Satiksmes Ministrija veikusi pētījumu par alternatīvo degvielu ieviešanas scenāriju autotransporta sektorā.
iAuto bija iespēja iepazīties ar daļu no tā rezultātiem db foruma "Auto 2019" laikā.
Saskaņā ar pētījumu Latvijā vieglā transporta darbināšanai visvairāk tiek izmantota dīzeļdegviela, ko savu spēkratu tvertnēs lej 60%, ar benzīnu brauc 33%, ar benzīnu un LPG - 7%.
Gadījumā ar kravas transportu dīzeļdegvielas pielietojums ir vēl nospiedošāks - 95%, benzīnu izmanto 3%, bet benzīnu un LPG - 2%.
Pētījums ietver datus par to, cik vecs ir mūsu autoparks un kāda tilpuma motori ir populārākie. Apkopotā informācija uzrāda, ka autoparka vecumam visos segmentos ir tendence samazināties, bet lielais vairums (360 241) vieglo automašīnu komplektētas ar dzinējiem, kuru darba tilpums sniedzas no 1500 līdz 2000 kubikcentmetriem.
SM izstrādājusi divus attīstības scenārijus 2050.gadam. Bāzes scenārijs paredz, ka līdz šim laikam Latvijā ar biodegvielu brauks 1,3%, ar ETL 0,3%, bet pārējo degvielu īpatsvars sasniegs 98,4%. Optimālais cenārijs gan būtu pavisam savādāks, proti: ar LNG un CNG brauktu attiecīgi 1 un 19,9%, ar biodegvielu 12,6%, ETL izmantotu 28,8%, bet pārējās degvielas - 37,7%.
Sūdīgākais ir tas, ka vieglie dīzeļi Latvijā jau vairākus gadus ir uzņēmuši stabilu augšupejošu līkni.
Grafiku var apskatīt te: imgur.com/a/AKPDvEn
Mēs ejam uz to, ka pilnīgi visi brauks tikai ar dīzeļiem, ar ļoti retiem izņēmumiem.
Drīz vispār neražos automašīnas ar dīzeļdzinējiem !!!