Visi komentāri - Kamēr valstī ārkārtējā situācija - LAMB ierosina atcelt maksu par autostāvvietu un ieviest pagaidu velojoslas

Kamēr valstī ārkārtējā situācija - LAMB ierosina atcelt maksu par autostāvvietu un ieviest pagaidu velojoslas 9

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

LAMB | 7.aprīlis 2020 17:53

Atbalsts autovadītājam ir ieguldījums cīņā pret pandēmiju!

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) aicina uz ārkārtējās situācijas laiku atcelt vai samazināt maksu par SIA "Rīgas satiksme" stāvvietu izmantošanu, kā arī pilsētā izveidot pagaidu velojoslas, aģentūrai LETA norādīja LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Viņš skaidroja, ka Covid-19 pandēmija ir ienesusi izmaiņas gandrīz vai visās sabiedrības dzīves sfērās un uzvedības paradumos, to vidū arī ikdienas mobilitātes veidos. Daudziem ir jāpilda darba pienākumi, ko nevar izdarīt no mājām, tātad ir jāpārvietojas, vai arī jāveic kādi citi ikdienā nepieciešami braucieni, norādīja Zvirbulis.

LAMB vadītājs skaidroja, ka joprojām ir un būs aktuāla konkrētajam laikam piemērotākā mobilitāte, un pašreiz pašu un apkārtējo cilvēku veselībai visdrošākais ir kļuvis privātais transports. Lai gan vēl nesen asi tika diskutēts, kā pārsēdināt pilsētnieku no privātās automašīnas sabiedriskajā transportā, un šī diskusija turpināsies pēc ārkārtējās situācijas, tomēr ir jārēķinās ar šī brīža realitāti, pauda Zvirbulis, norādot, ka pašreiz aicina atvieglot autovadītājiem mobilitāti, izmantojot savu privāto transportu, ja nav iespējams palikt mājās un, piemēram, strādāt attālināti.

"Laikā, kad valdība aktīvi rīkojas, lai palīdzētu daudziem Latvijas iedzīvotājiem, kas nonākuši grūtībās, izpratni par stāvokļa nopietnību un atbalstu autovadītājiem, kuriem nav iespēja palikt mājās, varētu izrādīt Rīgas dome un pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme". Uz laiku būtu jāatceļ visi maksājumi par Rīgas satiksmes autostāvvietu izmantošanu," pauda Zvirbulis, skaidrojot, ka tas atvieglotu mobilitāti un samazinātu ikdienas izdevumus gan autovadītājiem, gan arī pasažieriem, kuri, piemēram, visi ir no vienas mājsaimniecības. 

Viņš norādīja, ka, ja "Rīgas satiksme" nav gatava "tik pretimnākošai un kardinālai rīcībai", varētu noteikt bezmaksas pirmo stāvēšanas stundu maksas stāvvietās. Par pārējo laiku, ja piemēram, darba diena ir jāpavada kādā ražošanas uzņēmumā, būtu jānosaka samērīga dienas abonementa maksa, kas tiešām būtu neliela un autovadītājam draudzīga, pauda Zvirbulis, norādot, ka arī tas atvieglotu maksājumu slogu autovadītājiem, kuriem līdzīgi kā citiem iedzīvotājiem, šis ir kopumā grūts laiks.

Zvirbulis pauda, ka no veselības apdraudējuma viedokļa mazāk riskants ir arī velosipēds, ja to izmanto saprātīgi un ievērojot distanci ne tikai no citiem riteņbraucējiem, bet arī no gājējiem un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Līdzīgi veselībai mazāk riskants ir privātais elektriskais skrejritenis. 

"Lai paplašinātu riteņbraucēju un arī elektrisko skrejriteņu vadītāju mobilitāti, būtu svarīgi šobrīd uz laiku ieviest pagaidu velojoslas un veloceliņus, kas paplašinātu pārvietošanās telpu, ļautu ievērot distanci, pauda Zvirbulis, norādot, ka autotransports pilsētas ielās ir salīdzinoši maz, tādēļ transporta plūsmu šādas pagaidu joslas neapdraudētu. Viņš arī uzsvēra, ka braukšana ar riteni pašreiz ir viens no retajiem sportisko aktivitāšu veidiem, kuru var izmantot, lai kādu dienas laiku pavadītu ārpus mājām svaigā gaisā. 

"Tuvojas siltāks laiks, par globālās pandēmijas beigām neesam informēti, tādēļ plašāks veloceliņu un velojoslu tīkls šobrīd būtu noderīgs gan domājot par braucienu uz darbu, gan sportiskām aktivitātēm," pauda Zvirbulis.

 
Visi komentāri
 
slinkums 7.aprīlis 2020 18:22
1 0 Atbildēt

Un ko tad ilustratīvi rādi privātīpašumu ar daļēji regulētu autostāvvietu?

mq41 7.aprīlis 2020 18:23
1 0 Atbildēt

Atkal muld.Periodiski atkātojas.

imzz 7.aprīlis 2020 19:37
1 1 Atbildēt

autotransports pilsētas ielās ir salīdzinoši maz, tādēļ transporta plūsmu šādas pagaidu joslas neapdraudētu. --

nu, ne velna. Daļa autovadītāju izbaudot tukšākas ielas, sāk nesties un slalomot. Vienīgais , ko "drošībai" vēl vajag, ir riteņnieki uz pagaidu velojoslām.

Šumba 7.aprīlis 2020 21:29
3 1 Atbildēt

iAuto!

Ja runā par pagaidu joslām, tad nekas nav ilgāks (pierādījies LV likumdošanā un citās instancēs), kā pagaidu!!!!!

Kanibaals 8.aprīlis 2020 8:09
2 1 Atbildēt

Nevis samazināt maksyu bet gan visaa padarīt par īslaicigām stavvietām un stingri to kontrolet. Lai cilveki ātri izdara savas lietas un laizās prom.

HE 8.aprīlis 2020 10:39
2 1 Atbildēt

Auto tehniskās apskates termiņi būtu japagarina uz karantīnas laiku, tie inspektori reāli apdraud sevi un auto īpašniekus

Kanibaals 9.aprīlis 2020 8:13
1 1 Atbildēt

Traks vai? Šitādu piķi laist garām...ē...šitādu bīstamību apkārtējiem.

Freijers 8.aprīlis 2020 11:24
2 0 Atbildēt

Pirmais būtu atbalstāms, cik nu cilvēki nevar pastrādāt attālināti, otrajam es pagaidām neredzu jēgu, jo ielas ir tukšas, ar velo nekas netraucē braukt jau tagad, protams pa ielu. Izskatās, ka LAMBs ir gribējis būt labs gan pret autovadītājiem, gan arī velobraucējiem...

mazputniņš 9.aprīlis 2020 11:34
0 0 Atbildēt

Derētu antidepresantam pazemināt cenas,bet pacelt akcīzi.Ilgi šo procesu apspriest,lai likās rociņas butu aizņemtas.Domāju šmigu,protams.Ar ko mans priekšlikums mazāk zvirbuļots?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti