Igauņiem toties var auto apdrošināšanas gadīojumus pēc vin koda redzēt, tādējādi atkratījos no viena mazpiedirsta auto pirkšanas reiz.

es 8.maijs 2018 22:29
0 1 Atbildēt

Pirms 9 gadiem LV pirku auto, jaunu, salonā. Katru gadu auto iet krown apstrādi. Šodienas nobraukums ir 98000km. Auto ir liels apvidnieks, bet iekdienas braukšanai jau būšu trīs mašīnas nomainījis 9 gadu laikā. Tātad - ir tādi brīnumi,bet pārdot netaisos.

arba 9.maijs 2018 9:00
3 0 Atbildēt

par ko strīds ?

lielām kaujā ir 3 iemesli

jauns - vecs

benzīns- dīzelis

degvielas patēriņš

raksts jau nav par to, bet par to, ka auto tirgotāji krāpjas!

kasinsh79 9.maijs 2018 9:31
2 1 Atbildēt

Kaut kur nosapņoju, Baltijā citādi nemaz nenopelnīt Tikai, koriģējot - visu, kas auto koriģējams...

as 9.maijs 2018 10:03
3 0 Atbildēt

Man patika raidījums, jo tajā tika veikta apskate ievērojamam auto skaitam, šķiet 150 gab. Bet nepatika, ka nenotestēja nevienu Provento auto. Būtu daaaudz asāks raidījums, kad Uģis taisnotos par sevis pārdotajiem auto. Un no otras puses būtu bijusi laba reklāma, ja pie viņa placī nevienu grozītu neatrastu!

P.s.pašam arī ir negatīva pieredze ar autoDNA - nopirku info, atnāca praktiski nekas, jo nebija redzams pat tas, kas bija atrodams servisa grāmatiņā un klātpieliktajās franču servisa pavadzīmēs, kuras šķita ticamas. Aizrakstīju dusmīgu mailu, čaļi atvainojās, solīja parakt dziļāk par konkrēto auto, bet kopš tā brīža nekas vairāk arī neparādījās. Es tiešām ceru, ka par cik tas bija 1.5gadus atpakaļ, čaļi ir auguši un savas db pilnveidojuši un spēj iedot kvalitatīvu info par odo+servisiem/apdrošināšanas gadījumiem.

Pļurkt 9.maijs 2018 16:48
5 0 Atbildēt

Tak tās "servisa grāmatiņas" var piedrukāt tonnām, pēc vajadzības par "attiecīgu samaksu"!!

Pļurkt 9.maijs 2018 16:45
0 5 Atbildēt

Kas ir mazlietoti auto??

10 gadi auto kas ir ražots pēc 1995 gada ir pēdējā miskaste kas ir krietni sūdīgākā stāvoklī kā 90-to gadu sākumā ražots Meris ar 1,5 miljona nobraukumu! Respektīvi 10 gadu "jaunais" šrots ir garantēti sūdīgāks par 25+ gadīgu Mersi!!

Šī gadsimta auto kas ir nobraucis 150 t km faktiski ir jau lūznis, bet labi minot tos 150 t km var norullēt pa VIENU gadu, pat nebraucot 2 maiņās!!

Par ko te runājiet???

AnsisR 9.maijs 2018 17:31
3 0 Atbildēt

Agrāk bija agrāk! Neviens mūsdienās vairs nepērk lietas, lai tās lietotu visu mūžu. Tāpat kādreiz nopirka telefonu ar grozāmo ripu un lietoja vēl mazbērni. Mūsdienās nopērk 10x dārgāku glaudāmo telefonu, pēc gada sadauza ekrānu un vēl pēc gada izmet ārā un nopērk jaunu. Tas pats ir ar mašīnām. Kāpēc lai jauna auto pircējs maksātu par kvalitatīvām detaļām, kuras var nokalpot 25 gadus, ja viņš zin, ka ar to auto vairāk par 5iem gadiem nebrauks, jo būs jau citas tehnoloģijas, citas prasības un varbūt pats jau dzīvos citā kontinentā.

Jā - nopirkt labu, lietotu mašīnu kļūst arvien grūtāk un domāju, ka nākotnē tas būs teju neiespējami.

Pļurkt 9.maijs 2018 20:15
1 3 Atbildēt

Kā visi lamāja soc laiku tehniku, tai skaitā žiguli, moskābeli, nema znerunājot par zaparu.... Nu jau ir pienācis laiks, kad Žiguļa kvalitāte šķitīs kā vissaldākais un nesasniedzamais sapnis.

Tā dzimst patērētāju sabiedrība, par ko ASV tika šausmīgi kritizēti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti