Jaunos elektrovilcienus par 225,303 miljoniem eiro piegādās Spānijas uzņēmums "Talgo" 9

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 21.novembris 2018 15:49

AS "Pasažieru vilciens" (PV) jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma "Talgo", trešdien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kopējā vilcienu piegādes līgumcena ir 225,303 miljoni eiro.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.

Jau ziņots, ka valdība 5.novembrī nolēma, ka PV līdz 2024.gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Spānijas uzņēmums "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka".

Visi četri pretendenti iesniedza finanšu piedāvājumus, kas ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc to izvērtēšanas tika noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs. Tiesības piegādāt vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. PV valdes priekšsēdētājs Grigulis iepriekš norādīja, ka tiks ņemtas vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa un citas izmaksas ilgtermiņā uz viena pasažiera sēdvietas vienību.

Kā ziņots, šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

 
Visi komentāri
 
felix65 21.novembris 2018 17:52
7 7 Atbildēt

Mudaki eirofondus papisa, gaidīdami otkatus, tagad no visu mūsu kabatas, Rodžers Jānis, b...ģ! Un ja es ar vilcieniem nebraukāju? Kāda velna pēc manu nodokļu naudu tajos jābāž? Lai maksā PV un atpelna tos ar biļetēm.

Palaidniex 23.novembris 2018 9:51
0 0 Atbildēt

Jo vairāk brauc ar vilcieniem, jo tukšākas šosejas...

imzz 21.novembris 2018 18:44
0 0 Atbildēt

"Viens no četriem AS "Pasažieru vilciens" (PV) jauno elektrovilcienu iepirkuma pretendentiem - Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" apsver vēršanos Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), apstrīdot trešdien paziņotos konkursa rezultātus, informēja "Škoda Vagonka" reģionālais pārdošanas direktors Romans Sorkins." LETA.

Palaidniex 23.novembris 2018 9:54
0 0 Atbildēt

Pasūtījuma cipars ir gana liels, lai vēlmē tikt pie pasūtījuma pilnīgi visi iesaistītie konkursanti būtu gatvi sevi aizstāvēt līdz pēdējam cerību salmiņam.

Starp citu, Kauņā braukā trolejbusi Škoda, tādi paši kā Rīgā, tik publiski piesauktie cipari teic, ka Rīgai dēļ “speciāli” Rīgai radītā tapsējuma auduma beņķiem un “citādākiem” kondicionieriem esot šī “nelielā” cenu starpība...

Pļurkt 21.novembris 2018 20:20
6 4 Atbildēt

Zagļu varza laikam cerēja ka visa Eiropa skries ar otkatiem šo apskāvienos!!!

Nu nedod vairs Eiropā kukulus!! Nu īsteni dalbajobi!

Gala rezultātā pilnīgi papisa Eirofondu naudu, nu būs jāmaksā pašiem pa pilnu programmu.

viencexperc 21.novembris 2018 20:55
5 6 Atbildēt

Vai nevajadzēja, sākumā, uzlikt normālas sliedes ( ar normālu platumu)?

Pļurkt 22.novembris 2018 7:30
0 1 Atbildēt

A naxuj shire??

Palaidniex 23.novembris 2018 9:57
0 0 Atbildēt

Karu uzvar vai norok bieži dēļ loģistikas. Līdz 1942. Gadam operācijas Barbarosa ietvaros kādā valstī bija spiesti un izbūvēja ap 10-12 kkm Eiropas platuma sliežu...

teic, ka ja ne sliežu ceļa izbūvēs nepieciešamība, loģistika strādātu efektīvāk un ūsainajam gruzīnam klātos plāni...

Slinkais 21.novembris 2018 22:10
0 2 Atbildēt

principā jau vienalga kas viņus piegādās. ka tik ātrāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti