Deputāti spriedīs par administratīvo atbildību, ja ar fotoradaru fiksēts neatļauts vidējais ātrums konkrētos ceļa posmos 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.janvāris 2019 9:10

Saeimas Krimināltiesību politikas apakškomisijas sēdē šodien tiks spriests par administratīvo atbildību ceļu satiksmē, ieviešot fotoradarus ar vidējā braukšanas ātruma noteikšanas sistēmu konkrētos ceļa posmos, aģentūru LETA informēja apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).

Sanāksme notiks plkst.8.30 Rīgā, Jēkaba ielā 11, 426.telpā.

Judins norādīja, ka piedāvātās sistēmas pamatā ir konstatēt atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu konkrētā ceļa posmā nevis konkrētā punktā.

Sanāksmes mērķis būs arī gūt skaidrojumu, vai šīs sistēmas darbībai ir vai nav nepieciešami kādi likuma grozījumi. Deputāti cita starpā vēlas saņemt informāciju, vai aizturētais pārkāpējs nevarēs aizbildināties ar to, ka nav nosakāms konkrētais punkts, kur būtu izdarīts pārkāpums, skaidroja politiķis.

Atbildīgās iestādes rakstiski informējušas apakškomisiju, ka nesaskata problēmas sistēmas darbībā, piebilda Judins.

Kā ziņots, šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.

Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.

Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
 

 
Visi komentāri
 
Bradypus 29.janvāris 2019 9:52
23 2 Atbildēt

Izklausās slikti. Bet laikam jau tāds ir deputātu un žurnālistu darbs - spriest par tēmām, par kurām nav nekāda nojēga. Būtiskākā atšķirība, par ko vajadzētu spriest - šie nav radari bet totālās izsekošanas kameras, kas fiksēs visus braucējus, nevis pārkāpējus!

Freijers 29.janvāris 2019 10:12
13 0 Atbildēt

Un uz tāda pamata ir vietas, kur ciena cilvēku privātumu un tiesība, kur šis vienkārši neiet krastā...

Ivars 29.janvāris 2019 11:46
22 2 Atbildēt

It kā viss pareizi, kārtībai jābūt. Uztrauc kas cits. Ļoti bieži parādās raksti par to, kā ierobežot, nosodīt, atņemt, vienu vārdu sakot, padarīt cilvēku par paklausīgu aitu. Un, diemžēl, cik reti var uzzināt par to, ka valstī ir atvērta jauna ražošana ar jaunām darba vietām un PIENĀCĪGU atalgojumu. Bēdīgi...

Ducele 29.janvāris 2019 14:04
5 0 Atbildēt

Pie mums tikai domā kā palielināt sodus un iekasēt vairāk naudas jo redz autovadītājam jau naudas daudz ja var nopirkt dārgāko degvielu ,samaksāt nodokli par sūdīgiem ceļiem,bet darbavietu izveidei vajag smadzeņu,kuru mūsu valdībai trūkst.

reku 29.janvāris 2019 15:13
1 0 Atbildēt

Tātad ja nav konkrētais punkts kur noticis pārkāpums ir notikusi telereportācija un pierādiet pretējo.Fašisms un komunisms nobāl.

Bradypus 29.janvāris 2019 15:19
2 0 Atbildēt

Tieši tā - ir jāapspriež šādu absurdu, lai faktiski aizsegā varētu ieviest pilnu kontroli pār cilvēku pārvietošanos.

jautājums 29.janvāris 2019 15:32
2 1 Atbildēt

Vai savus Android viedtālruņus jau esat izslēguši?

Bradypus 29.janvāris 2019 15:59
0 0 Atbildēt

Nē. Bet būtiskā starpība - varu izslēgt, ja gribu. Bet šīs kameras ir obligāts Satversmes 97. panta papildinājums, kuru es nevaru izslēgt. Arī fotoradaru varu "nelietot" - tas vispirms anonīmi veic pārkāpuma fakta konstatāciju un tikai pēc tam nofotografē pārkāpēju. Šīs kameras uzskaitīs visus, bez izņēmuma.

Palaidniex 29.janvāris 2019 16:18
1 4 Atbildēt

Nevis visua cilvēkus, bet visus transportlīdzekļus un tas, nudien nav viens un tas pats.

Ir labāki veidi kā samazināt lidošanu uz šosejas?

Variants - ļaut lidot - nestrādā, jo neprotam to droši izmantot. Nedz arī varam nodokļos samaksāt lai mums kaut kur izbūvētu bāni... Diemžēl

Freijers 29.janvāris 2019 16:52
1 1 Atbildēt

"Lidošana" ir kādiem klukstiņiem vai ken krapšiem galvā un viņu morālajiem atbalstītājiem. Es nekādu lidošanu neesmu jau labu laiku redzējis - ir masa kas pārvietojas 90-110 km/h...laikam tad tā būtu tā "lidošana"

Pie šāda risinājuma dabūs lidotājus/ceļmalā piepīpētājus...būs drošāk tad? Manuprāt 100% nē !

reku 29.janvāris 2019 18:38
0 0 Atbildēt

Ir variants jaunajiem auto-elektroniski ierobežot tiešsaistē kā navigāciju,vecie tāpat ilgi nevilks,sarūsēs..Jā bet ir viens liels bet.Tad nenāks kādiem piķis kabatā.

msh 29.janvāris 2019 18:45
1 0 Atbildēt

Palaidniek, palaidi garām itālijas pieredzi ar šito figņu?

Es ceru ka tas 4 km posms uz tīnūženes būs kādā no līkumiem, un nevis taisnē - jo tas de fakto būs "apdzīt aizliegts" posms, jo vai nu to 4 km garumā būs jāneapdzen, vai, ja apdzīt, tad ar vāzi jākontrolē, vai uzreiz pēc apdzīšanas nav jāmet pa nažiem lai ierakstītos vidējajā...

Freijers 29.janvāris 2019 19:02
2 0 Atbildēt

Tīnūzenē ir vien pāris posmi starp radariem, kur šo kases gabalu ierīkot...

No Lēdmanes apļa līdz krustam ar Ķeguma Sigulda ceļu, pāris līkumi, pāris vietas kur no ceļa nobraukt

No Ķeguma Siguldas ceļa krusta līdz Ogresgala nobrauktuvei, kur ir praktiski taisns posms, lielisks apdzīšanai ar tālu redzamību un bez nobrauktuvēm. Domājams ka tieši pēdējais būs ierāvējiem tikamākais...kas novedīs pie ceļmalas tūristiem un dzīšanas pēcāk līkumos. "Atbildīgie" protams varēs pēc tam pagvelzt par pārgalvīgajiem šoferiem un jaunu spaidu nepieciešamības.

650 29.janvāris 2019 21:42
0 0 Atbildēt

Itālijas "pieredze" ir pamatā posmos ar atļautiem 130.Tur tas nav tik būtiski un tik lielā mērā patmīlību aizskaroši.Jo reāls vidējais 135 ir aptuveni normāls ātrums jebkuram, to var pieciest.Cita lieta, piem Lietuvas "pieredze".Kur iecirkņos ar atļautajiem 130 ne fotoradaru ne v/vid kameru vienkārši nav kā tādu.Un arī "valdība" to ir skaidri pateikusi,ka pietiks ja tur daudzmaz ievērot pieklājību.Tieši tāpat kā Polijā.

Toties, Lietuvā uz otršķiras ceļiem (kur "ir" tie v/vid) nav redzams nekas cits, kā bezgalīga "delegācija" aiz kāda lēni braucoša (vai šausmīgi bailīga).Jo- lielākā daļa neba jau tev vadīsies pēc kaut kādiem tur izsmalcinātu personīgo mērierīču datiem un tiem vispār nav sajēgas ne par ko.Tas pats būs arī pie mums.Reāla rinda, bet ar neizbēgamiem un visu to apkārtni apdraudošiem atsevišķu personu izlēcieniem.Tā arī brauksim.

Tāpat kā tagad- kad puskilometru rinda var būt pat aiz traktora- ja pirmais drosmīgais tam nebrauc garām,nekas cits neatliks,kā braukt šajā delegācijā.Ar neizbēgamu jezgu pie tuvākās reālās iespējas pabraukt kādam garām.Un to jezgu (kā vienmēr) sataisīs pamatā tie savu rīcību "grūti kontrolējošie".Gan vieni, gan otri.Tur tad "varēs" domāt- vai bezgalīgi gaidīt uz priekšāesošā drošsirdību, vai dzīt vairākus uzreiz, vai vēl sazin ko.Pašsaprotami, ka būs tie, kuri paši nedzīs,bet toties meklēs iespēju kādu tur to drosmīgāko "nelaist atpakaļ rindā" un utt.Mācīties būs ļoti daudz ko,un jezga būs neizbēgama.Nāksies pierast.Normāls vadītājs parasti filtrē situāciju- ja vajag, viņš gan pavilksies lēnāk, gan savureiz apdzīs bez liekas nervozēšanas.Bet tieši tie situāciju nefiltrējošie un tie "savu" gudrību uztiepjošie radīs problēmas uz līdzenas vietas un dajebkur.

ar atbilstošu metodoloģiju 29.janvāris 2019 15:33
1 2 Atbildēt

Vai latviski neprotat?

4Wbēgā 29.janvāris 2019 20:12
1 0 Atbildēt

ar atbilstošas metodoloģijas palīdzību -vai tad tas nav pa-latviski?Vecīt,tas ir tā-āds mājiens,kā štrāpes tiks grieztas!Iepirks superskaitļotāju,kurā darbinās cepistu mākslīgos intelektus.

aldis 31.janvāris 2019 15:00
0 0 Atbildēt

Cik miljonus no sodiem vien neiekasē ,grib vēl vairāk ,bet ceļiem naudas nava ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti