Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 24

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 20.oktobris 2019 14:51

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni.

VAS Latvijas Valsts ceļi rīkotajā profesionāļu diskusijā par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti tika spriests par daudzām problēmām, tostarp par to, kas atbildīgajām instancēm līdz kvalitatīvi strādāt. Var piekrist daudzam, taču ne visam. Lūk, viens piemērs no Gulbenes puses, kas savās bildēs burtiski kliedz: KĀ TAS IESPĒJAMS?

Šis projektētāju un būvnieku "meistardarbs" atrodas uz 10 km garā rekonstruētā Gulbenes-Madonas šosejas posma, kas ekspluatācijā tika nodots 2019.gadā.

Šo norādi uz Galgausku labāk ignorēt, jo īstais pagrieziens būs 3 km tālāk Foto: iAuto.lv

Attēlos redzama pamatīga un, visticamāk, daudzus tūkstošus izmaksājusī norāde uz apdzīvoto vietu Galgauska, kas nezināmu ceļotāju ieved tādā ceļā, kas pavasaros un rudeņos, iekrītot noteiktiem laika apstākļiem, praktiski nav izbraucams. Mūsu reportāžā jūs varat redzēt šo ceļa posmu tagad, kad laika apstākļi ir daudzmaz labvēlīgi, taču jau tagad var noprast, ka šis ceļš ir pamests likteņa varā un nekādi atjaunošanas darbi te nenotiek. 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Tas ir šaurs un bedrains, brauktuves virsma daudzās vietās iegrimusi, ūdens novadgrāvji aizauguši. Situāciju vēl vairāk pasliktina lauksaimnieki, kas laukus piearuši līdz pašai ceļa malai un ar savu smago tehniku veido arvien dziļākas bedres. Vietējie šo situāciju, protams, pārzina, bet, ko lai saka tūristi, smagās tehnikas vadītāji un tie, kas uzticas ceļa zīmēm? 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Tikmēr īstais un ar asfaltu klātais ceļš uz Galgausku atrodas tikai 3 km tālāk Madonas virzientā. Norāda uz to parasta dažus simtus (?) vērta ceļa zīme, kas uzstādīta pamatīgi pārveidota krustojuma malā. Agrāk šeit bija melnais punkts ar daudzām avārijām, taču tagad tas novērts. Tas, protams, labi, taču arī šajā vietā nav iztikts bez kļūdām.

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Runa ir par mazo saliņu un brauktuves platumu abās pusēs šim drošības risinājumam. Platums tur tika atstāts tik mazs, ka lielgabarīta tehnika uz Galgausku vai Tirzu nespēja iegriezties, neizķerot drošības saliņu (braucot no Madonas puses) vai nebojājot nomali (no Gulbenes puses), tādēļ nereti bija vērojama situācija, kad "fūres" iebrauca pretējā joslā, lai nogrieztos "pa taisno".

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Vairāk kā pēc pusgada būvnieki, vērojot iebrauktās rises, apķērās, un paplašināja brauktuvi, pieberot sīkas šķembas, taču, kas liedza to izdarīt agrāk? Ja tie ir standarti, tad "metam tos miskastē", kā teica Timrots. 

Pagrieziens uz Galgausku un Tirzu ar šaurajām nomalēm un grūti apbraucamo drošības saliņu

Interesanta ir arī vietējo ceļa uzturētāju attieksme, jo, kad vietējais laikraksts uz šīm nebūšanām norādīja, atbildīgās amatpersonas vien noplātīja rokas - mēs jau neko, tas bija projektā... 

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

Slikti izbraucamais grants ceļš uz Galgausku

 
Visi komentāri
 
Šumba 20.oktobris 2019 14:56
17 5 Atbildēt

iAuto, neesat redzējuši sliktus ceļus! Šis vēl ir labs.

iAutolv 20.oktobris 2019 20:12
6 2 Atbildēt

Runa šoreiz vairāk par plānošanu un to, kā tiek izlietoti mūsu līdzekļi - šai pamatīgajai metāla konstrukcijai bija jātrodas 3 km tālāk, jo šis grūti izbraucamais grants ceļš uz kuru tā norāda, gala rezultātā izved uz tā paša asfaltētā ceļa, kura sākums ir jau pēc pieminētajiem 3 km. Jautājums - kāpēc ir jāmaldina autobraucēji un jāsūta "piedzīvojumos", ja pēc dažiem kilometriem uz to pašu apdzīvoto vietu aizved asfaltēts ceļš, ko izmanto itin visi, kam zināmi vietējie apstākļi!

anonimikis 20.oktobris 2019 16:33
4 0 Atbildēt

Gribētos “īstā ceļa” definīciju. Piemēram, Inciemā, kurš būs īstais ceļš no A3 un kurš neīstais? Un ar kādām zīmēm tos apzīmē CSN?

Janeks90 20.oktobris 2019 19:53
5 1 Atbildēt

Ja tas grants ceļš aizved uz Galgausku, tad viss kārtībā. Nav samelots.

iAutolv 20.oktobris 2019 20:20
10 5 Atbildēt

Tādā ziņā melots nav - tiešām aizved, taču vienā gadījumā uz turieni brauc pa asfaltētu ceļu, otrā - pa tādu, kas bildēs, turklāt beigās tas tik un tā iznāk uz tā paša asfaltētā ceļa.

Gusļiks09 21.oktobris 2019 9:47
4 0 Atbildēt

Nav gan kārtībā - pa šo dubļaino ceļu Galgauskā nokļūsi, ja labi paveiksies, pēc minūtēm 40, laužot un pamatīgi nošķaidot mašīnu ar dubļiem. Ja iebrauksi ar fūri, tad vispār būs "jauki", varēsi visu ceļu zīlēt, vai kādreiz izkļūsi civilizācijā. Savukārt, pa asfaltēto ceļu Galgauskā var nokļūt 10 minūtēs.

aldis 20.oktobris 2019 22:02
2 1 Atbildēt

šitas labs-tā bija projektā,kaut kur bija arī bilde ka kāpnes pretēji iebūvētas!bet kāda nozīme,ka tik tiem tizleņiem projekta procenti tiek,un ne mazi.tos purnus arī pie sava šedevra varētu nobildēt!

seller 21.oktobris 2019 0:06
4 0 Atbildēt

super, un kaut kāds valsts kantoris, taču to ceļu arī droši vien ir pieņēmis ekspluatācijā !

Nja 21.oktobris 2019 7:01
3 0 Atbildēt

Ar ko šis ceļš īpašs? Uz Tīnuži-Koknese ir tieši tas pats, divos krustojumos norādes, bet viena ved ne tikai pa sliktu celu, bet tālāk uz konkrētā ceļa nemaz nav citu norāžu un cilvēki apmaldās.

iAutolv 21.oktobris 2019 7:43
6 0 Atbildēt

Ne ceļš ir īpašs, bet atbildīgās instances - kāds šo ceļu (nobrauktuves un norādes) ir projektējis, kāds būvējis, kāds uzraudzījis un kāds pieņēmis ekspluatācijā un pilnīgi visi ir saņēmuši par to algu, bet kāds ir rezultāts? Vēl ļaunāk tas, ka šādu piemēru nav mazums

Pļurkt 21.oktobris 2019 9:28
3 2 Atbildēt

Diemžēl ir pienākuši laiki kad visiem viss ir pie dirsas!!

Projektē šmurguļi - telefonbakstītāji, kas nespēj neielūkoties telefonā retāk kā 5 minūtes. Tieši tādi pat celtnieki!

Vēl jau ja tur ir iesaistītas Eiropas naudas, tad darbojas naudas izsišanas un atmazgāšanas shēmas:

Projektējos un ceļot tiek novilkts līdz pēdējai stundai, kad objekts (vai darbs) IR jāpieņem, jo savādāk par kavēšanu Eiropas nauda tiks noņemta. Tad ar visiem tiem mēsliem kas tur ir savārīti saimnieks (pieņēmējs) ir spiests pieņemt, cerot ka garantijas laikā izlabos sūdus.

TAČU jau nākamajā nedēļā visi brāķdari VEIKSMĪGI nobankrotē (vēlāk uzbliežot citu firmu ar citu nosaukumu, bet tiem pašiem purniem), bet objekta saimnieks paliek pie "sasitas siles", jo firmas kam pieprasīt garantijas remontus NAV!! It kā kaut kas tur ir uzliets, it kā braukt var, bet ar nejēdzību tikai nosaukumiem var sarakstīt Ļeņina kopotos rakstus!!

Nav pirmā reize, nav vienīgais objekts!

Tā jau ir sistēma

Kanibaals 21.oktobris 2019 8:18
1 0 Atbildēt

Nja, precīzāk?

nja 21.oktobris 2019 9:29
1 0 Atbildēt

Eh, gari, bet mēģinās. Uzliec google maps lai tur redzi koknesi, Skrīverus un Madlienu. Visi kas brauc pa Tīnužu šoseju uz Maldienu nogriežas uz ceļa Skrīveri - Madliena, kas ir rekonstruēts un ļoti labā stāvoklī, teiktu pat ideāls. Bet izbraucot apli, nākamajā lielajā krustojumā uz Tīnužu šosejas ir norāde uz Madlienu. Skatoties kartē, protams, varam aizbraukt. Ceļš ir drausmīgs, pavasaros kļūst par "normālu grantēto", bet ar to viss nebeidzas. Šis ceļš beidzas krustojumā, tas krustojas ar ceļu Madliena-Vērene-Vecbebri. Bet krustojumā ir uzstādītas ceļa zīmes vecberi un Vērene, tātad, ja brauc uz Madlienu, zīlē pats uz kuru pusi griezt. Zinu pāris gadījumus, ka cilvēki ir konkrēti apmaldījušies, pat ar mazu bērnu automašīnā. Nogriezās tur tikai tāpec, ka rakstīts Madliena.

P.s. - Sen neesmu bijis tai krustojumā uz grantenes, mož kas mainijies, bet google maps joprojām viss pa vecam.

Morāle ir tāda, ka bez navigācijas var iebraukt riktīgās auzās.

Walacc 21.oktobris 2019 7:52
1 0 Atbildēt

priekš vietējiem tas ceļš ir OK- vai tādu ceļa zīmi tur vajadzēja - droši ka ne. Kapēc uz 2 joslu ceļa vajag kaut ko kas karājas virs ceļa man nav tā īsti saprotams, gan lielgabarītiem papildu problēmas, gan satiksmes drošībai izdara tieši neko.

Džeks no Galgauskas 21.oktobris 2019 8:47
5 0 Atbildēt

Tas zemes ceļš, kas ir foto safočēts - to mēs vietējie izmantojam ļoti reti. No Galgauskas līdz Gulbenei ir ātrāk pa asfalta ceļu.

iciks 21.oktobris 2019 8:50
0 1 Atbildēt

Par šo jau ir runāts, bet, ja nemaldos, ir kaut kāds standarts, kas nosaka, KĀ izvietojamas zīmes. Situācija aptuveni tāda, ka nevar uzlikt zīmi, ka šis ceļš ved uz Mazo Ciemu, bet jānorāda nopietnāka apdzīvotā vieta un tad nu rodas situācijas, kad 3 ceļi ved uz vienu un to pašu vietu, vien viens no tiem ir asfaltēts, kamēr citi divi - sīki vietējie ceļi.

raimondsm 21.oktobris 2019 9:04
0 0 Atbildēt

Nu, tai dārgajai ceļa zīmei blakus apdzīvotās vietas nosaukumam jāuzliek zīme - 3km.

seller 21.oktobris 2019 9:15
11 0 Atbildēt

nu jā, pie tam pie grandiozās zīmes, kas norāda uz sabrukušo ceļu, pat ir izbūvēta otrā josla, lai veiktu pagriezienu pa kreisi, brauktu uz Galgausku pa sabrukušo ceļu. Kamēr pie pagrieziena uz Galgausku pa asfaltēto (pamata braucamo) ceļu tādas papildus joslas nav nav !!!

Vidzeme 21.oktobris 2019 9:19
5 0 Atbildēt

Bet vietējo ceļinieku vadība ar atalgojumu ap 30 tk gadā tikai noskatījās un kā Kalmeijers noplātīja rokas - nav tāda likuma...

hmmmm 21.oktobris 2019 11:43
1 0 Atbildēt

braucot pa maskavieti no rigas uz ikskili kaut kas lidzigs - pirma zime "ikskile" un iebrauksi kkada dirsa, jabrauc talak bet ja esi jau pusstundu meklejis to "pagriezienu" tad diez vai ta darisi

msh 21.oktobris 2019 19:31
0 0 Atbildēt

Ja tu domā pirms tīnūžiem to celiņu, kaut kā nekādu "dirsu" tur ieraudzīt neizdevās; vienreiz pa to sanāca braukt, parasts grantētais celiņš. Es gan toreiz tur autobusa pieturā tikos ar vienu čali, kas tur netālu dzīvo; tas savos uzskatos par ceļiem ir vēl briesmīgāks par vidējo rīdzenieku, jo ir stanceris - es viņam prasīju "tas ceļš ved uz ikšķili?", šis tā "tu gribi braukt pa granti?!" , uz ko es nosmējos ka mans golfs pa zemi nevelkas, tāpēc tā nav problēma.

Kanibaals 21.oktobris 2019 19:44
0 0 Atbildēt

Nu jau tur kaut ko remontē.

andža 23.oktobris 2019 13:08
0 0 Atbildēt

grants ceļš vispār nav ceļš. Es toč pa tādiem nebraucu, ja ļoti vajag, tad uz 20 km/h

Liepājnieks 24.oktobris 2019 8:44
0 0 Atbildēt

Pēc rekonstrukcijas Liepājā Grīzupes un 14.Novembra bulvāra krustojumā arī super saliņas ir uztaisītas! Gribētos redzēt kā autori tur paši brauc!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti