Latvijā šogad avārijās gājuši bojā jau 38 cilvēki - vairāk nekā pērn 26

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.maijs 2019 10:18

Arī šogad Latvijā turpina saglabāties augsts satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits, liecina Valsts policijas (VP) apkopotā informācija.

Šogad no 1.janvāra līdz 30.aprīlim avārijās dzīvību zaudējuši 38 cilvēki, bet pērn identiskā laika posmā 35 satiksmes dalībnieki.

Pērn četros mēnešos satiksmes negadījumos ievainojumus guva 1233 cilvēki, bet šogad 1103.

Šogad arī nedaudz pieaudzis satiksmes negadījumu skaits. Šogad reģistrētas 6366 avārijas, kas ir par 139 negadījumiem vairāk nekā pērn.

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 148 personas, kas ir par 12 cilvēkiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Visas Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Latvija, ir apņēmusies līdz 2020.gadam salīdzinājumā ar 2010.gadu uz pusi samazināt avārijās bojāgājušo skaitu. 2010.gadā Latvijā avārijās bija 218 bojāgājušie.

VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis jau pagājušā gada nogalē paziņoja, ka lai sasniegtu minēto mērķi par 2020.gadu, tad 2019.gadā satiksmes dalībnieku apziņas un attieksmes maiņai ir jābūt ļoti kardinālai. Viņš jau toreiz izteica šaubas, vai spēsim šo mērķi sasniegt, ņemot vērā, ka policijas rindas diez vai tiks ātri aizpildītas, ceļu infrastruktūras projekti nebūs pietiekamā daudzumā un tehniskie kontroles līdzekļi vēl nebūs sagādāti pietiekamā daudzumā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 5.maijs 2019 10:44
7 6 Atbildēt

Ja kāds gribētu cīnīties, tad uzliktu ātruma ierobežojumus. Piemēram, pa apdzīvotām vietām - uz 30 km/h, ārpus apdzīvotam - 70.

samazinātos bojā gajušo skaits.

Bet ja skatās manas domas, tad tā ir dabiskā atlase. Tikai, taisnības labad, avārijas izraisītājam, kurā dzīvību zaudē kāds cilvēks, - nāvessods par slepkavību bez nodoma.

viencexperc 5.maijs 2019 10:47
5 5 Atbildēt

kļūdījos - AR NODOMU. Tāpēc, kad kāds vada aparātu, kurš sver vairāk par tonnu, viņam tas ir jāapzinās. Bet ja skrien pa apdzīvotām vietām virs 100, tad viņš ar galvu nedraudzējas vai grib kādu nosist.

DALJNOBOJS 5.maijs 2019 10:51
1 3 Atbildēt

Par 30km/h šurtur Eiropā tā ir bojāgājušo (velosipēdu un gājēju) un ievainoto skaits būtiski mazinājies. Uz 50km/h noskaties ar mūsdienu autiņu ir jāmāk.

DALJNOBOJS 5.maijs 2019 11:08
3 8 Atbildēt

Vēl Latvijā ir problēmas.

*)Vecs autoparks, kura drošība nav tā labākā - veci VAGi, bembji, izrūsējuši japāņi, jo agrāk spaiņi taču bija labāki dzelzs - nevis mūsdienu pamatmasas mēsli. Kad vidējaijs autiņu vecums būs virs 2010 gada situācija uzlabosies.

*)Autiņš kā pi***a pagarinatājs - kurš sevi cienoš pacans brauks aiz fūres - kauns taču, kurš normāls vecis neiemīs pedāli grīdā uz "labā ceļa" un teiks nekā traka, bet fizikas likumus neviens nav atcēlis.

*) Drošības josta neērtākā un kauninošā liets pasaulē. Kurš masu slepkava un maniaka izdomājām tukšu spraudeni drošības jostai, lai autiņš nelamājas. Spradzeties aizmugurē - kauns taču - ko padomās cilvēki.

msh 5.maijs 2019 14:47
2 2 Atbildēt

"Kad vidējaijs autiņu vecums būs virs 2010 gada situācija uzlabosies" - taisnība, uzlabosies - jo līdz tam laikam būs ļoti būtiski samazinājies braucēju skaits - tāpēc arī uzlabosies.

Zemesgramata 6.maijs 2019 17:09
1 0 Atbildēt

Vecais autoparks tieši atspoguļo lielākās daļas cilvēku reālo maksāt spēju.

He 5.maijs 2019 11:29
5 1 Atbildēt

Vēl LV nevienu no atbildīgajiem neuztrauc ceļu infrastruktūra: gan auto, gan velo, gan gājēju.

Kā arī nav vēlmes noskaidrot patiesos negadījumu iemeslus, jo pagaidām policija negadījuma vietā tikai ieraksta, kas šķiet vainīgs nevis kāds veic mērījumus un analīzē, kas par iemeslu avārijai un kādus uzlabojumus veikt, lai tas vairs neatkārtotos...

taaneko 5.maijs 2019 13:13
2 1 Atbildēt

Mans ieteikums nr1 jālikvidē ceļi Latvijā. Nebūs ceļu- nebūs uz ceļiem bojā gājušo.

Ieteikums nr 2 jālikvidē satiksme, puemēram uzliekot ātruma ierobežojumus 3 km/h pilsētā, 7 ārpus tās. Tad gājēji un velobraucēji spēs aizmukt no mašīnām, kas viņiem mēģinās tuvoties.

650 5.maijs 2019 13:17
3 2 Atbildēt

Jau tālajā 2016-17 . gadā LV Valsts Kontrole tika veikusi smalku detalizātu Revīziju par stāvokli satiksmes drošības jomā.Šis Dokuments ticis jo rūpīgi slēpts no plašākas sabiedrības.Tur ir melns pa baltu pateikts, ka viss notiekošais pa lielam bijis fufelis un ka sen jau ir izsecināts, ka bojāgājušo skaita samazināšana un situācijas uzlabošanās netiks sagaidīta.Jo stratēģija un izpildījums ir galīgā ,atvainojiet, d-sā.

Nauda tiek tērēta par elektronisku fufeli,policijas klātbūtne uz ielas ir degradēta,infrastruktūra podā nolaista un negadījumu cēloņu analīze un uzskaite ir tikusi veikta (apzināti?) nolaidīgā un nepilnīgā veidā.

Te lūk ir šis revīzijas ziņojums- katram domātspējīgam indivīdam tas būtu jāizlasa, lai vismaz kaut cik reāli saprastu visu to skaisto "ainavu aiz loga": www.lrvk.gov.lv/uploads/reviz...2018%20IeM.pdf

viencexperc 5.maijs 2019 13:27
1 4 Atbildēt

pati valsts kontrole ir d-sā.

Tāda pati līdzekļu izšķerdētāj iestāde.

Tai būtu kaut kāda jēga, ja pēc viņu revīzijām - kāds sēdētu cietumā, kāds atmaksātu valtij nodarītos zaudējumus, utt. Ja tā nav, tad tā ir tukša bābu muldēšana pie kafijas.

Kāpēc VK negriežas pie VID, Latvijas dzelzceļa? Tāpēc, ka nedrīkst...tie taču dot naudiņu...

650 5.maijs 2019 13:43
2 0 Atbildēt

Ej d

Pļurkt 5.maijs 2019 16:00
5 0 Atbildēt

Nevajag te skatīties tik sekli!!

Ja fotoradarus masveidā uzstādīja, lai krasi samazinātu CSN skatu, tad lineāri iznāk ka fotoradaru papildus uzstādīšana RADA lielāku ceļu satiksmes skaitu!!!

taaneko 5.maijs 2019 19:39
2 2 Atbildēt

Protams ka nerada. Nu gan atklājums. Interesantākais ir rakts, ka kopš fotoradaru ieviešanas man ir tikai 3 CP ekipāžu uzlikti sodi par ātruma pārkāpšanu. Visi jelgavas rajonā. Ātruma pārsniegšana apdzenot, 100m pirms apdzīvotas vietas beigām un 100 pēc sākuma. Pārējie 74 sodi ir no stacionārajiem radariem.

DALJNOBOJS 5.maijs 2019 20:11
3 4 Atbildēt

74 sodi, tev jāņem tiesības uz mūžu. Pat velosipēdu tev uzticēt nevar!

Novērojums 5.maijs 2019 19:03
2 0 Atbildēt

Nezinu, nezinu, vai te ko var mainīt radari, ceļazīmes uc ierobežojumi - ja nav cilvēkam prāta, tad nav - šodien pat uz A2 viens subarovs ar karodziņiem pie loga izpildījās (kādu laiku bija iespēja viņa manevriem pasekot)- redz, ka viens jau apdzen, pagaidīt nevar, lec pakaļ, poh, ka īsti vairs pašam nav kur palikt un tā vairākas reizes, tā, ka mans secinājums ir "tie jaunie gurķi ar karodziņiem" ir bīstamāki par blondīnēm un sēņotājiem kopā saliktiem

650 5.maijs 2019 19:48
1 0 Atbildēt

Vajadzēja reāli nofilmēt un aizsūtīt redaktoram.Būtu vismaz par ko parunāt.Reālu cūcību ja nofilmēt, nevis kaut kādus aizvainota papuasa pieņēmumus.

Valsts Kontrolei un tamlīdzīgām institūcijām vai kādam privātam Viedoklim var nepiekrist, var apšaubīt un visu ko tml.Bet- katram ir pazīstama "Tā" sajūta, kad tu kaut ko izlasi un sāc domāt- nu kur tā kāds cits/otrs var izteikties gluži tāpat, kā tu pats esi iedomājies vai novērojis.Tad tu sāc ticēt tam teicējam.Nevis ka tev ikdienā dezinformācijas un demag'oģijas straumi pa visiem galiem pumpē iekšā..

056 5.maijs 2019 19:58
0 0 Atbildēt

neko te navar filmēt un sūtīt redaktoram - neatceries, kā beidzās autobusu sērija? - komentētāji sadalījās 2 daļās un sāka viens otru mazgāt - vieni bija nofilmējuši, ka buss pēc spidometra iet 100 un vairāk, bet otri uzskatīja, ka autobuss nu nekādi nevar pabraukt ātrāk par 90 km/h, tāpēc nav ko nabaga šoferīšus apvainot un vispār - filmēšana un sūdzēšanās nav labā prakse, lai kāds arī tas pārkāpums būtu

650 5.maijs 2019 20:17
2 8 Atbildēt

Autobuss vispār drīkstētu braukt laikam 100km/h.Tur kur tas ir atļauts (šobrīd ir).Autobuss visā pasaulē un jebkurā valstī vienmēr brauks ātrāk par daudziem tiem tur ierindas vieglajiem Lohiem.Autobusa šoferis ir tēls no pavisam citas kategorijas, nekā viens tāds uzvesties nemākošs pzdosporta varoņdarbos iedvesmojies jaungurķis subārjebanāts ar savā dsā iespraustu visas Valsts karogu.Komentētāji un viedokļi arī dalīsies vienmēr.Autors toreiz bij ielicis apstrīdamu suuduJa grib būt par pzdoholivudas režisoru, vismaz attiecīgu aparatūru vajadzētu spēt iegādāties.Ar normālu bildes kvalitāti un gps ātruma datiem.

Pļurkt 6.maijs 2019 15:50
0 1 Atbildēt

Kāda jēga apspriest vai vēl ļaunāk filmēt?

Tā pat vienai daļai būs pox, jo autobuss ir svētā govs un var maukt kaut vai 110 pilsētā!

650 6.maijs 2019 16:53
2 0 Atbildēt

Jēga nekam nav itin nekāda, vnk pa taisno jaiet zarā nosvērties.Kamēr visādu rangu p-idari te kurinās tupu naidu,stumdami demagōģijas suudu un kamēr infantīlie ""vērotāji" ārkārtīgi gribēs izteikt viedokli, nekādīgi nespēdami saskatīt kaut cik ticamu cēloņsakarību.Visas valsts visās nelaimēs ir vainojami tikai un vienīgi autobusu vadītāji- steidzīgi izķert viņus visus, izsūtīt kopā ar visiem viņu pēcnācējiem un kaimiņiem līdz pat ceturtās pakāpes trešā apakšpunkta radniecībai un sakarībai.Punkts.

Pļurkt 6.maijs 2019 18:33
0 0 Atbildēt

Atšķirībā no tavas sūdainās demagoģijas, es savām acī redzēju kā Nordekas autobuss kurināja uz 110!!

Visus savus tālākos vervelējumus droši vari iespraust sev pakaļā!

650 6.maijs 2019 22:09
0 0 Atbildēt

Ta man pie dsas uz cik viņš kurināja.Tā nav mana kompetece noteikt ātrumu un spriest sodu.Es neraujos to darīt.Vinam ir atļauts 100 tur kur tas ir, un nevajag no viņa prasiit, lai tam buutu kāds tur ierobežotājs uz 80 kā traktoram.Varēji lekt uz ambrazūru un tam maitam izsist logu un savākt brigādi valsts svētkos aizbraukt viņa priekšniekam uz dzīvesvietu visas viņa ģimenes acupriekšā viņam olas uz apkakles uzvilkt.Tas būtu Adekvāts par šo smago Nodarījumu.Jā.

Man nav suudaina demagoģija- tā ir Jums, naida kurinātājiem un tupā kašķa meklētājiem.Tā ir, ka Jūs esat pārvērtuši šo vietni par savu "tribīni"- un tas ir kādu dažu/atsevišķu šo te "centīgo" ikdienas indivīdu nopelns. Nezinu kādā tādā naida vidē esat radušies un ar kādu "pārliecību" pa ceļu braucat. Salīdzināt ja ar Šakāļu dzimtu, tas būtu apkaunojums visai skaistajai dzīvnieku pasaulei.Drīzāk ar kaut kādiem badā pusmērdētiem piterjeriem, kas gribētu viens otram nokost galvu, bet sanāk tik p-irdiens aizgaldā.

Pļurkt 7.maijs 2019 12:28
0 0 Atbildēt

Skaties ka savos sūdos nenospoc!!

Nekādi 100 tur atļauti nebija - droši spraud savus mēslus sev atpakaļ dirsā!

++

Vienīgais kas te kurina naidu autobusu sakarā esi kā reiz tu!

650 7.maijs 2019 12:33
0 0 Atbildēt

ej labāk strādāt, liekēdi ;))

Vernons 6.maijs 2019 15:59
0 15 Atbildēt

CSN regulē attiecības starp priekšā, aizmugurē un blakus esošiem. CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem!

Katram priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība! Bet gadu gadiem policija kultivē citu virzienu! Pierādījums tam ir CSN un to interpretācija! Un vēl, ceļiem trūkst ātruma samazināšanas joslu!

Kolektīvs noziegums jau nav noziegums, bet gan noziedzīga politika. Un šīs politikas īstenošana ir ieguvusi jau neatgriezenisku virzienu. Biznesa virzienu! Ar drošību tam nav sakara!

Damn 8.maijs 2019 10:50
0 0 Atbildēt

Saskaņā ar VUGD datiem, šogad ugunsgrēkos bojā gājuši jau 43 cilvēki. Vai šajā sakarā ar nebūtu jāpieņem kādi mēri

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti