"Rīgas satiksme" par parādu piedziņu privātam uzņēmumam maksā ap miljonu eiro gadā 3

 

Foto: Ekrānšāviņš no T

Nozare.lv | 18.marts 2019 11:05

Pašvaldības kapitālsabiedrība "Rīgas satiksme" (RS) privātam uzņēmumam "Konsultatīvā sabiedrība "Conventus"" ("Conventus") maksā aptuveni vienu miljonu eiro gadā par parādu piedziņu, un auditorkompānija "Ernst&Young" ierosinājusi izvērtēt šī pakalpojuma efektivitāti, vēstīja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "De facto".

"Ernst&Young" veiktajā auditā konstatēts, ka 2017.gadā no autostāvvietu pakalpojumiem kopā RS ieņēmumi bija 12,5 miljoni eiro, tai skaitā 1,8 miljoni eiro iekasēti no pēcapmaksas paziņojumiem. Savukārt pērn šie ieņēmumi bija attiecīgi 13,6 miljoni un 1,7 miljoni eiro. Parādu piedziņu RS interesēs nodrošina "Conventus", par ko 2017.gadā pašvaldības kapitālsabiedrība šim partnerim samaksāja teju 1,03 miljonus eiro, bet 2018.gadā - 943 000 eiro.

Bijušais RS pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss iepriekš LTV norādīja, ka pašvaldības uzņēmumam parādu piedziņa ir jāpadara efektīvāka, vai nu iesaistot tajā, piemēram, pašvaldības policiju, vai arī panākot, ka automašīnai nevar iziet tehnisko apskati, kamēr nav apmaksāti piemērotie sodi par neatļautu transportlīdzekļa novietošanu RS stāvvietā.

"Es saprotu, ka šī parādu piedziņa ir bijusi neveiksmīga, izmaksas ir milzīgas, un tirgū šis pasākums un pakalpojums citiem komersantiem maksā daudz lētāk," iepriekš izteicās Matīss, norādot, ka šis esot kārtējais darījums, kas būtu jāanalizē, un jāmeklē iespējas RS nepārmaksāt par pakalpojumu, ko citi saņemot lētāk.

RS līgumu par parādu atgūšanas pakalpojumiem ar "Conventus" noslēgusi 2014.gada nogalē uz pieciem gadiem. Ja līgumu nolemtu lauzt, RS par to būtu jābrīdina partneri pusgadu iepriekš. Jaunieceltais RS pagaidu valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis raidījumam skaidroja, ka "Conventus" bija vienīgais pretendents, kas iesniedza piedāvājumu, jo "tas darbiņš jau nav tik vienkāršs būtībā".

"Nu tiešām, ja tā skatāmies visus tos faktus, labs līgums īstenībā. Normāls līgums par labu cenu, pie tam godīgi noslēgts. Nav tur kaut kādi brīnumi, ja jau neviens [cits pretendents] nepieteicās [iepirkuma konkursā]," raidījumam vērtēja RS pagaidu vadītājs, piebilstot, ka "Conventus" parādus piedzen ne tikai no nemaksātājiem par stāvvietām, bet arī no sabiedriskā transporta bezbiļetniekiem.

"Conventus" pārstāvji savukārt pauda sašutumu par "Ernst&Young" secinājumiem, un norādīja, ka RS maksājumos uzņēmumam ietilpst ne vien ārpustiesas parādu atgūšana, bet arī tūkstošiem tiesvedības procesu, tai skaitā valsts nodevas par tiem.

Viens no "Conventus" līdzīpašniekiem un valdes locekļiem Jānis Krastiņš sarunā ar "De facto" norādīja, ka RS nav vienīgais uzņēmuma klients autostāvvietu nozarē. "Nu, iedomājieties, ja ar mums strādā praktiski visi Latvijas lielākie stāvvietu operatori, tad par ko tas liecina? Visiem mēs esam neefektīvi, tāpēc mūs izvēlas? Nu tas ir absurds!" komentēja Krastiņš.

"Conventus" finanšu dati par 2017.gadu gan liecina, ka no RS nākušais miljons eiro veido gandrīz pusi no uzņēmuma apgrozījuma. Uzņēmuma finanšu pārskats par 2018.gadu gan vēl nav pieejams.

"De facto" arī vēstīja, ka 2016.gada nogalē "Conventus" nopirka juridisko pakalpojumu firmu "Lex Interpretis", kurai šā gada janvārī vēsturiskais nosaukums mainīts uz SIA "CCS Latvija". "Lex Interpretis" savulaik dibinājis advokāts un ilggadējs Rīgas mēra Nila Ušakova (S) padomnieks Jānis Dzanuškāns ar brāli, vēlāk starp īpašniekiem bijusi viņa sieva, bet nu jau desmit gadus oficiālas saistības ar uzņēmumu Dzanuškānam neesot. No 2011. līdz 2016.gadam "Lex Interpretis" ticis pie vairākiem juridisko pakalpojumu līgumiem galvaspilsētas struktūrās, piemēram, Rīgas Pašvaldības policijā un "Rīgas namu pārvaldniekā".

"Conventus" valdes loceklis Krastiņš raidījumam apgalvoja, ka uzņēmums nopirkts, lai veidotu biznesu kopā ar lietuviešu partneriem. Pēc viņa teiktā, Dzanuškāns ar pirkumu nekādi neesot saistīts.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
13.00 18.marts 2019 13:41
3 0 Atbildēt

melnais caurums tā Rīgas Satiksme, nez kādi brīnumi vēl tur atklāsies?

Freijers 18.marts 2019 12:46
1 0 Atbildēt

Tad nu gan izdomājuši...vienam pašvaldības kantorim nevar un nevajag būt piekļuve CSDD datu bāzei...tad jau piemērm ko tad jevroparkam vai uniparkam nav - tie visi ir t.s. "līgumsodi" nevis kādi adm. pārkāpumi, ka būtu policijas jāpiesaista zelta slauktuvēm - te arī atklājās matīsveidīgo slaucēju slapjie sapņi - kasēt pēc iespējas vairāk un jebkādiem līdzekļiem, pat puslikumīgiem, kas arī raksturo visu šī stāvvietu bandītisma būtību.

Vēl viens interesants jautājums ir - uz kāda pamata kkāds juridiskais kantoris iegūst informāciju par automašīnas īpašnieku ?!

Vēl viens piemērs, ka ši maksas stāvvietu un līgumsodu patvaļa ir ar steigu jāsakārto valstiskā līmenī, citādi pienāks brīdis, ka pierīgā un ne tikai aiz bērziem glūnēs šakāļi ar pēcapmaksas lapām.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 8

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 9

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti