Ministrija noliedz, ka klimata plāns paredz nodokļu kāpumu automašīnām 11

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 26.oktobris 2019 12:56

Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2030.gadam (NEKP 2030) neparedz nodokļu kāpumu automašīnām, aģentūrai LETA uzsvēra Ekonomikas ministrijā (EM).

Atsaucoties uz laikrakstā "Neatkarīgā" publicētā, ka EM sabiedriskajai apspriešanai nodotais NEKP2030 paredz automašīnas padarīt par bagātnieku privilēģiju, partiju apvienība "Jaunā vienotība" (JV) aģentūrai LETA pauda, ka ministrijas piedāvātās idejas par nodokļu celšanu fosilajai degvielai un ar fosilo degvielu darbināmām kā jaunām, tā lietotām automašīnām nav pārdomātas un izdiskutētas.

EM informēja, ka plāns iezīmē dažādu pasākumu kopumu, kam jāveicina transporta sektora emisiju samazinājumu. Šobrīd plāns ir vēl izstrādes stadijā un turpinās konsultācijas ar sabiedrību, kā arī ir uzsākta plāna stratēģiskās ietekmes uz vidi novērtējuma vides pārskata apspriešana. Plānā ietvertie priekšlikumi iezīmē rīcības virzienus, pie kuriem vēl detalizēti strādās attiecīgās nozares ministrijas, gatavojot izmaiņas normatīvajos aktos.

"NEKP2030 ilgtermiņa vīzija ir ilgtspējīgā, konkurētspējīgā un drošā veidā veicināt ilgtspējīgas tautsaimniecības attīstību. Plānā ietverti priekšlikumi dažādās jomās, t.sk. energoefektivitātes, elektroenerģijas un transporta sektorā, enerģētiskās drošības, infrastruktūras un enerģijas tirgu jautājumos, atkritumu apsaimniekošanā un citās," stāstīja EM..

NEKP2030 sākotnējā redakcija ir izvietota EM mājaslapā, bet sanāksme plāna stratēģiskās ietekmes uz vidi novērtējuma vides pārskata apspriešanai paredzēta novembra sākumā. Plāna iesniegšana izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē paredzēta novembra otrajā pusē.

Vienlaikus EM norādīja, ka transporta sektors Latvijā veido ap trešdaļu no kopējā enerģijas galapatēriņa un 78% no kopējā naftas produktu galapatēriņa, un tikai niecīga daļa - ap 3% no transporta enerģijas nav saražota no fosilajiem resursiem.

"Transporta sektorā Latvija šobrīd pilnībā ir atkarīga no fosilo energoresursu importa no trešajām valstīm. Transporta sektors ir lielākais CO2 emisiju avots Latvijā. Latvija ir apņēmusies īstenot CO2 samazināšanas mērķi un papildus tam transporta sektors rada būtisku gaisa piesārņojumu pilsētās, kas kaitē cilvēku veselībai. Līdz ar to risinājumi transporta sektorā klimata mērķu sasniegšanai būs vitāli svarīgi, kur konkrētos pasākumus būs jāmeklē līdzsvarojot iedzīvotāju, ekonomikas, transporta, klimata pārmaiņu ierobežošanas, vides un veselības aspektus," skaidroja ministrijā.

Tāpēc plānā piedāvāti risinājumi, kā veicināt tādu transportlīdzekļu un degvielu izmantošanu, kas veicina gaisa kvalitātes uzlabošanos pilsētās un mazina atkarību no fosilo resursu piegādēm vai dažādo tās. Tas ietver gan elektromobiļu izmantošanas veicināšanu, gan zaļās gāzes jeb biometāna izmantošanu transportā. Arī citām alternatīvajām degvielām paredzēti dažādi veicināšanas pasākumi vai to izvērtējums, ko citastarp paredz arī Eiropas Savienības tiesību akti un kas vienlaikus var dot ieguldījumu vairāku plāna mērķu sasniegšanā. Plānā skarti arī pasākumi sabiedriskā transporta izmantošanas veicināšanai.

EM informēja, ka NEKP2030 kopējie mērķi ir veicināt resursu efektīvu izmantošanu, kā arī to pašpietiekamību un dažādību; nodrošināt resursu, un it īpaši fosilu un neilgtspējīgu resursu, patēriņa būtisku samazināšanu un vienlaicīgu pāreju uz ilgtspējīgu, atjaunojamu un inovatīvu resursu izmantošanu; stimulēt tādas pētniecības un inovāciju attīstību, kas veicina ilgtspējīgas enerģētikas sektora attīstību un klimata pārmaiņu mazināšanu.

Ministrijā atgādināja, ka Eiropas Parlamenta un Padomes regulu par pārvaldību enerģētikas savienības un rīcības klimata politikas jomā visām Eiropas Savienības dalībvalstīm jāizstrādā šāds plāns un jāiesniedz tas Eiropas Komisijā līdz 2019.gada 31.decembrim. Plāna pirmo redakciju EM izstrādāja un iesniedza izvērtēšanai Eiropas Komisijā jau 2018.gada decembrī. Eiropas Komisija izvērtēja Latvijas iesniegtā plānu projektu un sniedz rekomendācijas par tajos iekļautajiem pasākumiem.

Šāds plāns ir jāizstrādā visām Eiropas Savienības dalībvalstīm un tas būs galvenais dokuments Latvijas ilgtermiņa enerģētikas un klimata politikas formulēšanai.

 
Visi komentāri
 
650 26.oktobris 2019 14:08
2 17 Atbildēt

Un kuŗš "atbildēs" par tīšuprāt ļaunprāt demagog interpretetās informācijas uzbāzīgu masveida izplatīšanu? Par prātajāšanu un par apzinātu trauksmes,negativitātes, nenoteiktības un bezcerības kultivēšanu? Par "pusslepenu" papīru producēšanu, ar kuru "izskaidrošanu sabiedrībai" pašlaik nodarbojas dažnedažādi šie katrs/savu "iespēju" saodušie šarlatāni ?

Kādā veidā notiek (notiks) "Vīzijas" pārtapšana par Realitāti ? Tur vēl kaut kas tiks apspriests, vai vnk jau (kāds) ir to visu nolēmis un vnk "mums Liks"?

Ja dzinēji ar tradicionālo degvielu tiks (Latvijā,jājājĀ, trallalLā...) jau tūliņ aiznākamgad "aizliekti" un ja viņu likumīgajiem īpašniekiem būs "jāmaksā" par iespēju piebraukt pie savas likumīgās dzīvesvietas- KĀPĒC netiek sūdzēti tiesā šo te hlamu ražotāji un izplatītāji?

Kāpēc šeit joprojām tiek reklamēts un tirgots tas, kas jau parīt "būs" nelikumīgs un apgrūtinošs? Cilvēks šogad nopērk jaunu "fosilo" auto- likumīgi tirgotu, ar garantiju,bez jebkādiem apgrūtinājumiem.Par ko un kāpēc viņam būtu jādzīvo ar Vainas Sajūtu sirdī? Viņš tagad par to vēl maksās nomaksu,ik mēnesi,turpmākos X gadus.Bet KO viņš darīs, kad/ja "parīt" viņam aizliegs ar to pārvietoties? Priekš kam tad viņš to pirka un kur viņš to liks? Kurš viņam kompensēs morālos un mateiālos zaudējumus?

Asaris 26.oktobris 2019 21:34
0 10 Atbildēt

Beidz raudāt un izplatīt viltus informāciju. Plāns ir ar 40 gadu aizliegt reģistrēt JAUNUS iekšdedzes dzinēja auto, piemēram hibrīdus varēs.

Ho 26.oktobris 2019 15:41
6 0 Atbildēt

Pēc trīs gadu līzinga jaunajiem dīzeļiem atlikusī vērtība būs -100 eur , vajadzēs piemaksāt par utilizāciju

650 26.oktobris 2019 16:11
0 2 Atbildēt

Jajā,cietumā visus viņu tos tur glumi gļēvos fosīlo hlamu dīlerus,kuri ne viena pat ne pus vārda ne puss suuda no sevis nespēj izspiest savu "uzticamo klientu" uzmudrināšanai. Nerunājot nemaz par tiem (nodokļumaksātājiem), kuriem kaut kādu (viņiem zināmu)iemeslu dēļ NAV "jauns auto".

anonimikis 27.oktobris 2019 9:54
0 3 Atbildēt

Tas viss ir tāpēc, ka nevar saņemties un visu lielo republikas pilsētu centros beidzot aizliegt iebraukt dīzeļiem ar zemāku par EUR5 kategoriju.

wons 27.oktobris 2019 11:47
6 1 Atbildēt

Ja ministrija stāsta ka nodokļus necels, tad 100% skaidrs, ka tos pacels

Vēsturnieks 27.oktobris 2019 18:20
5 0 Atbildēt

Āmen!!!

esūīde 27.oktobris 2019 20:09
1 0 Atbildēt

Cels cita ministrija.Ekonomikas ministrija mums ir OIK čempione,un nodokļi nav tās varā.

Janeks90 28.oktobris 2019 0:07
0 2 Atbildēt

Japalielina nodokļi jau sen. Parāk daudz auto Rīgā. Vajadzētu kā minimums divas reizes pacelt nodokļus. Cerams, ka ielas paliktu tukšākas. Diezgan smieklīgs nodoklis manam auto salīdzinot ar skandivnāvijas nodokļiem. Tā kā esmu tikai par nodokļu celšanu.

evrd 28.oktobris 2019 10:31
2 0 Atbildēt

Diezgan smieklīgas mūsu algas salīdzinot ar Skandināvijas algām.Tātad,nodokļus par auto arī proporcionālis algai,tapat arī sodus!Un maksas komentāri,protams.

Freijers 29.oktobris 2019 17:05
0 0 Atbildēt

Es vnk hujeju par šitiem ampļiem, kam patīk cenas citur salīdzināt bez jebkādas atsaistes uz tureines algām un pirktspēju kā tādu...kādreiz tādi āmuri bija octa kantori, kam patika kviet par reizēm zemākām prēmijām, nepaskaidrojot to valstu turību...tagad šķiet, ka knapi paaugušies jaunēkļi kko filosofēs par sev tīkamajām tukšajām ielām....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti