Ārkārtējās situācijas laikā satiksmes intensitāte uz ceļiem samazinājusies par 19% - iAuto

Ārkārtējās situācijas laikā satiksmes intensitāte uz ceļiem samazinājusies par 19% 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.marts 2020 12:45

Satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem kopš ārkārtējā stāvokļa ieviešanas kritusies par 19%, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā.

Savukārt, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms mēneša, proti, no 15. līdz 28.februārim, satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem samazinājusies par 18%.

Lielākais satiksmes intensitātes kritums - par 87% - ir uz Jelgavas šosejas posmā Eleja-Lietuvas robeža. Uz robežas ar Lietuvu patlaban ir atjaunota robežkontrole. Savukārt 43% satiksmes intensitātes kritums ir uz Valmieras šosejas posmā no Strenčiem līdz Valkai. Arī uz Igaunijas robežas ir atjaunota robežkontrole.

Vienīgais galvenā autoceļa posms, kur joprojām ir vērojams neliels satiksmes intensitātes pieaugums salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu, ir Tallinas šoseja pie Ādažiem.

LVC Komunikācijas daļā skaidroja, ka satiksmes intensitātes izmaiņas uz galvenajiem valsts autoceļiem līdz šim ierasti ir korelējušas arī ar valsts ekonomikas attīstības tendencēm.

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019.gadā pieauga par 5%, salīdzinot ar 2018.gadu, un bija 6525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011.gada satiksmesintensitāte ik gadu turpināja pastāvīgi augt un pērn tā sasniedza augstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā.

Visblīvākā satiksme 2019.gadā bija koncentrēta uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers-Saulkalne) - 12 222 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) - 14 246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru.

2019.gadā lielākais satiksmes intensitātes pieaugums - par 23,9% - bija uz Rīgas apvedceļa Baltezers-Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka-Ogre (P5). Par 16% bija pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11).

Informācija par satiksmes intensitāti uz valsts galvenajiem autoceļiem iegūta apkopojot 25 LVC pastāvīgo satiksmesintensitātes uzskaites punktu datus.

Jau ziņots, ka no 13.marta līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iAuto 31.marts 2020 11:38
3 1 Atbildēt

Un vai bija kāda avārija? Varbūt tā sauktie liedotāji nav cēlonis lielajam bojā gājušajam skaitam...

didzisk 31.marts 2020 14:38
3 0 Atbildēt

No vienas puses, varbūt nemaz nav tik slikti, ka satiksme samazinājusies? Tagad mums ir pierādījums, ka nekas traks nenotiek arī tad, kad "visādi" mazāk vazājas apkārt. Tā teikt, darbs nav zaķis, neaizbēgs. Daudzi strādā no mājām tā vietā lai sēdētu sastrēgumā no rīta un vakarā, tad tiem, kam patiešām vajag, uz ceļa ir vairāk vietas.

Varbūt lielāks daudzums darba devēju saglabās līdzīgus noteikumus arī kad viss normalizēsies. Varēsi aizvest sīko uz dārziņu ar kājām un paspēt atpakaļ uz darbu arī nebraucot ar auto.

djnsde 31.marts 2020 14:21
1 0 Atbildēt

Tagad uz vīrusa laiku paņēmu nomā auto. Uz šosejām iet garām kā bērnam. Protams, pašam nav intereses pelnīt soda punktus un maksāt sodus - ja ir vieta (uz Tallinas šosejas), pakāpjos sānis un palaižu skrējējus. Lai jau steidzas! Ja vietas nav, iepiržu beņķī un padomāju - nu atvainojiet, ka es te šodien braucu uz 95.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti