Valdība lemj par autoceļu lietošanas nodevas samaksas kontroli uz Latvijas ceļiem 12

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 26.februāris 2019 18:17

Lai uzlabotu autoceļu lietošanas nodevas samaksas kontroli, Ministru Kabinets (MK) otrdien, 26. februārī apstiprināja grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā, precizējot nodevu maksātāju loku, līdztekus esošajiem mehāniskā transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam, vadītājam turpmāk būs arī - pārvadātājs.

Turklāt turpmāk nodevas nemaksātājus fiksēs arī automatizētas iekārtas.

Lai nodrošinātu nodevas samaksas kontroli, paredzēts, ka turpmāk nodevas samaksas kontroli varēs veikt ar arī tehniskajiem līdzekļiem, t.i., pārkāpumu varēs fiksēt neapturot transportlīdzekli.

Savukārt nodevas samaksas kontroli veiks Valsts policija (VP), bet VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC), ar tās rīcībā esošajiem tehniskajiem līdzekļiem, nodrošinās iespējamo pārkāpumu fiksēšanu, neapturot transportlīdzekli. Izdevumus, kas LVC radīsies  saistībā ar šo uzdevuma izpildi, paredzēts segt no valsts pamatbudžeta programmai 23.00.00 “Valsts autoceļu fonds” piešķirtajiem līdzekļiem.

LVC iegūtos datus par fiksētajiem pārkāpumiem, neapturot transportlīdzekli, nodos VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSSD), kam ir tiesības noslēgt deleģēšanas līgumu ar VP, lai veiktu informācijas apstrādi, sagatavotu administratīvā pārkāpuma protokola projektu un nosūtītu to VP izvērtēšanai, kā arī nosūtītu VP lēmumu adresātam un citu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteikto darbību veikšanai.

Vienlaikus MK tiek skatīti Satiksmes Ministrijas (SM) sagatavotie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā par autoceļu lietošanas nodevas pārkāpumiem, nosakot, ka par likumā noteiktā valsts autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta vai nav samaksāta pilnā apmērā, var sodīt transportlīdzekļa vadītāju, kā arī valsts reģistrā norādīto transportlīdzekļu turētāju. Gadījumos, kad turētājs nav norādīts vai transportlīdzeklis ir noņemts no uzskaites, sodīts var tikt transportlīdzekļa īpašnieks (valdītājs), vai gadījumos ja tiek norādīts, pārvadātājs, kas veic kravas pārvadājumus.

Autoceļu nodevas samaksas kontroles automatizētā sistēma, kas ļauj veikt autoceļu lietošanas nodevas samaksas kontroli neapturot transportlīdzekli, paredz, ka uz valsts autoceļiem tiks uzstādītas iekārtas, ar kuru palīdzību varēs veikt nodevas samaksas kontroli. Par autoceļu posma lietošanu ar transportlīdzekli, par kuru nebūs veikta autoceļu nodevas samaksa, tiks sastādīts administratīvo pārkāpumu protokols.

Pēc SM iniciatīvas, LVC no 2017. gada 14. decembra līdz 2018. gada 15. jūnijam realizēja autoceļu nodevas samaksas kontroles pilotprojektu, lai noskaidrot, cik liela daļa nodevas maksātāju nav veikuši nodevas samaksu, kā arī samaksu ir veikuši vai veikuši neatbilstošā apmērā. Kontroles pilotprojekts tika veikts uz valsts galvenā autoceļa Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Pāternieki)(A6) un valsts galvenā autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)– Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi)(A13). Pārbaudot visus, šajās vietās braukušos, transportlīdzekļus sešu mēnešu garumā, tika konstatēts, ka par 16% transportlīdzekļiem, nav veikta nodevas samaksa par valsts galveno un reģionālo autoceļu lietošanu. Tādejādi valsts budžetā netiek iekasēti vidēji 340 000 euro mēnesī jeb 4,08 miljoni euro gadā.

 
Visi komentāri
 
Šumba 26.februāris 2019 18:37
1 0 Atbildēt

iAuto

Kā tad tagad sanāk? Ja es eju tehnisko apskati, piemēram, novembrī, un tad samaksāju par visu gadu,- tas neskaitās? Iznāk, ja mani piefiksē augustā, tad jāmaksā sods, vai kā?

Freijers 26.februāris 2019 18:58
17 0 Atbildēt

Tu draudziņ vēl pagaidām maksā vien "auto ekspluatācijas nodevu (vai nodokli, kā tur īsti ir)", sākot no 3.1t tr līdzekļiem papildus vēl noteiktos posmos ir t.s. vinjete, par ko te arī tiek runāts, kā nu to kontrolēs...kā kā robotizēti ar radariņiem, lai nauda nāk, viena tāda kaste jau pirms Saulkalnes ir, acīmredzot būs vēl.

Pievienojos msh...drusku jau aknās sēž kārtējie pasākumi iekasēšanai, kontrolei, ierobežošanai, utt.

msh 26.februāris 2019 18:38
25 0 Atbildēt

Mani kaut kā sāk jau šķebināt klasiskās frāzes pie šādiem rakstiem, vai rakstiem par izmaiņām likumos "varētu iekasēt" un "plānots iekasēt"...

Pļurkt 27.februāris 2019 8:24
0 0 Atbildēt

Ja kaut kas tiek plānots iekasēt, tātad deputāteļiem un ministreļiem tiek plānots kārtējais algas pielikums ne mazāk kā pensionāru vidējā pensija!

Rihards 26.februāris 2019 19:09
11 0 Atbildēt

Lūdzu bet lēnu izskaidrojot vēlreiz kas kur kā būtu jāmaksā..saprotu ceļi ir dirsa

... 26.februāris 2019 20:13
3 0 Atbildēt

Tu maksāsi vēl, lai tiem pideriem būtu jauna vasarnīca. Ak jauns auto

Autobraucēja 26.februāris 2019 20:14
5 0 Atbildēt

Kur tad paliek tā nauda-miljoni par iekasētām vinjetēm?Tā nauda taču paredzēta ceļiem un vienīgi ceļiem,bet mums tie ir neizbraucami.Tātad tā naudiņa iegulst kādās kabatiņās.Tad nu izkratiet tās kabatiņas un ieguldiet ceļos nevis klabiniet,ka ceļiem trūkst naudas.

msh 26.februāris 2019 20:52
1 0 Atbildēt

Tas jau vēl nav nekas - es kaut kā minos ka pāris gadus atpakaļ kad vinjetes taisījās ieviest, to ieviešanas nepieciešamību skaidroja, ka, lūk, ārzemēs mūsējajiem jāpērk vinjetes bet šeit ārzemniekiem nav jāpērk, tāpēc šī netaisnība jāizlīdzina...

kk 26.februāris 2019 20:32
1 0 Atbildēt

tā ir ceļu nodeva tikai smagajiem un lielajiem busiem vai džipiem kuriem pilna masa pārsniedz 3.5 tonnas

msh 26.februāris 2019 20:51
0 0 Atbildēt

Par džipiem neko nezinu, bet vispār mašīnai kas skaitās kravas, un ar pilnu masu no 3 tonnām - teiksim, VW LT35 kraviniekam vinjete ir jāmaksā...

Shiirs 26.februāris 2019 22:04
0 0 Atbildēt

tieši tā. pidarasiem tiek samaksats plus 300 eiro gadā. kaut gan auto pat nav uzņēmuma. un ar to tiek braukts 2400 km gadā.

Jānis 27.februāris 2019 17:49
1 0 Atbildēt

Kā būtu ja sāktu ar tās naudas izlietošanas kontroli? Cik gadus jau viņa ieviesta ar saukli "ceļu stāvokļa uzlabošanai" , bet kautkà paliek tik sūdīgàki tie ceļi!!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 3

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Skaties šeit 3.decembrī 19:00 konkursa "Latvija Gada auto 2021" rezultātu paziņošanas tiešraidi (+ TIEŠRAIDE)

Lielais fināla TOP 7 jau ir noskaidrots. Arī "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" nominācijā ir izvirzījušies pārliecinoši pretendenti. 3. decembrī (ceturtdien) plkst. 19:00 mēs uzzināsim prestiža „Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvēju. Lasīt vairāk

 

Kia prezentējusi jaunu modeļu platformu speciāli elektromobiļiem un īpaši ātru uzlādes sistēmu 2

Kia Motors prezentējusi jaunu, speciāli elektromobiļiem paredzētu platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tai veltītā atklāšanas pasākumā “E-GMP Digital Discovery” Kia paziņoja, ka jaunā platforma būs visu autoražotāja nākamās paaudzes elektromobiļu pamatā. Lasīt vairāk

 

Nogrimušo kuģi autovedēju sazāģē kopā ar mašīnām (+ VIDEO) 9

Pērn pie ASV krastiem nogrimušo Golden Ray kravas kuģi sazāģēs kopā ar visām 4000 automašīnām. Kuģa izcelšanas operācija jau sākusies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti