No šodienas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) B kategorijas vadīšanas eksāmena figūras "braukšanas uzsākšana augšupceļā" un "apgriešanās braukšanai pretējā virzienā" tiks izpildītas ceļu satiksmē, aģentūru LETA informēja CSDD pārstāvji.
Figūras "braukšanas uzsākšana augšupceļā" un "apgriešanās braukšanai pretējā virzienā", kas līdz šim tika izpildītas slēgtā laukumā, turpmāk būs jāizpilda ceļu satiksmē un to izpilde tiks iekļauta kopējā eksāmena novērtējumā.
Šie braukšanas elementi netiks speciāli izdalīti. Braucot ceļu satiksmē uz šaura ceļa būs raiti un, nekavējot satiksmi, jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā, izmantojot atpakaļgaitu. Tāpat eksāmena maršrutā tiks iekļauta vieta ar kāpumu, kur pretendentam būs, netraucējot satiksmi, jāuzsāk kustība augšupceļā. Minētās izmaiņas vēl vairāk pietuvinās vadīšanas eksāmenu reālajai dzīvei.
Pēc CSDD statistikas datiem B kategorijas vadīšanas eksāmenu ar pirmo reizi nokārto apmēram 44% kursantu, savukārt figūru laukumu ar pirmo reizi nokārto 90% topošo vadītāju.
Vienkārši pretīgi lasīt.Šo te bezprincipa un bezizskaidrojuma lažu.Paskaidrojiet luuuudzu- kā (nu Kaaaaaaa??) ir iespējams "ceļu satiksmē uz šaura ceļa ...raiti un, nekavējot satiksmi" apgriezties ? Kā (kāāāā??) to var izdarīt bez citu braucēju kavēšanas un bez viņu (citu braucēju) "sapratnes un iejūtības" ? Vai tas ir tieši TĀ darbība, uz ko ir jāmāca jaunos tikko tapušos vadītājus?
Vai nebija pareizāk viņiem vismaz pirmajos 2 "karjeras" gados vispār šādu manevru aizliegt ar pantu,pie viena izskaidrojot šāda (un līdzīgu) manevru bezjēdzību un totālo bīstamību?
Nebij prātīgāk "mācīt" domāt ar galvu un tā vietā labāk izvēlēties nobraukt liekus pāris kilometrus un zaudēt dažas minūtes? Uz ko mācām, kad katram nemākulim jau no nulles tiek ieborētas viņa "tiesības",bet nav ne vārda par viņa pienākumiem? Kurp ejam, kad būtībā debila manevra tehniskais izpildījums ir kļuvis svarīgāks par morāli un loģiku?