OCTA pirmajā pusgadā apdrošinātājiem nesusi peļņu gandrīz 6 miljonu eiro apmērā 19

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.augusts 2019 10:14

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā pusgadā guvušas peļņu 5,966 miljonu eiro apmērā, kas ir par 71,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Tāpat LTAB dati liecina, ka 2019.gada sešos mēnešos apdrošinātāju nopelnīto prēmiju apmērs OCTA apdrošināšanā veidoja 35,952 miljonus eiro, kas ir par 9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, savukārt piekritušo atlīdzību prasības (neto) veidoja 22,709 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 0,7% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2018.gadā apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas bija 3,611 miljoni eiro, bet pirms tam vairākus gadus apdrošinātājiem OCTA apdrošināšana nesa zaudējumus, tostarp 2017.gadā apdrošinātāju zaudējumi no OCTA apdrošināšanas veidoja 12,407 miljonus eiro, 2016.gadā - 11,786 miljonus eiro, 2015.gadā - 11,663 miljonus eiro, bet 2014.gadā - 4,522 miljonus eiro.

Latvijā OCTA apdrošināšanu piedāvā deviņas risku apdrošināšanas kompānijas.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
 
Visi komentāri
 
LTAB 20.augusts 2019 10:15
9 2 Atbildēt

ļoti slikti rādōitāji, būs vēl jāceļ OCTA cenas līdz KASKO līmenim.

GB12 20.augusts 2019 12:28
2 8 Atbildēt

Vispār jau, cenas nu jau kādu laiku krītas... bet galvenais jau ir paīdēt.

Rexx 20.augusts 2019 22:52
2 2 Atbildēt

Iebildīšu. Nupat pirku OCTA. BM klasē nav samazinājusies, bet polises cena pie tiem pašiem nosacijumiem par 27 eur dārgāka.

GB12 21.augusts 2019 12:13
1 4 Atbildēt

Iespējams, neapgalvoju, ka pilnīgi visiem ir nokritusies. Ir segmenti, kuros joprojām ceļas. Bet atļaušos tomēr apgalvot, ka, izdodot vairāk kā 100 octas mēnesī, tomēr to kopējo bildi redzu vismaz nedaudz labāk...

GB12 21.augusts 2019 12:14
1 4 Atbildēt

Starp citu, arī man nedaudz pieauga prēmija

Pļurkt 21.augusts 2019 11:51
1 2 Atbildēt

Personīgi man samazinājums bija tikai pateicoties īpašai atlaidei, bet bez tā cena būtu bijusi augstāka kā iepriekšējo gadu ar to pašu maksimāli iespējamo bonu-malus klasi un to pašu transportu!

skriemelis 20.augusts 2019 10:36
3 0 Atbildēt

Tūlīt sāksies vaimanas par zaudējumiem no KASKO atlīdzībām.Un,kaskas visiem obligāti!

WALA 20.augusts 2019 11:15
3 1 Atbildēt

Pēc definīcijas KASKO nevar būt obligāts.

gunbox 20.augusts 2019 14:49
7 1 Atbildēt

Pēc definīcijas viss valsts noteiktais obligātais nedrīkst nest peļņu. Ja reiz peļņa ir 6 milj., tad uz nākošo gadu ir jāsamazina OCTA cenas.

Bet par vaimanām piekrītu - nabaga apdrošinātāji. Villai Maljorkā baseins nesanāks.

WALA 20.augusts 2019 15:34
1 3 Atbildēt

Ko tu vēl neizdomāsi, ceri ka valsts nodokļus kurus nav spējusi "pareizi apgūt" atgriezīs tavā kabatā.

gunbox 21.augusts 2019 17:07
5 2 Atbildēt

BS. OCTA pēc savas būtības ir kopīga samešanās priekš nevainīgiem cietušajiem. Tas, ka viņa ir nomārketēta un novirzīta kā biznesa avots, ir pašu cilvēku piekrišana visam, ko valdība dara. Šajā gadījumā kāda no amatpersonām ir ieinteresēta gūt peļņu un muļķi ovācijās aplaudē.

GB12 20.augusts 2019 17:14
1 6 Atbildēt

A kurš te vaimanā? Es redzu, ka tikai vairums iauto komentētāju...

"Pēc definīcijas viss valsts noteiktais obligātais nedrīkst nest peļņu"

Kāpēc ne? Gribi teikt, ka, piemēram, tiesību kārtošanai arī jābūt par brīvu? Vai tehniskajai apskatei?

Bez tam, par to "obligātumu" arī var pastrīdēties. Brauciet ar riteni/sabiedrisko/Boltu?carguru/ejiet kājām un nekāda OCTA jums nebūs obligāta.

GB12 20.augusts 2019 17:16
1 4 Atbildēt

"tiesību kārtošanai arī jābūt par brīvu"

Atvainojos, par pašizmaksu? Kaut kā uz komunismu velk. Bet tad ir jautājums - kā noteikt šo pašizmaksu OCTA gadījumā, ja nav zināms, cik gadījumi tiks izraisīti?

Elementāri 21.augusts 2019 13:30
4 1 Atbildēt

OCTA ir sabiedriskais pakalpojums, kura cen ir jāregulē tāpat kā elektrības, gāzes un apkures cenas.

Ja neregulē, tad ir tāpat kā ar pensijas fondiem, kur bankas strādā ar zaudējumiem un visas tavas iemaksas novirza bankas komisiju segšanai, beigās pēc 50 gadu pensijas uzkrāšanas vēl paliec bankai parādā.

GB12 21.augusts 2019 15:22
0 2 Atbildēt

Arī sabiedriskie regulētie pakalpojumi tiek regulēti tā, ka tie strādā ar peļņu.

Par tām komisijām utt. runājot - tam ir FKTK, kas uzrauga to, lai apdrošinātājm pietiktu nauda, lai, ja kas, spētu pēc OCTAs samaksāt cietušajiem. Protams, ši varētu pilnveidot, ko lielos vilcienos FKTK arī dara. Bet šobrīd cenas regulētas netiek, un nav kaut kā dzirdēts par gadījumiem pēdējo piecu gadu laikā, kad kādam apdrošinātājam būtu grūtības izmaksāt OCTAs atlīdzību. Bez tam, lielo izmaksu gadījumā pieslēdzas pārapdrošinātāji.

Bez tam, OCTA cenu īsti arī nevar noregulēt, jo, pirmkārt, nevar paredzēt, ar kādu bilanci šis veids strādās nākamajā periodā. Otrkārt, gan likums, gan ES regulas nosaka (un, ja nekļūdos, ES regulas arī nosaka, ka apdrošināšanas prēmijas nav regulējamas), ka apdrošinātājam ir no klienta jāpaņem tāda prēmija, lai, ja kas, būtu spēja izmaksāt atlīdzību.

Un visbeidzot, kas liek domāt, ka, ja OCTAs cenas tiktu regulētas, ka tās būtu zemākas?

Bet paliek jautājums - cik tad tā OCTA īsti ir "sabiedriska"? Tikpat labi varētu teikt, ka augstākā izglītība arī ir sabiedrisks pakalpojums...

Elementāri 22.augusts 2019 13:00
1 1 Atbildēt

Vispār jau nāk smiekli, kad apdrošinātāji izdala vienu apdrošināšanas veidu un tad paziņo, ka tas nes peļņu vai zaudējumus! Tas būtu tas pats, kas RIMI tagad dalītu peļnu no ābolu tirdzniecības un no bumbieriem. Grāmatvediski tā visa ir pārtika. Ja klients Pērk KASKO, OCTA, DZīvības apdrošināšanu, Īpašuma apdrošināšanu un veselības apdrošināšanu pie ERGO, nebūtu korekti tagad izdalīt OCTA atsevišķi, jo kopumā tāpat tiek nopelnīts pietiekami. Un parasti jau KASKO+OCTA es pērku kā komplektiņu. Noklusē arī to, ka KASKO klienti negadījumus piesaka nevis par OCTA, bet KASKO naudu!

GB12 23.augusts 2019 12:22
0 0 Atbildēt

Nekorekts salīdzinājums ar Rimi. Neesmu dzirdējis, ka RImi, piemēram, būtu prasība no PVD iesniegt pārskatus par āboliem un bumbieriem vai rādītājus no pārtikas tirdzniecības. Bet apdrošinātājiem ir šādas prasības no FKTK un LTAB. OCTA rezultātus, starp citu, publicē LTAB, nevis apdrošinātāji. Nav arī korekti piesaukt "komplektiņus", jo ar pārējiem veidiem tu aizsargā pats sevi. Bet OCTA ir ieviesta neba jau tāpēc, ka kādam dikti interesētu vainīgā vadītāja finansiālā situācija, ja tas izraisa gadījumu, bet gan, lai cietušais maksimāli ātri un bez tiesām saņemtu atlīdzību.

Par negadījumiem pēc KASKO - laikam neesi dzirdējis tādu jēdzienu kā regress. Šajā gadījumā tas notiek tā - klientam tiek izmaksāts pēc KASKO, bet pēc tam KASKO iet regresā pret vainīgā OCTu. Gala maksātājs tāpat būs vainīgā OCTA.

LMT 20.augusts 2019 11:30
1 1 Atbildēt

Kas tad tik būtiski ir mainījies? Parasti grāmatvedības un statistikas dati!

Freijers 20.augusts 2019 12:44
0 0 Atbildēt

Kādu brīdi tiešām kritās pēc "uzrāviena" 2017jā gadā, kad dubultojās cenas...laikam jau tāpēc, ka kādi gribēja un varēja viarāk klientus dabūt. Manam autoparkam ir viens ļoti izteikts cenas līderis, pie kā tad arī tiek drošināts un tad mainās 2-3 vietas cenu piedāvājumi - BANs pēdējā laikā cenšās ne pa jokam

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 16.10 ar NMPD atbildi; Jūrmalā uz neregulētas gājēju pārejas pār 4 joslām sabrauc bērnu 57

Šodien (15.oktobrī) uz Lienes ielas gājēju pārejas pie Jāņa Pliekšāna ielas tika sabraukts bērns. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar "gāzes" busiņu (+ VIDEO) 4

Vieglās automašīnas šoferis traucas visiem garām un saduras ar busiņu, kas veic kreiso pagriezienu. Vēlāk noskaidrojas, ka trieciens trāpījis tur, kur busiņam piemontēti gāzes iekārtas baloni. Lasīt vairāk

 

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīgumu 18

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īsteno sociālu kampaņu. Lasīt vairāk

 

Valsts galvenā ceļu remontētāja sakari ar būvniekiem un ielu uzturētājiem (+ VIDEO) 3

Pirms divām nedēļām KNAB aizturētais Edgars Strods atbildēja par ielām un ceļiem pēdējos 20 gadus. Vispirms - Rīgā, pēc tam - visā valstī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti