Dronu meklē četras lidmašīnas; ierobežojumi gaisa telpā var saglabāties līdz otrdienai 29

 

Foto: Ekrānbilde no Facebook.com/CivilasAviacijasAgentura

Nozare.lv | 4.maijs 2020 19:18

Sestdien pazudušā un, iespējams, joprojām nekontrolēti lidojošā drona meklēšana šodien turpinās ar četrām lidmašīnām un sešām uz zemes izvietotām meklēšanas vienībām, aģentūru LETA informēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) Ārkārtas situāciju un komunikācijas vadītājs Aivis Vincevs.

Viņš pastāstīja, ka aizvadītajā naktī tika saņemti vairāki ziņojumi no iedzīvotājiem par, iespējams, redzēto dronu. "Ziņojumi, kas saņemti vakar dienas laikā un naktī uz pirmdienu, nav apstiprinājuši, ka tas bijis uzņēmuma "UAVFactory" pazudušais drons, arī šobrīd nav informācijas par drona iespējamo atrašanās vietu," stāstīja CAA pārstāvis.

Šodien bezpilota gaisa kuģa meklēšana no gaisa tiek turpināta ar trim privātām lidmašīnām, bet no plkst.9 meklēšanā iesaistījusies arī Nacionālo bruņoto spēku (NBS) lidmašīna "An-2", kas meklēšanu turpinās visas dienas garumā.

Savukārt drona īpašnieks uz zemes izvietojis sešas meklēšanas vienības ar mērķi pārņemt "noklīdušā" bezpilota gaisa kuģa vadību, ja tas tiks pamanīts. Vienlaikus tiek analizēta no visiem avotiem pēdējo divu dienu laikā iegūtā informācija, lai noteiktu iespējamos drona pārvietošanās scenārijus un turpmāko rīcību, informēja Vincevs.

Iedzīvotāji, kuri gaisā pamana 5,5 metrus plato un 3,5 metrus garo bezpilota lidaparātu, tiek lūgti nekavējoties sazināties ar Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas centru pa tālruņiem 29 337 238 vai 65 703 988.

Kā ziņots, pazudušā bezpilota gaisa kuģa meklēšanā svētdien pēc CAA un VAS "Latvijas Gaisa satiksme" lūguma tika iesaistīta armijas lidmašīna "An-2" ar nepieciešamo ekspertīzi un aprīkojumu drona vadības atgūšanai, bet sestdien to meklēja ar NBS helikopteru "Mi-17".

Bezpilota lidaparāts pieder SIA "UAVFactory", un sakari ar to tika zaudēti sestdien notikuša testa lidojuma laikā. Uzņēmuma pārstāvis Jevgenijs Šiļņikovs apstiprināja, ka gaisa kuģis var lidot līdz 90 stundām, kā arī piebilda, ka tā planēšana orbītā ir atkarīga no vēja.

Aptuveni 25 kilogramus smagā lidaparāta pārvietošanās ātrums varētu būt ap 70 kilometriem stundā.

Gaisa telpā, iespējams, joprojām nekontrolēti lidojošā drona dēļ civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri lidojumus veic saskaņā ar instrumentālajiem lidojumu noteikumiem, ir izdots ierobežojums izmantot Latvijas gaisa telpu augstumā līdz 5950 metriem.

Risku dēļ ir slēgta arī lidostas "Rīga" gaisa telpa, mikroblogošanas vietnē "Twitter" svētdienas pēcpusdienā pavēstīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaitis (JKP).

Par incidentu ir sākta izmeklēšana.

Ierobežojumus Latvijas gaisa telpā pazudušā drona dēļ varētu saglabāt līdz otrdienas vakaram

Ja pazudušais un, iespējams, nekontrolēti lidojošais drons netiks atrasts, ierobežojumi Latvijas gaisa telpā būs spēkā līdz otrdienas vakaram, aģentūrai LETA prognozēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) Ārkārtas situāciju un komunikācijas vadītājs Aivis Vincevs.

Šodien bezpilota gaisa kuģis tiek meklēts Siguldas, Bauskas, Elejas un Rīgas apkārtnē. Ja tas vēl ir gaisā, degvielas dronam varētu pietikt līdz otrdienas vakaram, un līdz šim laikam spēkā būs arī Latvijas gaisa telpā noteiktie ierobežojumi.

Svētdien ziņots, ka nekontrolēti lidojošā bezpilota gaisa kuģa radīto risku dēļ aviosabiedrības "SmartLynx" lidmašīna Urumči-Rīga bija spiesta nolaisties rezerves lidostā Tallinā. Savukārt pirmdien notikuši divi plānotie kravas reisi, jo vizuālie lidojumi ir atļauti, un laikapstākļi ir labvēlīgi, aģentūrai LETA apliecināja lidostas pārstāve Laura Karnīte. Viņa uzsvēra, ka gaisa telpa nav slēgta, bet ir aizliegti lidojumi saskaņā ar instrumentālajiem lidojumu noteikumiem Latvijas gaisa telpā augstumā līdz 5950 metriem.

Drons tiek meklēts ar trim civilās aviācijas un vienu Nacionālo bruņoto spēku (NBS) lidmašīnu, un meklēšana turpināsies visu dienu. Vincevs stāstīja, ka tiek pārbaudīti visi iedzīvotāju ziņojumi par it kā redzēto dronu, taču vizuālais kontakts vēl nav nodibināts. Arī iedzīvotāji nav fiksējuši lidaparātu fotogrāfijās vai video.

CAA pārstāvis klāstīja, ka pašlaik visa uzmanība tiek veltīta meklēšanas pasākumiem, un pāragri spriest, kādi ir meklēšanas operācijas izdevumi. Viņš nekomentēja, vai izdevumi būtu jāsedz drona īpašniekiem SIA "UAVFactory", taču norādīja, ka gadījumā, ja kāda no iesaistītajām pusēm vērsīsies ar pieteikumu par izdevumiem, tie ir atlīdzināmi civiltiesiskā kārtā.

Jau ziņots, ka sestdien pazudušā un, iespējams, joprojām nekontrolēti lidojošā drona meklēšana šodien turpinās ar četrām lidmašīnām un sešām uz zemes izvietotām meklēšanas vienībām. Vincevs pastāstīja, ka aizvadītajā naktī tika saņemti vairāki ziņojumi no iedzīvotājiem par, iespējams, redzēto dronu. "Ziņojumi, kas saņemti vakar dienas laikā un naktī uz pirmdienu, nav apstiprinājuši, ka tas bijis uzņēmuma "UAVFactory" pazudušais drons, arī šobrīd nav informācijas par drona iespējamo atrašanās vietu," stāstīja CAA pārstāvis.

Šodien bezpilota gaisa kuģa meklēšana no gaisa tiek turpināta ar trim privātām lidmašīnām, bet no plkst.9 meklēšanā iesaistījusies arī NBS lidmašīna "An-2", kas meklēšanu turpinās visas dienas garumā.

Savukārt drona īpašnieks uz zemes izvietojis sešas meklēšanas vienības ar mērķi pārņemt "noklīdušā" bezpilota gaisa kuģa vadību, ja tas tiks pamanīts. Vienlaikus tiek analizēta no visiem avotiem pēdējo divu dienu laikā iegūtā informācija, lai noteiktu iespējamos drona pārvietošanās scenārijus un turpmāko rīcību, informēja Vincevs.

Iedzīvotāji, kuri gaisā pamana 5,5 metrus plato un 3,5 metrus garo bezpilota lidaparātu, tiek lūgti nekavējoties sazināties ar Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas centru pa tālruņiem 29 337 238 vai 65 703 988.

Bezpilota lidaparāts pieder SIA "UAVFactory", un sakari ar to tika zaudēti sestdien notikuša testa lidojuma laikā. Uzņēmuma pārstāvis Jevgenijs Šiļņikovs apstiprināja, ka gaisa kuģis var lidot līdz 90 stundām, kā arī piebilda, ka tā planēšana orbītā ir atkarīga no vēja.

Aptuveni 25 kilogramus smagā lidaparāta pārvietošanās ātrums varētu būt ap 70 kilometriem stundā.

Gaisa telpā, iespējams, joprojām nekontrolēti lidojošā drona dēļ civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri lidojumus veic saskaņā ar instrumentālajiem lidojumu noteikumiem, ir izdots ierobežojums izmantot Latvijas gaisa telpu augstumā līdz 5950 metriem.

Risku dēļ ir slēgta arī lidostas "Rīga" gaisa telpa, mikroblogošanas vietnē "Twitter" svētdienas pēcpusdienā pavēstīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaitis (JKP).

Par incidentu ir sākta izmeklēšana.

 
Visi komentāri
 
filips 4.maijs 2020 22:21
7 1 Atbildēt

....vot to es saprotu ! Ļoti ekonomisks degvielas ziņā !

Četri lidaparāti dedzina degvielu uz kaut kāda sūda drona

rēķinu !

gunbox 5.maijs 2020 10:14
1 0 Atbildēt

Āmurs? Šīs sūda drons var ieskriet "drošākajā pārvietošanās katafalkā pasaulē" un aiziet bojā simtiem cilvēku.

Vikchs 4.maijs 2020 22:22
6 0 Atbildēt

A nafig vienu un to pašu tekstu vajaga 2x rakstīt? Lai teksta vairāk izskatītos ar cerību ka diez vai kāds vispār tik tāku lasītu..

Dienvidu orākuls 5.maijs 2020 0:22
2 2 Atbildēt

Tas drons laikam ved radioaktīvo elementu kravu, vērtībā vairāki miljoni.. - tāpēc netiek žēloti līdzekļi aviācijas iesaistīšanai. Mi-17 helikopters jau vien patērē stundā 800 L degvielu. Nopietni bez gala un malas...........

qwerty 5.maijs 2020 10:52
1 1 Atbildēt

Paskaties Youtubē, kas notiek, ja parasts sūda mājas drons saskrienās ar lidmašīnu, nemaz nerunājot par šāda izmēra dronu.

Tad sapratīsi, kādēļ tas tiek tik intensīvi meklēts un kādēļ ir slēgta gaisa telpa instumentāliem lidojumiem.

UAVFactory ir ļoti paveicies, ka nentiek gandrīz neviens lidojum. Ja tas būtu noticis "normālos" apstakļos, varētu uzreiz rakstīt bankrota pieteikumu, jo šis kasjaks radītu ļoti lielus zaudējumus pēc tam, kad visas aviosabiedrības piedzītu zaudējumus.

Dienvidu orākuls 5.maijs 2020 15:39
0 0 Atbildēt

Saprotu saprotu

650 5.maijs 2020 0:45
1 0 Atbildēt

"Nopietnāk" iespējams būs tad, kad/ja kompensāciju par lidojumu sabotāžu paprasīs kāds DHLs vai tml-s. Aizdomas par nelāgu grafiku jau šodien ir.

qwerty 5.maijs 2020 10:53
1 0 Atbildēt

Šodien laiks ir labs un VFR lidojumi ir atļauti. Tā ka šodien ir paveicies

650 5.maijs 2020 14:13
1 0 Atbildēt

Šitas ir, jā,tik jautājums kurš reāli tos izmanto.Un kā diez būtu pie normāla noslogojuma.Jo meli ir tgad it visur, kur vien teorētiski ir varbūtība tos pielietot.Kārnīte sauc ka lidosta darbojas, tajā pat laikā šodien tās publiskajā mājaslapā nav neviena (!) reisa.Arī plieņciema ielas konglomerāts jau 2d kavē express kravas, neloģiskā un iepriekš neredzētā veidā.

msh 5.maijs 2020 3:07
3 0 Atbildēt

Kaut kāds sviests, cilvēki sajukuši prātā - kāda velna pēc viss šitas tracis tā drona dēļ? Tas sūds ir lēns un pietiekami liels lai darītu to pašu, ko dara apkārtējās valstis [kurās tas brīnums jau varbūt lido] - uzliktu mīksto - ja nu akurāt kādai lidmašīnai lidotu pretī, priekš tam tajā sēž iekšā pilots lai izvairītos.

Kukuruku 5.maijs 2020 8:21
1 4 Atbildēt

Jau vairākus gadus piloti vairs lidmašīnas paši nevada tikai pieskata. Lai viss notiktu pēc instrukcijām. Vissu dara autopilots. Tai skaitā arī pacelšanos un nolaišanos. Un pilots pat neskatās kas aiz loga notiek, jo viss info ir uz monitoriem.

Palaidniex 5.maijs 2020 10:55
1 1 Atbildēt

Par pacelšanos un nolaišanos. iespējams neticēsi, bet ne tuvu ne visās lidostās tas ir iespējams, nospiedošajā vairumā lidostu nolaišanos jāveic "rokas" režīmā, gribi to vai nē.

Kā arī piloti paši uzskata, ka nolaišanās rokas režīmā trenē iemaņas un atopilotā laisties lejā nav baigi "kruta".

Ja pareizi esmu sapratis - Rīgas lidostā nolaišanās autopilotā, vismaz vēl nesen, nebija iespējama...

qwerty 5.maijs 2020 10:55
1 1 Atbildēt

Ja nezini, kā strādā pilots un autopilots, nevajag dzeltenās preses atziņas atreferēt .

qwerty 5.maijs 2020 10:59
3 1 Atbildēt

Un pacelšanās pilnīgi nekur nenotiek autopilota režīmā. Nu tā ka tiešām nekur. Nav tādas opcijas.

Nolaišanās autopilotā notiek tikai ļoti zemas redzamības apstākļos, jo būtuski samazina ielidošanas kapacitāti un tikai tur, kur ir tādās iekārtas. Rīgā, piemēram, tādas nav.

msh 5.maijs 2020 12:27
0 0 Atbildēt

Nu un? Lidmašīnas vadības telpā logi ir? Ir. Tātad viss ko vajag noteikt latvijas gaisa telpā zem 5k m - pilotiem uzmanīt situāciju, un viss.

qwerty 5.maijs 2020 14:14
0 0 Atbildēt

Un ko darīt dienā, kad apmācies? Tādēļ arī šobrīd ir atļauti lidojumi vizuālos apstākļos un nav atļauti instrumentālos.

gunbox 5.maijs 2020 14:29
3 0 Atbildēt

Pilotiem mūsdienu lidmašīnās logs ir tikai dienas gaismai un laikapstākļus pavērot. Nekādu panorāmas pētīšanu pa tiem nav iespējams veikt. Pie tam ar tādu ātrumu lidojot, tas sīkais verķis būt tā pat kā muša ieskrietu velosipēdistam acī. Gribi teikt, ka to cilvēka acs ir spējīga pamanīt? Laikam būsi supermanis.

qwerty 5.maijs 2020 20:33
0 0 Atbildēt

Es neko negribu teikt. Tikai citēju CAA, ka lidojumi vizuālos apstākļos ir atļauti un instrumentālos nē.

Bet nav tik rtaki ar to neredzēšanu. Putnus viegli var pamanīt jau pa gabalu.

gunbox 6.maijs 2020 10:37
0 0 Atbildēt

Jā, ja tev viņi nelido tieši pierē. Pie tam tu neskaties vienā punktā, lai tieši tur tuvojošos putnu pamanītu.

Nezinītis 5.maijs 2020 8:17
2 0 Atbildēt

Ar kādām stealth tehnoloģijām ir tas drons ka neviens radars neredz? Un kāpēc NATO lidmašīnas neiesaistās kas bāzējās Lietuvā?

Nezinītis 5.maijs 2020 8:31
1 0 Atbildēt

Ja nemaldos tad tieši tāds ir NATO gaisa spēku uzdevums nodrošināt drošību mūsu gaisa telpā un nepieļaut nekādus nesankcionētus lidojumus!

Laaciz 5.maijs 2020 9:20
1 0 Atbildēt

Interesanti, ja tu pazaudē savu personīgo dronu, tas, piemēram, kaut kur nogāžas to atrast var izmantojot drona aplikāciju telefonā, bet šitādu daudz dārgāku un sarežģītāku ir jāmeklē ar lidmašīnām un sazin ko vēl. Tātad tam nav uz borta GPS moduļi, ka spētu pārraidīt tā atrašanās vietu?

gunbox 5.maijs 2020 10:11
1 0 Atbildēt

Tātad notiek testēšana lidaparātam, kuram nav piestiprināts atsevišķs GPS raidītājs? Diez, ko šī kompānija ir paredzējusi ar dronu veikt? Miglot labības laukus? No sērijas - īsti admini bekapus netaisa.

Palaidniex 5.maijs 2020 10:57
0 0 Atbildēt

Tehniski, tas ir militārais drons, kurš paredzēts tāds, lai to nevarētu uztvert ar radariem un nevarētu tik vienkārši "pamanīt", neskatoties uz izmēru

gunbox 5.maijs 2020 14:38
1 0 Atbildēt

Tak teica, ka tas ir testa lidojums. Tātad GPSam tur bija jābūt jau defaultā. Ok. Pieņemsim, ka testa lidojumus LV militāristi arī taisa raķetēm bez jebkādas drošību tajās. Ja aparātam nav dastrādāta programma uz atbildes reakcija no pults, kā arī ielikta atgriešanās mājās negadījuma situācijā vai ideālā gadījuma pašiznīcināšanās nonākot ienaidnieka rokās, tad tas drons pat nebija uz 1% militāras nozīmes. Vai tik nav kārtējā oligarhu versija, kā no valsts kases iešņaukt naudu nāsī? Pakāsa - neizdevās imitēt parodiju.

Palaidniex 5.maijs 2020 23:10
0 0 Atbildēt

Bija jābūt tavuprāt, vai nebija jābūt to pašu militāro apsverumu dēļ?

Arī “superpārdomātos” algoritmos ir caurumi, kurus jālāpa mazliet savadāk, kā parastam civilajam varētu šķist...

Par to kas tas bija par dronu, domāju, ka ne jau pašiņu bildēšanai, bet militārai izlūkošanai paredzēts verķis. Tas uzņēmums ar sūdiniem oligarhiem, cik zināms, īsti nenodarbojas...

gunbox 6.maijs 2020 11:14
0 0 Atbildēt

C'mon. Jebkura veida autonomam raidītājam bija jābūt. Ja reiz drons ir testa režīmā, tad tā būtu normāla prakse. Nekā kopēja ar militārismu, bet gan testa vidi.

Vai arī tev liekas, ja jebkāds ievietojams svešķermenis sabojā iekārtas speceni un pamats vairs nav derīgs militārismam un neviena militārā iekārta nejēdz filtrēt signālus? Tad tu noteikti par zemu vērtē mūsdienu tehnoloģijas. Un būsim reāli. Izlūkošanai, tas būtu maigi teikts. Šāds aparāts var arī nest uz sevis ieroci.

Palaidniex 7.maijs 2020 12:05
0 0 Atbildēt

Pastāsti kā tu pēdējo reizi izstrādāji ko jaunu nebijušu un cik veiksmīgi nogāja tavs mēģinājums, un kā biji paredz\ējis visu, kas nogāja greizi...

Eju pēc popkorna.

650 6.maijs 2020 0:02
0 0 Atbildēt

Tavu brīnumu, 2 saulainās dienas visi netraucēti "strādāja" vizuālā režīmē, bet ilgi gaidītais resnais kravnesis ieradās akurāt šovakar ap saulrietu.Precīzi sazvērniekteorētiķu prognozētajā laikā.Riktīg vai tāda kā Sagadīšanās būs notikuse.Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti