Deputāti spriedīs par administratīvo atbildību, ja ar fotoradaru fiksēts neatļauts vidējais ātrums konkrētos ceļa posmos - iAuto

Deputāti spriedīs par administratīvo atbildību, ja ar fotoradaru fiksēts neatļauts vidējais ātrums konkrētos ceļa posmos 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.janvāris 2019 9:10

Saeimas Krimināltiesību politikas apakškomisijas sēdē šodien tiks spriests par administratīvo atbildību ceļu satiksmē, ieviešot fotoradarus ar vidējā braukšanas ātruma noteikšanas sistēmu konkrētos ceļa posmos, aģentūru LETA informēja apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).

Sanāksme notiks plkst.8.30 Rīgā, Jēkaba ielā 11, 426.telpā.

Judins norādīja, ka piedāvātās sistēmas pamatā ir konstatēt atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu konkrētā ceļa posmā nevis konkrētā punktā.

Sanāksmes mērķis būs arī gūt skaidrojumu, vai šīs sistēmas darbībai ir vai nav nepieciešami kādi likuma grozījumi. Deputāti cita starpā vēlas saņemt informāciju, vai aizturētais pārkāpējs nevarēs aizbildināties ar to, ka nav nosakāms konkrētais punkts, kur būtu izdarīts pārkāpums, skaidroja politiķis.

Atbildīgās iestādes rakstiski informējušas apakškomisiju, ka nesaskata problēmas sistēmas darbībā, piebilda Judins.

Kā ziņots, šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.

Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.

Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
 

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 29.janvāris 2019 9:52
23 2 Atbildēt

Izklausās slikti. Bet laikam jau tāds ir deputātu un žurnālistu darbs - spriest par tēmām, par kurām nav nekāda nojēga. Būtiskākā atšķirība, par ko vajadzētu spriest - šie nav radari bet totālās izsekošanas kameras, kas fiksēs visus braucējus, nevis pārkāpējus!

Ivars 29.janvāris 2019 11:46
22 2 Atbildēt

It kā viss pareizi, kārtībai jābūt. Uztrauc kas cits. Ļoti bieži parādās raksti par to, kā ierobežot, nosodīt, atņemt, vienu vārdu sakot, padarīt cilvēku par paklausīgu aitu. Un, diemžēl, cik reti var uzzināt par to, ka valstī ir atvērta jauna ražošana ar jaunām darba vietām un PIENĀCĪGU atalgojumu. Bēdīgi...

Freijers 29.janvāris 2019 10:12
13 0 Atbildēt

Un uz tāda pamata ir vietas, kur ciena cilvēku privātumu un tiesība, kur šis vienkārši neiet krastā...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti