Visi komentāri - Apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas pērn sasniegusi 10,7 miljonus eiro

Apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas pērn sasniegusi 10,7 miljonus eiro 13

 
Nozare.lv | 18.februāris 2020 8:20

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas pagājušajā gadā guvušas peļņu 10,737 miljonu eiro apmērā, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2018.gadā, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

āpat LTAB dati liecina, ka 2019.gadā apdrošinātāju nopelnīto prēmiju apmērs OCTA apdrošināšanā veidoja 74,762 miljonus eiro, kas ir par 6,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt piekritušo atlīdzību prasības (neto) veidoja 49,315 miljonus eiro, kas ir kritums par 6,7% salīdzinājumā ar 2018.gadu. 

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2018.gadā kopumā apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas bija 3,611 miljoni eiro, bet pirms tam vairākus gadus apdrošinātājiem OCTA apdrošināšana nesa zaudējumus, tostarp 2017.gadā apdrošinātāju zaudējumi no OCTA apdrošināšanas veidoja 12,407 miljonus eiro, 2016.gadā - 11,786 miljonus eiro, 2015.gadā - 11,663 miljonus eiro, bet 2014.gadā - 4,522 miljonus eiro.

Latvijā OCTA apdrošināšanu piedāvā deviņas risku apdrošināšanas kompānijas. 

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
Nja 18.februāris 2020 8:50
13 0 Atbildēt

Ja jau peļņa tik liela, tad var samazināt OCTA cenas, ne? Jeb tas tā strādā, tikai, ja peļņa ir par mazu un cenas gribas pacelt?

GB12 18.februāris 2020 11:30
0 10 Atbildēt

Vispār, cenas jau vairāk kā gadu samazinās.

Balta 19.februāris 2020 5:58
2 0 Atbildēt

Tas nekas, ka samazinās, pacelt tad pacēla uzreiz, tu apdrošināšanas klerk.

GB12 19.februāris 2020 10:27
0 2 Atbildēt

Atkarīgs no tā, ko saprotam ar jēdzienu "uzreiz". Līdz 2017.gadam cenas plus mīnus bija 1997.gada līmenī, kad OCTA vispār tika ieviesta... neskatoties uz to, ka visi pārējie cenu ietekmējošie faktori paaugstinājās (darba, medicīnas, detaļu izmaksas, kopējie limiti utt.) Cenas būtiski nebija mainījušās vismaz kādus pēdējos 8-10 gadus. Nu jā, var diskutēt, kā būtu bijis pareizi - celt pakāpeniski visu laiku, vai arī vienā brīdī x2, kā tas bija.

Asaris 19.februāris 2020 8:09
0 0 Atbildēt

Par kuru valsti tu runā? Latvijā piemēram vairākus gadus kāpa un tagad kadu pusgadu vai gadu stav uz vietas.

imzz 18.februāris 2020 8:57
17 0 Atbildēt

Kaut kā atceros apdrošinātāju vaidēšanu, ka no OCTA tīrie zaudējumi.

"Apdrošinātāji: OCTA polišu tirgošana nes zaudējumus, tāpēc jāceļ to cenas. Vai tiešām?"

nra.lv/latvija/22582...vai-tiesam.htm

GB12 18.februāris 2020 11:29
0 8 Atbildēt

Varbūt iekopē kādu rakstu no 2005.gada...

Aktuālāku informāciju, piemēram, par 2018.gadu paskatīties jau prātiņā neienāca, vai ne?

imzz 19.februāris 2020 10:02
0 1 Atbildēt

OCTA deviņos mēnešos apdrošinātājiem rada zaudējumus € 7 miljonu apmērā

2017. gada 1. novembris 1 ( nav laika meklēt par 2018.)

www.tvnet.lv/4549908/octa-...miljonu-apmera

GB12 19.februāris 2020 10:34
0 1 Atbildēt

Jā, cik aizņemts cilvēks - viņam konkrēti norāda, ka jāskatās 2018.gads, bet to neesot laika meklēt, bet 2017. gan

Labi, palīdzēšu, ja tik grūti. Te ir 2018.gada rādītāji www.ltab.lv/ltab_stats/oc...raditaji-2018/

Uzklikšķināsi ar peles kreiso taustiņu uz 4.sadaļu. Ja tev grūtības sagādā saprast, kurš grafiks jāskatās, tad otrais - tas ar to zaļo strīpiņu. Virs nullītes nozīmē, ka rādītājs ir pozitīvs (tas ir labi), zem nullītes - negatīvs (tas ir slikti).

Rexx 18.februāris 2020 15:12
1 1 Atbildēt

Es domāju....varbūt jāpaceļ OCTA cena?

Asaris 19.februāris 2020 8:10
1 1 Atbildēt

Nezināju, ka octa domāta peļņai.

Rexx 19.februāris 2020 18:39
0 1 Atbildēt

Apdrošināšana ir tāds pats bizness, kā citi pērk/pārdod biznesi. Šeit tiek tirgotas polises(piem, OCTA), un pirkti pakalpojumi(auto remonta, veselības aprūpes, u.c. Vienīgā atšķirība ir tā, ka šēit ir +/- garantēts klientu loks, kā garants ir pastāvošā likumdošana, kas izliek par pienākumu auto īpašniekam pirkt šo polisi. Nevienam aodrošinātājam patiesībā nerūp tava auģika sablieztā aizmugurē. Aodrošinātājam interesē gūt peļņu no polišu pārdošanas

GB12 20.februāris 2020 9:45
0 0 Atbildēt

Tikpat labi jau to var teikt par pārtikas veikaliem, aptiekām, benzīntankiem utt... tiem arī ir garantēts klientu loks (jāēd kaut kas ir, zāles jādzer ir, ja negribi atstiept pedāļus, bākā jālej kaut kas ir), un arī īpaši nerūp klientu aptaukošanās, veselība un citas lietas, bet peļņa no sava produkta pārdošanas. Tā ka, atšķirību jau īpaši nav. Protams, varam jau aizbraukt līdz galējībām, ka OCTu it kā uzspiežot likums, bet neviens likums neuzspiež cilvēkam privātu auto - ir sabiedriskais, velosipēds (es gan uzskatu, ka tiem arī vajadzētu OCTu, ņemot vērā, kā viņi brauc un visai bieži arī izraisa avārijas), ir kāršērings un citas opcijas, kuru gadījumā šī OCTA jāpērk nebūtu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti