Autoskolas grib strādāt attālināti, taču tām neļauj - CSDD krīzes laikā gremdē autoskolas 25

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Andra Bērziņa | 7.aprīlis 2020 16:13

Kamēr Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sevi pozicionē kā tehnoloģiski progresīvu iestādi un ievieš e-pakalpojumus, tās pārraudzībā esošās autoskolas ir vienīgās izglītības iestādes valstī, kurām „Covid-19” krīzes laikā tiek liegts izmantot mūsdienīgus risinājumus - tālmācības platformas topošo autovadītaju apmācībai.

 Jau tuvākajā laikā tas var rezultēties ar smagu krīzi gan autoskolu, gan arī pasažieru un kravu pārvadājumu nozarē.

„Pašreiz izveidojusies absurda situācija, kad autoskolas grib un var strādāt attālināti, taču kontrolējošā iestāde - CSDD - to liedz,” situāciju raksturo kādas autoskolas vadītājs, kurš vēlējās palikt anonīms.

Jau teju mēnesi CSDD vilcinās dod atļauju autoskolām strādāt attālināti - īstenojot topošo šoferu apmācību arī ārkārtas situācijas periodā. Tajā pat laikā CSDD veiksmīgi izvairās no dīkstāves, turpinot savu pakalpojumu sniegšanu: notiek gan teorijas eksāmenu pieņemšana klātienē, gan A, C un D kategorijas braukšanas eksāmeni, gan tehniskās apskates staciju darbs.

„Ministru kabineta (MK) rīkojums paredz un pat uzliek par pienākumu arī autoskolām nodrošināt attālināto apmācību vīrusa „Covid-19” dēļ pieņemto ierobežojumu periodā. Taču veidojas pretrunīga situācija - brīdī kad apmācības ir pārtraucamas, CSDD piemēro šo noteikumu arī autoskolām. Bet brīdī, kad autoskolas grib nodrošināt attālināto apmācību - šāda iespēja tiek liegta. Šis krīzes laiks ir smags, jo, apturot skolu darbību, netiek samazināti izdevumi - rēķini jāturpina maksāt,” norāda autoskolas pārstāvis.

Teorētisko apmācību aizliegšana praktiski nozīmē arī to, ka ārkārtas situācijas periodā neviena persona nedrīkst kvalificēties nevienai kategorijai.

Vissmagāk tas var skart šoferus, kuriem ir profesionālā kategorija jeb 95. kods. Ik pēc pieciem gadiem viņiem kādā no autoskolām jāveic regulārā 35 stundu apmācība, pēc kuras tiek izsniegts sertifikāts. Tas ļauj atkārtoti tikt pie autovadītāja apliecības un turpināt veikt darba pienākumus.

Tie kravas mašīnu un pasažieru autobusu vadītāji, kuriem tuvākajā laikā beidzas vadītāja apliecības termiņš, autoskolu dīkstāves dēļ nevarēs iegūt sertifikātu un turpināt strādāt. Ir apdraudēta pārtikas, medikamentu, degvielas un citu preču piegāde darbinieku trūkuma dēļ. Ārkārtas situācijā, kad kravu pārvadājumi ir vitāli svarīgi ikvienam valsts iedzīvotājam, šādi kavējumi var radīt neprognozējamas sekas.

Tāpat ārkārtas situācijā ir ļoti nepieciešami arī vieglo un mazo kravas automobiļu vadītāji, jo ir būtiski palielinājies pieprasījums pēc pārtikas un ikdienas preču piegādēm uz mājām. Taču uzņēmumiem trūkst darbinieku un uz bezkontakta piegādēm veidojas rindas. Apmācību apturēšana situāciju vēl vairāk pasliktinās.

Ministru prezidents Arturs Krišjānis Kariņš ārkārtas situāciju Latvijā plāno pagarināt līdz maija sākumam, savukārt Veselības ministrijas galvenais infektologs Uga Dumpis publiski paudis, ka „sociālā distancēšanās un karantīna būs realitāte nevis dažus mēnešus, bet, iespējams, pat pusotru gadu. Visai sabiedrībai ir jāpielāgojas jaunam dzīves modelim.”

Tas nozīmē, ka ārkārtas situācija varētu ieilgt, un nepieciešams steidzami rast pagaidu risinājumu, kas ļautu autoskolām turpināt strādāt. Ņemot verā, ka attālinātā apmācība jau ir ierakstīta MK 358. grozījumu likumprojektā - autoskolu nozares pārstāvji pieprasa atbildīgajām amatpersonām izskatīt šo jautājumu un rast risinājumu ļaut autoskolām īstenot attālināto apmācību vienotā platformā. Šāda attālinātā apmācība paredzēs iespēju CSDD veikt mācību procesa kontroli, kā līdz šim. 

 

Par autoskolu nozari:

Latvijā šobrīd ir 207 autoskolas, 743 instruktori un 359 teorijas pasniedzēji. Saskaņā ar CSDD statistiku, B kategorijas autovadītāja apliecību ik gadu iegūst 20 tūkstoši personu.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 7.aprīlis 2020 18:55
6 2 Atbildēt

Iauto pienesums? Jautājumi ir uzdoti CSDD? Vai tikai iepublicēta šī vēstule?

aizejošais 8.aprīlis 2020 10:12
2 2 Atbildēt

dieviete.lv līmenis sasniegts - gandrīz

iAuto 8.aprīlis 2020 15:57
2 0 Atbildēt

Re: RISINĀJUMS: CSDD aicina autoskolas vadītāju teorētisko apmācību veikt tiešsaistes režīmā iauto.lv/zinas/latvija...saistes-rezima via @iAutolv

Kanibaals 8.aprīlis 2020 8:08
0 1 Atbildēt

CSDD principā riskē ar vīrusa izplatības veicināšanu. Nu nav eksāmenu likšana pirmā nepieciešamība, bet autoskolas gan varetu apmacit. Vispār ar mūsdienu iespējām nav nekādas vajadzības likt eksāmenu uz ielas to var arī simulatorā nodrošināt, tiesa laikam izmaksas no tā diži nemainītos.

Palaidniex 8.aprīlis 2020 9:21
0 4 Atbildēt

Simulators nav tas pats, kas reāli uz ielas. Un, ja simulators ir klātienē, labāk ir dzīvs auto satiksmē.

Par to attālinātās apmācības efektivitāti vislabāk liecinā teorijas eksāmens CSDD.

Kāpēc gan eksāmenu likšana nav nepieciešama? Apmācības vien bez eksāmena neļauj piedalīties satiksmē...

Kanibaals 9.aprīlis 2020 22:07
0 0 Atbildēt

Saki ka nav tas pats, bet jau nākošā komentā raksti ka tāpat autoskolas nemaca braukt. Tad lai māca nolikt simulatorā.

Palaidniex 10.aprīlis 2020 6:29
0 2 Atbildēt

Nejauc teorētisko zināšanu un praktiskās braukt prasmes eksāmenus. Tās ir divas dažādas lietas. Pirmo var mierīgi pārcelt uz virtuālo vidi.

Reālo brauktprasmi gan vajag pārbaudīt reālā satiksmē, nevis virtuāli, attālināti vai simulatorā.

CO 8.aprīlis 2020 11:08
0 0 Atbildēt

Cocsdd-20

Igors 8.aprīlis 2020 12:16
8 0 Atbildēt

Labi vien ir, tur stabila puse no tām autoskolām tāpat būtu jālikvidē. Paši vadīt auto neprot, un sagatavo vēl visādus dārzeņus.

Palaidniex 8.aprīlis 2020 12:52
5 9 Atbildēt

Najauc lietas. Autoskola iemāca nokārtot teorijas un braukšanas eksāmenus. Nevis iemāca braukt. Autoskola, eksāmeni CSDD un brauktprasme ir trīs dažādas lietas.

tajās 10 vai ciktur braukšanas stundās iemācīties droši braukt nevar! Var iemācīties vadības sviras, +/- izpildī kaut kādus manevrus un nokārtot braukšanas eksāmenu.

Braukt ir jāmācās visu dzīvi!

Igors 8.aprīlis 2020 17:54
5 0 Atbildēt

Nu tieši tādēļ autoskolām būtu jāuzņemās atbildība par katru csn, kuru izraisījis viņu "students" 2 gadu laikā.

Citādāk kāda jēga no csn? Ar ko tikko autoskolu beidzis un vad. apliec. ieguvis cilvēks ir labāks pār kādu pieredzējušāku ātruma pārkāpēju? Pirmais būs bīstamāks.

Viss šis ir viens liels fufelis.

Palaidniex 8.aprīlis 2020 21:45
1 2 Atbildēt

Kur tieši ir fufelis?

TU arī saņemot apliecību brauci kā to spēj tagad?

Kā tieši pats, ja mācījies braukt un liki eksāmenu vasarā tiki skaidrībā ar braukšanu ziemā?

Igors 9.aprīlis 2020 6:58
0 0 Atbildēt

Iemacījos braukt jau būdams bērns, legāli nelegāli, nav svarīgi.

Es vairāk par to, ka tu pie visiem video brēc, ka gājējs iz gājēju pārejas ir jāpalaiž, visi tev saka, ka gājējam jāpārliecinās vai auto ir sācis bremzēt, un tagad pats atzīsti, ka nu patiesībā jau daudz ir jāmācās utt. Nu tad lūk, te arī pierādās tas, ko visi tev saka!!!

Palaidniex 9.aprīlis 2020 9:11
1 4 Atbildēt

Ne visiem bija iespēja pāķos braukt ar mašīnu, ne visiem ģimenē bija auto. Tie pirmo reizi pie stūres sēdušies tikai auto skolā. Un tādu ir nospiedošs vairākums. Daudziem tiesības ir sen, auto nav un braukt prasmes diskutablas.

Un ? Kas nepareizs apgalvojumā, ka zīme dodiet ceļu ir jāievēro? Tu arī braucot pa galveno pie katras šķērsielā pārliecinies, ka vari droši turpināt ceļu? Pie zaļās gaismas?

Tev arī VARENA NEGRIBĒŠANA, izpildīt 2.9. punktā minētās prasības daļēji, jeb selektīvi? Patmīlībai riekstus spiež? Izpildīt CSN 258.4. proti, bet 145. negribi, kaut abinpunkti prasa vienu un to pašu? Mīkstais vai kretīns?

Igors 9.aprīlis 2020 11:02
0 0 Atbildēt

Nu tas jau ir tas par ko es runāju.

Ja Tu vel neesaprati tad lūk šo atceries pirms kārtējo reizi komentē sviestu.

Autoskola neiemāca braukt!!! Kļūdu var pieļaut jebkurš (tas ir tas ko augstāk raksti), tikai tagad tu šo visu itkā attaisno, jo redz ne katrs var šo, un to. Jā, bet ikkatrs var pieļaut kļūdu! Tādēļ gājējiem ir JĀPĀRLIECINĀS par savu drošību! Un šo atceries vienmēr.

P.s.

Tu esi āksts, nē nopietni, kā var nosaukt visus šos punktus, raudāt pie katra raksta un pēc tam vel pateikt, ka redz ir daudz tādi cilvēki kuri neprot braukt, vai ari sen nolikuši tiesības un visu aizmirsuši. Varbūt šie arī ir daļa no tiem cilvēkiem kuri neievēro tevis nosauktos csn punktus, ne tā āpša veckungs?

Palaidniex 9.aprīlis 2020 12:51
0 1 Atbildēt

Arī tev ir jāpārliecinās pa galveno ceļu piebraucot pie krustojuma ar mazāk svarīgu ceļu. Tev arī ar mašīnu ir jāsadzēšās vai pat jāapstājās pie zaļās gaismas un jāpšārliecinās vai tevi jkāds nemēģina nonest uz tīru sarkano, jau uz sarkano vai vēl uz sarkano... Neredzu atšķirību!

izlasi punktu 2.9. kas tieši tev tajā nav saprotams un kā tas var būt, ka izpildīt 258.4. proti, bet 145. negribi? Kāpēc savu negribi (savu 100% vainu) gribbi par visu varīi kaut daļēji nogrūst uz gājēju? Gājējs paskatās - viņaprāt esi gana tālu un gana lēnu - var iet! Tev savukārt ir jabrauc tā, lai varētu apstāties pirms kontakta. Kas te nesaprotams? Ar ko tieši atšķirās gājēju pāreja no krustojuma ar galveno ceļu? Pateikšu priekšā, ka pa galvenop ceļu mašīnas pārvietojas vēl ātrāk un uzrodās vēl negaidīāk, brauc lielākā ātrumā un var visai nopietni sabojāt tavu auto un pat tavu veselību. Visā citā - pilnīgi nekādas atšķirības - tā pati prasība DOT CEĻU!

Igors 10.aprīlis 2020 5:58
0 0 Atbildēt

Ko tu šeit raksti rakstīšanas pēc?

Tu vel nesaproti, ka esi nonācis muļķa lomā?

Visos rakstos raudi, ka autovaditaji lohi, tas un šitais, un tad kad tev kāds pasaka, ka autovadītājs var pieļaut kļūdu, un ka gājējam pašam ir jāskatās kur iet, tad redz autovadītājs ir lohs.

Jā ir loh! Tas tas ko es augstāk rakstīju, priekškam tādas autoskolas kuras tāpat pienācīgi nesagatavo to autovadītāju. Uz ko tu savukārt atbildēji, ka redz kā tad, lai iemācās braukt, nu lūk tev arī visa atbilde. Tas autovadītājs, pēc autoskolas beigšanas brauc kā ir mācīts, un ja autoskolas blakus sēdošais čipsu ēdājs nav vairākārt pievēris uzmanību uz bīstamākajiem faktoriem tad lūk arī rezultāts!

P.s.

Ne man nav problēmu ar csn, tadēļ tos visus savu punktus, lūdzu nekad neraksti komentāros, kuri veltīti man! Kādēļ tu man stāsti par to ka man jāpārliecinās par to vai šito, tā itkā es to nezinātu? Tu pats augstāk apgalvoji, ka redz esot cilvēkinkuriem vel jāiemācās braukt, ka tie neprotot vadīt auto, jo redz nav braukuši ziemā, un nu viniem naksies pierast. Un kā tev šķiet, cik liela iespējamība par to ka tas braucējs nenobremzēs pirms pārejas? Nē es šeit nerunāju par lietas būtību, vairāk par to ka tu esi tukš plūtītajs, kurš nonāk pretrunā ar sevi!!

Turpmāk es pie katra komentāra, kur autovadītājs uzbrauks kādam gājējam, vai izdarīs vel sazin ko, citēšu tevis teikto par to, ka redz autovadītājs vienkārši nebija "gatavs", sen nebija vadījis auto utt., nekas jau nav noticis.

Āpsis tu esi un nekas vairāk.

Palaidniex 10.aprīlis 2020 6:35
0 0 Atbildēt

Klau, neāpsi. Esmu redzējis pie divām lieliski pārskatsmām gājēju pārejām nobrauktuve gājējus. Ja gājēji būtu nobraukti dajebkur citur uz ielas - vainīgs ir gājējs. Kā var nobraukt gājēju uz pārejas, ja tik pat strikti vadītājs ievēro CSN, kā to paģēri no gājēja.

Un vēl Tev neāpsim - braukt prasme un braukšana ievērojot un izpildot CSN prasības arī nav viens un tas pats. Likt permanentu mīksto uz atsevišķiem CSN punktiem, kamēr tuvumā nav milicis, ir raksturīga nospiedošai vadītāju daļai. Pat tad, ja autoskolas instruktori ir visu mācījusi pareizi, ir izdevies kokārtot eksāmenu - nav garantijas, ka reāla dzīvē tādi neāpši kā Tu tā arī brauks. Te pat ir izteikti apgalvojumi, ka reāli CSN ievērojošoe traucē braukt...

Igors 10.aprīlis 2020 10:58
1 0 Atbildēt

Ne nu labs

Tu taču augstāk rakstiji, ka nu šoferīšiem pašiem jāiemācās braukt, autoskolas ir tikai, lai uz to brīdi nokartotu eksāmenu!

Protams vainīgs auto vadītājs, to es arī saku, un kādēļ? Tādēļ, ka neviens viņam neiemāca braukt!!! Nafig tādas sūda autoskolas, kur pareizi un pietiekoši netiek sagatavoti auto vadītāji? Lai klapē ciet un miers, nupat jau par daudz saradušās.

Kas tu dzer nepārtraukti, ka nespēj apjēgt ko pats raksti??

Palaidniex 10.aprīlis 2020 11:08
0 0 Atbildēt

Un, kas tur nepareizs?

Laikam nesaproti ko es domāju ar braukt, ko domāju ar iemācīt nolikt eksāmenu, ko nozīmē eksāmens, ko nozīmē droši braukt, ko nozīmē braukt ievērojot CSN...

Pastāsti kā tieši auto skola iemāca tajās dažās braukšanas stundās visu nepieciešamo, kas var auto vadītājam uz ceļa noderēt ikdienā? Pareizi - NEKĀDI!

Tikko saņemta autovadītāja apliecība nepadara nevienu par lielisku braucēju. Tā ir tikai oficiāla pielaide dalībai satiksmē, kuru var iegūt pierādot/nodemonstrējot nepieciešamās minimālās zināšanas un iemaņas. Tālāk savas prasmes tiek izkoptas nemitīgas pašmācības ceļā.

Neticēsi cik vienkārši ir iegū autovadīāja apliecību ASV un cik muļķudrošs ir viņu teorijas eksāmens. Gribi teikt, ka tur cilvēki 16 gados patiešām prot braukt?

Gribi teikt, ka tu brauci tik pat labi, kad biji pavadījis pirmās 10 stundas pie stūres, kā tu brauc tagad? Napoleona cepurīti varbū pasūi internetā. Bet tā - skumji - tavas brauktprasmes tātad nenieka nav progresējušas kops tā brīža? Nemaz? Skumji kaut kā.

Par to dzeršanu - gadījumā pats nevērtē mani pēc sevis? Nevajag piesiet citiem savus netikumus.

Gribi ilgākus un grūtākus pilntiesīga autovadītāja apliecības eksāmenus un labāku sagatavotību - painteresējies par šo procesu Igaunijā.

Igors 11.aprīlis 2020 12:18
0 0 Atbildēt

Tu tiešām nesaproti?

Es jau sākumā šo visu aizsāku tikai lai tev tagad varētu pierādit, to ka tu pats nonāc pretstatā ar sevi.

Tavam augstāk rakstītajam komentāram es pilnīgi piekrītu! Tādēļ jau saku, ka JEBKURŠ VAR PIEĻAUT KĻŪDU, un tas ir tas, ko tev citi cilvēki saka tajos video kur incidents izcēlies starp gājēju un autovad. utt. Turklāt tu pats to šeit atzīsti, ka autoskolas neko diži neiemāca un viss pārējais ir "MĀCĪBU PROCESS", nu un kam negadās nedaudz saputroties šajā macību procesā un uzbraukt gājējam???

Tu tiešām kaut ko lieto, vai esi neaptēsts, ka nesaproti?

Palaidniex 12.aprīlis 2020 19:00
0 0 Atbildēt

Un - gājējs ejot pa galveno nekļūdās. Iemācies vismaz tu lietot terminus pareizi. Vecajam marasmatiķim tomizdarīt ir bezceris. Galīgi Kukuška aizgājusi ciet.

Vai vari nolikt eksāmenu CSDD nepalaižot gājēju?

Igors 12.aprīlis 2020 23:03
0 0 Atbildēt

Tu tiešām esi bezcerīgs gadījums.

Un uzvedies, kā gļēvulis! Vismaz būtu atzinis, ka sviestu dzen...

iAuto 8.aprīlis 2020 15:56
1 0 Atbildēt

RISINĀJUMS: CSDD aicina autoskolas vadītāju teorētisko apmācību veikt tiešsaistes režīmā iauto.lv/zinas/latvija...saistes-rezima

Aisha 9.aprīlis 2020 18:36
0 0 Atbildēt

Ir uzdots csdd un ir atbildēts! Darbība attālināti gan mazliet tiek stiepta garumā, jo birokrātija un tā...bet sāksies! Ir atļauts un apstiprināts!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti