Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 24

Foto: iAuto.lv

iAuto | 20.oktobris 2019 14:51

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni.

VAS Latvijas Valsts ceļi rīkotajā profesionāļu diskusijā par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti tika spriests par daudzām problēmām, tostarp par to, kas atbildīgajām instancēm līdz kvalitatīvi strādāt. Var piekrist daudzam, taču ne visam. Lūk, viens piemērs no Gulbenes puses, kas savās bildēs burtiski kliedz: KĀ TAS IESPĒJAMS?

Šis projektētāju un būvnieku "meistardarbs" atrodas uz 10 km garā rekonstruētā Gulbenes-Madonas šosejas posma, kas ekspluatācijā tika nodots 2019.gadā.

Šo norādi uz Galgausku labāk ignorēt, jo īstais pagrieziens būs 3 km tālāk Foto: iAuto.lv

Attēlos redzama pamatīga un, visticamāk, daudzus tūkstošus izmaksājusī norāde uz apdzīvoto vietu Galgauska, kas nezināmu ceļotāju ieved tādā ceļā, kas pavasaros un rudeņos, iekrītot noteiktiem laika apstākļiem, praktiski nav izbraucams. Mūsu reportāžā jūs varat redzēt šo ceļa posmu tagad, kad laika apstākļi ir daudzmaz labvēlīgi, taču jau tagad var noprast, ka šis ceļš ir pamests likteņa varā un nekādi atjaunošanas darbi te nenotiek. 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Tas ir šaurs un bedrains, brauktuves virsma daudzās vietās iegrimusi, ūdens novadgrāvji aizauguši. Situāciju vēl vairāk pasliktina lauksaimnieki, kas laukus piearuši līdz pašai ceļa malai un ar savu smago tehniku veido arvien dziļākas bedres. Vietējie šo situāciju, protams, pārzina, bet, ko lai saka tūristi, smagās tehnikas vadītāji un tie, kas uzticas ceļa zīmēm? 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Tikmēr īstais un ar asfaltu klātais ceļš uz Galgausku atrodas tikai 3 km tālāk Madonas virzientā. Norāda uz to parasta dažus simtus (?) vērta ceļa zīme, kas uzstādīta pamatīgi pārveidota krustojuma malā. Agrāk šeit bija melnais punkts ar daudzām avārijām, taču tagad tas novērts. Tas, protams, labi, taču arī šajā vietā nav iztikts bez kļūdām.

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Runa ir par mazo saliņu un brauktuves platumu abās pusēs šim drošības risinājumam. Platums tur tika atstāts tik mazs, ka lielgabarīta tehnika uz Galgausku vai Tirzu nespēja iegriezties, neizķerot drošības saliņu (braucot no Madonas puses) vai nebojājot nomali (no Gulbenes puses), tādēļ nereti bija vērojama situācija, kad "fūres" iebrauca pretējā joslā, lai nogrieztos "pa taisno".

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Vairāk kā pēc pusgada būvnieki, vērojot iebrauktās rises, apķērās, un paplašināja brauktuvi, pieberot sīkas šķembas, taču, kas liedza to izdarīt agrāk? Ja tie ir standarti, tad "metam tos miskastē", kā teica Timrots. 

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Interesanta ir arī vietējo ceļa uzturētāju attieksme, jo, kad vietējais laikraksts uz šīm nebūšanām norādīja, atbildīgās amatpersonas vien noplātīja rokas - mēs jau neko, tas bija projektā... 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Šumba 20.oktobris 2019 14:56
17 5 Atbildēt

iAuto, neesat redzējuši sliktus ceļus! Šis vēl ir labs.

seller 21.oktobris 2019 9:15
11 0 Atbildēt

nu jā, pie tam pie grandiozās zīmes, kas norāda uz sabrukušo ceļu, pat ir izbūvēta otrā josla, lai veiktu pagriezienu pa kreisi, brauktu uz Galgausku pa sabrukušo ceļu. Kamēr pie pagrieziena uz Galgausku pa asfaltēto (pamata braucamo) ceļu tādas papildus joslas nav nav !!!

iAutolv 20.oktobris 2019 20:20
10 5 Atbildēt

Tādā ziņā melots nav - tiešām aizved, taču vienā gadījumā uz turieni brauc pa asfaltētu ceļu, otrā - pa tādu, kas bildēs, turklāt beigās tas tik un tā iznāk uz tā paša asfaltētā ceļa.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga divu kravinieku sadursme (+ VIDEO) 12

Priekšā braucošais kravas auto nolemj apbraukt uz brauktuves apstājušos busiņu un izraisa smagu sadursmi ar pretim braucošo transportu (no 0:30). Lasīt vairāk

 

Situācija uz Jūrmalas šosejas bez izmaiņām - āmuri brauc tuvāk kreisajai malai arī ar labu asfaltu (+ VIDEO) 109

Savu kļūmīgo izpratni par to kā jābrauc pa Rīgas - Jūrmalas šoseju, kur brauktuve sadalīta trīs braukšanas joslās vienā virzienā, autovadītāji savulaik skaidroja ar to, ka labajā pusē ir sliktāks asfalts, taču izrādās, ka arī pēc remonta nekas nemainās - daļa joprojām turpina vilkties pa otro un trešo joslu, traucējot ātrāk braucošos. Lasīt vairāk

 

Arī Ferrari būs elektrisks superauto, taču - ne ātrāk par 2025.gadu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri. Lasīt vairāk

 

Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu 14

Otrdien valdībai lemjot par Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu paaugstināt minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru benzīnam un dīzeļdegvielai, atsevišķi ministri pauda bažas par šī lēmuma negatīvo ietekmi uz degvielas gala cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti