Autoskolas grib strādāt attālināti, taču tām neļauj - CSDD krīzes laikā gremdē autoskolas 25

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Andra Bērziņa | 7.aprīlis 2020 16:13

Kamēr Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sevi pozicionē kā tehnoloģiski progresīvu iestādi un ievieš e-pakalpojumus, tās pārraudzībā esošās autoskolas ir vienīgās izglītības iestādes valstī, kurām „Covid-19” krīzes laikā tiek liegts izmantot mūsdienīgus risinājumus - tālmācības platformas topošo autovadītaju apmācībai.

 Jau tuvākajā laikā tas var rezultēties ar smagu krīzi gan autoskolu, gan arī pasažieru un kravu pārvadājumu nozarē.

„Pašreiz izveidojusies absurda situācija, kad autoskolas grib un var strādāt attālināti, taču kontrolējošā iestāde - CSDD - to liedz,” situāciju raksturo kādas autoskolas vadītājs, kurš vēlējās palikt anonīms.

Jau teju mēnesi CSDD vilcinās dod atļauju autoskolām strādāt attālināti - īstenojot topošo šoferu apmācību arī ārkārtas situācijas periodā. Tajā pat laikā CSDD veiksmīgi izvairās no dīkstāves, turpinot savu pakalpojumu sniegšanu: notiek gan teorijas eksāmenu pieņemšana klātienē, gan A, C un D kategorijas braukšanas eksāmeni, gan tehniskās apskates staciju darbs.

„Ministru kabineta (MK) rīkojums paredz un pat uzliek par pienākumu arī autoskolām nodrošināt attālināto apmācību vīrusa „Covid-19” dēļ pieņemto ierobežojumu periodā. Taču veidojas pretrunīga situācija - brīdī kad apmācības ir pārtraucamas, CSDD piemēro šo noteikumu arī autoskolām. Bet brīdī, kad autoskolas grib nodrošināt attālināto apmācību - šāda iespēja tiek liegta. Šis krīzes laiks ir smags, jo, apturot skolu darbību, netiek samazināti izdevumi - rēķini jāturpina maksāt,” norāda autoskolas pārstāvis.

Teorētisko apmācību aizliegšana praktiski nozīmē arī to, ka ārkārtas situācijas periodā neviena persona nedrīkst kvalificēties nevienai kategorijai.

Vissmagāk tas var skart šoferus, kuriem ir profesionālā kategorija jeb 95. kods. Ik pēc pieciem gadiem viņiem kādā no autoskolām jāveic regulārā 35 stundu apmācība, pēc kuras tiek izsniegts sertifikāts. Tas ļauj atkārtoti tikt pie autovadītāja apliecības un turpināt veikt darba pienākumus.

Tie kravas mašīnu un pasažieru autobusu vadītāji, kuriem tuvākajā laikā beidzas vadītāja apliecības termiņš, autoskolu dīkstāves dēļ nevarēs iegūt sertifikātu un turpināt strādāt. Ir apdraudēta pārtikas, medikamentu, degvielas un citu preču piegāde darbinieku trūkuma dēļ. Ārkārtas situācijā, kad kravu pārvadājumi ir vitāli svarīgi ikvienam valsts iedzīvotājam, šādi kavējumi var radīt neprognozējamas sekas.

Tāpat ārkārtas situācijā ir ļoti nepieciešami arī vieglo un mazo kravas automobiļu vadītāji, jo ir būtiski palielinājies pieprasījums pēc pārtikas un ikdienas preču piegādēm uz mājām. Taču uzņēmumiem trūkst darbinieku un uz bezkontakta piegādēm veidojas rindas. Apmācību apturēšana situāciju vēl vairāk pasliktinās.

Ministru prezidents Arturs Krišjānis Kariņš ārkārtas situāciju Latvijā plāno pagarināt līdz maija sākumam, savukārt Veselības ministrijas galvenais infektologs Uga Dumpis publiski paudis, ka „sociālā distancēšanās un karantīna būs realitāte nevis dažus mēnešus, bet, iespējams, pat pusotru gadu. Visai sabiedrībai ir jāpielāgojas jaunam dzīves modelim.”

Tas nozīmē, ka ārkārtas situācija varētu ieilgt, un nepieciešams steidzami rast pagaidu risinājumu, kas ļautu autoskolām turpināt strādāt. Ņemot verā, ka attālinātā apmācība jau ir ierakstīta MK 358. grozījumu likumprojektā - autoskolu nozares pārstāvji pieprasa atbildīgajām amatpersonām izskatīt šo jautājumu un rast risinājumu ļaut autoskolām īstenot attālināto apmācību vienotā platformā. Šāda attālinātā apmācība paredzēs iespēju CSDD veikt mācību procesa kontroli, kā līdz šim. 

 

Par autoskolu nozari:

Latvijā šobrīd ir 207 autoskolas, 743 instruktori un 359 teorijas pasniedzēji. Saskaņā ar CSDD statistiku, B kategorijas autovadītāja apliecību ik gadu iegūst 20 tūkstoši personu.

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Igors 8.aprīlis 2020 12:16
8 0 Atbildēt

Labi vien ir, tur stabila puse no tām autoskolām tāpat būtu jālikvidē. Paši vadīt auto neprot, un sagatavo vēl visādus dārzeņus.

anonimikis 7.aprīlis 2020 18:55
6 2 Atbildēt

Iauto pienesums? Jautājumi ir uzdoti CSDD? Vai tikai iepublicēta šī vēstule?

Palaidniex 8.aprīlis 2020 12:52
5 9 Atbildēt

Najauc lietas. Autoskola iemāca nokārtot teorijas un braukšanas eksāmenus. Nevis iemāca braukt. Autoskola, eksāmeni CSDD un brauktprasme ir trīs dažādas lietas.

tajās 10 vai ciktur braukšanas stundās iemācīties droši braukt nevar! Var iemācīties vadības sviras, +/- izpildī kaut kādus manevrus un nokārtot braukšanas eksāmenu.

Braukt ir jāmācās visu dzīvi!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc jāpērk auto caurlaide braucot uz savu īpašumu Jūrmalā? (+ VIDEO) 39

iAuto.lv vērš uzmanību uz kādu jautājumu, kas būtisks tiem, kam dzīvesvieta Jūrmalā. Izrādās, ir situācijas, kad mājās atgriezties arī jūrmalniekiem nav iespējams, kamēr nav iegādāta dienas caurlaide par 2 eiro. Lasīt vairāk

 

Beidzies līgums par 100 Latvijā uzstādīto fotoradaru apkalpošanu; apkalpošanu vairs neuzticēs tikai vienam uzņēmumam 3

Kopš nedēļas vidus spēku zaudējis Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) noslēgtais līgums par visu 100 Latvijā uzstādīto fotoradaru apkopi, nepieciešamības gadījumā labošanu un citiem uzturēšanas pakalpojumiem, vēsta Latvijas Televīzija. Lasīt vairāk

 

Ciemats aizpeld jūriņā (+ VIDEO) 6

Zemes nogruvuma rezultātā daļa Norvēģijas sauszemes ar ēkām, ceļiem un automašīnām tiek ieskalota jūrā. Tiek ziņots, ka cilvēki šajā katastrofā nav cietuši. Lasīt vairāk

 

Pilotprojekta laikā par 60% samazinājies autoceļu lietošanas nodevas nemaksātāju skaits 1

Gada laikā kopš autoceļa lietošanas samaksas kontroles pilotprojekta ieviešanas valsts autoceļu tīklā, nodevas nemaksātāju skaits konkrētajos posmos ir samazinājies par 60%, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti